Heippa! 35v tuli täyteen ennen kesää, 3 vuotta ollaan yritetty miehen kanssa joka on minua 3 vuotta vanhempi, hänellä on poika entisestä suhteesta joka asuu meillä vuoroviikoin. Huhtikuussa yksityisellä lapsettomuuslääkärillä käyty ja todettu alhainen AMH, toinen munajohdin luultavasti kiinni ja pieni (mutta ei poisteta) polyyppi kohdussa. Lisäksi painoa oli liikaa tottakai! Hänen suositus oli, että laihdutan ja sitten kun olen saavuttanut hänen suosima paino aloitamme hoitokeinot, koeputkihedelmöitys oli ehdotus. Laihdutusta aloitin toki heti, ja hän sanoi ettei meidän tarvitse lopettaa yrittämiset mutta ikä tulee vastaan ja kun ollaan jo harmaalla alueella niin pitäisi ehkä ottaa varman päälle ja suunnitella mitä vuoden sisällä pitäisi tapahtua. Olen noin 15 kiloa pudottanut, muuttanut elämäntapojani ja vaikka paino ei mene yhtä vauhdilla alas enää, niin tyytyväinen olen jo tähän saavutukseen. Oli tarkoitus vielä pudottaa 15 lisää mutta nyt näyttää siltä että ehkä en saakaan....
Tänään on Kp29/27 meneillään ja tosiaan ei ole kuukautisia näkynyt eikä tuntunut oikeastaan. Huomenna lupasin testailla, mutta pelko on suuri. Ei vaan sitä että mitä jos olen raskaana vaan myös se, että mitä jos en ole? Mikä mua sitten vaivaa?