Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä
Täällä siirrytty hoidoissa eteen päin, inssit eivät tuottaneet tulosta kesän aikana. Meneillään olevasta kierrosta alkaa siis IVF pitkällä kaavalla, toivotaan että viimein saataisiin mekin haluttu lopputulos :Heartred Indigolle tsemppiä, toivotaan että merkit enteilisivät alkanutta raskautta!:hello2
 
Täällä on haalea haamu tikussa, kp34 ja dpo12-13. Katsotaan vahvistuisiko se ihan vauvan muotoiseksi .)
 
92F05B61-D05D-4D14-AC22-CE44E4E195BE.jpeg
Moro! Luulisin että sain alustavan viivan pregcheck testiin? Vaikka vasta kp23.
 
Jane Doe ja Indigo, mikä tilanne teillä nyt? Kuumeilen kovasti myös muiden tilanteita Itsellä piinapäivät menossa ja huomenna kai (mikäli olen ymmärtänyt ohjeet oikein) pitäisi alottaa Lugesteron loppukiertoon tueksi.
 
@Johanna40 Täällä on viivat vahvistuneet, nyt sain rauhan etten ole kahteen päivään testannut Tänään olisin ihan luvan kanssa voinut digillä katsoa saisinko "raskaana 2-3 viikkoa". Katostaan uskallanko, vai odotanko huomista aamupissaa.

Menkoista katsottuna 5+2 päivä, mutta ovulaatiosta 4+4 päivä menossa. Jos saisin tuon "raskaana 2-3 vk" tekstin saisin luvan itseltäni varata varhaiultran ensiviikon alkuun.

Mitään radikaalia oiretta ei ole tullut, mutta "raskaus" olo kokonaisvaltaisena on. Tuntuu että on kömpelömpi olo, alaselkä jumissa, suolisto täysin turvoksissa ja näyttää että vatsa kasvanut. Pinna on lyhyempi mitä koskaan, rinnat todella suuret ja arat aika ajoin. Yöllä paristi herätty virkeänä aamuyöllä.

Lienen ihan stressissä sinne asti kunnes kuulen sykkeen.
 
Huomenta! Täällä kp26 tänään. Nyt jo vähän jännittää. En ole testannut vielä uudestaan, en tiedä uskallanko.......... Lämpö on vähän koholla, muuten en oikein tiedä mikä johtuisi mistäkin. :) Arvon tässä haenko nyt viikolla testin, vai odotanko tapahtuuko viikonloppuna jotain? Ehkä kerran tai pari kohdussa vähän kipua, siitä heti päätellyt että menkat lähestyy?
 
Tänään lisää oireita! :D Kohtua vihloo / nippaa kun liikun, hieman painoa vatsalla, jalat hapoilla, usein wc ja paljo syön.... Nämä ainaskin. :) Vahvistuu!
 
Hei! Nyt voisin esittäytyä tänne 35 v kuumeilijoihin.
Eli olen jo 38 v täyttänyt huhtikuussa. Nyt löysin puolison,jonka kanssa yritys lähti heti käyntiin. Mies on itse 45v(46v täyteen ensikuussa). Hänellä on 3 lasta ennestään,minulla 2 entisistä avoliitoista. Toiveena ollut jo 10 v kolmas lapsi(minulla),ei ole ollut sopivaa isäksi toivovaa ja ei ole natsannut siis parisuhteessa niin kuin nyt.
Mies haluaa myös lapsen,ja aloitimme iänkin vuoksi yrittämisen heti.
Viimeiset kaksi kiertoa (elo,syys) ovulaatiotestien mukaan ajoitettu yhdynnät. Viime kierrossa tuli kemiallinen raskaus. Nyt yk 3 sain ovulaatioplussan Kp 14…oletan siis oviksen olleen kp 15. Nyt siitä laskien on tänään dpo 3.
Testailuista sen verran että tilasin Raskauskeijusta uutuus digitestin (2 kpl/pkt joka on 10mIu/ml,näyttää siis jo ennen menkkojen alkua mahdollisesti.) Sekä kapeita ns.herkkiä liuskoja (antavat muuten helpolla viivaa,viivanpaikkaa!). Testit saa odottaa vielä 9pv. Jos sinne asti kykenen olemaan testaamatta liuskoilla… Beaming Face With Smiling Eyes
Ovulaatiotestejä tilasin ison kasan ensikiertoa varten.
Onko muilla meneillään piinailupäivät?
Olisi ihan mukava keskustella täällä näistä tunteista mitä
tämä yrittäminen tässä iässä herättää.
Tässä iässä tämä ei ole enää helppoa. Kuten joku mainitsi on nuorempana tullut aina heti raskaaksi. Sama minulla.
Lohtuna olisi että tutkimuksiin pääsisimme gynekologin mukaan heti,kun yritystä ollut 6kk tuloksetta. Ikääni hän painotti. Voi olla erittäin vaikeaa raskautua sanoi suoraan minulle.
Kiertoni on lyhentynyt ja niukentunut vuosi sitten. Lueskelin että merkitsisi hedelmällisyyden laskua. Onko teillä tietoa?
Pitkä teksti tuli,kiitos jos joku jaksaa lukea loppuun asti.Beating Heart
 
Hei! Nyt voisin esittäytyä tänne 35 v kuumeilijoihin.
Eli olen jo 38 v täyttänyt huhtikuussa. Nyt löysin puolison,jonka kanssa yritys lähti heti käyntiin. Mies on itse 45v(46v täyteen ensikuussa). Hänellä on 3 lasta ennestään,minulla 2 entisistä avoliitoista. Toiveena ollut jo 10 v kolmas lapsi(minulla),ei ole ollut sopivaa isäksi toivovaa ja ei ole natsannut siis parisuhteessa niin kuin nyt.
Mies haluaa myös lapsen,ja aloitimme iänkin vuoksi yrittämisen heti.
Viimeiset kaksi kiertoa (elo,syys) ovulaatiotestien mukaan ajoitettu yhdynnät. Viime kierrossa tuli kemiallinen raskaus. Nyt yk 3 sain ovulaatioplussan Kp 14…oletan siis oviksen olleen kp 15. Nyt siitä laskien on tänään dpo 3.
Testailuista sen verran että tilasin Raskauskeijusta uutuus digitestin (2 kpl/pkt joka on 10mIu/ml,näyttää siis jo ennen menkkojen alkua mahdollisesti.) Sekä kapeita ns.herkkiä liuskoja (antavat muuten helpolla viivaa,viivanpaikkaa!). Testit saa odottaa vielä 9pv. Jos sinne asti kykenen olemaan testaamatta liuskoilla… Beaming Face With Smiling Eyes
Ovulaatiotestejä tilasin ison kasan ensikiertoa varten.
Onko muilla meneillään piinailupäivät?
Olisi ihan mukava keskustella täällä näistä tunteista mitä
tämä yrittäminen tässä iässä herättää.
Tässä iässä tämä ei ole enää helppoa. Kuten joku mainitsi on nuorempana tullut aina heti raskaaksi. Sama minulla.
Lohtuna olisi että tutkimuksiin pääsisimme gynekologin mukaan heti,kun yritystä ollut 6kk tuloksetta. Ikääni hän painotti. Voi olla erittäin vaikeaa raskautua sanoi suoraan minulle.
Kiertoni on lyhentynyt ja niukentunut vuosi sitten. Lueskelin että merkitsisi hedelmällisyyden laskua. Onko teillä tietoa?
Pitkä teksti tuli,kiitos jos joku jaksaa lukea loppuun asti.Beating Heart


Miksi vaikeaa raskautua, miten gyne sen perusteli? Oletko mittauttanut amh:n ja muut veriarvot? Tutkittu miehen sperma? Jos julkiselle olette hoitoihin suuntaamassa ja HUS:n alueella niin jonot on pitkät ja ”ikä” ei oikeuta ohituskaistalle vaikka se kuumottaakin. Mutta näitä perustutkimuksia kannattaa kartoittaa yksityisellä niin saa tietää missä mennään.

Sain ensimmäisen yllätysplussan nyt 38veenä melkein 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen. Luomusti IVF-hoidon jälkeen vaikka haasteena endometrioosi jota myös leikattiin viime keväänä. Kävin juuri ostamassa e-pilleritkin seuraavan IVF-kierroksen odotteluun. Nyt jännitän varhaisultraa että tiedetään onko kyytiläinen oikeassa paikassa ja kaikki hyvin.
 
Miksi vaikeaa raskautua, miten gyne sen perusteli? Oletko mittauttanut amh:n ja muut veriarvot? Tutkittu miehen sperma? Jos julkiselle olette hoitoihin suuntaamassa ja HUS:n alueella niin jonot on pitkät ja ”ikä” ei oikeuta ohituskaistalle vaikka se kuumottaakin. Mutta näitä perustutkimuksia kannattaa kartoittaa yksityisellä niin saa tietää missä mennään.

Sain ensimmäisen yllätysplussan nyt 38veenä melkein 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen. Luomusti IVF-hoidon jälkeen vaikka haasteena endometrioosi jota myös leikattiin viime keväänä. Kävin juuri ostamassa e-pilleritkin seuraavan IVF-kierroksen odotteluun. Nyt jännitän varhaisultraa että tiedetään onko kyytiläinen oikeassa paikassa ja kaikki hyvin.

Perusteli iällä,ja kun kerroin kuukautiskierron lyhentyneen vuosi sitten ollessani 37v,ja aiempi kellontarkka kierto 28 vrk muuttunut ja samaan aikaan kuukautisvuoto niukentunut entisestä runsaasta todella niukaksi.
Yritys alkanut nyt ja tämä kuukausi on 3. Ovulaatiotesti ollut kyllä positiivinen joka kuukausi. Ainoa mikä ”on hämärää” myös itselle on etten tunne enää ovulaatiokipuja. Aiemmin siis nekin olivat säännölliset ja kovat.
Saan muo amh-yms tutkimukset jos haluan kun on mieheltä otettu spermanäyte ja verikoe. Eli ei siinä ole ongelmaa…Julkiselle hakeudumme jos niikseen tullee.

Kierto on nykyisin n.26-27 vrk ja ovistesti plussaa kp 14.
Sinulla on käynyt tuuri,onnittelut! Ja toivotaan että on kyytiläinen oikeassa paikassa. Selvisikö teillä mitään syytä miksi ei raskaus alkanut aiemmin,ja IVF-llä?
Aloitin jo testailun,vaikka lupailin etten tee ennen kuukautisia yhtäkään testiä. Viime kuussa oli niin raju pettymys kun testit plussaa ja vuoto alkoi kuitenkin myöhässä. Raskausoireet oli selvät ja oksensin,mutta ei pysynyt ”sisällä” kyytiläinen. Olen melko varma että tässäkin kierrossa on sama edessä.
One Step 10 mIU haamuilee jo nyt.
Lataan tähän foton jos siinä näkyy edes täällä mitään…Se tuli minuutissa ja oli sen testiajan ihan vaaleanpunainen.
A21D8C4E-6C1E-43E4-A0E3-D6F197E4819E.jpeg
 
Sanosin höpöhöpö gynen puheille kun ei ole faktoja pöydässä ja kierron muuttumiseen vaan viittasi. Sanoiko paljonko oli folleja ja miltä munasarjat näyttää? Itse varmasti vaihtaisin ammattilaista kun näin vakavan asian äärellä ollaan vaikka olisi luottogyne muissa asioissa. Meillä siis lapsettomuuden syy endo. Kävin leikkauksen jälkeen myös akupunktiossa 3kk säännöllisesti viikottain tasaamassa hormonitoimintaa ja kehoa. Se oli iso investointi mutta halusin panostaa omaan terveyteen. Eka IVF-hoito on aina vähän arpapeliä kun ei tiedä millainen vaste valitulle hoidolle keho antaa, me ei saatu pakkaseen mitään ja tuoresiirto ei tarrannut kiinni. Toivotaan että teillä testit ok ja luomusti tärppää!
 
Sanosin höpöhöpö gynen puheille kun ei ole faktoja pöydässä ja kierron muuttumiseen vaan viittasi. Sanoiko paljonko oli folleja ja miltä munasarjat näyttää? Itse varmasti vaihtaisin ammattilaista kun näin vakavan asian äärellä ollaan vaikka olisi luottogyne muissa asioissa. Meillä siis lapsettomuuden syy endo. Kävin leikkauksen jälkeen myös akupunktiossa 3kk säännöllisesti viikottain tasaamassa hormonitoimintaa ja kehoa. Se oli iso investointi mutta halusin panostaa omaan terveyteen. Eka IVF-hoito on aina vähän arpapeliä kun ei tiedä millainen vaste valitulle hoidolle keho antaa, me ei saatu pakkaseen mitään ja tuoresiirto ei tarrannut kiinni. Toivotaan että teillä testit ok ja luomusti tärppää!

Heips. Tänäaamuna kp 3,tein kotitestinä FSH-liuskan. Eli kyseessä on virtsasta tehtävä hedelmällisyystesti Tulos oli kuten odotinkin,eli positiivinen. Tarkoittaa kahta viivaa. Toisaalta tuo testiviiva ei ollut prikulleen yhtä tumma kun kontrolliviiva mutta melkoisen lähellä sitä. Siitä itseluottamusta saaneena tartuin ”härkää sarvista” ja soitin perheneuvolaan. Suoraan sanoin että tarvitsisi päästä lapsettomuustutkimuksiin. Pääsimme lääkärin jonoon. Eli mennee parikin kuukautta,ei osannut ennustaa kun alkavat purkaa vasta nyt jonoja. Siispä nyt otan rennosti: ajattelin jopa unohtaa ovulaatiotestiliuskat tässä kierrossa. Mitäpä ovulaatioa enää testailla,kun se plussaa näyttää joka kuukausi mutta ei ole raskaus alkanut. Kemiallinen raskaus oli viime kuussa.

Onko kellään kokemuksia tuosta FSH-kotitestistä,luotettava? Laitan tähän kuvan siitä tuloksesta.
49808DA7-BE50-4232-B53E-ED12D1E53AC8.jpeg
Yksi viiva on negatiivinen,mutta kaksi viivaa on positiivinen,eli vaihdevuosiin viittava tulos. Eli estrogeenin vähyyteen viittaisi. Tosin netistä luin,että FSH-hormonitaso vaihtelee,ja teen tuossa paketissa olleen toisen liuskan ohjeiden mukaan siis viikon kuluttua. Varmistuu onko siis positiivinen. Toivotaan ettei olisi…Helpottava tieto silti,että sain vahvistuksen epäilyksiini esivaihdevuosista. Ainakin hedelmällisyys on laskenut,vaikka ei olisi vaihdevuosista vielä kyse.
 
Muokattu viimeksi:
Heips. Tänäaamuna kp 3,tein kotitestinä FSH-liuskan. Eli kyseessä on virtsasta tehtävä hedelmällisyystesti Tulos oli kuten odotinkin,eli positiivinen. Tarkoittaa kahta viivaa. Toisaalta tuo testiviiva ei ollut prikulleen yhtä tumma kun kontrolliviiva mutta melkoisen lähellä sitä. Siitä itseluottamusta saaneena tartuin ”härkää sarvista” ja soitin perheneuvolaan. Suoraan sanoin että tarvitsisi päästä lapsettomuustutkimuksiin. Pääsimme lääkärin jonoon. Eli mennee parikin kuukautta,ei osannut ennustaa kun alkavat purkaa vasta nyt jonoja. Siispä nyt otan rennosti: ajattelin jopa unohtaa ovulaatiotestiliuskat tässä kierrossa. Mitäpä ovulaatioa enää testailla,kun se plussaa näyttää joka kuukausi mutta ei ole raskaus alkanut. Kemiallinen raskaus oli viime kuussa.

Onko kellään kokemuksia tuosta FSH-kotitestistä,luotettava? Laitan tähän kuvan siitä tuloksesta.
View attachment 107518
Yksi viiva on negatiivinen,mutta kaksi viivaa on positiivinen,eli vaihdevuosiin viittava tulos. Eli estrogeenin vähyyteen viittaisi. Tosin netistä luin,että FSH-hormonitaso vaihtelee,ja teen tuossa paketissa olleen toisen liuskan ohjeiden mukaan siis viikon kuluttua. Varmistuu onko siis positiivinen. Toivotaan ettei olisi…Helpottava tieto silti,että sain vahvistuksen epäilyksiini esivaihdevuosista. Ainakin hedelmällisyys on laskenut,vaikka ei olisi vaihdevuosista vielä kyse.

Tein toisen FSH-testin ja se näytti onneksi negatiivista.
 
Mä tapasin mun miehen kun olin 38 ja melko pian päätettiin antaa vauvan tulla. Molemmilla on jo edellisistä liitoista lapsia niin ei tullut yrittämisestä pakkopullaa, vaikka se 2,5 vuotta veikin! Käytiin lapsettomuustutkimuksissa yksityisellä mut mitään muuta vikaa ei löytynyt kun mun ikä ja alhainen amh. Ei kuitenkaan hoitoihin haluttu lähteä, tarkistettiin vaan että onko kaikki muu ok. Eli siis luomuna sain vauvan ja ehin täyttää 41 just ennen synnytystä. Tämä tsemppinä teille, ei kannata ihan heti luovuttaa! ❤️
 
Muokattu viimeksi:
Mä tapasin mun miehen kun olin 38 ja melko pian päätettiin antaa vauvan tulla. Molemmilla on jo edellisistä liitoista lapsia niin ei tullut yrittämisestä pakkopullaa, vaikka se 2,5 vuotta veikin! Käytiin lapsettomuustutkimuksissa yksityisellä mut mitään muuta vikaa ei löytynyt kun mun ikä ja alhainen amh. Ei kuitenkaan hoitoihin haluttu lähteä, tarkistettiin vaan että onko kaikki muu ok. Eli siis luomuna sain vauvan ja ehin täyttää 41 just ennen synnytystä. Tämä tsemppinä teille, ei kannata ihan heti luovuttaa! ❤️

Hei Hilma79
Kiitos ❤️Nyt on DPO 12,testasin aamulla First Response-testillä…en voi oikein uskoa tätä todeksi…ensimmäinen kierto,jossa oli ovulaatiokivut ovulaatiotestin positiivisen lisäksi.
Tämä testi siis mittaa 6,5mIu/ml.
D97A2C1B-A073-48FD-92B9-344274314D2F.jpeg

Päivitys: Menkat alkoi DPO 12,eli iltapäivällä vuorokauden myöhässä. Kemialliseksi tulkitsen siis. Voihan…* Eli nyt ainoa keino enää toivoa on että pääsemme tutkimuksiin. Ensimmäinen ovulaatio moneen kuukauteen (kipujen perusteella) ja sekin meni ”harakoille”. Todella kova pettymys minulle jälleen:mies tsemppaa mutta mua vain masentaa tämä jatkuva epäonnisuus. Epätietoisuus miksi en raskaudu enää. Syitä olen monia löytänyt. Kierto ja luteaali on lyhentynyt vuosi sitten (37vuotiaana) kahdella päivällä,ennen 28vrk ja 13vrk: nyt 26 ja 11vrk. Tutkimuksiin odottelua nyt. Jos julkiselle pääsemme olisi helpotus,mies kyllä ehdotti menisimme ensi kuussa yksityiselle.
 
Muokattu viimeksi:
Minä ilmottaudun mukaan tänne ryhmään, eli olen 36v jo neljän lapsen äiti, mutta haaveilemme vielä yhdestä lapsesta. Nykyisen mieheni kanssa meillä on yksi yhteinen 3v ja edellisestä liitosta minulla on 3 lasta jotka ovat jo vanhempia. Meillä ei ole ollut ehkäisyä käytössä, mutta ei olla yrittämällä yritettykkään kun vasta nyt, tämä on ensimmäinen yrityskierto.
 
Takaisin
Top