Yleiset tuumailut,pohdinnat ja kuulumiset

Me jatkettiin uintia tänä syksynä. Sukat jalkaan, niin ei liukastele.

Alkaa taas kauhujen ajat kun tulee talvi ja pitää hankkia talvikenkiä ja pipoa ja rukkasia. Mistä löytää hyvät ja toimivat vermeet. Kuomat on varmaan meidän valinta pakkaskengiksi kun en muista tiedä, mutta loskakelin kengät ja rukkaset onkin hankalat. Hattu mietityttää myös. Pitääkö olla tuulen/vedenpitävä vai riittääkö tavallinen villapipo.
Haalarin hankin alesta viime keväänä, niin sitä ei tarvitse miettiä.
 
Käyköhän kukaan täällä enää? Kovin hiljaista on ollut.

Mitä muille kuuluu? Meillä puhua pälpätetään jatkuvasti eikä äiti oikein enää saa puheenvuoroa. Tukkakin on kasvanut niin, että pinnit yms. härpäkkeet on kovassa käytössä. Tuo on jo iso tyttö. Pitäisiköhän alkaa miettiä seuravaa...?
 
Olikos se kesällä kun tuntui, että palsta hiljeni ihan yhtäkkiä. Täytyy varmaan aktivoitua ja pitää keskustelua yllä vaikka itsekseen, heh :)
Pallero ei puhu vielä ollenkaan, josko jouluna sitten :wink Huuto ja muu mekastus onkin sitten sitäkin kovempaa.
Pallero viihtyy hyvin puistoissa ja perhekerhoissa, joten niissä käydään ahkeraan.
 
No juu ei oo tullut käytyä kun ei olut seuraa kenen kanssa jutella :) Meillä poika puhuu kans useita sanoja ihan selvästi. Viime viikolla sanoi 2 sanaa peräkkäin. Tai siis yritti sanoa. Menivät isin kanssa piilosta niin poika huudahti "isi pii!" Tarkotti siis että isi meni piiloon. Mulla olis vähän vauvakuumetta vaikka niin vannoin että toista ei tule. Eikä kyllä varmaan tulekaan kun miehen päätä lienee mahdotonta kääntää kun ei ole halunnut kuin tuon yhden ihan alusta asti.
 
Meidän neiti ei vielä kovin selkeesti puhuu, pari selkeetä sana tulee kuten rikki,pipi ja kakka. Sitten sanoo iss eli isi ja äitt eli äiti. Kovasti yrittää matkii kyllä sanoja. Ja eläinten äänia on taitava matkimaan :D tosi vilkas tyttö. Meillä siirryttiin tossa pari viikko sitten juniorsängyyn ja hyvin on mennyt, ei tulee vielä itse pois sängystä ennen kun saa luvan, luulen et neiti ei ole vielä tajunnut että juniorsängystä pääse itse pois :D
Nyt meillä pari kuukautta ollut joka pari viikon välein räkätauti, toivottavasti nyt pysyttäis terveena.

Itsellä tänään jo rv 34+5 eli ei enää pitkä aikaa kun meidän maalispirpanasta tulee isosisko, jännittää kovasti miten arki alkaa sujuu kahden pienen kanssa, neiti on niin äidin tyttö että mustasukkaisuutta tulee varmasti olemaan.
 
Kitty, ymmärrän sua. Vauva on kadonnut, niin minäkin mietin seuraavaa. Ei varmaan onnistu meillä, mutta olisi kiva saada neidille leikkikaveri. Tosin ikäeroa tulee jo jonkun verran, jos nyt alkaisi yrittää... meillähän se tarkoittaisi lisäksi hoitoja.

Meillä on selvää uhmaa havaittavissa jo. Tavarat lentää ja purkaa kiukkua nipistämällä mua tai itseään... tämä vähän lieventää sitä ns. vauvakuumetta. Täytyy kyllä myöntää, että mun mielestä taaperon kanssa on PALJON helpompaa kuin sellaisen pienen nyytin. Tämän ikäiselle voi jo yrittää "puhua järkeä" ja nämä osaavat jo kertoa, mikä sattuu. Ehkä pitäisi tyytyä tähän yhteen. Vaikka en pikkuvauva-aikaa kaipaakaan, tulen varmasti kaipaamaan esim. tätä kesää ja syksyä, kun tyttö oppii koko ajan uutta ja keksii kaikenlaista hupsua.

Meillä toistellaan kaikkia sanoja vaihtelevalla menestyksellä. Kahtaa sanaa tulee aika paljon tyyliin "äiti tänne", "isi istuu"... vastaa kysymyksiin järkevästi ja muistaa vanhoja asioita. Esim. lenkillä hoki "pimee" ja "aurinko nukkuu", ja kun sanoin, että talvella on pimeää ja kylmää, oli hetken hiljaa sanoi "lunta". En ollut itse puhunut lumesta, ja kysyin, kuka siitä on kertonut. Tyttö mietti hetken ja ilmoitti, että isoäiti. Ja näinhän juttu oli mennyt.

Kirjat ovat meillä myös edelleen rakkaita. Välillä piilotan lempikirjoja, kun en jaksa enää lukea niitä. Kamala äiti.

Mitä vielä... pottailu on jatkunut suht hyvällä menestyksellä. Vahinkoja sattuu, mutta esim. tänään pärjättiin kuuteen asti illalla aamulla laitetulla vaipalla, kun hädät tuli pottaan.

Tsemppiä Sennille viimeisille viikoille. Varmaan on rankkaa. Toivottavasti kakkonen on helppo tapaus.
 
Meillä ollaan sairasteltu aika lailla viime aikoina. Räkätautia vähän väliä, ensimmäistä kertaa jouduttiin meneen päivystykseenkin, ensimmäinen korvatulehdus. Nyt jo onneksi alkaa olla kaikin puolin terve.

Tyttö on päivähoidossa 4h päivässä. Ite olen kokopäiväsesti töissä mutta mies on lomautettuna, päätimme silti pitää tytön hoidossa kun hän siellä niin hyvin viihtyy. Tytöllä on siellä lähes saman ikäinen kaveri, niitä on ihana seurata yhdessä.

Sanoja meillä tulee tosi paljon. Tyttö on kova matkimaan. Viime aikoina on alkanut tulla kahta sanaa, viimeksi tuli "äiti iipo", tarkoitti että äitin pitää laittaa pipo päähän.

Pottailu sujuu meilläkin kohtuu hyvin, tyttö pyytää usein itse potalle ja siinä istutaan niin kauan että sinne tulee jotain. Tyttö tyhjää potan itse pönttöön, se on tosi hauskaa. Sitten kaivetaan koroke vessan kaapin alta ja mennään pesemään kädet.

Meidän olis tarkotus tällä viikolla hakea tytölle jatkettava lastensänky, saa nähdä miten käy kun siihen siirrytään. :)
 
Takaisin
Top