Yleinen keskustelu

@lovechild Anteeksi, mulla meni sekaisin se, missä ketjussa oon kirjoittanut tästä ja mistä en. Taisin tosiaan kertoa tästä vain tuolla salaisella puolella ja vauvakuumetta-puolella. Mutta siis eilen varhaisultrassa todettiin kohdun olevan tyhjä ja epäilynä on kohdunulkoinen raskaus. Kätilö ei kuitenkaan havainnut ultraäänellä selkeää kohdunulkoista raskautta. Mua ei lähetetty päivystykseen, koska voin hyvin eikä ole kipuja. Sain kuitenkin lähetteen tarkempiin tutkimuksiin.

Kohdunulkoinen raskaus sen täytyy olla, koska oon tehnyt 7 yksiselitteisen positiivista raskaustestiä, mutta kohdussa ei ollutkaan ketään... Se vuoto mitä oli oli liian vähäistä ollakseen keskenmeno.
 
On joo ollut, vuotoa siis. Mulla oli viikolla 5+ sellaista niukkaa veristä vuotoa kuutena peräkkäisenä päivänä. Se oli vähän outoa, ei muistuttanut kuukautisia ja oli määrältään paljon vähäisempää. Usein iltaa kohden väheni ja aamulla alkoi uudestaan. Se oli punaista, mutta välillä ruskeaa. Vikana päivänä vain ruskeaa.

Säikähdin sitä, joten soitin terveyskeskukseen ja neuvolaan, ja molemmista sanottiin että se on todennäköisesti normaalia. Kun se vuoto loppui, ajattelin että ehkä se oli harmitonta. Se pysyi poissa yli viikon, ja alkoi eilen aamulla uudestaan. Se on jatkunut ja itseasiassa myös selvästi voimistunut tänään. Mitään kipuja tai muita oireita (huimausta tms) ei ole ollut.
Joo, kuulostaa stressaavalta 😟
@lovechild Anteeksi, mulla meni sekaisin se, missä ketjussa oon kirjoittanut tästä ja mistä en. Taisin tosiaan kertoa tästä vain tuolla salaisella puolella ja vauvakuumetta-puolella. Mutta siis eilen varhaisultrassa todettiin kohdun olevan tyhjä ja epäilynä on kohdunulkoinen raskaus. Kätilö ei kuitenkaan havainnut ultraäänellä selkeää kohdunulkoista raskautta. Mua ei lähetetty päivystykseen, koska voin hyvin eikä ole kipuja. Sain kuitenkin lähetteen tarkempiin tutkimuksiin.

Kohdunulkoinen raskaus sen täytyy olla, koska oon tehnyt 7 yksiselitteisen positiivista raskaustestiä, mutta kohdussa ei ollutkaan ketään... Se vuoto mitä oli oli liian vähäistä ollakseen keskenmeno.
Voi ei, oon pahoillani 😢❤️‍🩹 Meinasinkin kysyä tuosta ultrasta, mutta hyvä kun pääsitkin jo sinne. Toivottavasti tarkemmissa tutkimuksissa selviää mistä kyse ja jos kohdunulkoinen niin saadaan hoidettua pian 🙏🏻 Joskus nekin kai voi olla vähän hankalia paikantaa, kunnes sitten lopulta löytyvät että missä sijaitsee.
Tosi kurja tilanne kyllä, kovasti tsemppiä sulle 🩷 Onneksi mitään kipuja ei ole kuitenkaan ollut.
 
Takaisin
Top