Yleistä keskustelua aiheesta

voi, kun voisikin jäädä jo noin hyvissä ajoin pois! Jos itselläni työtilanne olisi ollut suotuisa, niin aivan varmasti olisin jäänyt äitiyslomalle jo 50 päivää aiemmin! Itse tulen valitettavasti kuitenkin olemaan eräässä projektissa kiinni ihan viimeisiin työpäiviini asti ja kauhulla olen pohtinut, kuinka kehtaan edes kesälomia pidellä... Oletko jo ilmoittanut äitiyslomasi alkupäivän esimiehellesi? Itse vielä pohdin, josko uskaltaisin aloittaa mammaloman 33 päivää ennen laskettua, niin silloin viimeinen työviikko olisi vain parin päivän mittainen :grin
 
Ja meillä töissä on muutenkin hieman haastava tilanne kesällä henkilöstöresurssien saralla, etten saa pitää kesälomianikaan putkeen juuri ennen äitiyslomaa, vaan joudun pilkkomaan ne touko- ja kesäkuulle...
 
Minä aloitan mammalomani 30pvä ennen laskettua aikaa enkä pidä kesälomaa ennen sitä vaan siirrän sen mammaloman jälkeiseen aikaan, näin saan pidennettyä kotona olo aikaa siten että vauva on lähes vuoden ennen kuin menee hoitoon (en siis tämän hetkisen suunnitelman mukaan jää hoitovapaalle vaan menen takaisin töihin kesällä 2016, mutta ajattelin tehdä ainakin ensimmäisen vuoden vajaata työviikkoa). Esimiehelleni olen jo suunnitelmistani ilmoittanut.
 
Täällä olis kesäloma ja siitä äippälomalle. Onneks sit ens keväänäki pystyy varmaa sumplii lomia niin, ettei tarvii välttämättä lasta laittaa hoitooon heti, vaan pitää taas kesälomaa ja tän vuoden jämälomapäiviä ja mieskin sitten pitänee omat lomansa. En ajatellut hoitovapaita pitää, ellei tässä nyt lottovoittoa kuulu :rolleyes:
 
Minäkin aloitan äippälomailun 30 pv ennen laskettua aikaa, enkä ole ajatellut kesälomaa pitää sitä ennen. Lomia jemmassa sen verran, että voin lomailla äippäloman jälkeen elokuulle ja ajatuksena olisi sitten olla se loppuvuosi hoitovapaalla. Menisin töihin sitten 2017 tammikuulla. :) Ja sitten isä pitäisi iskäloman, kun minä menen töihin. Olen ajatellut tehdä 4 päiväistä työviikkoa. Saa nähdä kuinka nämä suunnitelmat onnistuu. :)
 
Taalla saa jaada aitiyslomalle milloin vain vkon 29 jalkeen, halutessaan voi olla vaikka synnytyspaivaan asti duunissa. :grin

Mulla aikomuksena pitaa lomat ensin pois alta, eli jaisin lomille kesakuun alussa ja sit aippalomalle heinakuulta, mut jos tyonantaja nikottelee (en usko kylla), niin sit kesakuussa suoraan aitiyslomalle ja siirran lomat sit ens vuodelle aitiysloman jatkoksi.

Aamukampa nayttaa 38 paivaa, ja niistakin sais pari viela nipistettya pois.. :)
 
Mä jään ensin kesälomalle ja siitä suoraan mammalomalle. Mammaloman otan 30pv ennen laskettua. Juhannuksen jälkeen loppuu työt :happy: Mulla on viikon päästä lomaviikko, joten eipä tässä ole kun toukokuu kokonaan enää töitä ja pari viikkoa sitten kesäkuussa.
 
Pidän ensin kesäloman ja sitten äitiyslomalle suoraan 30pv ennen laskettua aikaa. Näin ollen jään töistä lomille 12.6. Kovasti toivon, että jaksaisin olla kotona ainakin siihen saakka, että lapsi olisi 2-vuotias. Esikoinen oli 11kk kun palasin töihin.
 
Melinda82: Kannattaa muistaa, että jos jäät aiemmin pois töistä, se lyhentää sitten äitiysvapaata sieltä loppupäästä eli ansiosidonnainen äitiysvapaa myös loppuu saman verran aiemmin. Että kummassa päässä enemmän tarviisi niitä rahoja...

Mulla sama kuin Angiilla eli jään normisti 30pv ennen LA:ta plus kesäloma, joten kesäkuun puolivälissä, toivottavasti viikko ennen juhannusta olisi vika työpäivä. Siis enää 2k!!! :D

Lisäksi melkein sama toive kun Mennalla, että jaksaisin olla kotona tällä kertaa vähän pidempään, ehkä kunnes lapsi on 1,5v. Kakkonen oli myös 11kk kun palasin töihin, tosin hänen ja esikoisen välissä en ehtinytkään töihin kun ikäeroa 1v 4kk. Mutta silloinkin alkoi jo vauvan ollessa 9kk poltella töihin paluu. Ei niinkään itse työn takia vaan enempi oman tilan ja aikuiskontaktien, huoh...
 
Mulla olis kysyttävää nukkumisesta. Mulla on joka raskaudessa tullut öisin pahat lonkkakivut, jotka johtunee lantion muuttumisesta, painosta ja siitä että ei voi enää nukkua kuin vain kyljellään. Tyynyjä käytän tukena jalkojen välissä ja joskus mahan edessä/alla, mutta silti aamuyöstä ei enää meinaa saada unta, kun molempia lonkkia kolottaa jo niin paljon (käännyn monta kertaa yössä eri kyljelle kun alla olevaa alkaa sattua) eikä kummallakaan kyljellä kärsi maata. Turhauttaa, jos jo nyt jää unet lyhyeksi kolotuksien vuoksi, vasta 23. viikko kuitenkin menossa... :sad001 Onko muilla ollut näitä ja ootteko keksineet apukeinoja??
 
En muista olenko tässä ketjussa vai jossain muualla mainostanut imetystyynyä itselle tukena nukkumisessa. On ollut minun pelastuksena :) Itsellä myös jo pahat liitoskivut ja lonkat sekä alaselkä romuna. Tuon tyynyn avulla olen jotenkin yöt saanut kitkuteltua, eli suosittelen kokeilemaan!
 
Mä jään varmaan sen 50 päivää ennen, eli kesäkuussa oon töissä vielä ekan viikon. Lapset lopettaa tarhassa toukokuun lopussa, anoppiin luvannut hoitaa niitä kesäkuun ekan viikon.

Mä olen ollut noin vuoden molemmista kotona ja nyt pitäisi olla kunnes baby on 3, joten hieman jännittää etukäteen. Me kun vaihdetaan paikkakuntaa miehen työkomennuksen vuoksi, niin mulla ei ole mahdollisuutta palata takaisin, enkä tiedä löytyisikö sopivia hommia itselle ruotsin puolelta tuon 3 vuoden aikana.
 
^Onko joku tietyn tyyppinen/merkkinen imetystyyny?

En kyllä yhtään muista nyt merkkiä sen kummemmin kun on esikoisen ajoilta itselläni tuo jo.
Mutta mulla on malliltaan enemmän sellainen L , eli suoraviivaisempi kuin mitä olen monessa paikassa nähnyt. ( muistuttavat enemmän U kirjainta ). Itselle tuo malli on ainakin tukenut tosi hyvin kun toinen puoli tukee jalkojen välistä ja toisen "sakaran" saa mahaa tukemaan :)
 
Takaisin
Top