Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No enpä jaksanu oottaa. Menkat 2pv myöhässä ja testi negatiivinen. 🙄
No harmi ❤️ Meillä lähes yhtä pitkä yritysaika.. Me aloitettiin 7/25 ja nyt kai jo yk5 tyhjennyksen jälkeen..

Mulla tänään Kp1 odotetusti. Heti jo lannistunut olo koko kierron suhteen. Miksi nytkään tärppäisi, kun muissakin kierroissa ollaan tehty kaikki oikein ja silti mitään ei tapahdu?

Otan nyt edelleen Donafertya aamuin ja illoin ja sit aloitin myös rautakuurin. Otan 200mg iltaisin. Se on parempi vatsalle jotenkin ottaa illalla. Oon aikoinaan paljonkin syönyt rautaa, varsinkin raskausaikoina ja niiden välissä. Ehkä nyt tämä kiikastaakin raudanpuutteesta kun ei tärppää sit 😊

Välillä jos otan tyhjään vatsaan, tulee jostakin syystä aivan oksettava olo ja monesti mennyt vatsa nopeastikin sekaisin. Nuorempana kesti ottaa tyhjään vatsaan vaikka kuinka paljon.

Täällä kp4 nyt ja oudon niukka vuota, vaikka edellinen kierto oli hormonaalisesti vahva ja limis hyvä. Taitaa nyt jäädä lyhyeksi vuoto, pientä tuhrua tuli enää.

Otan nyt edelleen Donafertya aamuin ja illoin ja sit aloitin myös rautakuurin. Otan 200mg iltaisin. Se on parempi vatsalle jotenkin ottaa illalla. Oon aikoinaan paljonkin syönyt rautaa, varsinkin raskausaikoina ja niiden välissä. Ehkä nyt tämä kiikastaakin raudanpuutteesta kun ei tärppää sit 😊

Välillä jos otan tyhjään vatsaan, tulee jostakin syystä aivan oksettava olo ja monesti mennyt vatsa nopeastikin sekaisin. Nuorempana kesti ottaa tyhjään vatsaan vaikka kuinka paljon.

Täällä kp4 nyt ja oudon niukka vuota, vaikka edellinen kierto oli hormonaalisesti vahva ja limis hyvä. Taitaa nyt jäädä lyhyeksi vuoto, pientä tuhrua tuli enää.

Pitäis varmaan itse kokeilla toi Donaferty vielä. Oon vaan tosi herkkävatsainen, niin oon jotenkin karttanut tuota inositolia (-toli loppuiset yleensä tuo vatsaongelmia, mut en tiiä onko tämä samaa maata). Onko siis se toi rauta joka saa sun mahan sekaisin?

Jos raudan kanssa on ongelmia, koita ottaa vain joka toinen ilta. Hyvin lyhyesti selitettynä rautalisän otto lisää jonkun hormonin tasoa elimistössä 24h, joka vähentää raudan imeytymistä, joten paradoksaalisesti joka toinen päivä otettuna imeytyykin määrällisesti enemmän.

Pitäis varmaan itse kokeilla toi Donaferty vielä. Oon vaan tosi herkkävatsainen, niin oon jotenkin karttanut tuota inositolia (-toli loppuiset yleensä tuo vatsaongelmia, mut en tiiä onko tämä samaa maata). Onko siis se toi rauta joka saa sun mahan sekaisin?

Jos raudan kanssa on ongelmia, koita ottaa vain joka toinen ilta. Hyvin lyhyesti selitettynä rautalisän otto lisää jonkun hormonin tasoa elimistössä 24h, joka vähentää raudan imeytymistä, joten paradoksaalisesti joka toinen päivä otettuna imeytyykin määrällisesti enemmän.

Joo, inositolista en ole huomannut mitään vaikutusta vatsaan. Siinä oli ohje ottaa eri aikaan kuin ruokailee muistaakseni. On hintavaa, mutta olen huomannut jotakin hyötyä siitäl

Rauta on tehnyt mulle varsinkin aamuisin tyhjään vatsaan otettuna erittäin huonon olon ja ihan vetänyt vatsan sekaisin.. nyt sitten otan iltaisin hieman iltapalan jälkeen, enkä ole huomannut samanlaista haittaa enää. Ehkä mulla on suolisto huonona, niin ärtyy raudasta helposti?

Mulla ainakin ennen tosi hyvin noussut rauta-arvot, kun otan 200mg päivässä. Jopa vaikka olen epäsuotuisien ruokien jälkeen ottanut, niin ihan todella nopeasti merkittävä nousu viikoissa. 100mg itselle liian vähän..

Kyllähän varmaan riittäisi jos ottaa joka toinen päivä ja joskus kyllä unohtuukin ottaa 😊

En tiedä vaikuttiko jo, kun kuukautiset olivat lyhyet ja normaalia niukemmat.. Enemmän epäilen että hormonitoimintani vaan hiipuu 🤔

Nyt kp3 ja vuoto on ihan omituista. Kuukautiset siis alkoivat 3pv myöhässä ja ihan todella pienellä tiputtelulla. Nyt kolmatta päivää ihmettelen älyttömän niukkaa vuotoa kun normaalisti menkat alkaa niin että hanat auki ja kuppia saq tyhjentää 2h välein. Testihän oli tiistaina nega joten raskaudesta ei varmasti johdu, mutta edellisessä kierrossa oli kyllä jotain outoa 🤔

Nyt kp3 ja vuoto on ihan omituista. Kuukautiset siis alkoivat 3pv myöhässä ja ihan todella pienellä tiputtelulla. Nyt kolmatta päivää ihmettelen älyttömän niukkaa vuotoa kun normaalisti menkat alkaa niin että hanat auki ja kuppia saq tyhjentää 2h välein. Testihän oli tiistaina nega joten raskaudesta ei varmasti johdu, mutta edellisessä kierrossa oli kyllä jotain outoa 🤔

Mä ehkä testaisin kuitenkin uusiksi raskauden varalta.

No testasin
IMG20260109163232.jpg

Apua!! Nyt pelkään kuollakseni että tää on menossa kesken

No testasin
View attachment 151892

Apua! 😍 Siellähän olikin plussa yllättäen. Onnea! ❤️ Ymmärrän kyllä huolesi. Toisinaan vuoto on normaalia, toisinaan ei. Itse pyytäisin mittauttamaan hcg:n ja progesteronin.

Testi myös hailakka, mutta on voinut kiinnittyä se alkio jotenkin myöhään.

No testasin
View attachment 151892

Kappas! Onnea 😍 Ymmärrettävää! Toisilla voi tulla menkat jopa melkein normaalisti monta kk ja silti rauskaus jatkuu normaalisti loppuun asti. Toivottavasti tässä on vaan jostain alkuvuodosta kyse ja kaikki menee hyvin! Varmaan kannattaa olla asiasta terveydenhuoltoon yhteydessä.

Apua! 😍 Siellähän olikin plussa yllättäen. Onnea! ❤️ Ymmärrän kyllä huolesi. Toisinaan vuoto on normaalia, toisinaan ei. Itse pyytäisin mittauttamaan hcg:n ja progesteronin.

Testi myös hailakka, mutta on voinut kiinnittyä se alkio jotenkin myöhään.
Tiistaina testissä ei näkyny yksinkertaisesti yhtään mitään, oli niin negatiivinen kun negatiivinen voi testi olla 🤷

No testasin
View attachment 151892

IMG_20260109_192041.jpg

Tossa nyt vielä kuivana paremmassa valossa, kun tuolla vessassa on niin järkyttävän hämärä valaistus. Ylempi siis toi mikä on tuossa ekassa kuvassa ja alempi tommonen 1,5 pidätetystä virtsasta varmennustesti. On kyllä haaleet. Ei auta kun seurailla että lähteekö vahvistumaan vai häviääkö.

Hei! Hyppään tänne mukaan, kirjoittelin myös tuonne hoitoketjuun 😊 eli täällä kirjoittelee 39v. kuumeilija, mietin kyllä että menenkö suoraan tuonne +40 ketjuun 😅. Minulla aiemmasta suhteesta yksi lapsi ja meillä nykyisen puolison kanssa kohta vuosi yritystä takana. Lokakuisessa siemennesteanalyysissa ilmeni, että kaikki arvot ovat alakantissa ja lääkäri suositteli marraskuussa meille IVF tai ehkä ICSI- hoitoa, riippuen hoitokierron näytteestä. Nyt eilen alkoi menkat, joten tänään alkaa Gonal F- pistelyt. Jännittävää! Tsemppiä kaikille kuumeilijoille ja toivotaan paljon plussia ❤️

Hei! Hyppään tänne mukaan, kirjoittelin myös tuonne hoitoketjuun 😊 eli täällä kirjoittelee 39v. kuumeilija, mietin kyllä että menenkö suoraan tuonne +40 ketjuun 😅. Minulla aiemmasta suhteesta yksi lapsi ja meillä nykyisen puolison kanssa kohta vuosi yritystä takana. Lokakuisessa siemennesteanalyysissa ilmeni, että kaikki arvot ovat alakantissa ja lääkäri suositteli marraskuussa meille IVF tai ehkä ICSI- hoitoa, riippuen hoitokierron näytteestä. Nyt eilen alkoi menkat, joten tänään alkaa Gonal F- pistelyt. Jännittävää! Tsemppiä kaikille kuumeilijoille ja toivotaan paljon plussia ❤️

Hei! 😊

Tervetuloa mukaan! Täällä on muitakin jo tovin yrittäneitä. Oletteko ihan yksityisellä hoidoissa?

Ikävää, että arvot olivat alakantissa. Toivotaan kuitenkin, että tuo IVF tuo teille nyt tuloksia ja että kaikki menee hyvin! 😊 Tsemppiä pistelyihin.

Kiitos! Välillä oon näitä ketjuja lueskellutkin, mut pitääpä varmaan kelailla muutama sivu taaksepäin nii on enemmän kärryillä sitten 😊. Yksityisellä ollaan. Saatiin kyllä joulukuussa yllättäen peruutusaika julkiselle ja kerettiin siellä käydä mut aloitus menis huhti- toukokuulle 😳. Ei haluttu jäädä odotteleen sinne asti vaikka kallista lystiä hoidot onkin.

Eka pistos meni ihan kivasti, mies sai sen laittaa 😅. Ens viikolla pitää rohkaistua itse jo laitteleen ku miehellä työmatka mut kiva kun voi nyt vähän ensin totutella rauhassa.

Takaisin