Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
moikka taas😁 onko kukaan kĂ€yny sikiöseulannos ku mietin tota
Koriongonadotropiini B-alayks vapaa
arvoo onko se normaali? mul oli 159 ug/l paljo teillĂ€ nĂ€ytti😊

@ftskö minulla oli 158 eli samoissa mennÀÀn, toivottavasti siis normaali 😅 Huomenna kĂ€yn nt-ultrassa niin siellĂ€ varmaan kertovat, jos tuloksissa oli jotain poikkeavaa. Vai oliko jollain tÀÀllĂ€ ollut niin, ettĂ€ siellĂ€ ei kerrota vaan kirje tulee jĂ€lkikĂ€teen kotiin?

@ftskö minulla oli 158 eli samoissa mennÀÀn, toivottavasti siis normaali 😅 Huomenna kĂ€yn nt-ultrassa niin siellĂ€ varmaan kertovat, jos tuloksissa oli jotain poikkeavaa. Vai oliko jollain tÀÀllĂ€ ollut niin, ettĂ€ siellĂ€ ei kerrota vaan kirje tulee jĂ€lkikĂ€teen kotiin?
mö just mietin pitĂ€iskö soittaa huomen neuvolaa ja kysyĂ€ onko kaikki tulokset normaalit😂

@ftskö mÀ ymmÀrsin, ettÀ noista verokokeista ei voi vielÀ oikein tulkita ennen kun on se niskaturvotus kans tehty. Ne laskee niistÀ sellasen riskiluvun sitten, joka kertoo millanen riski on downin syndroomaan yms.

en pysty ees vertaa esikoisen verikokeisii ku en löydÀ niit tuloksii oma kannast ja esikoine synty 2023

Mulla oli vĂ€hĂ€n alle 45, suunnilleen sama kuin esikoisesta . Nuo arvot ei kerro yksinÀÀn mitÀÀn riskiluvuista, joten ei kannata niitĂ€ liikaa googletella 😄

@ftskö joo noista verikokeista ei yksinÀÀn voi sanoa oikein mitÀÀn. Arvoon vaikuttaa myös, ettÀ millÀ viikolla arvo on mitattu. Noiden kahden arvon suhde + niskaturvotus on se millÀ sitten sitÀ kromosomipoikkeavuuksien riskiÀ arvioidaan. Tuskin neuvolassa osaavat ottaa mitÀÀn kantaa ennen kuin olet kÀynyt nt-ultrassa ja saavat mitattua sen niskaturvotuksen, jotta riskejÀ voidaan arvioida.

@Ruusupuutarha osa tÀÀllĂ€ on ymmĂ€rtÀÀkseni saanut tietÀÀ heti ne riskiluvut nt-ultrassa. Mulle tosiaan sanottiin, ettĂ€ tulee kirje kotiin. Se kirje tuli seuraavana pĂ€ivĂ€nĂ€ jo omapostiin, mainittiin vain ”ei tarvetta jatkotutkimuksille” mut omakannasta löytyi sit ne tarkemmat riskiluvut.

@ftskö joo noista verikokeista ei yksinÀÀn voi sanoa oikein mitÀÀn. Arvoon vaikuttaa myös, ettÀ millÀ viikolla arvo on mitattu. Noiden kahden arvon suhde + niskaturvotus on se millÀ sitten sitÀ kromosomipoikkeavuuksien riskiÀ arvioidaan. Tuskin neuvolassa osaavat ottaa mitÀÀn kantaa ennen kuin olet kÀynyt nt-ultrassa ja saavat mitattua sen niskaturvotuksen, jotta riskejÀ voidaan arvioida.

@Ruusupuutarha osa tÀÀllĂ€ on ymmĂ€rtÀÀkseni saanut tietÀÀ heti ne riskiluvut nt-ultrassa. Mulle tosiaan sanottiin, ettĂ€ tulee kirje kotiin. Se kirje tuli seuraavana pĂ€ivĂ€nĂ€ jo omapostiin, mainittiin vain ”ei tarvetta jatkotutkimuksille” mut omakannasta löytyi sit ne tarkemmat riskiluvut.
okei joo 10pĂ€ivĂ€ on ultra nii sillo saa tietÀÀ sit. oon vaa itse just semmone ihmine ettĂ€ ahistun kaikesta jos en saa tietÀÀ asioista tai sillee😄oon nyt viikko 11+0

okei joo 10pĂ€ivĂ€ on ultra nii sillo saa tietÀÀ sit. oon vaa itse just semmone ihmine ettĂ€ ahistun kaikesta jos en saa tietÀÀ asioista tai sillee😄oon nyt viikko 11+0
TÀÀ matka opettaa kyl kĂ€rsivĂ€llisyyttĂ€ ja epĂ€tietoisuudessa elĂ€misen taitoa 😅 Eka kolmannes just ennen nt-ultraa oli kyl pahin ja aika kulu ihan sika hitaasti ku odotti enemmĂ€n ja enemmĂ€n tietoa. Mut sieltĂ€ki ne vastaukset tulee aikanaan ja ainaki oma kokemus tĂ€hĂ€n asti (nyt 14+1), ettĂ€ nt-ultran jĂ€lkeen helpottaa se henkinen stressi ja aika kuluu kans nopeemmin.

MeillÀ laskettiin ne riskiluvut nt-ultrassa. Mun mielestÀ ihan hyvÀ niin. Jos ois ollukkin jotain hÀlyyttÀviÀ lukuja, niin olis ollu ammattilainen heti siinÀ jolta kysyÀ.

oliko ultras kaikki hyvin?đŸ˜ŠđŸ˜ŠđŸ„°

Mulla oli vaan 29.75 đŸ«Ł đŸ€” se toinen labra on 593 mU. Kertookohan tuo eka arvo yksistÀÀn mitÀÀn kun on niin matala

ihanaađŸ„°onnea teille❀
Ei kannata yhdestÀ arvosta huolestua, ne ei yksinÀÀn kerro vielÀ mitÀÀn. Mulla taisi olla suurempikin kun sinun, kÀtilö laski riskit nt ultrassa ja kaikki oli normaalisti.

Nt ultra torstaina ja mietin vaan et miten ihmiset kestÀÀ tĂ€tĂ€ jĂ€nnitystĂ€ ja ahdistusta mitĂ€ epĂ€tietosuus aiheuttaađŸ˜”đŸ˜”
tiedĂ€n tunteen😁mutta pikkuhiljaa alkaa hĂ€viĂ€mÀÀn ahistus pitÀÀ vaa uskoo ettĂ€ kaikki on hyvinđŸ„°

TsemppiĂ€ odotukseen @Kiivi.lintu! TÀÀllĂ€ vielĂ€ melkein 2 viikkoa ja alkaa jo kuumottelemaan đŸ«Ł

(Ja samalla, herĂ€ttÀÀ lievÀÀ paniikkia kun ajattelee ettĂ€ nt on jo kahden viikon pÀÀstĂ€. Terveisin pahasta ultrakammosta kĂ€rsivĂ€, oon varmaan yksi niistĂ€ harvoista jotka ei halua mennĂ€ varhaisultraan ellei ole ihan pakko 😆 )

Muokattu viimeksi:
Takaisin