Yleisiä kuulumisia...

Thellu

Jostain jotain jo tietävä
Ajattelin uuden ketjun laittaa ihan vain jotta saisimme kaikki päivitellä kuulumisia :) 

Täällä on 10+0 meneillään ja vointi on hyvä ;) Väsymystä oli tuossa pari viikkoa sitten paljon mutta rautakuurilla se on saatu sit poies.. Aamupahoinvointeja ei ole edes ollutkaan, iltaisin välillä huono olo saattaa iskeä.. Mielihaluja on ollut mahoton; appelsiineista suolakurkkuihin ja hot wingseihin... Ja niitä on ollut pakko saada heti kun on haluttanut :)

Kahden viikon päästä olisi np-ultra ja kolmen viikon päästä neuvolalääkäriaika.. 

Ihan malttamattomana odottelen että masu alkaisi kasvaa.. :) 

Mites muilla huhtimasuilla on syksy lähteny käyntiin?:)

 
Tervehdys!

Mukava ajatus kirjoitella kuulumisia. :)

Omat kuulumiseni eivät nyt ihan positiivisimmasta päästä kuitenkaan ole. Täällä on menossa vasta rv 6+3. Vähän ihmetyttää, kun ei ole oikein mitään oireita ollut rintojen aristusta lukuun ottamatta ja viikonloppuna säikähdin ihan kunnolla, kun ilmaantui ruskeaa tuhruvuotoa parin päivän ajan. =(
Se ei ollut verenpunaista, mikä ilmeisesti sitten ei välttämättä viittaa keskenmenoon(?) jos olen palstoja lukiessa oikein ymmärtänyt.. Noh, huolettaahan se kuitenkin ja neuvolaan meno on vasta 29. päivä, joten odotella saa. Mietin kyllä josko sinne pääsisi aiemmin kun tuota vuotoa tuli... Täytyy varmaan soittaa ja kysäistä.
 
Heissan!

Täällä kanssa odotellaan kovasti neuvolaa ja varsinkin ultraa (rv 8+5). :) Mukava kyllä kuulla kuulumisia juurikin sellaisilta ihmisiltä, jotka ovat samassa vaiheessa raskautta. Minulle on kyllä myös maistunut monenlainen ruoka, tällä hetkellä tekee onneksi mieli ihan peruskotiruokaa. :)

Mutta sillä lähdin kirjoittamaan, että minullakin oli tuota ruskeaa tuhruvuotoa ehkä viikon ajan ja olin aika peloissani siitä, mutta jutellin siskoni kanssa, joka on ollut juuri raskaana ja hän rauhoitti, että se on aika yleistä. :) Luin myös palstoja minäkin ja loppujen lopuksi ajattelin, että kaikki varmasti kunnossa. :) Mutta totesin kyllä myös, että en ehkä lue kaikkia palstoja, tai alan stressaamaan kaikesta. Mutta kyllä se säikäyttää. :(

Mukavia vauva-ajatuksia ja odotusaikaa! :)
 
Täällä 9+3 menossa luulisin. 9+ kuitenkin, en oikein tunnu pysyvän kärryillä viikoista tässä raskaudessa. Etenkään nyt kun unet jäi viime yönäkin erittäin vähiin kun tuolla esikoisella on flunssa. Muutaman kerran sai yöllä hirvittävät itkukohtaukset joten ei siis hirveesti tullut nukuttua kun välillä piti kuunnella sen röhinää :( Ja sitten tää kuvotus/oksetus... Tällä hetkellä olo ihan ok, mutta ootas kun tuo ipana tuolta tulee syömään ja haistan sen ruoan hajun ni on taas oksennuksessa pidättelemistä. Ja väsymys siis ihan hirvittävä vaikka hb oli niin hyvä, ettei koskaan ennen oo ollukkaan. Mut muuten ei oikeestaan ookkaan oireita. Se kamala itkeskelykin on mennyt ohi :)
Kovasti jo ootellaan täällä ekaa ultraa joka ois 22pv. Tuntuu ikuisuudelta aika sinne asti...
 
Täällä menossa rv 8+0. Aamupahoinvoinnit saan estettyä syömällä heti jotain kun herään. Jos jättää myöhemmäksi niin yökkäilyttää varmasti ja se tuntuu vaikuttavan koko päivän olotilaan. Väsymys on kova vähän väliä ja meinaa pystyyn nukahtaa.
Esikoinen täyttää tänään 6kk ja imetän edelleen, joten ehkä se tuo lisää väsymystä. Onneks yöt saa nukkua kunnolla. Kiinteitä en ihan kaikkia pysty antamaan, juurikin tuon pahoinvoinnin vuoksi. Esim. peruna-parsakaalisose haisee kuvottavalle, tosi se kyllä oli mun miehenikin mielestä ällön hajuista.
Ultra on vasta 11.10. eli vielä saa odottaa monta monituista viikkoa malttamattomana.
 
Heippa..
Täällä on väsymystä ja ällötystä ilmassa joka päivä, lisäksi nännit ovat kipeytyneet.. Mulla tuntuu syöminen vaan pahentavan oloa. Muutenkin kaikki ruoka maistuu ja haisee pahalle. Mutta en valita hyvä kun on oireita niin en stressaa niin paljon. Perjantaina oliskin sitten raskauden keston määrritys ultra, sitä odotellessa. Vähän kyllä jännittää että asuuko tuolla kuitenkaan ketään.. 
 
Rv 8+5 mennään ja ruoka maistuu edelleen vähän liiankin hyvin :) Pitkin päivää pitää kyllä muistaa tankata, muuten tulee paha olo heti. Himoitsen mehujäitä, bona marjasoseita, hedelmiä ja myös lihaa ja makkaraa.. Aamulla joudun syömään välillä jopa 3 eri aamupalaa n. tunnin välein. Iltaisin olen tosi väsynyt, mutta joskus yhdeksän maissa se menee ohi ja sitten taas piristyn.

Jännitän myös ensimmäistä ultraa ihan älyttömästi!
 
Mulle on iskenyt joku dementia Kaiken maailman tapaamiset joko unohtuu, tai sit muistan kellonajan väärin. Esim. esikoisen neuvola-aika meni muutama viikko sitten sivu suun, kun muistin ajan väärin, ja eilen muistin sovitun tapaamisen tuntia ennen sovittua ajankohtaa..

Ja lauantaille sovittu perhejuhlakin oli kuin poispyyhitty mun mielessäni, kun kaveri kysyi suunnitelmia lauantaille.. Oi muistini, voisitko palata?
 
Heippa!
Mulla on np-ultra 1,5 viikon päästä joten sitä jännitellessä..pahoinvointi on loppunut pari viikkoa sitten, mutta kovaa väsymystä on vielä silloin tällöin. ruoka ei maistu ja hajut ällöttää. hassu juttu minkä oon huomannut, on se, että kotona laitettu ruoka ei maistu vaan ällöttää!! Tissit on edelleen herkät ja kokoajan tiellä :) jännittää toi ultra ihan kamalasti! 2 viikkoa sitten kävin viimeeks.
 
Miten voikin olla, että yhtäkkiä kaikki huolet ja ahdistukset raskaudesta ja etenkin sen keskeytymisestä ovat kaikonneet jonnekin kauas? Jotenkin olo on rauhallinen ja uskon että kaikki menee hyvin, vaikka välillä kovasti pelottaakin. Edelleen pidän mielessä että selvillä vesillä ollaan vasta kun Felix on sylissä asti, mutta sellaista järjetöntä ahdistusta ei enää ole.

Ilmoitin tällä viikolla esimiehelle tilanteen, palaan maanantaina lomalta töihin ja tämä raskaus vaatii jonkin verran työtehtävien järjestelyä. Vaikka hieman harmitti ilmoittaa näin aikaisin, kun mitä tahansa voi vielä tapahtua, oli esimiehen reaktio ilahduttavan positiivinen. :)

Ja sitten se paras uutinen. Ostin (tietenkin, olenhan hysteerinen) jo heti kun raskauduin sellaisen kotidopplerin, ikään kuin mielenrauhoittajaksi. Sillä olen aina ajoittain koittanut kuunnella, (meillä kun ei ole neuvola-aikaa ennen nt-ultraa joten sydänäänien kuuntelu jää jonnekin viikolle 13), ja eihän sieltä koskaan ole mitään kuulunut. Mutta tänään, rv 10+2, kuului pienen etsimisen jälkeen Felixin äänet! <3 En saanut kuuluviin hevosenlaukkaa, mutta nopeat ja pontevat "viuh viuh"-äänet kuulin. Käsittääkseni ne tarkoittavat siis istukassa tapahtuvaa verenkiertoa ja näin ollen pikkuinen on ainakin hengissä! Ja ei ollut omat verenkierron äänet, niitä olenkin saanut kuunnella kyllästymiseen asti kun Felix ollut liian pieni jäädäkseen kiinni! :D

Mies olikin kauhean tyytyväinen kun karjuin sen heti seitsemän jälkeen kuuntelemaan Felixin viuh viuhta, mutta nousihan tuo ja kiireelläkin tuli. :D <3

Toivotaan kaikille meille odottajille onnea, ja toivottavasti ennen synnytyksiä pidetään tapaaminen kaikille meille tuleville isomahaisille. :)
 
Kyselen tyhmiä varmasti, mutta miten te saatte ton Lilypien raskausviikkokuvan tohon linkitettyä. Oon sen saanu koneelle iGoogleen aloitussivulle, mutta tänne en onnistu.  Auttakee!
 
pmk, otat sieltä lilypien sivuilta forum signatures -kohdasta sen HTML-linkin, ja liität sen vaussa omissa tiedoissa siihen ticker-kohtaan. Niin se pitäis tulla allekirjoitukseen näkyviin.
 
Tein kans tost raskauskuva systeemist, mikä lie... saa tota alatekstiä muutettuu?? Tai lähinnä tahtoisin siit ton alun pois! Ja miksköhä mul tulee toi lilypie osote siihen viereen alas?? :o
 
Eilen oli neuvola, en muistanut ettei eka käynnillä kuunnella sydän ääniä. Kauhea pelko koko raskaudesta kohtukuoleman jälkeen, eikä tilannetta helpota yhtään se että ei kukaan läheisistä jaksa olla iloinen ennen kun tietää että 'kaikki on hyvin'. Tarkoittaa kenties sitä, että iloisia osataan olla vasta kun vauva on syntynyt. Ja kun kuolinsyy oli Downin sydrooma, kaikki ajattelee että sairaus tulee tällekin vauvalle. Neuvola täti kyllä sanoi että se geenimutaatio mikä lie tapahtuu jo hedelmöitys vaiheessa, eli se on joko munasolussa tai siittiössä, ja useimmille se ei tapahdu uudestaan. Vieläkin odotellaan tuloksia, onko sairaus perinnöllinen, että onko se vika minussa tai miehessä. Ja tämä tapahtui kuitenkin jo toukokuussa.
En odota yhtään ultraa, ahdistaa sinne sitten mennä kun se on. En tahdo kuulla huonoja uutisia, vaikkakaan en niitä viime raskaudessakaan saanut vaikka lapsellamme olikin Downin sydrooma. Kumpa saisi jonkun pikakelauksen huhtikuuhun, että pääsis vaan suoraan synnyttämään, ja toivottavasti terveen lapsen =) ikäkään ei selitä tätä sairautta, minä 19 ja mieheni 23.
 
PS. ei ole tarkoitus ketään pelotella, on vaan sellainen tunne että jonnekin pitää purkaa =)
 
no miten saan tohon "aikajanan" päälle kirjoitettua esim. Pikkukakkonen?
 
pmk, siellä lilypien sivuilla on kohdassa 3 (johon syötetään laskettu aika jne.), kohta, missä lukee "Optional text to display above the ticker" ja sit siinä on alapuolella laatikko, johon voi kirjoittaa tekstiä. Kirjoita siihen se teksti, jonka haluat näkyvän tickerin yläpuolella :-)
 
Takaisin
Top