Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ollaan pinnistelty päivä kerrallaan pahoinvoinnin kourissa. Ensimmäiset Xonvea tabletit juuri otin ja toivon ihmettä 😄 Onko muilla käytössä? Gefilus piimä on todettu myös ainakin hetkelliseksi ensiavuksi.

Täällä ollaan pinnistelty päivä kerrallaan pahoinvoinnin kourissa. Ensimmäiset Xonvea tabletit juuri otin ja toivon ihmettä 😄 Onko muilla käytössä? Gefilus piimä on todettu myös ainakin hetkelliseksi ensiavuksi.
Täällä myös Xonvea 😊 tähän mennessä oon mennyt 2 illalla + 1 aamulla kombolla, mutta tänään oksentelu alkoi uudestaan, niin pakko alkaa ottaa maximia, eli myös lounaalla yksi 😵‍💫 toivottavasti auttaa sulla!

Mulla oli xonvea mutta se auttoi vaan kaksi päivää, sitten teho loppui. Edes annosnosto ei auttanut. Nyt mulla on bonjesta mut oksennan silti vähintään kerran päivässä. Toivotaan että sulla toimisi paremmin☺️

Eilen illalla otin ekan annoksen Xonveaa. Aamulla huimasi niin ettei meinannut aamutoimia saada tehdyksi kun piti juosta maate 😵‍💫 Nukuin kyllä tosi hyvin. Nyt iltapäivästä on väsyä ja ei ehkä aivan niin paha olo kuin muina päivinä, mutta katsoo nyt. Pää ei ole ollut kipeä, joten seki hyvä!

Mulla on xonvea! Auttaa pahimpaan oksentelun, mutta ei kokonaan poista sitä ja tänäänkin oksentanut. Mutta selkeästi auttaa kuitenkin! Vaikka aiheuttaa kyllä järkkyä väsymystä 😅 Edellisessä raskaudessa oli hyperemeesi ja ilman Xonveaa olisin joutunut osastolle nesteytysjaksolle, kun oksentelu oli niin rajua ja vettä myöten kaikki tuli pihalle 😅 Mutta Xonvea antoi hyvin apua rajuimpaan oksenteluun! Tsemppiä kaikille pahoinvointiin! 💪💪

Me ollaan menossa ensi kuussa anoppilaan ja anoppi tekee hirviburgundia. Viimeksi oli tosi hyvää, mutta en ihan vakuuttunut kaiken alkoholin haihtuneen, tuntui jotenkin oudolta sen jälkeen. Hän siis käyttää siihen punaviiniä. Mä en nyt tiedä, mitä teen! En uskalla ottaa riskiä, ettei kaikki alkoholi ole haihtunut sitä burgundia keitellessä. He eivät tiedä raskaudesta ja en keksi miten kieltäytyä burgundin syömisestä loukkaamatta ketään 😭 ollaan siellä viikonloppu ja tuo on meidän saapumispäivänä illallisena 😬 Ehkä täytyy alkaa kasvissyöjäksi, niin siinä lienee hyvä syy 😅😂 Olen tosi (ehkä liiankin?) tarkka tuon alkoholin suhteen. En juo alkoholittomaksi mainittuja oluitakaan jos ne eivät ole täysin 0,0%. Miten mä voisin kieltäytyä syömästä loukkaamatta ketään, onko ideoita? 😥

Me ollaan menossa ensi kuussa anoppilaan ja anoppi tekee hirviburgundia. Viimeksi oli tosi hyvää, mutta en ihan vakuuttunut kaiken alkoholin haihtuneen, tuntui jotenkin oudolta sen jälkeen. Hän siis käyttää siihen punaviiniä. Mä en nyt tiedä, mitä teen! En uskalla ottaa riskiä, ettei kaikki alkoholi ole haihtunut sitä burgundia keitellessä. He eivät tiedä raskaudesta ja en keksi miten kieltäytyä burgundin syömisestä loukkaamatta ketään 😭 ollaan siellä viikonloppu ja tuo on meidän saapumispäivänä illallisena 😬 Ehkä täytyy alkaa kasvissyöjäksi, niin siinä lienee hyvä syy 😅😂 Olen tosi (ehkä liiankin?) tarkka tuon alkoholin suhteen. En juo alkoholittomaksi mainittuja oluitakaan jos ne eivät ole täysin 0,0%. Miten mä voisin kieltäytyä syömästä loukkaamatta ketään, onko ideoita? 😥
Voisitko kokeilla sanoa, että sulla viimeksi laukesi migreeni punaviinistä ja pahoitella, että et uskalla syödä sen takia? Mä itse en ole yhtä tarkka alkoholista (voin siis juoda joskus vaikka yhden 0.3% holittoman oluen jos muita holittomia ei ole tarjoolla), mutta en taas syö riistaa ollenkaan raskausaikana lyijy-jäämien takia, niin kieltäytyisin myös ruuasta jollain tekosyyllä 😅 tai jos ei oo tapoihin outoa, niin voishan vegaani/kasvishaaste sopia tälleen ennen joulua? Esim. Että teidän työpaikalla menee nyt haaste olla jouluun asti kasvissyöjä ja oot mukana? 😅 parasta varmaan ilmoittaa just etukäteen ja tarjoutua tuomaan oma ruoka perjantaille, niin ei tuu isäntäväelle harmistusta 😊

Mää oon miettinyt koko illan onko mulla harkkasupistuksia, ahdistaa 😔 Luin kyllä että joillakin ne alkaa varhain ja aiemmissa raskauksissa mulla ollut myös mutta ei näin aikaisin. Mietin nyt sitte pitäskö huolestua vai ei. Ultrassa tänään oli kaikki hyvin niin tuntuu tyhmältä murehtia mutta onko tää todella normaalia?

Mää oon miettinyt koko illan onko mulla harkkasupistuksia, ahdistaa 😔 Luin kyllä että joillakin ne alkaa varhain ja aiemmissa raskauksissa mulla ollut myös mutta ei näin aikaisin. Mietin nyt sitte pitäskö huolestua vai ei. Ultrassa tänään oli kaikki hyvin niin tuntuu tyhmältä murehtia mutta onko tää todella normaalia?
Mulla ei oo mitään kokemusta harkkasupistuksista tai supistuksista tai siitä miten aikaisin ne voivat alkaa. Voisiko useampi raskaus/synnytys altistaa niille? Onko sulla ollut liian vähän aikaa levätä/palautua viime päivinä?

Millasia ne tuntemukset on? Mulla on kohtu ollut aina tosi supisteluherkkä ja harjoitussupistuksia on tullut aika varhaisessa vaiheessa molemmissa raskauksissa. Ne ei ole olleet kivuliaita, kohtu vaan kovettuu hetkeksi esim liikkuessa. Nyt huomaan jo näillä viikoilla samaa, edellisissä mielestäni tullut joskus puolivälin jälkeen.

No musta nää tuntuu sellaselta kovettumiselta, se vaan kun niitä on niin paljon tässä illan mittaan. Kahdessa aiemmissa ollut kyllä myös ja välillä tiheään/koko illan, eivät tehneet koskaan mitään kohdunsuulle vaikka niitä oli jostain ihan viimeistään puolivälistä alkaen, ekasta en muista että ois ollut. Mietin kuvittelenko koko asian mutta en usko, en mää tyhjästä keksinyt pelätä tällasta kun en ois edes ajatellut että näin aikaisin alkais 😞

No musta nää tuntuu sellaselta kovettumiselta, se vaan kun niitä on niin paljon tässä illan mittaan. Kahdessa aiemmissa ollut kyllä myös ja välillä tiheään/koko illan, eivät tehneet koskaan mitään kohdunsuulle vaikka niitä oli jostain ihan viimeistään puolivälistä alkaen, ekasta en muista että ois ollut. Mietin kuvittelenko koko asian mutta en usko, en mää tyhjästä keksinyt pelätä tällasta kun en ois edes ajatellut että näin aikaisin alkais 😞
Aika osuisi aika hyvin sille, että olisi kohdun reaktiota ultraamiseen. Aika monelle ultra aiheuttaa jopa menkkakipuja. Mä sinuna ottaisin huomenna yhteyttä neuvolaan, ei ole hyvä juttu, jos huolestuttaa kovasti. ❤️

Voisitko kokeilla sanoa, että sulla viimeksi laukesi migreeni punaviinistä ja pahoitella, että et uskalla syödä sen takia? Mä itse en ole yhtä tarkka alkoholista (voin siis juoda joskus vaikka yhden 0.3% holittoman oluen jos muita holittomia ei ole tarjoolla), mutta en taas syö riistaa ollenkaan raskausaikana lyijy-jäämien takia, niin kieltäytyisin myös ruuasta jollain tekosyyllä 😅 tai jos ei oo tapoihin outoa, niin voishan vegaani/kasvishaaste sopia tälleen ennen joulua? Esim. Että teidän työpaikalla menee nyt haaste olla jouluun asti kasvissyöjä ja oot mukana? 😅 parasta varmaan ilmoittaa just etukäteen ja tarjoutua tuomaan oma ruoka perjantaille, niin ei tuu isäntäväelle harmistusta 😊
Hei kiitos!! Tästä oli apua! Toi kasvishaaste on hyvä! Ja voisin ihan oikeasti ottaa moisen haasteen vastaan, ei olisi eka kerta 😄 Kiitos ❤️💪

Mulla on nyt 11+3 ja esim seksistä tulee harkkasuppareita! :)

Sanot miehelle että sanoo äidillensä että haluatte syödä jotain muuta ja sitten syötte jotain muuta

Mulla lakkasi pahoinvointi kuin seinään, oon ottanut Xonveaa kahtena iltana vasta. Päänsärky kylläkin tänään tuli takaisin. Mietin että pitääkö olla huolissaan kun ei olekaan yhtäkkiä huono olo. Ei jotenki osaa ajatella että lääke näin vahvasti vaikuttaisi? 🤔 8+2

Mullakin se auttoi ekat pari päivää niin hyvin että jopa unohdin että oon raskaana😃 eli en olisi huolissani, joillain se toimii tosi hyvin☺️ mullahan se vaikutus sitten loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin😁

Onkos muilla tuota Angel Sounds - doppleria ja millä viikoilla on saanut äänet kuuluviin? 9+3 ja ei kuulu vielä, mutta syytä tuota doppleria kun on aika alkeellinen malli.

Mulle tuli angelsounds torista muistaakseni kun viikkoja oli 9+6 ja sain kuulumaan. Muutamana päivänä sikiö on ollut hukassa alkuun, että voi olla haastava kuulla kun toveri on vielä niin pieni ☺️

Takaisin