Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

Heippa taas, tuli tähänkin vähän taukoa kun oli aika stressaavat viikot tässä välissä ja yrityskin meni vähän mönkään sen vuoksi. Mutta sain CB Dual hormonella hymynaaman, joten kai siellä jotain tapahtuu. Nyt kp 1 ja uudet tikut tilaukseen. Oon niin optimistinen vielä, että tilaan kuukauden määrän kerrallaan :rolleyes: Tsemppiä taas kerran meille kaikille!

Tuo on sitten syvältä, että keskenmenon jälkeen täytyy odottaa uudelleen hoitoihin pääsyä :mad: Miten rivakasti tuo hoitopolku julkisella puolella suunnilleen etenee? Jos ajatellaan että ensin hakeutuu lääkäriin kun ei onnistu, mitä tutkitaan terveyskeskuksessa ja kuinka pian? Minkälaisia juttuja yritetään hoitaa siellä ennen kuin lähetetään eteenpäin? Entäs erikoissairaanhoito, miten nopeasti sitten aika ensimmäiselle käynnille tulee ja miten jatko?

Kuinkas yksityisellä? En usko, että meidän lähimmillä lääkäriasemilla voidaan tehdä muuta kuin määrätä lääkkeitä, missäs raskaammat hoidot? Pääseekö yksityislääkärin lähetteellä julkisen puolen hoitoihin?

Kilppariarvoista olikin jo puhetta, moniko on tutkituttanut rautavarastot ja muut vitamiinitasot?
 
Hei! Voisin liittyä porukkaan kuumeilemaan :happy: Olen 30-vuotias ja avopuolisoni 35v. Lapselle on annettu lupa tulla jo muutama vuosi sitten, mutta ei vain ole tärpännyt. Ollaan vähän vaihtelevasti oltu ensin tjottailulinjalla ja myös yritetty enemmänkin. Nyt sitten ollaan hakeuduttu tutkimuksiin ja hoidot on alkutaipaleella, minulla alkaa ensi kierrossa letrojen kokeilu.
Koitan pikkuhiljaa tutustua teihin ja toivon kaikille paljon plussatuulia :p
 
Hei! Voisin liittyä porukkaan kuumeilemaan :happy: Olen 30-vuotias ja avopuolisoni 35v. Lapselle on annettu lupa tulla jo muutama vuosi sitten, mutta ei vain ole tärpännyt. Ollaan vähän vaihtelevasti oltu ensin tjottailulinjalla ja myös yritetty enemmänkin. Nyt sitten ollaan hakeuduttu tutkimuksiin ja hoidot on alkutaipaleella, minulla alkaa ensi kierrossa letrojen kokeilu.
Koitan pikkuhiljaa tutustua teihin ja toivon kaikille paljon plussatuulia :p

Tervetuloa joukkoon Minzku :smiley-angelic003 Menittekö julkiselle vai yksityiselle? Toivottavasti letrot tuo teille avun :Heartpink
 
Gynellä käyty eilen, oli mukava gyne ja toivoa herättävä käynti :happy:
Katsottiin ultralla, kohtu ja munasarjat oli täysin normaalit ja follikkeleita kehittymässä :happy: munanjohtimiahan tuossa ei toki pysty arvioimaan. Tsemppasi myös ettei 36v ole ollenkaan liian vanha näihin vauvapuuhiin :)
 
Tervetuloa @Minzku! Mahtavaa, että olette jo saaneet apuja, toivottavasti asia siitä etenisi jo pienellä avustuksella!

@Dumbo, ihanaa että "koneisto" näyttäisi olevan kunnossa, ja aivan ihana gyne sulla! Niin paljon näkee niitä kammottavia tilastoja +35v vuotiaiden hedelmällisyydestä, ihana kuulla joskus tuollaisiakin asenteita :love7. Tuliko mitään neuvoa tai mitään ohjeistusta sen suhteen, että tutkitaanko asiaa vielä lisää, vai odotellaanko vaan?

Sellaisia terveisiä täältä, että dpo8 meneillään. Kirjoittelin pari päivää sitten tuonne toisaalle, että ei ole oireita mihinkään suuntaan, ei edes PMS. Viimeisen vuorokauden aikaan on tietenkin taas tuntosarvet olleet töröllään kuin etanalla ennen poutaa, ja niin se toivo taas heräilee, jospa kuitenkin. Maanantaina pitäisi todennäköisesti alkaa tuhru, ja nyt tietenkin arvon, että malttaako odottaa vai pitäisikö sitä testata kuitenkin jo ennen. No, herkkiä testejä ei ole kaapissa, että jos jotain niin korkeintaan ovis-testillä. Katsellaan. :smiley-angelic006
 
Hyvä, hienoja uutisia! @Dumbo :thumleft Oliko veriarvoista mitään puhetta?

Jännittävää @Aloy ! Toivotaan että tämä on teidän kierto! :hug007


Täällä kp13. Limat jatkuu, eilen järkyt himot. Olen aivan ymmälläni näistä gelee boostaamista oviksistani, tikut antoi vaan hailuraa kp 8 alkaen ja nyt negaa pari päivää. Talleteltiin kp9 ilta, kp11 aamu ja nyt kp13. Molemmilla hieman kisaväsymystä ilmassa, aika haastavaa tämä joka toinen päivä metodi. :laughing021
 
Oho @Butterflies, aika sissejä olette, onko tarkoitus jatkaa koko kierto joka toinen päivä? Täällä ei sais kyllä millään myytyä miehelle tota ajatusta, eikä kyllä itsellekään :laughing021. Toivottaan plussia meille kaikille! :wav
 
Labrat on otettu julkisella puolella jo keväällä, soittelin sinne jo silloin, kun kierto oli sekaisin. Ne oli kaikki kunnossa ja kiertokin on sittemmin onneksi tasoittunut.
Tämä gyne laittoi lähetteen julkiselle lapsettomuustutkimuksiin, ajat menee kuulemma parin kuukauden päähän. Mutta oli tosiaan ihana gyne, ja se vielä tsemppasi että saattaa hyvinkin tärpätä jo ennen tuota lapsettomuuspolin käyntiä :woot:
Toki mietin myös pitäisikö jo etukäteen käydä yksityisellä tutkituttamassa munanjohtimet ja sperma, mitkä ilmeisesti ekana tutkittaisiin siellä lapsettomuuspolilla.. o_O

Nyt sitten alkaa oviksen kyttäily, sen pitäisi olla 4-5 päivän päästä jos kierto pysyy ennallaan. Mitenköhän ihmeessä sitä saisi talleteltua ilman stressiä :whacky011 @Butterflies samassa tilanteessa!

@Aloy sulla on nuo jännittävät päivät menossa, toivotaan että onnistaa!
 
Oho @Butterflies, aika sissejä olette, onko tarkoitus jatkaa koko kierto joka toinen päivä? Täällä ei sais kyllä millään myytyä miehelle tota ajatusta, eikä kyllä itsellekään :laughing021. Toivottaan plussia meille kaikille! :wav



:laughing025

No huh! Kyllä tää kolme on ihan maksimi. :hilarious: Nyt kun tikutin tänään iltapäivällä niin vahva viivahan sieltä tuli. Ja lämmöt on ollu koko päivän 36 parin desimaalin heitolla molemmin puolin. On se vaan taas kp13 kuten viime kierrossa. Luulin et mulla meni jo ovis kun oireet tuli niin aikaisin ja sitten häipyi. :wtf No hyvin on ainakin talleteltu etukäteen! Ja luotto tikkuihin palasi!
 
Tsemppiä loppukiertoon ja toivotaan plussaa @Aloy :joyful:
@Dumbo Hyvä, että pääsette tekin pian tutkimuksiin :thumleft Meillä ei jostain syystä puhuttu ensikäynnillä tuosta munanjohtimien tutkimisesta mitään, luulin että ne tutkitaan kaikilta heti alkuun, mutta näköjään käytännöt vaihtelee. Ehkä gyne ei katsonut sitä tarpeelliseksi, kun kaikki näytti hyvältä ja haasteena minulla vain epäsäännöllinen kierto.
@Butterflies täälläkin menossa kp 16, joten samassa vaiheessa ollaan :) Hyvä, että saitte oviksen hyvin hyödynnettyä, toivotaan plussaa :p

Mekin saatiin nyt hyvin talleteltua kp 11,14 ja 15 ja saa nähä jos saisin miehen vielä tänään kellistettyä, toivottavasti ei oo vielä kisaväsymys iskeny :p Mulla ovis on yleensä joskus kp13-16 välillä, oireita oon vähän huono tunnistamaan, ja nyt oon ihmetelly, kun ei oo limojakaan näkyny. Sovelluksen mukaan ovis olis tänään kp 16, mutta viimeksi se oli kp 15, vaikka tuossa Period Trackerissä se kai perustuu vaan kiertojen keskimääräiseen pituuteen. Oon kyllä miettiny nyt vaihtoa, vaikka tuo sama on ollu käytössä vuosia. Flo kiinnostais, kun se vissiin hyödyntää ihan tekoälyäkin.
 
Tsemppiä loppukiertoon ja toivotaan plussaa @Aloy :joyful:
@Dumbo Hyvä, että pääsette tekin pian tutkimuksiin :thumleft Meillä ei jostain syystä puhuttu ensikäynnillä tuosta munanjohtimien tutkimisesta mitään, luulin että ne tutkitaan kaikilta heti alkuun, mutta näköjään käytännöt vaihtelee. Ehkä gyne ei katsonut sitä tarpeelliseksi, kun kaikki näytti hyvältä ja haasteena minulla vain epäsäännöllinen kierto.
@Butterflies täälläkin menossa kp 16, joten samassa vaiheessa ollaan :) Hyvä, että saitte oviksen hyvin hyödynnettyä, toivotaan plussaa :p

Mekin saatiin nyt hyvin talleteltua kp 11,14 ja 15 ja saa nähä jos saisin miehen vielä tänään kellistettyä, toivottavasti ei oo vielä kisaväsymys iskeny :p Mulla ovis on yleensä joskus kp13-16 välillä, oireita oon vähän huono tunnistamaan, ja nyt oon ihmetelly, kun ei oo limojakaan näkyny. Sovelluksen mukaan ovis olis tänään kp 16, mutta viimeksi se oli kp 15, vaikka tuossa Period Trackerissä se kai perustuu vaan kiertojen keskimääräiseen pituuteen. Oon kyllä miettiny nyt vaihtoa, vaikka tuo sama on ollu käytössä vuosia. Flo kiinnostais, kun se vissiin hyödyntää ihan tekoälyäkin.


Hyvin saitte tallettelut! Kiva piinailla yhdessä, toivotaan että tänne tulis plussatuulet meille kaikille!

:smiley-bounce016

Saitko muuten jotain kierron tasaamiseen?

Kannattaa ottaa joku metodi oviksen bongaamiseen.

Mulla on selvät kasvu- ja ovistuntemukset mutta toi gelee on vähän vaikuttanut niihin (oletettavasti kun ei muita jippoja ole käytössä.) Tikutus ja lämmöntarkkailu onneksi piti mut tän pitkän ovisviikon ajan järjissäni, kappas kun pysyi lämmöt alhaalla ja viiva vahvana kaksi päivää. Yksi paketti ovistikkuja vielä löytyy, toivottavasti ei tartte käyttää enää. :) Mulle lämmön tarkkailu on tuntunut luontevammalta ja helpommalta kuin tikuttaminen. Eggisten määrä vaihtelee vähän kierrosta toiseen ja jatkuu monta päivää niin se ei oo kovin tarkka indikaattori mulla.
 
Pakko todeta tuosta Period Trackerista... Oon käyttäny sitä jo varmaan 2013 lähtien, ja kierto koko ajan jämptisti 28 pv, koska pillerit. No, sitten lopetin pillerit kesken laatan ja tyhjennysvuoto tuli pian ja yhden kierron pituudeksi tuli 15 pv. Ihmeekseni pari seuraavaa kiertoa oli heti taas 29-30 pv. Silti Period Tracker ennustaa nykyään mulle 25 pv kiertoa, koska välissä oli YKSI tosi lyhyt "kierto" :bored: Nähtävästi perustuu orjallisesti noin puolen vuoden keskiarvoon tuon ennustukset. Latasin sitten Flon, mutta käytän sovelluksia lähinnä kirjanpidon tyyliin, mielestäni niihin on turha luottaa liian kovasti. Tikuilla mennään.
 
Hyvin saitte tallettelut! Kiva piinailla yhdessä, toivotaan että tänne tulis plussatuulet meille kaikille!

:smiley-bounce016

Saitko muuten jotain kierron tasaamiseen?

Kannattaa ottaa joku metodi oviksen bongaamiseen.

Mulla on selvät kasvu- ja ovistuntemukset mutta toi gelee on vähän vaikuttanut niihin (oletettavasti kun ei muita jippoja ole käytössä.) Tikutus ja lämmöntarkkailu onneksi piti mut tän pitkän ovisviikon ajan järjissäni, kappas kun pysyi lämmöt alhaalla ja viiva vahvana kaksi päivää. Yksi paketti ovistikkuja vielä löytyy, toivottavasti ei tartte käyttää enää. :) Mulle lämmön tarkkailu on tuntunut luontevammalta ja helpommalta kuin tikuttaminen. Eggisten määrä vaihtelee vähän kierrosta toiseen ja jatkuu monta päivää niin se ei oo kovin tarkka indikaattori mulla.

Nyt sain vasta ne letrot käyttöön, niillä varmistetaan ovulaatio. Just tarkistin niin edellisen vuoden kierrot on ollu 24-30 päivää, joskus aiemmin on ollut 34kin.
Tikuttelua kokeilin joskus ja en saanut ovista kiinni ja koin sen vain stressaavaksi niin se ei tuntunut omalta jutulta. Lämpöjen mittailua oon miettinyt kokeilevani. Siinä on vaan se, kun herään arkisin ennen miestä ja häntä häiritsee jos jään sänkyyn hidastelemaan kun hän haluaa päästä jatkamaan unia, niin ehtisin paremmin mittaamaan ja kirjaamaan vasta ylös noustuani. Kun se ohje on, että pitäisi mitata ennen kuin nousee, mutta en tiedä paljonko se sitten vaikuttaa, jos mittaisi vasta myöhemmin.

Tänään on oikeastaan koko päivän ollut lievää jomotusta alamahassa vasemmalla, voisikohan se olla sitä ovistuntemusta :woot: (täältä puuttuu se mietteliäs hymiö :grin)
 
Tsemppiä piinailuun @Felidae ja @Butterflies!! Se on ah niin ihanaa ja raastavaa yhtä aikaa. Jokos @Dumbo bongasit oviksen? Tsempit teille @Minzku:n kanssa talletteluihin (siis omissa oloissanne, ei yhdessä. Luin ton lauseen uudelleen, niin tuntui, että piti asiaa tarkentaa :laughing002)

Täällä dpo12, ja yhden erävoiton olen saanut, kun tuhru ei alkanutkaan eilen, niin kuin edellisissä kierroissa. Hätäpäissäni tein eilen jo herkän testin, mutta negahan se oli, joten usko raskauteen on aika vähäinen tällä hetkellä, varsinkin kun alavatsaa polttelee siihen malliin, että tuhru alkaa hetkenä minä hyvänsä. Mutta on sekin jo jotain jos tosta tuhrusta pääsee tai se viivästyy! Menkkojen odotan siis alkavan viimeistään huomenna.
 
Hyvä erävoitto! Toivon että jomotukset & polttelut on kyytiläisen ansiota eikä vuoto ala :Heartpink @Aloy


Täällä kp16 ja kipee olo, aivastuttaa aamuisin ja iltapäivät oon viimeiset kaksi päivää torkkunu sohvalla kun on veto pois. Housut puristaa, kohdussa painetta.

Elokuussa (sama munasarja kuin nyt tässä) yritti tapahtua jotain kp20 kun oli järkyt yksittäiset menkkajomotukset ja kp26 oli kirkkaan valkkarin seassa ruskeeta vuotoa ihan ministi. Viime kierrossa taas pms-oireet alkoi ja lämmöt laski kp21. Jännä viikko käynnissä :nailbiting: :pompus:
 
Muokattu viimeksi:
@Aloy peukut pystyssä sulle! Eihän dpo 12 välttämättä vielä näy mitään vaikka olisikin raskautumassa!

Ovis bongattu, vähän aikaisemmin kuin oletin! Testiin pärähti sunnuntaina hieno ovisplussa. Tallettelut jäi nyt kyllä vain maanantaille, eli oletetulle ovulaatiopäivälle, kun meni aikataulut niin ristiin miehen kanssa. Toivottavasti se täsmäisku riittää :woot: toki huomenna ehtisi vielä varmistella, vaikka taitaapi kyllä olla vähän myöhäistä silloin.
 
Yes, @Dumbokin päässyt piinailemaan! Lupaavalta kuulostaa @Butterflies, jospa se nyt juuri tärppäis!

Kiitokset tsempeistä molemmille! Järjellä ajateltuna ja erinäisten artikkeleiden pohjalta ymmärrän, että kyllä tässä jotain toivetta vielä on olemassa ja monessa paikkaa sanotaan, että ei kannata edes testata ennen kuin menkat on kunnolla myöhässä, mutta sitten toisaalta... Niin paljon kuin täältä foorumilta saa vertaistukea, mikä on aivan äärettömän tärkeää, on se myös tosi vaikeaa olla vertaamatta itseään toisiin. Niin monella näkyy haamuja jo vaikka kuinka aikaisin ja on kaikenlaisia oireita, niin sit tuntuu, että näillä "oireilla", tai siis niiden puuttuessa, ei voi olla raskaana. Noh, ei kait tässä kauheen kauan enää tarvi jännätä, huomenna pitäis alkaa viimeistään menkat.
 
Yes, @Dumbokin päässyt piinailemaan! Lupaavalta kuulostaa @Butterflies, jospa se nyt juuri tärppäis!

Kiitokset tsempeistä molemmille! Järjellä ajateltuna ja erinäisten artikkeleiden pohjalta ymmärrän, että kyllä tässä jotain toivetta vielä on olemassa ja monessa paikkaa sanotaan, että ei kannata edes testata ennen kuin menkat on kunnolla myöhässä, mutta sitten toisaalta... Niin paljon kuin täältä foorumilta saa vertaistukea, mikä on aivan äärettömän tärkeää, on se myös tosi vaikeaa olla vertaamatta itseään toisiin. Niin monella näkyy haamuja jo vaikka kuinka aikaisin ja on kaikenlaisia oireita, niin sit tuntuu, että näillä "oireilla", tai siis niiden puuttuessa, ei voi olla raskaana. Noh, ei kait tässä kauheen kauan enää tarvi jännätä, huomenna pitäis alkaa viimeistään menkat.

Samaistun tuohon vertailuun, ja aina jos viim dpo12 mennessä negaa, niin luovutan, henkisesti luovutan jo dpo10.

Täällä kp3, ehkäpä ovulaatio on parin viikon sisällä :) vaikkapa ei se enää tunnu tuovan mitään. Muuta kuin lähemmäs viimeistä inssiä ja sitten ivf jonoon..
 
Takaisin
Top