Yleinen ultra / nt-ultra

Juu, eilen oli meillä kanssa eka ultra ja kaikki oli hyvin.
La siirty hieman eli se ois nyt sit 12.10. Ennen ultraa piti olla rv 12+0 mut olikin sit 12+5.
Alussa "katkis" heitteli kovasti voltteja ja vilkutteli meille mut sit kyllästy ja rupes nukkumaan. Ei meinannu millään vaihtaa asentoo vaikka kuinka tönittiin. Taitaa nyt jo olla itsepäinen (äitiinsä tullut).
Joo ja iso kuulemma on, 6.5cm saatiin pää-perämitaks. Kätilö mittaili häntä kovasti, että sai sellasen mitan et päästiin osallistumaan seulontoihin. Meinas olla niin iso et seulonnat ois menny ohi.
Toinen ultra ois nyt sit 27.5 elikkä sitä odotellessa.
 
Nyt on sitten täälläkin ultrassa käyty ja pieni ihmisen alku siellä voi hyvin, niskaturvotus oli 0.7emoticon. Oli hienot 4Dlaitteet hommattu lohjansairaalaan ja aivan ihanaa kun vauvan näki niillä kunnolla. Hassua miten voi niin pikkuinen näyttää ihan valmiilta vauvalta emoticon Pituutta oli nyt 48mm joten viikot vastasivat 11+4. Seuraava ultra on sitten 7.6, mutta onneksi meillä täällä neuvolassa ultra ja lääkärin tarkastuksissa ultrataan myös neuvolassa niin näkee pikkuisen jo seuraavan kerran 20.4.
 
Tänään oli yleisultra, jossa mitattiin niskaturvotus. Vähän säikähdin, kun täti sanoi, että 1,7 ja kun muistin, että täällä on kaikilla ollut tyyliin 1,1 tai 0,7... Mutta raja-arvojen alapuolella ollaan eikä siis kuuluta riskiryhmään, ja vauvalla on muutenkin kaikki hyvin. Hyvin vilkas se kyllä taas oli! Pituutta 63 mm ja sen mukaan rv 12+5 vaikka aikaisemman neuvolaultrauksen mittaus vastasi täysin alkuperäistä arviota, joka olisi nyt 12+3. Kaipa vauva voi siellä ottaa vähän kasvupyrähdyksiä eikä kasvu välttämättä mene aivan tasaisesti "käyrien mukaan"? La ei joka tapauksessa muuttunut.

Monenlaisia ruumiinosia kuvaruudulla kyllä vilahteli selkärangasta ja kylkiluista sisäelimiin ja kasvonpiirteisiin! Uskomatonta, että kaikki raajat ja elimet alkaa olla muodostuneet ja tästedes lähinnä kasvetaan! Muutama kuva saatiin mukaankin. Ultraajatäti ei ollut ihan niin mukavantuntuinen kuin neuvolantäti ja neuvolalääkäri ovat olleet, mutta eipä hänen kanssaan tarvinne olla tekemisissä kuin seuraavan kerran rakenneultrassa, joka on 9. kesäkuuta.

Meilläkin neuvolakäynneillä ultrataan, joten muutaman viikon päästä taas treffataan pikkuinen!
 
Joo, mulla oli kanssa tytöllä viimevuotisessa raskaudessa 1,7 niskaturvotus.
Nenänvarsi,reisiluu+++ kaikki näytti hyvältä.
Sanoi että 3 on se raja ja ihan terveitä lapsia on syntynyt tällä ja isommillakin turvotuksilla!
Että ei pitäisi olla hätää.
No,viikon päästä soitettiin ja sanottiin  että olen jäänyt seulassa kiinni, istukka arvot,ikä ym ym jutut hälyytti  1:80
ja biopsiaa ei voitaisi enään tehdä koska olin juuri viikolla 13 kun soittivat.
Noh siinä sitten kärvisteltiin viikoille 15...
ja tehtiin punktio jossa on 1% luokkaa keskenmeno.Tosi kiva....

Siitä sitten odotin viikonverran
Odottelin kunnes meni ihan hermot ja soitin itse sinne... tulossa terve tyttö sanoivat.
Huuhhhuuh.....
 
Meillä oli tänään np-ultra ja oli ihanaa nähdä pikkuinen! niskaturvotus oli 0,9 ja pituutta 5,1cm. Kovasti liikkui ja heilutteli käsiä!emoticon  Viikkoja nyt 11+6 mutta en ainakaan vielä jaksa tuota tickeriä yhden päivän takia muuttaa
 
No niin! Käytiin NT-ultrassa tuos parisen tuntia sitten. Oli vähä dramatiikkaa matkassa ku auto meinas keittää. Pääsin kuitenkin sairaalan pihaan asti, eikä sit onneks keittäny. Meni kyllä vähän fiilikset, joten en ehtiny panikoimaan enää ennen ultraa. Lähinnä vitutti ku nuotten autojen kans saa aina takuta!
No mutta asiaan :) Masukilla oli kaikki hyvin. Niskaturvotusta 1,5mm ja pää-perämitta 63mm. Vastaa viikkoja 12+5, mutta ei 4 päivän takia muutettu la:ta, joka on siis edellee 19.10. Verikokeen tuloksetkin oli normaalit. Nyt saa hetkeks huokasta helpotuksesta :) Rakenneultraan 13.6.
Tuo mun tickeri on päivän edellä, päivittelen sitä sitten joskus..
Kaikki on vissii saanu ihan positiivisia tuloksia nt-ultrassa?
 
HeippaHei! En ollut ihan varma, minkä topicin alle tämän kysymyksen laittaisin, mutta koska täällä ainakin puhutaan ultrasta, niin ajattelin koettaa onneani :)

Itse en pääse käymään nt-ultrassa, koska majailen ulkomailla tämän kuun loppuun saakka, kunnes palaan pysyvästi Suomeen. Täällä ei ole varsinaista neuvola-systeemiä eivätkä ainakaan ne lääkärit, keille olen soitellut, olleet halukkaita ottamaan asiakasta vain yhden käynnin takia: haluaisivat hoitaa koko raskauden ajan.

Suomen päässä neuvolatäti sanoi, että mennään näillä eväillä eteenpäin ja ensimmäinen neuvola-aikani onkin 29.4. Silloin viikkoja 15+jotain.

Eli kysymykseni: Milloin missäkin kunnassa suoritetaan rakenneultraus? Onko muita Päijät-Hämeen seuduilta? Kannattaisiko ennen varsinaista rakenneultraa käydä yksityisellä tarkastamassa vauvan olemassaolon oikein kuvan kera? Niskapoimuturvotustahan ei enää niillä viikoilla näe, mutta vain varmistuksen vuoksi...

Ja paljonko maksaa tuollainen yleisultra?

Ihania uutisia teillä kaikilla ollut jaettavana emoticon
 
Mie on Päijät-Hämäläinen. :) Rakenneultra on täällä noin 20 viikolla. Se että haluatko käyä yksityisellä on varmaan ihan sun omassa päätöksessä, mut oishan se varmaan kiva nähä pikkuinen jo aiemmin jos mahollista? :) Esim Lahden yksityisellä lääkäriasemalla ultra maksaa (niin että saa kuvat mukaan) 63 euroa (katoin netistä), siitä voi varmaan kysellä KELAsta jonkunlaista korvausta mutten tiedä saako.
Ja voithan kysyä neuvolasta onko niillä siellä laitteet ja jos on niin suostuisko ne tekemään sulle ultrauksen siellä neuvolakäynnin yhteydessä kun et oo niihin alkuraskauden ultriin päässy. :)

Millos sulla on LA, tiiä vaikka oltais meki samaan aikaan synnärillä jos oot PHKS:aan tulossa. :D Meitä on täällä lokakuisissa jo kolme suunnilleen samoihin aikoihin menossa (mulla LA 10.10.)
 
Nii, IHANIA ultrakuulumisia kaikilla!!! emoticon

Hieno kuulla nennaq että kaikki on hyvin! emoticon
 
Me käytiin toissapäivänä ultrassa, mutta en ole ehtinyt koneelle sen jälkeen.

Ensinnäkin tajusin vasta silloin, että mulla on laskettuaika 12.10. vaikka olen koko ajan ajatellut että se on 13. päivä. En tiedä mistä olen sen keksinyt.

Meidän otus oli aika vähä liikkeinen ensin, mutta sitten sitä heräteltiin ja se alkoi liikkua. Niskaturvotusta ei saatu mitattua, koska ensin se oli koko ajan väärin päin ja sitten kun se kääntyi oikein päin, sillä oli napanuora kaulaliinana. Jonkun aikaa sitä ihmeteltiin, kunnes oli pakko lopettaa. Saatiin tälle päivälle uusi aika, eli kohta lähdetään uudestaan :)

Ikää masuasukilla oli keskiviikkona 13+0 ja pituus oli 7,4cm (päästä peppuun). Saatiin pari kuvaa muistoksi. En tiedä saadaanko tänään niitä vielä lisää :D
Toivottavasti sen niskapoimun saa nyt mitattua, tai muuten se jää kokonaan mittaamatta. Muuten sikiö voi hyvin :)
 
Täällä myös käyty nt-ultrassa. On tätä päivää sitten odotettukkin. En ole tälle palstallekkaan uskaltanut kirjoitella ennen kuin ultrassa varmistettu että kaikki olisi hyvin (koettu keskenmeno kummittelee mielessä vielä).

Siellä masussa kuitenkin näkyi sikiö 49 mm vastaten viikkoja 11+4 eli vain päivän heitto aikaisempaan arviotuun laskettuun aikaan. Sykkeetkin pikaisesti pistettiin kuulumaan, 152 pompotti menemään. <3

MUTTA niskaturvotus oli 4,9 mm eli suositeltiin jatkotutkimuksia jopa tarkastamatta verinäytettä. Huoh. Ainakin juttelemassa jatkosta käydään jo maanantaina perinnöllisyyspoliklinikalla. Onneksi sain ajan niin äkkiä.

Nyt olo sekainen, mielessä pyörii tuhat kysymystä, surullinen ja toivoton. Lääkäri oli aika vähäsanainen, ei selittänyt kauheasti ja vaikutti siltä ettei toivoa terveestä lapsesta ole, vaikkei niin sanonutkaan. Olin niin odottanut että kaikki olisi hyvin ja tämän päivän jälkeen voisi huokaista helpotuksesta edes hetkeksi.

Jos jollakulla jotain enempää tietoa tai lohduttavia tarinoita kuulisin mielelläni.. Anteeksi että en itsekeskeisyyteni tällä hetkellä. Olen kyllä onnellinen teidän muiden hyvistä ultrakuulumisista... Onneksi aika harvinaisia tälläiset löydökset.
 
Voih, on vaikea kuvitella minkälaisia ajatuksia tuollainen tieto saa päässä aikaan Anskulainen...emoticon Toivottavasti vauvalla ois kaikki mahdollisimman hyvin nyt kuitenkin!!! Paljon haleja ja voimia teille!! <3<3<3
 
Voih anskulainen! Varmasti sekavat fiilikset tuommoisten uutisten jälkeen, varsinkin kun ei lääkäri juurikaan selitellyt mitään. Melko sanattomaksi vetää, ei voi kuin toivotella tsemppiä... Onneksi pääsette noin pian juttelemaan asiasta lisää.
 
http://verneri.net/yleis/tietoa-odottajille.html

Tuolta ja muista foorumien palstoilta hain tietoa paljon kun odottelin pääsyä punktioon pari kolme viikkoa.
Imin tietoa yötäpäivää itseeni..tuskaa.
Meillä nyt oli siis vain 1,7 turvotus mutta veriseuloissa jäin kiinni.
Kyse on edellisestä raskaudesta..jossa kaikki sitten päättyi hyvin.

Olen lukenut että isoillakin turvotuksilla on tullut TERVEITÄ lapsia.
Joten ihan ei kirvestä kaivoon heitetä vaikka toivottomalta tuntuukin -jooko!!! ??
Halit <3

Osittain siis voin kuvitella tuskasi anskulainen :(
Isot halit täältä sinulle ja miehellesi.
Toivottavasti kaikki selviää pian.!

 
Tänään oltiin Nt ultrassa ja niskaturvotus oli 1,1
Myyryläinen oli kuin hyrrä,
heitteli kuperkeikkaa ja kaikki oli hyvin.emoticon

Sitten pitääkin odotella verituloksia  ja toivottavasti ei taaaas tule soittoa että punktiooooooon !
Mur.
La edelleen 20.10.2011
Myyryläinen oli 5,8 cm ja viikot siis tänään 12+2(vaikka ticker näyttää päivän jälessä..)
Istukasta kysyin mutta ei se sit sanonutkaan mitään.
Kehui kovasti että on vilkas tapaus ;)
 
Anskulainen, toivotaan että ei ole kuitenkaan mitään syytä huoleen. Itseäni pelotti hirveästi että meillä olisi jotain epäilyttävää myös.

Me käytiin eilen uudestaan kun keskiviikkona ei saatu sitä turvotusta mitattua. Meillä turvotus oli 2,1 keskimäärin. Ja verikokeisiin yhdistettynä meille sanottiin että 90% varmuudella kromosomimäärä on normaali eikä mitään jatkotutkimuksia ole syytä tehdä.

Kysyin samalla, osaisiko se katsoa sukupuolta ja ultrahoitaja sitten tutkaili tilannetta ja totesi että 99% varmuudella se on poika :). Joku uloke sielä tosiaan näkyi jalkojen välissä :)

 
Kiitoksia kovasti paljon tsempeistä, Alissa 22, Pikkuakka, ginessa ja RiikkaTe! Olette aivan mahtavan ihania, vähän jo helpotti oloakin.

Ja kiitos ginessa linkistä, tuolla oli paljon selkeetä tietoa ja keskusteluryhmiä aiheesta. Itse olenkin juuri yrittänyt selvitä alkujärkytyksestä hakemalla tietoa mahdollisimman paljon, jotain toivoa edes jotain kautta että kaikki voisikin olla hyvin. Mies on sitten enemmän murheen murtama ja koittaa vaan unohtaa asiaa hetkeksi että pystyisi edes olla. Voi toista.

Onhan se ilmeisesti mahdollista, että kaikki olisikin hyvin, tietysti. En vaan tiedä mitkä todennäköisyydet siihen meillä on. Mutta varmaankin ainakin 50 %(oma arvio netistä poimittujen tietojen avulla). Ei muu auta, kuin turvautua uskomaan siihen. Kunnes toisin todistetaan.

Ihanaa, RiikkaTe, poika! Hassua miten senkin voi jo sieltä noin todennäköisesti selvittää. Mekin kyllä sitten tiedetään jo muutamien viikkojen päästä sukupuoli, jos lisätutkimuksia esim. maanantaina tehdään. Hurjaa.
 
Kiitos ALISSA22 tiedoista. Mieli kyllä tekisi käydä siellä yksityisellä kurkistamassa kaveria emoticon Eikä se 63e nyt niin kamalalta tunnu, hyvään tarkotukseen kun menisi. Täytyy toki kysäistä neuvolassa, josko suostuisivat ultrailemaan, kun ei tosiaan aiemmin ole mitään ultrailtu.

Ja meillä laskettu aika on 17.10., tosin vahva veikkaukseni on, että oikeasti pitäisi olla viikon myöhemmin..Ehkä tämäkin selviää parin viikon päästäemoticon Olo on kovin malttamaton ja Suomi-ikävä on päässyt iskemään aika vahvasti! Kohta taas takaisin Pohjolassa...
 
Muoks siihen mun viestiin: piti kirjoittaa että yksityinen äitiysneuvola, ei lääkäriasema, sorry! :D Mut enivei, ei oo paha hinta minustakaan!!:) Kiva kun kohta kotiudutte takas tänne Finlandiaan ja pääsette alottaan neuvolat sun muut<3
Jos haluat kattella muita Lahen yks. äitiysneuvolan hintoja niin laittamalla googleen hakusanaksi "lahden yksityinen äitiysneuvola" löytää pdf-tiedoston jossa näkyy koko hinnasto. :)
 
Kävitkös MORKULLA ultrassa?
Ajattelin vain kysäistä, että pysyikö La samana, kun meillä sama silloin näyttäisi olevan.
 
Takaisin
Top