Yli-innokkaat isovanhemmat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Torakka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään tuli onnittelu viesti kun poika on 3kk vanha. huoh. Mies kävi äitinsä luona pojan kanssa sillä välin kun olin jumpassa ja viestissä kertoi kuinka poika osaa nauraa ääneen. Ihanko totta?! Hyvä että on anoppi kertomassa minulle millainen ja mitä minun poikani osaa.:shifty:

Torakka, ethän sä tokikaan voi tietää mitä sun poika osaa :woot:
Oliko se nyt sun anoppi, joka ihmetteli miten huono äiti olet kun et anna lapselle ruokaa nälkäänsä (kun oli väsynyt)?
Ihme pätemistä kyllä.

Nää jutut saa kyllä kiittämään omaa tuuria, kun ongelmat isovanhempien kanssa on melko pieniä.

Juu, minun rakas anoppihan se. Enhän mä tosiaan ole pojan kanssa kuin 24/7 nii en ehdi huomata pojan kehitystä. o_O

Siis en minäkään aina erota itkuja ja joskus ei auta mikään, varmAan juurikin tuota yliväsymystä. Kellosta yleensä katson, mikä itku kyseessä, kun on niin säntillinen vauva :D

Anoppi on kova hikoileen. Nytkin piti poikaa varmaan 20min sylissä ja kun otin pojan syömään niin anoppi sano hymähtäen et "se on varmaan vähän märkä kun mä taas hikoile.." Siis mitä v%#!^a!!! Pojan paita oli selästä ihan kostee ja tarrautuu ihoon kiinni ja housutkin oli pyllyn kohdalta ihan kosteen märät. Kotona meni kaikki vaatteet vaihtoon! Ei hirveesti kiinnosta antaa lapsia sen syliin! Argh!

No niinpä... Mulle ei tulis mieleenkään hikoilla toisen lapsen vaateita märäks :confused: leikkis sit vaikka lattialla niin säästys vaatteet kuivina,

Anteeks nyt mut hyi kamala:eek: meistä tuli sen sortin hygieniafriikkejä kun omat lapset synty että voin sanoa että sekä mies että minä oltas siinä punasessa sekunnissa vaihtamassa vaatteita ja pesemässä vavea :D eihän ihminen mitään hikoilulleen voi mutta voihan väliin laittaa jotain tai köllötellä vierekkäin...

Täällä kans yks pöpökammonen hygieniafriikki :D ällöttää ajatus siitä et joku hikoilis miun lapsen märäks :/

Mä olen kanssa vatmaan jo liian bakteerikammonen ja pesen käsiä ihan ylipaljon. Toi hikoilu ei keltään perheenjäseneltä nyt haittaa mua jos ei haise, koska välillä poika on ihan nihkeä omassakin sylissä ja hikoilee itsekkin :D Myös mamman sylistä tullessaan on yleensä vähän nihkeä :D

Luulin olevani bakteerikammoinen ja kyllä siitä alkuun tuli stressattua kun ei tyttö tietenkään ollut tottunut vielä mihinkään pöpöihin. Mutta nyt on se bakteerikammoisuus jo hävinnyt jonnekin.. Mutta kyllä ällöttäisi jos joku hikoilisi tytön vaatteet märiksi :grin

Mökillä aikanaan ihmettelin (itsekin silloin vielä lapsi) kun setäni ja tämän vaimo laittoi lapsensa, jo useampien vuosien ikäiset, pesemään aivan jatkuvasti käsiään saippualla järvessä kun sattui koskemaan esimerkiksi laiturin penkkiin, jossa on saattanut lokki istahtaa.. Vaikka sitä penkkiä äitikin pesi aika ahkeraan, jottei siinä mitään linnun jätöksiä olisi.. Ja varpaita piti niin ikään pestä joka käänteessä.. :hilarious:

Positiivista yli-innokkuutta: Ollaan poitsun kanssa mun vanhemmilla, kun mies käymässä äitinsä luona kauempana. Mamma sitten jutteli vauvan kanssa omiaan vaunutteluista, ja josko laitettaisiin hänelle jo vaunut rattaiksi, niin voisi istuskella ja katsella maisemia. Hetken päästä kysyy multa, että eikö tää kohta jo ollut 5kk, että voisi jo alkaa työnnellä rattaissa. Piti vähän toppuutella vielä mammaa ja kertoa, että poika on ens keskiviikkona vasta 4kk :D Mamma oli ihan järkyttyneenä, kun poika vaikuttaa kuulemma jo ihan 5 kuukautiselle,poitsun kanssa jatkoivat sitten jutustelua ja naureskelivat, kun mamma meinasi hänet jo laittaa rattaisiin istumaan :D <3

Mä en ehkä niinkään ole pöpö kammoinen mutta eipä se nyt kivaa ole kun oman lapsen vaatteet on toisen hiestä märät :confused: Onhan se vähän ällöttävää eikä pojallaan ole kiva olla kun paita liimaantuu ihoon kiinni!

En mäkään varmaan innoissani tosta hiestä olisi, mut ei ehkä hirveästi haittaisi, mut jos vaatteet on ihan märät, niin menisi varmaan vaihtoon siksi, ettei saa vetoa/kylmää. Tosin usein poika hikoilee itse itsensä märäksi, enkä välttämättä vaihda vaatteita, ja aika pian kuivuvat. Turvakaukalo on siinä mielessä tosi ikävä, että sieltä poika tulee aina hikisenä vaikka mitä tekisi.

Turvakaukalo hiostaa, se on kurjaa. Ei mua pieni kosteus häiritse. Poika on hikinen tissillä olon jälkeen muutenki. Varmasti vain vaatteet vaihtaisin, jos oikein märäksi ois jonku sylissä hionnut. Pöpökammoinen en ole. Pidän usein harsoa paidan/bodyn ja ihon välissä hetken, jos esim. pulauttelun vuoksi etumus kastunut, juurikin sen vuoksi, ettei saa kylmää, eihän se itelläkään ole kiva märissä vaatteissa olla. Tai sit vaihdan vaatteet. On meillä kuolahuivejakin, mutta en muista niitä oikein käyttää.

Voi v**** taas ottaa päähän toi anopin touhu. Soittivat eilen että ajavat ohitse kun ovat menossa mökille että piipahtavat pika kahvilla ennen klo 18. Ei siinä mitään, käsitettiin että heidän pitää olla menossa viimeistään klo 18 eli tulevat ENNEN sitä, meidän piti ehtiä vielä kauppaan. Noh, tulivat sitten 18.15 ja poika oli juuri mennyt nukkumaan. Sitä sitten anoppi harmitteli ja aikoi mennä "vähän" kurkistamaan. Kielsin menemästä koska meidän vanhat puulattiat narahtelee kivasti, ettei poika heräisi. Kello oli jo lähes 19 kun sanoin että tosiaan pitäisi ehtiä sinne kauppaan, niin anoppi intti että eivät ole poikaa vielä nähneet. Minkäs teet kun lasta nukuttaa enkä todellakaan mene repimään ylös vaan sen takia että näkisi pojan. Sinä 2 minuuttina kun kävin vessassa niin anoppi oli ampaissut yläkertaan hakemaan pojan kun itkuhälyttimestä oli muka kuulunut ähinää, poika ähisee unissaan aika usein eikä tarkoita että olisi hereillä. Siinä sitten ihmetteli kun poika oli itkuinen eikä yhtään välittänyt vieraista vaan halusi äitin syliin. Puoli kahdeksan maissa sitten lähtivät loukkaantuneina kun poika ei halunnut anopin syliin tai nauranut sen lepertelyille. Mies sitten tuumasi että eikai me enää kauppaan lähdetä. IHANKO TOTTA!? Oli sitten kiva tehdä ilta puuhia ja imettää yliväsynyttä lasta kun vaan kitisi ja venkoili tissillä ja alkoi huutaa heti jos laski sylistä. Kiitos anoppi ja rakas mieheni joka voisi opetella sanomaan äidilleen vastaan.:shifty:

Eiks anoppien kuulu olla ärsyttäviä :D Vaikka itelläni on kyllä tosi ihana anoppi, jotkut tavat vaa jostain syystä ärsyttää. Oon kans tainnu joskus kirjottaa siitä ku anopin on pakko saaha nukkuva lapsi syliin... Kun ei oo osannu kieltää. Tuntuu vaa siltä että oon koko ajan suojelevampi tuota poikaa kohtaan. Nyt jos anoppi tekis jotai tollasta ni en ehkä olis enää nii kohtelias...

Takaisin