Yleistä höpinää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Agnés
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Musta tuntuu et sitä pelkoa on ollut kaikissa raskauksissa mut ekassa se oli erilaista kuin nyt..
Tsemppiä meille kaikille ja yritetään nauttia :)

Tänään muuten julkaistaan vuoden 2017 äitiyspakkaus. Mun mielestä tosi kivan näköinen. Harmi vaan, ettei mun ole mitään järkeä ottaa sitä, kun vauvan vaatteita on jo edelliseltä kierrokselta vaikka kuinka...

Kävin juuri katsomassa pakkauksen ja oli kivan värikäs. Ja voi olla että jopa otan, kun edellisen kerran olen ottanut pakkauksen 2010. :) Meillä ei ole enää mitään vauvatavaroita (paitsi joku kymmenen kappaletta kantoliinoja... :grin), kun ajattelin kolmannen jälkeen, että eiköhän tämä homma ollut nyt tässä. :rolleyes:

Täytyypä käydä kurkkimassa :) mut luulen etten kans ota kun meillä on poikien kaikki vaatteet vielä tallella..

Meillä otetaan, on otettu molemmista. Makuupussit on säästetty ja laatikkoon säilötty kaikkea vauva-ajalta ja sitä mukaan kun joku menee säästöön, niin laatikkoon vaan. Nyt näytti laatikko siltä että voisin jopa joitain vaatteita käyttää.. eikä sen puoleen, ei meillä enää ole säästöstä kun pinnasänky ja turvakaukalo..

Taiga: Onneksi mäkin töissä arkipäivät, niin aika kuluu. Onko teillä ihan yksityinesti varhaisultra tossa vai saatteko julkiselta.

Niin kauan kun ei tulisi vain mitään veristä vuotoa, niin pitäisi osata olla huolehtimasta liikaa :D Sitä on vaikea suhtautua kun tätä haluaa niin paljon (ihanaa että miehenikin), mutta lopputulokseen ei voi loppupeleissä vaikuttaa, muutenkun noudattamalla ohjeita. Tästä taitaa kuitenkin alkaa se loppuelämän murehtiminen muutenkin :nailbiting::happy:

Terveystalolle mennään yksityiselle ja itse maksetaan (kunta ei tarjoa). Suolanen 200€, mut mitäpä sitä ei tekis mielenrauhan saamiseksi hieman nopeammin...

Niinpä tästä se loppuelämän huolehtiminen alkaa :D

Toivotaan kaikille meille parasta <3

Uusi äitiyspakkaus oli ihana! Collegehaalari ja unipussi jne. Minähän en tosin tiedä mitään minkään käytännöllisyydestä :D mut ehkä puolipotkuhousut vois olla käytännöllisempiä ku potkarit :D

Päivällä olin et jee lunta ja kiva mennä lasten kanssa pihalle lumitöihin pulkkailee ja tekemään lumiukko. :)
Mut kun tulin kotiin töistä siis nyt yöllä niin kirosin lumen kun eihän siellä mihinkään päässy pyörällä. Tiet tietysti auraamatta.. Voihan puuuh.. :(

Oi tuo äitiyspakkaus! Oli kyllä kovin onnistuneen näköset vaatteet. Arvon vielä otanko vai en, oikeasti ei kyllä tarvetta nyt toisen kohdalla oikeastaan millekään kun kaikki löytyy jo. Yritän kivasti rajoittaa tuota muistojen määrää. Itse en ole omiani kaivannut ollenkaan ja ne mitä äitini on tupannut minulle on järjestään lentänyt roskiin. Itselleni riittää valokuvat muistoksi :)

Noista vitamiineista: Kovin nihkeästi on mulla suhtauduttu tohon ylimääräiseen d-vitamiiniin, vaikka oikeastaan kieltäneet sen 10 µg ylimenevän niin oon kyl vedellyt päälle viel 50µg. Lapsellekin annan 20µg (10 µg sijasta) ja neuvolan täti oli silmät suurina ja suhtautui kuin olisin pahoinpitelemässä lastani. Ja samoin apteekissa sanoivat et ei missään tapauksessa lapselle suositusta enempää..

Siis täh?! Tuotahan juuri tutkitaan onko lapsillekin 30µg parempi kuin 10µg.... Tietääköhän kukaan onko vielä tuloksia tullut?

Voisivat kyllä neuvolassa alkaa suhteuttaan noita reaktioitaan asian mukaan niin voisi itekin tajuta jos jotain oikeasti haitallista olisi tekemässä.. Onneksi uudet neuvolatädit nyt tulossa ja toivotaan että osaisivat asiansa.

Me ollaan lapsesta asti saatu isoja määriä D-vitamiinia ..ja ihan terveitä meistä on tullut. En usko ite että tuo 10mikrog on tarpeeksi kellekään näin suomen oloissa.
Nyt ite syön 125mikrog/pv.

Juu eihän tuo 10µg mihinkään riitä Suomessa.. Ite oon huomannut olleeni pirteämpi ja terveempi siitä lähtien kun d-lisää alkanut syömään joku 3-vuotta sitten. Ja kun jonkinlaisia turvallisia ylärajoja on kuitenkin määritelty ja ne menee kyllä kaukana noista meidän annoksista.

Mä en kestä. :( Mulle tuli mahatauti eilen illalla ja oksennan/ripsaan yhä. Hirvee olo, eikä mikään pysy sisällä. Lapsetkin pitää hoitaa siinä sivussa, onneksi ovat jo aika isoja eivätkä vaadi silmä kovana vahtimista.

Pelottavaa, kun nyt on tärkee viikko sikiön elimien kehittymiselle ja mulle iski tän taudin! Onhan se suojassa tältä pöpöltä, onhan?

Hyi tuo oksennustauti on niin kurjaaaa... hyi. Kyllä mä luulen että sikiö on niiiin turvassa ettei se vaikuta mihkään. Onhan monella pahojakin tauteja alussa. Täällä kans neiti 2v 38 asteen kuumeessa ja itki mahaa yöllä.... saas nähdä. Iteltäkin jo mittasin lämmön, oli 37.1 mutta muutenkin ollu nyt siinä 37 raskauden alussa.

Jaksuja ja paranemisia <3

Mimmus. Luulen et pikkunen on suojassa.
Toivottavasti menee sulla ohi pian, tsemppiä :Heartred

Vuoto kiihtyi ja muuttui kirkkaaksi. Tuntui, että kaikki ei ollut ihan kunnossa. Eikä ollutkaan :( rv6 meni kesken tämä pieni alku.

Tarrasukkia kaikille!! Iloitsen aidosti teidän puolesta ja toivon, että pääsen pian taas johonkin ryhmään.

Amparo voi ei :( yritä jaksaa! Toivottavasti pian sitten pääsee ja jaksaa uudelleen yrittää.

Takaisin