Yleisiä kuulumisia...

Aliina meijän äiti kävi myös 4. lapsesta punktiosta, kun oli tuolloin 43-vuotias. Pistivät vaan täällä ensin veriseulaan ja np-mittaukseen ja hälyttihän se jo pelkästään iän puolesta. Sit jatkotutkimuksissa sanottiin, että suoraan olis pitäny punktioon tulla. Turhaa huolta aiheutti toi seulahälytys, kun ei se äiti tajunnu, että se johtu ilmeisesti pelkästään iästä. Ja terve poika siellä oli :)
 
Ehkä hieman olin pettynyt, kun sanoivat, ettei veriseulaan ja np-mittaukseen tarvitse osallistua, kun olisi kuitenkin halunnut tietää, miten masussa voidaan ja lapsivesipunktioon tuntui olevan vielä niin pitkä aika. Mutta näin jälkeen päin ajateltuna ihan viisasta, ettei niihin tarvinnut mennä, sitten olisi alkanut vaan ottamaan lisää stressiä tuloksista. Onpa harmi Suskun, etteivät silloin osanneet kertoa äidillesi, että jo korkea ikä antaa kohonneet arvot, vaikka muuten kaikki olisi ok.
 
no eipäs oo pitkään aikaan kelleen mitään yleistä kuulunu :D facebookissa kyllä kauhee kohina mutta eipä sinne viitti kaikkea turhanpäiväsempiä postailla kun ne jää kiihkempien keskustelujen varjoon =) täällä tulee käytyä usein jos jostai syystä oon viel hereillä yöllä kun isäntä jo nukkuu.

meille kuuluu sellasta että tänää varattiin vihkiaika maistraattiin =) siinäpä syy joka mua tänä yönä valvottaa :D muuten nukun kyllä hyvin.. ensi kuulle varattiin aika solmia tällänen SALALIITTO kun ei siitä juuri kenellekään kerrota etukäteen. eikä järkätä mitään juhlia vielä, sitten joskus kun lapsi vähän isompi ja on (mukamas) varaa paremmin!

raskaus menee ihan kivasti, on edelleenki supistellu ja kipuillu vatsa mutta ei mitenkään kuolettavasti...jännittelen kyllä ku kaikki mahdollinen testattiin pari vko sitten eikä mitää tulehduksia tai muuta ole löytyny, sillon paikat oli ok mut entäs nytte tai vielä parin vkon kuluttua. et koskas sinne alas sitten ens kerran katsotaan. mut kai mulla vaan on jotenkin herkkä kohtu ja alhainen kipukynnys ku ei mitää varsinaisia komplikaatioita nyt kuitenkaan ole...
 äippäloman aloitan 50 arkipäivää ennen la:aa, toimeentulollisista syistä...
muuten kaikki ihan kivasti, vauva liikkuu päivittäin mukavasti jne =)
 
Molly^: Onneksi olkoon jo etukäteen "salaliittonne" johdosta :)

Juu hiljaista on ollut täällä huhtikuisten palstalla siitä lähtien kun kaikki liittyivät feisbuukissa ryhmään. Itse en sinne ryhmään ole liittynyt enkä aijo liittyäkkään, tahdon piettää "oikean" elämän ja kaverit erillään tästä keskustelupalstasta ja pysyä tuntemattomana. Mutta en yhtään vähättele muita jotka ovat liittyneet. Tietenkin jokaisen yksityisasia tuo:)

Mutta kiva kun osa porukasta käy vielä täälläkin päivittelemässä kuulumisia..:) 

 
Molly^lle onnea tulevan salaliiton johdosta! :)

Thellu: Olen täysin samoilla linjoilla kanssasi tuosta facebook ryhmästä! Tämä foorumi on mielestäni kiva, kun voi kommentoida asioita ja kertoa omista asioistaan "nimettömänä". Itse en facebookissa kauheasti viitsi muutenkaan raskaudestani huudella, kun tiedän, että FB-kavereissani on lapsettomuudesta kärsiviä! :/

Omaa: Minua häiritsee nykyisin selkäkipu ja mahan kivistys, eli ilmeisimmin supistelusta on kyse! ;D Hassuahan tuo on, kun ei tiedä edes miltä se supistelu tuntuu! Oletan, että se vatsan alueen kipeytyminen, paineen tunne vatsalla ja kivistyksen tunne ovat supistelua. Minua on alkanut huolettamaan tuo istukan etisyys. Eli jokaisessa ultrassa on minulle sanottu, että istukka sijaitsee "edessä". Olen sitten tutkiskellut asiaa ja ilmeisesti se ei haittaa mikäli istukka ei ole kohdunsuun päällä. Ota ja tiedä tässä nyt sitten. Onko jollain samanlaista tilannetta ollut?
 
kiitos onnitteluista!
 ja Emmy' mulla on myös istukka etuseinämässä, ei siitä ole haittaa kun on riittävän ylhäällä. sulle ois varmasti mainittu, jos olis jotain häikkää! mulla ainoa huoli tästä ollu se vauvan liikkeiden tunteminen mutta hyvinhän nuo tuntuu ja näkyykin :D mietinpä joskus kuinka hyvin ne tuntuis ja näkyis jos istukka olisi takana!!
 
Molly^: No näin mä ajattelinkin, että olisi se varmaan otettu puheeksi jos se siinä kohdunsuulla kököttäisi se istukka! Mäkin tunnen kyllä potkut ja liikkeet jne., mutta tosiaan tuntuisivat varmaan huomattavasti paremmin jos istukka ei olisi niitä vaimentamassa! Onko sulla ollut veristä vuotoa?
 
Emmy'; mulla ei ole ollu veristä vuotoa missään vaiheessa ollenkaan. onneksi, oon nimittäin ollu todella vainoharhanen ja säikky raskaudestani :D

tänään kävin flunssan takia terveysasemalla, koko raskauden ollu tukkosuutta mutta viime aikoina menny niin pitkälle ettei aina meinaa edes henki täysillä kulkea. lääkäri kuunteli keuhkot, katsoi nenään, korviin ja kurkkuun, ei havainnu mitään erityistä. itse olin jälleen kerran varma että mulla on sekä poskiontelo-, korva- että keuhkoputken tulehdukset. :D oireen mukaista hoitoa, keittosuolatippoja suositteli... inhottavaa tää; illalla tuntuu keuhkoputket olevan tukossa ja aamulla poskiontelot. yskää ei pahemmin ole eikä lämpöä, sen sijaan aivastelen jatkuvasti. allergiaa? pelkään pahoin,et meidän patjassa on kosteusvaurio ja tää johtuis osin siitä :/
 
Emmy'; mulla ei ole ollu veristä vuotoa missään vaiheessa ollenkaan. onneksi, oon nimittäin ollu todella vainoharhanen ja säikky raskaudestani :D

tänään kävin flunssan takia terveysasemalla, koko raskauden ollu tukkosuutta mutta viime aikoina menny niin pitkälle ettei aina meinaa edes henki täysillä kulkea. lääkäri kuunteli keuhkot, katsoi nenään, korviin ja kurkkuun, ei havainnu mitään erityistä. itse olin jälleen kerran varma että mulla on sekä poskiontelo-, korva- että keuhkoputken tulehdukset. :D oireen mukaista hoitoa, keittosuolatippoja suositteli... inhottavaa tää; illalla tuntuu keuhkoputket olevan tukossa ja aamulla poskiontelot. yskää ei pahemmin ole eikä lämpöä, sen sijaan aivastelen jatkuvasti. allergiaa? pelkään pahoin,et meidän patjassa on kosteusvaurio ja tää johtuis osin siitä :/
 
Molly^: Minullakaan ei ole ollut veristä vuotoa - onneksi. Mikäli olisi, niin sitten olisin enemmän huolissani siitä istukan sijainnista. Eikös nuo limakalvot voi olla turvoksissa/ärtyneet ihan raskaudenkin vuoksi? Näin olen käsittänyt. On se tietysti inhottavaa jos se jatkuvasti häiritsee ja kannattaa kokeilla onko niistä keittosuolatipoista mihinkään.. Allergiakin voi toki olla kyseessä.

Meikäläisellä alkaa taas närästys nostaa päätään. Siihen auttavat YLEENSÄ joku näistä ystävistäni: Samarin, Rennie ja Gaviscon. Tänään olen käyttänyt kahta ensin mainittua. Tiedän, että myös "pienet ruoka-annokset usein" auttaisivat, en vain aina kerkeä, enkä pysty töissäni toteuttamaan tätä ohjetta.
 
Takaisin
Top