Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

Kiitos :cat: Tämä oli yk 3 ja luomuna :eek::oops: :dead: Muuten olen kroppaa valmistellut vuoden verran ennen yrityksen alkua ja toivonut,että sillä olisi jotain merkitystä. Katsotaan pysyykö kyytissä ja onko terve. Nyt nautiskelen täysillä, ennen kuin pahoinvointi alkaa tai tulee keskenmeno. Jotenkin syyllinenkin olo, jos pääsi itse näin helpolla, enkä niin millään saata uskoa tätä tai luottaa sen pysyvyyteen... Ugh.

Juu, kannattaa nyt vain nauttia :) Voi hyvinkin mennä kaikki hyvin, eikä tarvitse kokea syyllisyyttä! :wav
 
Tänään oli se eka konsultaatiopuhelu hedelmällisyysklinikalle. Lääkärin mielestä hormonitoiminnan ja munasolureservin puolesta ei ole hätää. Oli sitä mieltä että keltarauhanenkin toimii ihan hyvin kun kierto on säännöllinen. Tämä lääkäri ei vielä ollut saanut niitä ultrakuvia, joten ei osannut vielä kommentoida sen myoman vaikutusta asiaan. Mikäli on kohdun sisäpuolella, saattaa olla ongelma kiinnittymiselle, vaikka pienehkö onkin. Jos on ulkopuolella tai lihaksessa niin sitten ei sille tarvi mitään tehdä.

Seuraava tutkimus on aukkari, joka myös antaa enemmän tietoa siitä myomasta. Sen lisäksi miehen simpat pitäis nyt sitten testata. Jos se myoma ei ole ongelma, niin sit seuraava steppi on letrot avustamaan ovista, vaikka siinä nyt ei varsinaisesti tiettävästi mitään ongelmaa olekaan. Letroja pääsisi kokeilemaan varmaan aikasintaa joulukuussa, tai ehkä vasta ensi vuoden puolella.

Että näin, homma etenee, hitaasti. Tällä hetkellä dpo2 tai 3, ja ei auta kuin odotella. Aukkari olis sit aikasintaa kp10-12, eli reilun parin viikon päästä.

Mitenkäs uusi viikko on lähtenyt käyntiin teillä muilla?
 
Tänään oli se eka konsultaatiopuhelu hedelmällisyysklinikalle. Lääkärin mielestä hormonitoiminnan ja munasolureservin puolesta ei ole hätää. Oli sitä mieltä että keltarauhanenkin toimii ihan hyvin kun kierto on säännöllinen. Tämä lääkäri ei vielä ollut saanut niitä ultrakuvia, joten ei osannut vielä kommentoida sen myoman vaikutusta asiaan. Mikäli on kohdun sisäpuolella, saattaa olla ongelma kiinnittymiselle, vaikka pienehkö onkin. Jos on ulkopuolella tai lihaksessa niin sitten ei sille tarvi mitään tehdä.

Seuraava tutkimus on aukkari, joka myös antaa enemmän tietoa siitä myomasta. Sen lisäksi miehen simpat pitäis nyt sitten testata. Jos se myoma ei ole ongelma, niin sit seuraava steppi on letrot avustamaan ovista, vaikka siinä nyt ei varsinaisesti tiettävästi mitään ongelmaa olekaan. Letroja pääsisi kokeilemaan varmaan aikasintaa joulukuussa, tai ehkä vasta ensi vuoden puolella.

Että näin, homma etenee, hitaasti. Tällä hetkellä dpo2 tai 3, ja ei auta kuin odotella. Aukkari olis sit aikasintaa kp10-12, eli reilun parin viikon päästä.

Mitenkäs uusi viikko on lähtenyt käyntiin teillä muilla?

Hyvä että homma etenee!

Täällä on kai dpo0 tai dpo1 :dontknow jos edes ovuloin. Eli sit menkat alkaa viim 2 viikon päästä. Ja sitten toiv vika inssi ennen ivf jonoa :smiley-angelic001
 
Kiva @Aloy kun homma etenee, ja kaikkihan kuulostaa tässä vaiheessa oikein hyvältä :)

Hitaita tuntuu nuo prosessit olevan. Meille kirjoitettiin lähete lapsettomuuspolille lokakuussa, ja ensikäynti on vasta helmikuun alussa. No, saapa ainakin ennen sitä kerättyä dataa kuukautiskierrosta. Toisaalta mietityttää jos kävisi jo edeltävästi yksityisellä teettämässä aukiolotutkimuksen, niin olisi ensikäyntiä varten se tutkimus jo valmiina. Labroihin ja siemennestenäytteisiin tuli jo lähete sen ajanvarauskirjeen yhteydessä.

Täällä on nyt tylsä vaihe meneillään , kp9. Jos kierto on edelleen saman pituinen kuin aikaisemmin, niin ovulaatio on vasta kp20 tienoilla.
 
Tänään oli se eka konsultaatiopuhelu hedelmällisyysklinikalle. Lääkärin mielestä hormonitoiminnan ja munasolureservin puolesta ei ole hätää. Oli sitä mieltä että keltarauhanenkin toimii ihan hyvin kun kierto on säännöllinen. Tämä lääkäri ei vielä ollut saanut niitä ultrakuvia, joten ei osannut vielä kommentoida sen myoman vaikutusta asiaan. Mikäli on kohdun sisäpuolella, saattaa olla ongelma kiinnittymiselle, vaikka pienehkö onkin. Jos on ulkopuolella tai lihaksessa niin sitten ei sille tarvi mitään tehdä.

Seuraava tutkimus on aukkari, joka myös antaa enemmän tietoa siitä myomasta. Sen lisäksi miehen simpat pitäis nyt sitten testata. Jos se myoma ei ole ongelma, niin sit seuraava steppi on letrot avustamaan ovista, vaikka siinä nyt ei varsinaisesti tiettävästi mitään ongelmaa olekaan. Letroja pääsisi kokeilemaan varmaan aikasintaa joulukuussa, tai ehkä vasta ensi vuoden puolella.

Että näin, homma etenee, hitaasti. Tällä hetkellä dpo2 tai 3, ja ei auta kuin odotella. Aukkari olis sit aikasintaa kp10-12, eli reilun parin viikon päästä.

Mitenkäs uusi viikko on lähtenyt käyntiin teillä muilla?

Kiva kuulla, että teilläkin asiat edistyy :thumleft Toivotaan, että se myomakin olisi harmiton, että raskaus voisi pian alkaa.
Saako muuten kysyä, missäpäin maailmaa asut? Kun muistelen sinun maininneen, että asut ulkomailla.

Minulla on nyt ekat letrot syöty ja nyt sitten jännätään miten ne toimii, maanantaina seurantaultra. Tässä kierrossa aloitin myös aamulämpöjen mittauksen, jos siten saisi oviksen kiinni ja samalla voisi sitten sitä luteaalivaihettakin seurata. Latasin myös nyt sen Flon, kun siihen saa paljon paremmin kaikkea kirjattua ja se on myös älykäs. Kirjasin siihen myös edellisen vuoden kiertopäivät, mutta en muita aiempia merkintöjä, katsotaan miten hyvin osaa kiertoa ennustaa. Tosin vielä en raskinut Period Trackeria poistaa kun siinä on useamman vuoden merkinnät muistissa, ehkä sitten, jos taas seuraavaan kiertoon vielä mennään.
 
Onnittelut @felidae ! :cheers

Rohkaisevaa kuulla että asiat lähti rullaamaan noin nopeasti @Aloy. Toivotaan että siihen myoomaan löytyy pian ratkaisu/selvyys että pääsette ilman häiriöitä yrittämään.

On ne miehet kyllä herkkiä, kiitos kun jaoitte kokemuksianne. :grin

Täällä kp9 eikä sen kummempia tuntemuksia. Ajattelin alkaa tikuttaa ylihuomenna. Olen ottanut rennosti viikon, syönyt huonosti, stressannut töistä ja mitä vielä. :confused005 Labrat oli viitearvoissa paitsi rautatestit ylärajoilla. Tämä sapettaa koska lääkäri ei suostunut määräämään ferritiiniä muiden rauta-arvojen ohella. Eli otan sen Puhdin mammatsekin myös kuitenkin ja jos varastoraudassa häiriötä niin lääkärille uudestaan.

@Dumbo Munkin tekisi mieli käydä yksityisellä tsekkaa aukkari ja amh yms. Ei olla saatu vielä koneistosta aikaa mutta varmasti se ensi vuoden puolelle menee. Ja toisaalta jos rautakuurille tässä joudun niin sitten taas mieluummin preppaan itseäni kuntoon sen puolivuotta ilman lisätestejä ennen ensikäyntiä.
 
Kiitokset tsempeistä ja myötä elämisestä! Ihmeen rauhallisin mielin mä olen nyt ollut, vaikka tavallaan se pahin oma pelko kävi ainakin joltain osin toteen. Jotenkin tuntuu, että kaikkein pahinta on ollut se täysi epävarmuus, joten ajatukset on kiertänyt vaan tiettyä kehää. Nyt tietää sentään jotain, joten asioita ei tarvi spekuloida mielessä niin paljoa, voi keskittyä muuhunkin. Ja toisaalta sekin lohduttaa, että asioita tutkitaan ja sitten varmasti myös hoidetaan, jos hoidettavaa löytyy.

Kiva kuulla, että teilläkin asiat edistyy :thumleft Toivotaan, että se myomakin olisi harmiton, että raskaus voisi pian alkaa.
Saako muuten kysyä, missäpäin maailmaa asut? Kun muistelen sinun maininneen, että asut ulkomailla.

Minulla on nyt ekat letrot syöty ja nyt sitten jännätään miten ne toimii, maanantaina seurantaultra. Tässä kierrossa aloitin myös aamulämpöjen mittauksen, jos siten saisi oviksen kiinni ja samalla voisi sitten sitä luteaalivaihettakin seurata. Latasin myös nyt sen Flon, kun siihen saa paljon paremmin kaikkea kirjattua ja se on myös älykäs. Kirjasin siihen myös edellisen vuoden kiertopäivät, mutta en muita aiempia merkintöjä, katsotaan miten hyvin osaa kiertoa ennustaa. Tosin vielä en raskinut Period Trackeria poistaa kun siinä on useamman vuoden merkinnät muistissa, ehkä sitten, jos taas seuraavaan kiertoon vielä mennään.

Hmmm, jos kerron että asutaan Pohjois-Amerikassa, niin ei ehkä vielä mene anonymiteetti täysin :laughing002. Mielenkiintoista siis vertailla miten erilaisia, tai samanlaisia, nää tutkimukset ja hoidot on. Tähän mennessä tutkimusten osalta kuullostaa melko samalta.

Mielenkiintoista myös kuulla mitä ne letrot tekee ja onko mitään sivuvaikutuksia, kun se voi hyvin mullakin olla edessä..

Tsemppiä @jannn:lle piinailuun, ja teille muille oviksen metsästykseen! Mun alkaa tänään viikon loma, ja lähdetään itseasiassa pariksi päivää korpeen miehen kanssa huomenna. Sit loppu loma on kotona puuhastelua. Tulee taas niin tarpeeseen tämä tauko! Tänään siis dpo7 ja keskiviikkona viimeistään oletan menkkojen alkavan. Mukavasti toi mini-loma tuli tähän viimeisille piinapäiville, että on sit jotain muutakin tekemistä kuin omia oloja kytätä.
 
@aloy ihanaa lomaa, nauti! Toivotaan että mieli lepää kun vaihtaa vähän maisemaa & pieni tarraa kiinni :blob3 Oliko niin että letrot määrättiin limiksen & kiinnittymisen optimoimiseen?


Missä vaiheessa muilla on kierto ja piinailu?


Mulla kp13 ja tallettelut alkakoon. Saatiin kaveripiiristä iloisia odotusuutisia. Tulin aidosti onnelliseksi niistä mutta mies otti ne raskaasti. Näköjään meillä molemmilla hieman heittelee mielialat yrittämisen suhteen, mutta onneksi itse jo normaaleilla fiiliksillä niin saatiin hyvä keskustelu :love022
 
@aloy ihanaa lomaa, nauti! Toivotaan että mieli lepää kun vaihtaa vähän maisemaa & pieni tarraa kiinni :blob3 Oliko niin että letrot määrättiin limiksen & kiinnittymisen optimoimiseen?


Missä vaiheessa muilla on kierto ja piinailu?


Mulla kp13 ja tallettelut alkakoon. Saatiin kaveripiiristä iloisia odotusuutisia. Tulin aidosti onnelliseksi niistä mutta mies otti ne raskaasti. Näköjään meillä molemmilla hieman heittelee mielialat yrittämisen suhteen, mutta onneksi itse jo normaaleilla fiiliksillä niin saatiin hyvä keskustelu :love022

Täällä jotain ehkä dpo6-7?? Ei oireilua, paitsi pientä menkkamaista jomottelua kohdussa. Ei ole ennen ollut. Tietysti toiveet herää :bag: vaikka en tiedä ovuloinko edes. Mutta vähän saa jännittää :rolleyes:
Luin toisesta ketjusta että olette HUS jonossa? Ensikäyntiin meni meillä n. 3kk lähetteestä :)
 
Täällä jotain ehkä dpo6-7?? Ei oireilua, paitsi pientä menkkamaista jomottelua kohdussa. Ei ole ennen ollut. Tietysti toiveet herää :bag: vaikka en tiedä ovuloinko edes. Mutta vähän saa jännittää :rolleyes:
Luin toisesta ketjusta että olette HUS jonossa? Ensikäyntiin meni meillä n. 3kk lähetteestä :)


Ai niin kun teillä oli nyt välikierto hoidoista? Heiluttelen täällä molempia peukkuja ja ristin kaikkia sormia että jomotukset on merkki tärpistä! :happy093.

Oispa hienoa jos pääsisi jo alkuvuodesta ensikäynnille. Ja toivon tietty että menee hyvin. Mulla on kammo kaikenlaisille tutkimuksille, mutta olen prepannut itseäni ja jatkan valmistautumista niihin :bookworm: Millainen kokemus sulla on ollut HUS:lla?
 
Ai niin kun teillä oli nyt välikierto hoidoista? Heiluttelen täällä molempia peukkuja ja ristin kaikkia sormia että jomotukset on merkki tärpistä! :happy093.

Oispa hienoa jos pääsisi jo alkuvuodesta ensikäynnille. Ja toivon tietty että menee hyvin. Mulla on kammo kaikenlaisille tutkimuksille, mutta olen prepannut itseäni ja jatkan valmistautumista niihin :bookworm: Millainen kokemus sulla on ollut HUS:lla?

Me tehtiin kaikki alkututkimukset (paitsi verikokeet) yksityisellä ennen julkista. Husista on ihan hyvät kokemukset, vähän kiireisiä toki ovat, mutta ei ole pahaa sanottavaa :) ainakaan vielä :p petyn kyllä kovasti, jos en nyt mahdu tänä vuonna vikaan inssiin. Se on ikävää kun sitä saa jännittää..
 
Me tehtiin kaikki alkututkimukset (paitsi verikokeet) yksityisellä ennen julkista. Husista on ihan hyvät kokemukset, vähän kiireisiä toki ovat, mutta ei ole pahaa sanottavaa :) ainakaan vielä :p petyn kyllä kovasti, jos en nyt mahdu tänä vuonna vikaan inssiin. Se on ikävää kun sitä saa jännittää..


Mites se ajanvaraus muuten toimiikaan? Saa ajan vasta kun ilmoittaa menkoista?
 
Ohhoh, nyt on pakko tulla heti tänne kertomaan ovisuutisia! Odotin edellisten tikutettujen kiertojen perusteella ovisplussaa vasta lauantaille, mutta se tulikin jo tänään!
Luulin kiertoni tasoittuneen 33-35 -päiväiseksi, mutta nyt on vasta kp 15, näyttää siis että saan "normaalimman" kierron jos ei tärppää.
Viimeksi seksiä oli perjantaina, seuraavaksi heti kun mies tulee iltapäivällä kotiin! :grin
 
Toivottavasti @Dumbo ja @Butterflies tallettelut onnistunut hyvin, saadaan sit jännittää vuorostaan teidän puolesta. :smiley-bounce012

Täällä dpo11, ja toistaiseksi ei vielä tiputtelua. Kaikenlaisia oloja ja oireita toki on, mutta niinhän niitä on ollut ihan joka kierrossa, joten yritän olla ajattelematta niitä. Huomenna palaillaan reissusta takaisin kotiin, ja sit lomaillaan vielä kotona loppu viikko. Kovasti oletan menkkojen alkavan torstaina tai viimeistään perjantaina.

@Butterflies, kyselit niistä letroista, en ole asiaan vielä ihan hirveästi tutustunut, mutta ymmärsin lääkäriltä että letroja käytetään oviksen varmistamiseksi. Mainitsi, että ne lisäisi pienesti monikkoraskauden riskiä, ymmärtäisin siis että auttaisi munasoluja kypsymään ja voisi siis kypsyä useampi kuin yksi kerrallaan. Mutta tosiaan joku muu täällä saattaisi tietää paremmin!

Mitenkäs @jannn, miten siellä menee?
 
Nyt on ultrassa käyty ja letrot oli toimineet hyvin :happy: Ovulaatio olikin jo juuri tapahtunut, koska ultrassa näkyi jo keltarauhanen, olin kyllä yllättynyt, että ovis oli siis tullut jo ennen kp12. Sunnuntaina tuli myös kirkasta ja venyvää limaa, joten varmaan silloin on myös se ovis sitten ollut. Silloin myös lämmöt nousi 36,7 asteeseen, kun ne sitä ennen oli 36,10-36,30 välillä. Tosin nukuin kyllä pari tuntia pidempäänkin silloin sunnuntaina, sekinhän saattaa vaikuttaa.
Vähän nyt mietin, että menikö tallettelut liian myöhään kun sänkyhommiin ehdittiin vasta sunnuntai-iltana ja sitten vielä eilen, sitä edellinen kerta oli taas jo keskiviikkona, eli monta päivää välissä ilman. Toivotaan kuitenkin, että simpat olisi ehtineet perille :smiley-bounce013

@Aloy hyvää lomaa vielä! Jospa menkat pysyisikin pois ja rentoutuminen olisi auttanut tärppiin :p Hyvä, että tiputtelu on ainakin jäänyt pois :thumright
 
Toivottavasti @Dumbo ja @Butterflies tallettelut onnistunut hyvin, saadaan sit jännittää vuorostaan teidän puolesta. :smiley-bounce012

Täällä dpo11, ja toistaiseksi ei vielä tiputtelua. Kaikenlaisia oloja ja oireita toki on, mutta niinhän niitä on ollut ihan joka kierrossa, joten yritän olla ajattelematta niitä. Huomenna palaillaan reissusta takaisin kotiin, ja sit lomaillaan vielä kotona loppu viikko. Kovasti oletan menkkojen alkavan torstaina tai viimeistään perjantaina.

@Butterflies, kyselit niistä letroista, en ole asiaan vielä ihan hirveästi tutustunut, mutta ymmärsin lääkäriltä että letroja käytetään oviksen varmistamiseksi. Mainitsi, että ne lisäisi pienesti monikkoraskauden riskiä, ymmärtäisin siis että auttaisi munasoluja kypsymään ja voisi siis kypsyä useampi kuin yksi kerrallaan. Mutta tosiaan joku muu täällä saattaisi tietää paremmin!

Mitenkäs @jannn, miten siellä menee?

Kumpa plussaisit! :cheers Kaikki meistä :)

Mutta plussaa on todella vaikea enää nähdä omalle kohdalle :sad001 ehkä sitten ivf..tuntuu ettei kukaan halua tähän kehoon.. tänään dpo8/9, edelleen jos edes ovuloin. Todella oireetonta. Tänään ehkä testaan, tai huomenna aamulla. Mutta negahan se varmasti on. Alkaisi vain sitten uusi kierto pian ja pistoshoidot :joyful:
 
Tikuttelu jatkuu kp16, huippua ei ole vielä tullut ja oireilu jatkuu. Ja miksi mun vasenkin ovis tuikkii taas? Mulla on pientä flunssaa ja alkukierto oli tosi stressaava, jospa ne sitten viivästyttävät ovista. Talletteluja on kuitenkin ollut pari päivää. :dance011


Ja kuulkaas geleet on nyt popsittu! Jos nyt ei tärppää niin tämä niksi ei toiminut mulla. Ja jos täti puskee kylään niin otan seuraavaksi tuekseni donafertyt. Rautalisää aloin myös popsimaan joka toinen päivä.

Toivotaan että tallettelut ajoittui hyvin @Minzku :thumleft Liityn piinailuun sun ja @Dumbo kanssa kunhan toi ovis nyt vaan tulisi! Mä jätin lämmöt tästä kierrosta seuraamatta kun huomasin tikuttaminen ja mittaaminen yhtä aikaa oli aika rasittavaa, tikkuvarasto myös loppuu tässä kierrossa.


@aloy okei eli niillä siis varmistetaan yleisesti ovis. Onko muilla tullut letroista sivuoireita?
 
@Minzku osaa varmaan kertoa onko letroista tullut sivuoireita, niistä kuulisin mieluusti minäkin :) Ja varmaan @jannn:lla on myös niistä kokemusta?

Toivottavasti ei kierto veny @jannn ja pääsette vielä hoitokiertoon ennen joulua (vaikka ensisijaisesti tietenkin vielä plussaa sinne toivotaankin!).

@Butterflies, mä tunnen kasvukivut ja keltarauhasen jomottelut ainoastaan oikealla puolella (luulin että ovuloin vaan oikealta) vaikka siis ultran perusteella ovis on vasemmalta. Ja oikeastaan ne tuntemukset on kaikkein vahvimmat just näissä pidemmissä kierroissa, jotka näyttäisi lähtevän vasemmalta. Eli voi olla heijastuskipua osa? Toivottavasti pian lähtee liikkeelle kuitenkin!

Täällä dpo12, ja kerrankin lämpökäyrä näyttäisi ihan lupaavalta, mutta voi kun alavatsalla alkaa vaan menkat taas tuntua :banghead:. Noh, ei tässä varmaan tarvi enää kauan kärvistellä, suuntaan tai toiseen.

Toivotaan stressittömiä piinapäiviä teille kaikille!!
 
Takaisin
Top