Yleistä löpinää

Ei. Menkkojen alkupäivänä alkaa rv1 vaikka et ole raskaana. Hedelmöitys tapahtuu rv3 tienoilla ja kiinnittyminen rv4 tienoilla. Hedelmöittymiskohdasta lasketaan alkion ikä, mutta raskauden keston lasku alkaa menkkojen alkupäivästä. :)

Mie olettaisin että ovulaatio on vaan tapahtunut myöhemmin kuin mitä normaalisti. En nyt siis ihan 100 varma ole, mutta tiedän että ite ainakaan en edes ovuloi joka kuukausi. Ja siis siitä raskaus laskurista näkee esim. Millä viikolla olet ja miten vanha alkio on sillä viikolla.

Haluaisin hirveästi tietää koska itse hedelmöitys on tapahtunut,mutta koska kiertoni on hiukan epäsäännöllinen niin en voi esim laskureiden avulla laskea ja ajattelin että saanko sen tietooni edes suurinpiirtein sitten ultrassa :wacky:

Mä täytän joulun alla 30 ja puoliso silloin 29 :) oon aina halunnut ekan lapsen ennen ku täytän 30 ja nyt missaan sen 7 päivällä :D

Mulla oli ihan sama tavoite aikanaan...ja laskettu aika oli tuolloin 14 päivää ennen. Ja poika syntyi siis reilu kaks viikkoa ennen kun täytin 30 ;)
Kiva sattuma että joku muukin ajatellut noin :)

No niin voi olla että esim oletetuista melkoista laskettuna olisi ultraan mentäessä vaikka rv12+0. Ultrassa mitataan ja alkio vastaakin vaikka viikkoja 12+5. Yleensä alle viiden päivän mittauksia ei huomioda mutta yli viisi päivää huomioidaan lasketussa ajassa ja näin tämän henkilön LA muuttuisi viidellä päivällä :) on myös itse mittaajasta kiinni lähteekö muuttelemaan mutta ne merkataan sitten äitiyskorttiin. Itseasiassa täysin tarkkaa hedelmöityspäivää voi olla vaikea tietää mutta tarkkojahan nuo laitteet on. Ja toki kaikki vauvanalutkin omaa vauhtiaan kasvaa siellä kohdussakin eli siksi usein vaan 5 päivää tai yli huomioidaan jos mitat heittävät niistä arvioiduista mitoista.

Ja tarkennan vielä, että rv8 on 7+0. Eli raskaus on jo kestänyt 7 viikkoa eli 7+0 ja tuolloin puhutaan rv8. Ja 8+0 on rv9 jne. Ettei noi nyt sekotu :)

Tein taas testin, tänään 5+5. En vaan voi uskoa todeksi tätä ko ei mitään mikä oikeesti viittaa raskauteen. Hengästyttää edelleen ja selkä kipuja on mitä mulla on ollu aikasemmissaki. Mut ko ei oo minkäänlaista pahoinvointia! No testi näytti melkeen yhtä vahvaa viivaa mitä kontrolliviiva! Se testi oli apteekista apteq tai vastaava merkki, mut siinä on se herkkyys 10. En hoksannu ko vasta kotona! Et onko se sitte luotettava? Ko oon kuullu et jollaki näyttää nuin herkät testit väärää plussaa. Oli se kyllä tosi vahva plussa. Voinko mää nyt luottaa et raskaana ollaan?:D kertokaa te :D

Jaa, ekaa kertaa kuulin, että väärää plussaa näyttäisi. Saatko verestä otettavan testin tk:sta jos epäilyttää? :) Tai kokeile muita testejä :D Mut luottaisin plussaa kuin plussaan ennenkuin toisin todistetaan :)

Nii. Ehkä pitää käydä tkssa tsi varaan ens viikolle varhaisultra ajan:) en muista mistä kuulin tuosta väärästä plussasta. Jospa se oli jostain "luotettavalta" netin keskustelupalstalta :D ettei pitäis paikkansa.

Mie olen kans kuullut että tuo 10 herkkyydellä voi näyttää väärän plussan. Mut kannattaa kokeilla tehdä 25 herkkyydellä oleva testi ja varataan aika verikokeeseen :)

Arkku: Hedelmöitys tapahtuu ovulaation aikana, eli 2 viikkoa ennen seuraavia kuukautisia. Se on usein 2 viikkoa edellisten kuukautisten jälkeen, mutta ei aina. Laskettu aika lasketaan alunperin tuon mukaan eli vko 9 sikiö on 7 viikon ikäinen.

Ultrassa tätä aikaa korjataan sikiön koon perusteella eli jos vastaa viikkoa 8, sikiö lasketaankin viikkoa nuoremmaksi kuin oli kuukautisten perusteella arvioitu jolloin sikiön ikä onkin vain 6 viikkoa.

Siis noi epäsäännölliset kierrot on tietty erikseen jos ei hedelmöityskohta ole niin tarkkaa tiedossa :)

Onko muilla esiintynyt itkuisuutta? On jo oikeastaan surkuhupaisaa, kun itku tulee niin hassuissa tilanteissa. Esim. Rakastellessa, keskustellessa...

Mulla tulee itku tosi herkästi, ihanista ja vähemmän ihanista asioista. Yhtenä päivänä pelästyin jonkun nettivideon takia ja tuli ihan hillitön kyynelvirta, ennen en kyllä koskaan pelästymisen seurauksena ole itkenyt :shifty:

Takaisin