Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla täällä lemmikkejä? 🙈

Meillä on yksi pieni 5 vuotias maatiaiskissa joka arka kaikkia muita kohtaan paitsi mua ja nykyään mieheen tottunut kun vuosi tulee yhdessä asumista ensi kuussa täyteen. Mutta muita jos tulee kylään menee piiloon. Tosin tulee esiin nopeasti esim jos mun oma äiti tulee kylään. 😂 Mietin jo vaan jos sinne asti päästään miten suhtautuu uuteen tulokkaaseen. Kun tykkää hyppiä kaikkialla ja ottaa semmoisia nopeita sprinttijuoksuja. 🙀 Ei siis mikään rauhallisin kissa. Mutta ei kissa ilkeä ole tai raavi, pure tai muuta sellaista.

Meillä on kaksi keskikokoista paimenkoiraa, 10 ja 6vee nartut, jotka ovat paljon rakastettuja perheenjäseniä. Nukkuvat meidän kanssa sängyssä jne. 😅 Mä odotan tosi paljon sitä että he tutustuvat uuteen tulokkaaseen. Ovat vähän lapsikokemattomia mut todella kilttejä. Instagramissa on paljon sellasia videoita missä koirat hellästi hoivaa vauvoja ja jotain sellasta toivon meillekin 🥹🥹🥹

Oletteko jo soittaneet neuvolasta ensikäyntiaikaa? Ite en oo vielä uskaltanut. Ensin meinasin tänään soittaa, mutta sitten ajattelin jos vielä odottaisin viikonlopun yli. 😅

Meillä on kaksi keskikokoista paimenkoiraa, 10 ja 6vee nartut, jotka ovat paljon rakastettuja perheenjäseniä. Nukkuvat meidän kanssa sängyssä jne. 😅 Mä odotan tosi paljon sitä että he tutustuvat uuteen tulokkaaseen. Ovat vähän lapsikokemattomia mut todella kilttejä. Instagramissa on paljon sellasia videoita missä koirat hellästi hoivaa vauvoja ja jotain sellasta toivon meillekin 🥹🥹🥹
Juu meidän kissakin nukkuu sängyssä meidän kanssa. Tosin yleensä ihan mun päällä. Joko jalkojen, vatsan tai rinnan päällä jopa. 😂 Toivon että mies ei ehdota että luovutaan kissasta koska ekan kerran kun olin helmikuussa raskaana ehdotti viisaana että annetaan mun isän hoitaa kissaa kun vauva syntyy ja siitä eteenpäin vuoden verran ja otetaan sitten myöhemmin takas. 😒 Toivon että jos hyvin menee ettei taas ala ehdottelee samaa...

Oletteko jo soittaneet neuvolasta ensikäyntiaikaa? Ite en oo vielä uskaltanut. Ensin meinasin tänään soittaa, mutta sitten ajattelin jos vielä odottaisin viikonlopun yli. 😅
Mä meinasin myös ensi viikolla jossain vaiheessa soittaa, tai löysin jonkun chatin keusoten sovelluksesta ja meinasin jos sitä kautta voisi ilmottaa kun pari kysymystäkin.. 🤔

@Seelma mä varasin neuvolan sinä päivänä kun sain klinikalta varhaisultra-ajan, kun sitä suosittelivat että saa mieluisan ajan toivomaansa paikkaan. Ja ajanvaraus kävi helposti Maisasta, että ei tarvinnut mitään soitella 😁

@Kali ihana kissa! Toivottavasti ei tule syytä antaa pois kissiä 😿 Itelle olis ainaki iha mahdoton ajatus että antais koirat pois ilman painavaa syytä edes vähäksi aikaa.

Meillä kans koira, kun saatiin esikoinen oli koira 5v ja oli siihen asti ollut mun ainoa silmäterä 😍❤️ kulki mukana kaikkialle ja jännitti tosi paljon miten menee, kun perheeseen tulee toinen kilpailemaan huomiosta 😅 on mennyt super hyvin, lapsi ja koira parhaat ystävät ja koira piti vastasyntyneenä meille puhutteluja, jos vauva itki yöllä (oli koliikki) 😅 sen mielestä ei hoidettu vauvaa tarpeeksi hyvin 😅😆 se myös vahti alkuun vaipanvaihtoa ja ihan kaikkea tosi tarkkaan ja haki meidät pienestäkin inahduksesta 😅 sit kuukauden sisään rauhoittui ja malttoi nukkua ja luotti siihen, että me kyllä hoidetaan vauvaa 🥰 nyt ei enää jännitä, koira on melkein 11 kun seuraava toivottavasti tulee 😊 toivon, että malttaa nyt nukkua, eikä stressaa liikaa hoidosta 😀

En ajatellut ilmoitella neuvolaan ennen varhaisultraa. Enkä halua sinne mennä turhalle ekalle käynnille, vaan pelkästään tarvittavat labra-ajat ja lähetteen TYKSiin ultraan. Just viime vuonna oltiin, eikä siitä lomakehärdellistä kostu kyllä mitään (toki ekalla kertaa se voi olla ihan kiinnostava). Pahoittelen negatiivisuuttani, mutta on siellä sen verran monta kertaa tullut käytyä, että pyrin minimoimaan moisen :D

Mä oon varannut neuvolan viikko varhaisultran jälkeen 😊 ei tekisi mieli mennä, kun paikkaan liittyy huonoja muistoja viime syksystä, mutta pakko 😅 saapahan toivottavasti varattua pian sit NT-ultran niin on jotain mitä odottaa 😊 ja meillä otetaan ekalla käynnillä ferri, mikä on aina mielenkiintoista 😀

Laitoin siihen keusoten chattiin viestiä, vastasivat kyllä nopeasti, mutta sinänsä turhaa kun neuvoivat soittamaan äitiysneuvolaan jotta voivat kysyä tarkemmin tietoja. No sitten soitinhan mä ja nyt odottelen takaisinsoittoa kun oli ilmeisesti siellä ruuhkaa. 😂 Joten kai ne haluaa varata mulle sen neuvolan samalla sieltä kun soittavat takaisin.

Mä sittenkin varasin tänään ja meni joulukuun alkuun. 🙂 Mä tykkään käydä neuvolassa, kun aina ollut sama hoitaja ja siellä on mukava höpöttää. 😂❣️

Mä sittenkin varasin tänään ja meni joulukuun alkuun. 🙂 Mä tykkään käydä neuvolassa, kun aina ollut sama hoitaja ja siellä on mukava höpöttää. 😂❣️
Juu mäkin sitten varasin tai varattiin mun puolesta kun soittivat takaisin sieltä, vaikka halusin vain kysellä muutamasta jutusta. 😅 Meni joulukuun ekalle päivälle... 👀

Mua alkoi stressata kun mun neuvola on vasta 9+5 mutta se oli aikaisin mahdollinen aika. Lähinnä mietin et jos sit menee kovin myöhäiseksi NIPT ja NT-ultran saaminen, kun on joulukin ja kaikkea. Mut ehkä nyt ensimmäiseksi tärkeämpi on se vu joten yritän nyt vain olla stressaamatta jokaista mahdollista asiaa. 🥲

Mä ihmettelin että sain jo "noinkin" aikaisin neuvolan, kun silloin suunnilleen äkkiseltään laskettuna 8+2 tai 8+3 jos sinne asti päästään. Neuvolan mukaan olisi 8+2 mutta omien laskelmien mukaan 8+3 koska kierto 27 ollut monta kuukautta. Sanoin sen kyllä, mutta taitavat keskiarvoa 28 käyttää?? 🤨

Mua alkoi stressata kun mun neuvola on vasta 9+5 mutta se oli aikaisin mahdollinen aika. Lähinnä mietin et jos sit menee kovin myöhäiseksi NIPT ja NT-ultran saaminen, kun on joulukin ja kaikkea. Mut ehkä nyt ensimmäiseksi tärkeämpi on se vu joten yritän nyt vain olla stressaamatta jokaista mahdollista asiaa. 🥲
Joo mulla taisi olla kanssa 9+ jotain vasta. Toivon kanssa, että nt-ultra olisi ennen joulua. 🙏 kuulin, että onneksi meilläkin päin otetaan nykyään NIPT.

Soitan vasta kun oon käynyt yksityisellä varhaisultrassa. Pelkään keskenmenoa enkä halua soitella ja selitellä neuvolaan jos sellainen tulisi. Hyvin toimi viime kerrallakin näin, soitin sinne rv 8. Muutenkaan en jaksa käydä siellä, ainut etu on et siellä on ultra 🤣 mut tod näk käyn siellä raskauden aikana taas vaan 2-3x.

@Kali meillä on 3v cockerspanieli, lapsirakas ja toki kun lapsia on jo 5 ni elänyt heidän kanssa aina 😅

En oo vielä viitsinyt, aattelin et odotan ensi viikkoon jos/kun (toivon mukaan) viiva vahvistuisi kunnolla. Vieläkin aika haalea vaikka nyt jo dpo15 😕

Vähän naurattaa kun kirjoitin tänne tyyliin eilen töihin ja raskauteen liittyen että ei pitäisi töihin vaikuttaa tämän tilanteen. Eipä. Aivot ei anna mitään työrauhaa näiltä vauvapalstoilta, mieleen juolahtaneilta googlattavilta asioilta, jne.

Olen ilmeisesti todella negatiivisella päällä, huomaan kyllä itsekkin kun kommentoin kaikkea negatiiviseen sävyyn. Ja nyt tarkoitan kun katsottiin tv:tä niin löydän näemmä kaikesta jotain huonoa. 😬 Mies taisi ilmeisesti vähän ärsyyntyä kun kommentoi vaan silleen että tuntui että ärsyttää häntä. No en nyt voi mitään... Typeriä mainoksia, typeriä uutisia ja typeriä ohjelmia vaan kaikki tuntui olevan tänään. 🤣

Paleleeko muut? Mulla alkoi tää jo ennen plussaa ja oon aivan jäässä nyt myös
Päivisin, viime viikolla palelu iski vasta yöllä 🥶 Viime yönä heräsin monta kertaa siihen et oon jäässä ja makkarissa oli 24 astetta 😂 Mulla on aiemmissa raskauksissa ollut sama.

Paleleeko muut? Mulla alkoi tää jo ennen plussaa ja oon aivan jäässä nyt myös
Päivisin, viime viikolla palelu iski vasta yöllä 🥶 Viime yönä heräsin monta kertaa siihen et oon jäässä ja makkarissa oli 24 astetta 😂 Mulla on aiemmissa raskauksissa ollut sama.

Palelin plussan aivan alussa, nyt jäänyt pois ja tuntuu, että tulee kuuma kauhean helposti. 😄

Takaisin