Yleinen keskustelu

Jokohan minäkin uskaltaisin tulla tänne listoille, oon seuraillut teidän keskusteluja tässä taustalta jo tovin. itsellä nyt 7+1 ja varhaisultra käytynä, jokohan uskaltaisi alkaa luottaa raskauteen, on meidän toinen, mutta tällä kertaa lapsettomuushoitojen kautta.
tsemppiä kaikille odotukseen! 🌸

Onko teillä muuten jotain sovelluksia käytössä raskauden seurantaan? Itse tuli ladattua juuri toi Preglifen ja sitten Liberon appi. Preglifen kalenteria on tullut enemmänkin tuijoteltua 😄
Mullakin
-preglife, joka on hyvä
- libero (en kyllä seuraa siitä raskautta mutta aktivoin jo kun siellä oli kivoja juttuja mitä sai vaippaostoksista 🤭),
- mäkin käänsin Flown raskauden seurantaan mutta se on ilmaisversiona kyllä huono, joten en seuraa sitäkään.
- sitten mulla on tuo Vau-raskaudenseuranta kirja, jota on kiva täytellä ja jää sitten muisto odotusajasta ❤️ Esikoinen on uteliaana kuunnellut aikaansa masussa 😅

Onko joku käynyt jo ekassa neuvolassa tai koska tulossa aikoja?
Mulla ensi viikon pe, en saanut omaan neuvolaan aikaa, joten on muualla ja otin etänä, koska en oleta että mitään kauheen uutta.
Toivottavasti sitten jatkossa järjestyisi omaan neuvolaan ja saisi saman kuin esikoisen terkka on 🤞

Mullakin on preglife käytössä ja on ollut minusta tosi kuva sovellus. Meillä on neuvola vasta kolmen viikon päästä.

Oon nyt 6+6 ja tänään huomasin vessakäynnillä verta. Luotto tähän raskauteen on ollut muutenkin täysi nolla, koska kävin läpi jo yhden keskenmenon. Nyt tuntuu todella pahalta se ajatus että tämä raskaus ei jatkuisikaan. Onneks tuo ei oo kuitenkaan lopullinen tuomio kun ei mitenkään paljon sitä tullu. Oon vähän arastellut kirjottaa tänne paljoa sen takia että tuntuu etten luota tähän raskauteen yhtään ja sitä myöten ajatukset tästä raskaudesta vaan pyörii kaiken negatiivisen ympärillä. Nyt kuitenkin oli pakko tulla avautumaan, koska raskaudesta ei tiedä vielä muut kuin minä ja mun mies. Oisin aivan palasina jos tämäkin päättyisi keskenmenoon.

Toivon kuitenki teille kaikille niinku itellenikin vauvantuoksuista helmikuuta.

Mullakin on preglife käytössä ja on ollut minusta tosi kuva sovellus. Meillä on neuvola vasta kolmen viikon päästä.

Oon nyt 6+6 ja tänään huomasin vessakäynnillä verta. Luotto tähän raskauteen on ollut muutenkin täysi nolla, koska kävin läpi jo yhden keskenmenon. Nyt tuntuu todella pahalta se ajatus että tämä raskaus ei jatkuisikaan. Onneks tuo ei oo kuitenkaan lopullinen tuomio kun ei mitenkään paljon sitä tullu. Oon vähän arastellut kirjottaa tänne paljoa sen takia että tuntuu etten luota tähän raskauteen yhtään ja sitä myöten ajatukset tästä raskaudesta vaan pyörii kaiken negatiivisen ympärillä. Nyt kuitenkin oli pakko tulla avautumaan, koska raskaudesta ei tiedä vielä muut kuin minä ja mun mies. Oisin aivan palasina jos tämäkin päättyisi keskenmenoon.

Toivon hurjasti tsemppiä ja että kaikki olisi hyvin tällä kertaa! ❤️

Voi, tsemppiä sinne 🤍 Tiedän tunteen kun on vaikea luottaa, että kaikki menisi hyvin. Mullakin oli keskenmeno muutama kuukausi sitten.
Toivottavasti kaikki menisi siellä hyvin tällä kertaa 🙏🏻 Aiotko mennä varhaisultraan?
Mulla tänään vasta 5+0.

Täällä tuli tänään vähän verta paperiin. Yön aikana oli tiputellut sellaista rusehtavaa. Cyclogestien jälkeen jäi vähän punaisempaa, mut sekin hellitti. Nyt on 5+6. Testit näyttivät 2-3 viikkoa edelleen ja liuska samaa vahvutta kuin aikasemminkin. Oireet vaihtelevia, välillä on ja välillä ei.. tää on tuskasta odotella. Maanantaina soitan neuvolaan.

Harmi kuulla että on sielläkin ollut verta :( @Salma_ tsemppiä kovasti raskauteen. Itekkin ajattelin heti maanantaina soitella neuvolaan.

Aiotko muuten itse @lovechild mennä varhaisultraan? Ja muutkin? Itse mietin sitä että onko siitä meille hyötyä, kun kuitenkin missä vaan vaiheessa voi tapahtua jotain ikävää:/ toki mielenrauhaa toisi varmasti nähdä että kaikki ois kunnossa.

Hyvää juhannusta täältäkin! 🌞
Ja tsemppiä epävarmojen hetkien kanssa odotteleville.

Me ollaan menossa varhaisultraan ihan just mielenrauhan takia, vaikka jälkeenkin voi sit käydä kuinka vaan. Mutta että ainakin saisi nyt heti tietää jos on jo joku pielessä, se neuvolan eka ultra on jotenkin niin pitkällä. Meillä on kaupungissa mahdollisuus kätilön tekemään, niin ei ole ihan niin kallis. Ensi viikolla aika 👀

Harmi kuulla että on sielläkin ollut verta :( @Salma_ tsemppiä kovasti raskauteen. Itekkin ajattelin heti maanantaina soitella neuvolaan.

Aiotko muuten itse @lovechild mennä varhaisultraan? Ja muutkin? Itse mietin sitä että onko siitä meille hyötyä, kun kuitenkin missä vaan vaiheessa voi tapahtua jotain ikävää:/ toki mielenrauhaa toisi varmasti nähdä että kaikki ois kunnossa.
Niin mäkin miettinyt vähän sitä samaa. En oo käynyt koskaan varhaisultrassa 🤔 Mutta voisin ajatella meneväni jos olisi sellainen tunne että siitä tulisi itselle mielenrauhaa hetkeksi 🩷 Talvella mulla oli tosiaan keskenmeno ja silloin tarjottiin neuvolan kautta varhaisultraa, mutta en sitten silloin ehtinyt siihen kun meni jo ihan selkeästi kesken. Että kannattaa sitä kautta ainakin ensiksi kysellä jos mietityttää ❤️‍🩹
Ajattelin itse ehkä kysellä neuvolan kautta mahdollisuutta varhaisultraan. Testit vahvistuneet mulla vähän hitaanlaisesti. Huomenna testaan vielä (silloin olis dpo 21) ja katson että miltä näyttää..

Muokattu viimeksi:

Mulla varhaisultra 3.7., kuuluu lapsettomuushoitojen kautta raskautumisen protokollaan.
Nyt vähän rauhoittunut ja verta ei ole enää tullut. Vähän jomottelee sellaista menkkamaista/ummetusmaista jomotusta

Meillä varhaisultra tulee osana hoitoja, mutta menisin kyllä muutenkin. Tässä on sen verran pitkä yritys alla että haluaisin tietää mahdollisimman pian jos on jokin pielessä.

Samoja keloja myös täällä tuosta varhaisultrasta. On vaikea uskoa, että miten nyt oon yhtäkkiä raskaana kun niin monena kiertoa ei onnistunut. Ja toisaalta raskaus tuntuu vielä todella abstraktilta.

Juu todennäköisesti, jos raskaus näyttää jatkuvan vielä viikolla 10, käymme myös yksityisellä ultrassa, lähdemme lomalle sen jälkeen, ja jos vaikka olisi kkm, se olisi hyvä tietää ja aloittaa sen hoitaminen Suomessa. Toki tällä hetkellä minulla on sellainen olo, että en ole raskaana. Ei ole hirveänä oireita, tai on ehkä jotain pieniä, joita ei kerkeä vauvan kans touhutessa edes huomata. Muistaakseni ne alkoi viimeksikin enemmän viikolla 6, eli vasta viikon päästä. Mutta jotenkin epätodellinen olo, kun tulimme yhdellä yrityksellä ja talletuksella raskaaksi, ja oli sellainen olo, että meillä ei välttämättä onnistu enää, kun edellisen synnytyksen jäljiltä kohdussa on arpia. Kumpikaan meistä ei oikein ole sisäistänyt tätä, mie unohdan vähän väliä olevani raskaana ja syön koko ajan asioita, joita ei sais. Nyt vissiin istukkakin alkaa toimia, niin pitää alkaa oleen tarkempi 😬
Oltiin asennoiduttu, että raskautumiseen menee vähintään 3kk ja kaikkea siitä eteenpäin. Ollaan onnellisia ja hämmentyneitä.

Takaisin