Yli 35v odottajat

Ei tossa tilanteessa voi muuta kuin odottaa.
Tai pyytää teveyskeskusta / päivystyksestä lähete naistentautien poliklinikalle, jos on siis kipuja. Mulla meni 5 päivää tuulimunan toteamisesta ennen kuin alkoi niin pahat kivut, että oli pakko mennä päivystykseen. Tuulimuna ei lähtenyt itsekseen tyhjentymään edes viikolla 12.
 
Siis ei mullakaan nämä ole ekojen menkkojen kohdalla, niitä ei näkynyt millään tavalla. Tämä mun vuoto on toisten menkkojen kohdalla alkanut…mulla vuoto oli jo pari päivää poissa ja alkoi taas tänään. Luulin todellakin, että vuoto olis ohi, mutta taas se alkoi ja maha on kipeä. Täälläkin taas kiva paniikki päällä…On tää vaan inhottavaa pelätä ja huolehtia, muuhun ei pysty keskittymään. Jos selvitään viikolle 12, niin sitten nautitaan :)
 
Bea, tsemppiä odotteluun! Tiedän kyllä monia, keillä on ollut erilaisia vuotoja raskauden alussa ja silti kaikki mennyt hyvin :-) itselläni taas keskenmennyt raskaus ei oireillut mitenkään, ei ollut mitään vuotoja ja raskausoireetkin jatkui, vaikka alkion kehitys oli pysähtynyt. Huomattiin vasta ultrassa rv11. Ja nyt tässä uudessa raskaudessa itse stressaan oireiden vähyyttä :banghead: eli olen tullut siihen tulokseen, että on oireita tai vuotoja tai ei, loppujen lopuksi ei auta kuin jaksaa odottaa, että ultrassa näkee, onko kaikki hyvin. Uskoisin, että stressi helpottaisi vähän siinä vaiheessa kun on päästy nt-ultraan ja jos silloin kaikki vaikuttaisi olevan normaalia. Sinne vaan tuntuu olevan niin piiitkä aika :-)
 
Mikä on nt- ultra?

Mulla on ensi viikolla eka neuvola ja siellä tehdään joku ultra, missä siis nähdään onko sikiö kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja lyökö sen sydän, eli juurikin se onko kaikki kunnossa. Odotan tosi innolla ja samalla ihan kauhuissani, olisi hirveää kuulla huonoja uutisia :/
 
Bea, nt-ultra on niskaturvotusultra (joskus puhutaan myös np eli niskapoimu-ultrasta)joka on siis se sikiöseulontojen ultra yleensä n. rv 11-14. Minä oon menossa noilla viikoilla ultraan vaikken seulontoihin osallistuisikaan, silloin sitä kai yleensä kutsutaan alkuraskauden ultraäänitutkimukseksi. Se niillä viikoilla tehtävä ultra sekä rakenneultra on tarjolla kaikille raskaana oleville Suomessa.
 
Heips Rouva37v ilmoittautuu mukaan, esikoinen nyt 11 kk... jaiks jännittää miten jaksaa kahden pienen kanssa :)
 
Täällä Eleanora jo vastasikin, meillä päin puhutaan siis niskaturvotusultrasta johon on mahdollista osallistua alkuraskaudessa. Eli mitataan sikiön niskaturvotus ja otetaan verikokeita, niiden avulla lasketaan kuinka suuri riski sikiöllä tilastollisesti on kromosomihäiriöihin, eli ensisijaisesti Downin syndroomaan. Vaikka riski olisi kohonnut, se ei vielä tarkoita välttämättä mitään. Jokainen päättää sitten itse, haluaako jatkotutkimuksia. Bea, neuvolasta saat varmasti lisätietoa ja jos haluat osallistua tuohon seulontatutkimukseen, siihen yleensä varataan aika jo ekalla neuvolakäynnillä.
 
Esikoista odottava 35v täällä! Tänään olin labratesteissä (hiv, Down-riski, hepatiitti ym.) myös virtsanäyte piti viedä. Ultra 2 vkon päästä. Jännittää!!
 
Mäkin varasin tänään np- ultran :) Sain eilen ekassa neuvolassa pikaultran: siellä se liikkui ja sydän löi! Nyt on olo huomattavasti rennompi, kun tietää että kaikki on hyvin ja pötkylä elossa :)
Nyt tästä oikeastaan vasta tuli todellista, olen ihan hämmentyneenä tuijotellut ultrakuvaa :Heartbigred
 
Täällä keskenmeno. Onnea niille joilla vauva kasvaa masussa- nauttikaa joka hetkestä.
 
Voi ei miten harmillisia uutisia täällä. Meillä ultra noin 2 viikon päästä. Maha on jo tosi iso ja vaikea piillottaa ja ultra pelottaa ....
 
8. vkon kohdalla näkyi ultrassa 6+0. Labroissa myöhemmin näkyi raju hormonitason lasku ja 9. vkon kohdalla sama 6+0. Lääkkeiden ja itkun kanssa kotiin.
 
Mä pelkään just tota että ei näy mitään tai ei vastaa lähellekään rv12 viikkoja. Ultraan vielä aikaa...vasta 15.10!! Nyt mulla siis rv10+1.
 
Kovasti jaksuja Haltiatar ja Bea ! Täällä kanssa kauhulla ootetaan, että onko toukka kasvanu viime näkemän. w9 ultrattiin, nyt ois 12+4 ja vajaa kaks viikkoa pitäis jaksaa vielä ootella lääkäriä. Eivät kyllä taija sillon ultrata, mutta jos sydämen sykkeen etes kuulis varmistukseksi ku tuntuu ettei mitään kasvamisen tuntemuksia ole mahassa. Jos ei ois tuota oksentamista illalla ja mahan turboilua niin ei kyllä tietäis raskaana olevansakaan enää. Tosin oireittenhan pitäis helpottaaki, mutta kun ei tosiaan mahassa tunnu mitään kasvukipuja tai muuta koskaan.
 
:greet025 Täällä yks yli 35v-odottaja :) 36v olen ja neljättä lasta odottelen. Tänään olin rv 12 -ultrassa ja nyt on ihana olo kun uskaltaa tulla kaapista ja olla ihan oikeasti ja julkisesti raskaana. :)

Suvun ja muiden reaktiot on olleet hämmästyneitä, niin vahvasti ollaan sanottu että lapsiluku on täynnä :smiley-angelic006
 
Vanhuksille, pöh!

Onkohan iällä vaikutus raskauden oireisiin? Kun tuossa olen lukenut muiden kertomuksia, niin vaikuttaa ainakin siltä, ettei sillä suuresti vaikutusta ole.
 
Takaisin
Top