Yleinen ultra / nt-ultra

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Laitellaas tänne omalle sivulleen kuulumisia milloin itse kukin pääsee yleisultraan ja vaikka että osallistuuko seulontoihin :)

Ite sain tänään ajan yleisultraan 18.3. emoticon
Me ei olla vielä päätetty mitä tehään nuitten seulontojen kanssa, koska ne ei kuitenkaan vaikuttais meidän päätökseen pitää tämä vauva. Mutta olishan se kiva nähdä miten vauveli voi ja jos onkin jotain poikkeamia niin olispahan aikaa valmistautua ja totutella jne.. :)
 
Aika aikaisin teillä Alissa tuo niskaturvotusultra.. Mut kai sen näkee jo sillon. :) Muistan esikoisesta, oli viikkoja yli 12 kun käytiin siinä ultrassa. Me osallistuttiin seulontoihin samalla ja kyllä siitä kuitenkin suuntaa antavan tiedon saa vauvan terveydentilasta vaikkei se vaikuttaisikaan päätökseen pitää vauva. :) Aiotaan todennäköisesti nytkin osallistua jos vaan niin pitkälle luoja antaa meidän mennä. :)
 
Meillä on lääkärineuvola 10.3 jossa kuunnellaan sydänääniä / ultrataan. Neukkutäti kyllä sano, ettei välttämättä kuulu vielä dopplerilla sydänäänet, ku viikkoja siinä vaiheessa vasta 10+1. Sen jälkeen saahaan sitte lähete äitiyspolille np-ultraa varten. Kyllä mekin mietittiin, että oli tulos siinä sitten mikä tahansa, niin lapsi pidetään ehdottomasti. En IKINÄ voisi tehdä aborttia. Yäk. :/ Mutta kivahan se kuitenkin on siinä käydä ja kuten Alissa jo sanoikin, niin jos siinä jotain poikkeavaa löydetään, niin onpahan aikaa sulatella ajatusta. Ja ihanahan se on nähdä oma pikkuinen taas ruudulla. emoticon
 
VOI SIKA, täytyy taas koittaa kommentoimalla saaha näkyviin edelliset kommentit kun NE EI NÄY... Jaaha, ja hymiöt ei toimi, jes..
 
Hei!

Osaakohan joku kertoa että monennella viikolla on yleensä ensimmäinen ultra?
Missä tilanteissa kannattaa/pitää mennä varhaisultraan?
Entä saako sinne ajan kunnallisella puolella, vai pitääkö mennä yksityiselle..?

Pahoittelen etten tiedä oikeita termejä ja käytäntöjä. :/

Olen vaan niin onnesta soikeana kun vihdoinkin näytti testi plussaa lähes kahden vuoden yrittämisen jälkeen. :) Haluaisin vain varmistuksen että masussani tosiaan on elämää.

Itsellä ensimmäinen neuvolakäynti on ensi keskiviikkona, enkä millään malttaisi odottaa että pääsen kyselmään siellä sitten kaikkea. :)

Ajattelin että voisin mennä yksityiselle jos ensimmäiseen ultraan on "liian pitkä aika". :´)
 
Tervetuloa jepjepjep ja ONNITTELUT plussasta!! emoticon

Mulla oli varhaisultra 8+ jotain mutta hypättiinkin samantien takas 6+4:ään.. :) Riippuu paikkakunnasta saako varhaisultra maksutta, aika harvoissa paikoissa kai saa? Mutta jos haluaa niin yksityisellä voi käydä, se maksaa 50-100 euroon yleensä. Mutta varhaisultra ei ole pakollinen. :)
Yleisultra on ainaki ton seulontaesitteen mukaan viikoilla 10+0-13+6, NT + yleinen taas rvk 11+0-13+6. Sairaalasta tulee automaattisesti kutsu sinne kun olet käyny ensin neuvolalääkärillä, ainakin täällä meni niin. :)
 
Kiitos Alissa22 onnitteluista ja vastauksesta. emoticon
Ylihuomenna tosiaan olisi eka neuvolakäynti, eli sieltä sitten voisin udella lisää. :)

Ja jos vaikka sieltä saisi jotain vinkkejä tän pahoinvoinnin lieventämiseen... emoticon
En ole oksentanut kertaakaan, mutta kokoajan aivan tajuttoman paha olo ja aivan tajuton väsymys. Voisin nukkua 24/7. :D (ja sitten kun vielä pitäisi töissä leikkiä pirteetä ja tehokasta, kun ei vielä haluta julkisesti tästä ihanasta ihmeestä ilmoittaa).
 
Mulla on sama juttu, että on huono olo muttei okseta, vain kerran olen oksentanu koko aikana,  ja väsyttää -kahet päikkärit päivän aikana ei ole enää mikään poikkeus! Minun vinkki on että koita syödä usein ja pieniä annoksia ni pysyy verensokeri mahd tasaisena, kenties olet jo kokeilluki?:) ja jos herätessä aamulla yököttää niin kannattaa jo ennen sängystä nousemista syödä ja juoda jotain pientä. Ja terveellisesti syöminenki helpottaa, mulle tulee huono olo joskus jo siitä jos syön mitä sattuu, esim rasvaista ruokaa..:/
TSEMPPISTÄ SULLE JA KAIKILLE!!!:)
 
Mulla eka ultra naistenklinikal 21.3 ja silloin oon jo 12+6,aika myöhään ja ei millää jaksais oottaa. Pelottaa et kaikki ei oo hyvin vaik maha kyl kasvaa ja oireet jatkuu :)
 
Tänään tupsahti postilaatikkoon kutsu äitiyspolille ultraan, JEIJ! emoticon Aika on siis ensi viikon torstaina, 24.3. Vaikka viime viikolla nähtiin neuvolan ultrassa potkiva pikkuinen, niin ei silti malttais oottaa uutta ultraa! x) Viikkoja sitte 12+1 ja niskaturvotusseulonta siis kyseessä. Kivaa muutenki päästä käymään äippäpolilla kattomassa, miltä siellä oikein näyttää ja mihin sitä sitte syksyllä menee synnyttämään! :)
 
Mun pitäisi soitella ultra-aikaa, kun käsitin että mun pitää itse varata se.. en kyllä ole ollenkaan varma, mutta niin ymmärsin joten pitää soitella. Verikokeet otetaan ens viikolla ja siitä viikon päästä aikaisintaan kannattaa mennä ultraan, joten pari viikkoa on ultraan aikaa.

En tiedä olenko ainoa, joka pitää tärkeänä tuota niskapoimututkimusta juuri sen takia, etten halua itse saattaa maailmaan vaikeasti sairasta lasta. Ehkä osittain itsekkyyttäkin, mutta kun olen seurannut sivusta lapsia joilla on vammoja, nähnyt niiden koulukiusaamisen ja vaikeudet elämässä, en haluaisi omalle lapselle sitä. En voisi kuitenkaan olla 24/7 vahtimassa koulussa mitä lapselle tapahtuu. Ikävä kyllä olen liikaa katsellut vammaisten lasten syrjintää ja koulukiusaamista, joten en itse lähtisi siihen, koska tiedän ettei sitä voi kokonaan estää. Tämä on mun ajatus asiasta, enkä tarkoita että kaikkien pitäisi ajatella samoin :)
 
Maanantaina tuli kutsu ekaan ultraan! Ja tuota päivää pitää vielä odotella 2,5 vkoa.
Mulla on sillon menossa rv 11+3.
 
Mulla on nyt sitten ultra 6.4. ja silloin on rv 12+6 menossa. Mielenkiintoista nähdä miltä se nyt näyttää kun varhaisultrassa rv 5+1 se oli vain epämääräinen läntti näytöllä.
 
Tänään oli yleisultra.<3 Pikkuinen kovasti heilutteli käsiä ja jalkoja siellä emoticon  Tultiin hieman takapakkia rv:ssa eli nyt menossa 10+4. --> napero oli vielä liian pieni niskaturvotuksen mittaamiseen, joten saatiin kahen viikon päähän UUS aika! :D Jeii, pääsen näkemään pikkuisen uudestaan pian!emoticon Ja sitten saadaan lopullinen LA, nyt se on siis 10.10.
Pituutta heppulilla oli noin 4cm, kaikki oli kunnossa. Dopplerilla masun päältä ei saatukaan näkymään kun on sittenkin kohtu vielä aika lailla lantioluun takana piilossa. :O Mutta nouseehan se sieltä:) Sydänäänet kuultiin<3 Ja kätilö oli oikein mukava!! =)

Semmoinen reissu. Hyvät ultrakuvat sain mukaan! emoticon
 
Ihania ultra uutisia alissa siulla :) Pääsette sitte ihan kohta näkemään pikkasen uudestaan!  <3
mä tarinoin meiän ultra tarinan tuonne maaliskuun jutteluiden puolelle niin en tänne viitti samaa uusiks kirjotella.
Mekin muuten nähdää n. 3 viikon päästä vauveli uusiksi kun sitte on rakenneultra   <3 tuleekin niin nopsaa kun pompattiin etiäpäin niin monta viikkoa :)
 
Mulla on eka ultra 4.4. ja jännittää. En millään jaksaisi ootella sinne asti. Sydänääniäkään en oo viel kuullu kun ekassa neuvolassa ei niitä viel tietty olis edes ollu.
Osallistun kaikkiin mahrollisiin seulontoihin ihan vaan mielenkiinnosta, mutta en aio suostua mihinkään lapsivesipunktioihin vaikka tulisi kuinka mahdollisuus tai suositus.
Mitään varhaisultraa ei oo tarjottu, joten ei auta kuin odotella että ollaan siellä viikolla 13. emoticon Jos vaan riittäisi maltti vielä. Onneks isäntä tulee mukaan ja on siellä sit tukena. Sillekki tulee sit selväksi, että oikeesti ollaan tulossa isiksi ja äidiksi. Ihanaa, että saadaan juhlia sit seuraavaa isänpäivää ihan oikeesti, MEIDÄN perheen kesken.


 
HipHet........

Pitkästä aikaa kuulumisia täältäkin....tänään oltiin ultrassa. Vaavi oli hurjan villinä , pikkunen pyöri kuperkeikkaa ja siinä vaudissa oli melkein mahdoton saada mittoja :)
Taisin olla ultrattavana melkein 45 min :) Lopulta saatiin mitat ja pikkunen vastasi viikkoja ja voi hyvin <3
Sai siinä tippa linssissa taas ihastella uutta masuasukkia <3
Seulontoihin osallistuin ja parin viikon sissän tulee vastaukset postitse.

nyt vaan masua kasvattamaan urakalla <3 rakenneultra onkin sitten toukokuun lopulla.
 
IHANA kuulla susta Myrsky!!!
Just monta päivää olen sua ajatellut!!

Onko vielä paha olo ollut?
Mulla on 24 oksu olo.
Mut ei oo purjo kuitenkaan lentänyt !

Hyvä että kaikki oli mainiosti ultrassa..emoticon


itsekin soittelin juur ulraan ja samalla varasin sen sopivaksi päiväksi kun mies menee työmatkalle viikolla 15 ja sillon ois huono ajankohta.
Mutta sain ajan vkolle 14 eli  8.4 :)
Ihanaa <3emoticon
 
ginessa juuh puhti on ollu pois ja purjo lentänyt...mut nyt kun maagiset 12 viikkoa lähenee niin olokin on helpottanutemoticon  Sullakin ultra lähenee...ihanata  emoticon

Meillä isäntä on ollu työreisussa harva se viikko...ihan on yh-elämäks menny ja koville kieltämättä on ottanut. Hoida nyt yksin neljä lasta ja yks iso koirus kun ykä olo piinaa ... muutaman kerran tuollla aamulenkillä kuopus rattaissa ja koirus hihnan päässä on mammasta näkynyt vaan peräpää puskasta kun ykään siellä.emoticon

Kävihän tässä niin että mies oli Ruotsissa taas työreissussa kun oli ultra....vähän harmitti :( noh helppoakaan se ei ollut...Hugo huusi mun siskon sylissä sairaalan käytävällä lähes koko ultran ajan....poijalla on niin kammo vierastus kausi.
Oli pakko kesken ultrauksen kysyä hoitajalta että voisinko mitenkään hakea tuon huutavan lapseni tänne, ei luonto antanut periksi antaa toisen huutaa <3 (normisti eivät huoli lapsia ultraan)



 
Voi että Myrsky,sulla on kyllä hommaa !!
Voi sitä poitsua ku tollain huutelee..
Mä aattelin pyytää kummitädin hoitelemaan Unnaa siksi aikaa
kun ollaan iskän kanssa ultrassa ;)

Lenskö sulla viimeraskaudessa purjo?
Mulla on vaan kahdessa ihan muutaman kerran...
mut muuten ihan kamala olo.

Koita jaksaa emoticon
 
Takaisin
Top