Yleinen keskustelu

Tervetuloa mukaan! Tosiaan tällä puolella vähän hiljaisempaa jo mutta tuut sit sinne yksityiselle heti kun saat viestimäärän täyteen 😊

Mulla on tänään 10+3 ja raskaus sikäli mennyt alkuun ihan kivasti, mutta oon voinut aika huonosti ja pahoinvointi ollut kokonaisvaltaista. Eilen olin ekan päivän töistä pois sen takia, kun olin niin uupunut siihen että koko ajan pala kurkussa ja monena päivänä töissäkin oksentanut. Mutta toivo elää, että tämä tästä alkaisi edes vähän helpottaa. Millasia oireita sulla ollut nyt alussa?
Kiitos, joo yritän saada viestimäärää täyteen, tässä jotta pääsen sinne pian. Olen seurannut tätä syyskuistenketjua kyllä alusta asti, mutta tosiaan oma alku oli aika hankala ja nyt vasta tilanne helpottanut sen verran, että uskaltaa luottaa, että syyskuussa voi meilläkin olla pieni sylissä❤️

Minullakin on ollut aika kovaa pahoinvointia rv6 asti ja nyt ehkä tällä viikolla alkanut hieman helpottaa, vaikka eilen oli taas aika paha päivä sen suhteen. Kuitenkin ollut nyt jo muutamia päiviä, kun pahoinvointia ei ole ollut. Mulla pahoinvointi on iltapainotteista enimmäkseen, joten töistä oon selvinnyt sen takia melko hyvin, mutta kotiin tullessa sitten enimmäkseen joutunut vaan lepäilemään kun olo ja jaksaminen niin vaatinut. Toivottavasti sulla alkaa kans olot pikkuhiljaa helpottamaan! Onko sulla jotain pahoinvointi lääkkeitä? Itse sain neuvolasta, mutta ei sopinut ne lääkkeet yhtään, joten pärjäillyt sitten ilman, vaikka välillä ihan itkenyt, kun olo ollut niin kurja.

Kiitos, joo yritän saada viestimäärää täyteen, tässä jotta pääsen sinne pian. Olen seurannut tätä syyskuistenketjua kyllä alusta asti, mutta tosiaan oma alku oli aika hankala ja nyt vasta tilanne helpottanut sen verran, että uskaltaa luottaa, että syyskuussa voi meilläkin olla pieni sylissä❤️

Minullakin on ollut aika kovaa pahoinvointia rv6 asti ja nyt ehkä tällä viikolla alkanut hieman helpottaa, vaikka eilen oli taas aika paha päivä sen suhteen. Kuitenkin ollut nyt jo muutamia päiviä, kun pahoinvointia ei ole ollut. Mulla pahoinvointi on iltapainotteista enimmäkseen, joten töistä oon selvinnyt sen takia melko hyvin, mutta kotiin tullessa sitten enimmäkseen joutunut vaan lepäilemään kun olo ja jaksaminen niin vaatinut. Toivottavasti sulla alkaa kans olot pikkuhiljaa helpottamaan! Onko sulla jotain pahoinvointi lääkkeitä? Itse sain neuvolasta, mutta ei sopinut ne lääkkeet yhtään, joten pärjäillyt sitten ilman, vaikka välillä ihan itkenyt, kun olo ollut niin kurja.
Mä en oo niitä lääkkeitä ottanut, kun jotenkin aina aattelen että kyllä tää tästä 😅oon muutenkin vähän semmonen että otan särkylääkettäkin vaan äärimmäisessä hädässä, en oikeen ees tiedä miksi 😄 Mut ehkä tossa pahoinvointilääkkeessä just se, että kun en oo ikinä koittanut niin ne voi olla ihan turhia, tai sit väsyttää niin paljon ettei mistään tuu mitään antihistamiinin takia, niin oon nyt sit vaan kärvistellyt päivä kerrallaan.

Ootko sä käynyt varhaisultrassa? 😊

Joo, no itsellä vähän sama lääkkeiden kanssa. Ja testasin noita pahoinvointilääkkeitä vasta joskus 10+ viikolla, koska epäilytti ne jo valmiiks😁 En tykännyt, koska tuli järkyttävä väsymys, joten päätin kanssa, että kärvistelen. Kai nää olot kohta helpottaa😁

Ultrassa on tullut käytyä muutamaan kertaan. Varasin yksityiselle ajan rv7+3, mutta minulla alkoi vuoto+kivut muutama päivä ennen sitä ja terveyskeskuksessa epäiltiin keskenmenoa. Nyt sitten seurattu pienen vointia aika säännöllisesti ja käyty ultrassa kolmesti. Kaksi kertaa verenvuodon takia ja sitten seurantakäynnillä. Viimeksi rv9+5, nyt vuotoa/kipuja ei ole ollut ja kaikki oli pienellä ok viime ultrauksessa.

Me voidaan täällä jutella, että saadaan molemmat viestimäärä täyteen 😄
Mitä lääkettä sait?

Me voidaan täällä jutella, että saadaan molemmat viestimäärä täyteen 😄
Mitä lääkettä sait?
Sopii😄 Bonjestaa, joka tosiaan jostain syystä aiheuttaa mulla ihan älytöntä väsymystä. En aamulla meinannu saada herättyä ja työpäivät oli selviytymistä sen väsymyksen kanssa. Luovuin siitä sitten heti alkuunsa ja aattelin vaan kestää pahoinvointeja. Onko sulla joku lääke pahoinvointiin?

Sopii😄 Bonjestaa, joka tosiaan jostain syystä aiheuttaa mulla ihan älytöntä väsymystä. En aamulla meinannu saada herättyä ja työpäivät oli selviytymistä sen väsymyksen kanssa. Luovuin siitä sitten heti alkuunsa ja aattelin vaan kestää pahoinvointeja. Onko sulla joku lääke pahoinvointiin?
Mä sain Xonveaa, joka myös alkuun aiheutti kovaa väsymystä, mutta se helpottui parin päivän jälkeen. Ekana päivänä en kyllä saanut mitään tehtyä 😬 Vieläkin väsyttää, mutta en tiedä onko lääkkeestä vai raskaudesta johtuvaa. Mutta pahoinvointiin auttoi niin, että pystyn syömään ja suoriutumaan.

Toivottavasti sullakin olo helpottais pian!

Mä sain Xonveaa, joka myös alkuun aiheutti kovaa väsymystä, mutta se helpottui parin päivän jälkeen. Ekana päivänä en kyllä saanut mitään tehtyä 😬 Vieläkin väsyttää, mutta en tiedä onko lääkkeestä vai raskaudesta johtuvaa. Mutta pahoinvointiin auttoi niin, että pystyn syömään ja suoriutumaan.

Toivottavasti sullakin olo helpottais pian!
Nyt tosiaan ollut jo muutamia parempia päiviä, että kai tää tästä alkaa helpottaan. Hyvä, jos sulla auttoi toi lääke pahoinvointiin ja oot pystynyt syömään jo suht normaalisti! Ehkä itse sitten lopetin sen lääkkeen turhan aikaisin eikä keho ehtinyt tottua siihen tai sitten ei vaan sopinut mulle. Itse haaveilen jo normaalimmasta syömisestä, kun nyt syönyt vaan sitä mikä millonkin sattuu menemään alas😅

Mitä mielipiteitä teillä muilla syksyvauvasta? Itse vähän jännittää kesällä viimeisillään olo, mutta muuten ajatus syyskuisesta on ihana❤️

Mitä mielipiteitä teillä muilla syksyvauvasta? Itse vähän jännittää kesällä viimeisillään olo, mutta muuten ajatus syyskuisesta on ihana❤️
Mua kans mietityttää toi kesällä viimeisillään olo, toivottavasti ei oo loppukesästä ihan hirveitä helteitä 😅 Mutta jostain syystä syyskuinen tuntuu ihanalta ❤️ En tiedä miksi, mutta jostain syystä mielummin syysvauva kun kesä. Toinen kiva olisi ollut kevätvauva.

Nyt tosiaan ollut jo muutamia parempia päiviä, että kai tää tästä alkaa helpottaan. Hyvä, jos sulla auttoi toi lääke pahoinvointiin ja oot pystynyt syömään jo suht normaalisti! Ehkä itse sitten lopetin sen lääkkeen turhan aikaisin eikä keho ehtinyt tottua siihen tai sitten ei vaan sopinut mulle. Itse haaveilen jo normaalimmasta syömisestä, kun nyt syönyt vaan sitä mikä millonkin sattuu menemään alas😅
Sellasta se vielä mullakin on, yhtenä päivänä menee joku tietty ruoka alas, toisena päivänä ei pysty 😄

Vähän samat mietteet ❤️ Syyskuu on just hyvä, vaikka mulla tosin la niin myöhään etten ihmettelis vaikka menis lokakuulle.

Mua kans mietityttää toi kesällä viimeisillään olo, toivottavasti ei oo loppukesästä ihan hirveitä helteitä 😅 Mutta jostain syystä syyskuinen tuntuu ihanalta ❤️ En tiedä miksi, mutta jostain syystä mielummin syysvauva kun kesä. Toinen kiva olisi ollut kevätvauva.
Joo täytyy toivoa, että ei olis mitään älyttömiä hellejaksoja ainakaan loppukesästä 😄 Mulle oli periaatteessa ihan sama millon laskettu, mut jotenkin alkuvuoden vauva ei olis ollut itselle niin mieluisa. Maaliskuusta eteenpäin kaikki syntymäkuukaudet olis käynyt 😁

Mulla on yksi aiempi syyskuinen, joka tosin syntyi elokuun puolella. Silloin oli kyl jotenkin tukalaa loppuvaiheessa, kun herra oli laskeutunut lähtövalmiuteen jo rv33. Mut jotenkin oli helpompi pukea kuin tammikuinen eikä tarvinnut miettiä pakkasia ym.

Mä en oo myöskään vielä salaiseen ryhmään uskaltanut liittyä, kun takana useampia keskenmenoja ja viimeisin keskiraskauden alussa niin jotenkin pelottaa et mitä jos meneekin taas kesken.

Tervetuloa mukaan odottelemaan syyskuisia 🥰 Mua kauhistuttaa kesällä raskaana oleminen 🫩 En oo yhtään tippaa kesäihminen enkä siedä lainkaan lämpimiä säitä. Lisäksi meidän asunto on käytännössä asuinkelvoton toukokuusta-syyskuuhun, kun ilma ei vaihdu yhtään ja sisälämpötila on yli 30 heti kun aurinkoiset säät alkaa. Nyt oon suunnitellut jo vuokraavani naapurista airbnb:n, jossa on ilmalämpöpumppu itelleni kesän ajaksi, että selviän hengissä, jos tulee hellekesä🫠

Olen tätä pohtinut, mutta ihan ei ole mielipide vielä muotoutunut. Esikoinen syntyi helmikuussa ja pidän sitä parhaana kuukautena, tämä on kuin vastakohtakuukausi ja se vähän hämmentää. Ihan alku talvisissa oloissa on ok, kun silloin voi vain olla sohvan nurkassa ja mieskin on kotona. Mutta kun syntymästä pian siirrytään talveen ja olen kotona kovapäisen taaperon ja pienen vauvan kanssa niin pelkään ettei päästä ikinä ulos. Ulkona ei muutenkaan voi tehdä ja kulkea niin helposti kuin kesällä. Loppukesän raskauskaan ei kuulosta houkuttelevalta. Pitää työstää tätä asiaa vielä vähän 😏

Mulla on yksi aiempi syyskuinen, joka tosin syntyi elokuun puolella. Silloin oli kyl jotenkin tukalaa loppuvaiheessa, kun herra oli laskeutunut lähtövalmiuteen jo rv33. Mut jotenkin oli helpompi pukea kuin tammikuinen eikä tarvinnut miettiä pakkasia ym.

Mä en oo myöskään vielä salaiseen ryhmään uskaltanut liittyä, kun takana useampia keskenmenoja ja viimeisin keskiraskauden alussa niin jotenkin pelottaa et mitä jos meneekin taas kesken.
Luottaminen siihen, että kaikki menee hyvin on kyllä varmasti vaikeaa, jos kokenut useita menetyksiä. Toivon todella, että kaikki sujuu hyvin tällä kertaa ja toivottavasti olo alkaa olla pian luottavaisempi. Onko sulla, koska seuraava ultra?

Tervetuloa mukaan odottelemaan syyskuisia 🥰 Mua kauhistuttaa kesällä raskaana oleminen 🫩 En oo yhtään tippaa kesäihminen enkä siedä lainkaan lämpimiä säitä. Lisäksi meidän asunto on käytännössä asuinkelvoton toukokuusta-syyskuuhun, kun ilma ei vaihdu yhtään ja sisälämpötila on yli 30 heti kun aurinkoiset säät alkaa. Nyt oon suunnitellut jo vuokraavani naapurista airbnb:n, jossa on ilmalämpöpumppu itelleni kesän ajaksi, että selviän hengissä, jos tulee hellekesä🫠
Kiitos! Kuulostaa kyllä melko tukalalta, vaikka itse kyllä yleensä nautin lämmöstä, sisällä lämpö ei vaan ole kovin mukavaa😅 Voi olla kyllä hyvä idea tuo airbnb, jos tulee liian tukalaa😁
Itse kanssa miettinyt, että pitää sitten varmaan muuttaa järveen vaan asumaan, jos alkaa lämmöt olla liikaa. Meillä kotona kyllä yksi viilennyslaite, jolla saa yhden huoneen viileäksi. Pakko sitten evakoitua sinne, jos on megahelteitä😅

Tervetuloa uusille 🥰❤️ jospa pääsette tekin pian höpöttelemään tuonne salaiselle puolelle!

Mua kans vähän jännittää kesähelteet ja viimeisillään olo silloin 🥴 mut toisaalta kun tää alkuraskaus on ollut niin vaikeeta tän pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa, niin jos näitä ois siinä helteillä pitänyt kestää niin en tiiä kuinka oisin selvinnyt. Että sen suhteen oon oikein tyytyväinen, että alkuraskaus osui talveen😂

Xonvean aloitin mäkin viime viikolla. Nyt on 10+0. Alkuun se väsytti ihan hirveesti, mutta pahin väsymys taittui muutamassa päivässä. Meen edelleen sillä "aloitusannoksella" eli 2 tablettia ennen nukkumaanmenoa. Pitää pahoinvoinnin aika hyvin pois iltaan asti, jolloin olo pahenee asteittain ja hirvein olo on nukkumaan mennessä😅 en kuitenkaan haluais nostaa annosta, kun inhottaa muutenkin syödä yhtään mitään "ylimääräisiä" lääkkeitä raskaana. Plus noi Xonveat maksaa ihan sikana...

Mulla tuli nyt vaaditut 30 viestiä täyteen🥳 Eli sit pitää enää laittaa hakemusta salaiseen ryhmään😁

Hyvä näkökulma toi, että kesähelteillä nää olot ei kyllä olis yhtään mukavat, et ehkä näin päin mieluummin. Voidaan sit jakaa toisillemme selviytymisvinkkejä ja vertaistukea, jos tulee kunnon helteet 😁

Mulla kans nukkumaanmenon aikaan ne pahimmat olot ja usein saanut sängystä juosta vessaan. Pahimpina iltoina istunut vessanlattialla vielä puolenyön jälkeen😅 Hyvä, jos teillä muilla on ollut apua noista lääkkeistä, mutta kalliita ne kyllä tuntuu olevan. Mulle apteekissa jopa suositeltiin ottaan se pienempi paketti ensin testiin, koska noiden lääkkeiden hinnat on niin korkeita.

Se muuten varmaan helpottaa, että sitten ei tarvitse pukea esikoista talvitamineisiin kun itsellä on vatsa iso eikä oikein enää taivu 🤭

Takaisin