Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänä aamuna oli, huonoja uutisia. Sikiö vastas 6+1 eli kasvu pysähtynyt. 😭🩷 2viikon päästä uusi ultra ja jossei vuoto ala niin silloin tyhjennys. Varmistus ultra mutta lääkärikään ei usko silloin sykettä löytyvän kun viikkoon ei kasvua ole tapahtunut juurikaan. 😭🩷
Oon niin pahoillani 💔

Tänä aamuna oli, huonoja uutisia. Sikiö vastas 6+1 eli kasvu pysähtynyt. 😭🩷 2viikon päästä uusi ultra ja jossei vuoto ala niin silloin tyhjennys. Varmistus ultra mutta lääkärikään ei usko silloin sykettä löytyvän kun viikkoon ei kasvua ole tapahtunut juurikaan. 😭🩷
Onpa ikävää, pahoittelut!💔 Paljon tsemppiä ja voimia❤️

Voi ei, oon pahoillani😭💔

@LuckyNr6 oon niin pahoillani 😭😭😭❤️❤️

Toivotaan kuitenkin jotain ihmettä, että ottaisi kasvupyrähdyksen jos se on vielä ees himpun verran mahdollista. ❤️ Tsemppiä tuleviin kahteen viikkoon 💕

Muokattu viimeksi:
Täällä on hiljaista, onko valtaosa siirtynyt salaiseen? Pitäis itsekin tarkistaa tää kesäkuisissa kirjoitettu viestimäärä :)

Mua ahdistaa, kun nyt jo tullut 2kg :( Onko muita, joilla on jo alkanut kertyä raskauskiloja? :/
Nyt en oo käynyt vaa’alla, mutta vatsa on kyllä isohko jo! Tänään ultrassa se näkyikin, että kohtu on ottanut vähän etumatkaa tottuneesti tän toisen kohdalla. 🥲🤣 Mulla kuitenkin viimekskin tuli 50% raskauden aikana kertyneestä painosta jo ekalla kolmannekselle ja sit loput muutamat kilot sit 2. ja 3. kolmanneksen aikana. Joten en stressais kyllä yhtään! Toosi normaalia että nyt jo pari kiloa, ihan vaan kun nestettäkin kertyy eri tavalla 🥰

Kävin pari päivää sitten kuntosalin vaa'alla, jonka mukaan paino olis laskenut 2-3 kiloa viime neuvolasta :No Evil Monkey: Vatsa näkyis hieman kasvaneen, mutta alkuraskauden pahoinvoinnin ja rajoittuneen syömisen jäljet näkyy :side_tear:

Minäkin mittasin painon tällä viikolla terveystarkastuksen yhteydessä ja taisin itsekin jopa menettää vähän painoa edellisen mittauksen jälkeen, ollen jälleen aika lähellä lähtöpainoa. Pahoinvoinnin takia ruokavalio on todella rajoittunut ja syödyt määrät pieniä niin ei ihmekään. Vatsa kyllä on turvonnut ja välillä näyttää kuin olisin jo paljon pidemmällä raskaana.

Painon noususta en niin jaksa välittää. Koko ikäni olen ollut hieman alipainoinen niin se >+10kg ei olisi edes liikaa.

En löytänyt aiheeseen sopivaa ketjua, niin haluaisin kysyä teiltä mielipiteitä siitä, kun on eka raskaus ja kaikki jännittää. Oletteko ottaneet influenssarokotteita nyt syksyllä tai koetteko tarpeellisiksi just siksi, että olette raskaana? Itsellä influenssarokotukset aina nostaneet pienen kuumeen päälle, mutta tokihan se influenssa voi olla paljon vakavampi.

En löytänyt aiheeseen sopivaa ketjua, niin haluaisin kysyä teiltä mielipiteitä siitä, kun on eka raskaus ja kaikki jännittää. Oletteko ottaneet influenssarokotteita nyt syksyllä tai koetteko tarpeellisiksi just siksi, että olette raskaana? Itsellä influenssarokotukset aina nostaneet pienen kuumeen päälle, mutta tokihan se influenssa voi olla paljon vakavampi.
Mulle tuo annettiin neuvolassa, kun suojaa influenssan pahemmalta muodolta. Yleensä en siis ko. piikkiä ota, mut nyt ajattelin tulevan tarpeeseen. Nenä meni enemmän tukkoon, mutta muuta piikistä ei tullut.

Olen ottanut molemmissa raskauksissa. Muuten en ole ottanut. Rokotteesta tällä kertaa ei tullut mitään. Hieman pistoskohta vain arka. Sain neuvolassa torstaina.

Meillä suositellaan kaikille raskaana oleville viikosta 12 eteenpäin piikki 😊 aion itse käydä ottamassa heti kuin mahdollista 🙏

Meillä suositellaan kaikille raskaana oleville viikosta 12 eteenpäin piikki 😊 aion itse käydä ottamassa heti kuin mahdollista 🙏
Okei! Tää olikin uutta, että vasta viikosta 12 eteenpäin?! 😱 Mulla olis ens viikolla ja on vasta 11+6 tuolloin. Kysyin tätä neuvolassa ja sieltä tuumattiin, ettei ole mitään väliä missä kohdin ottaa. Ootteko muutkin ottaneet vasta viikon 12 jälkeen?

Okei! Tää olikin uutta, että vasta viikosta 12 eteenpäin?! 😱 Mulla olis ens viikolla ja on vasta 11+6 tuolloin. Kysyin tätä neuvolassa ja sieltä tuumattiin, ettei ole mitään väliä missä kohdin ottaa. Ootteko muutkin ottaneet vasta viikon 12 jälkeen?
Mä en oo tällästä koskaan kuullutkaan. Eli siis oon ottanu aikaisemmin. Sillon kun neuvolassa sitä suositellaan ja kysyytään niin oon ottanut. Eli nyt oli siis 7+4, ekaa en muista mutta jotenkin semmoinen tunne että ois ollu just ekalla käynnillä

Mä luulen, että se saattaa olla täällä säästösyistä vasta rv 12 jälkeen 😅 en siis asu Suomessa.

Mä otan joka vuosi influenssarokotteen, mietin sen niin että jos influenssa tulee nii tulee ees vähän lievempänä todennäköisesti 😬

Minulla on pari kertaa ollut influenssa ja olen ollut tosi sairas. Sairastun myös noista rokotteista mutta olen ottanut ne kun olen raskaana tai jos on vauvavuosi. Kohta taas otan. Ilmeisesti influenssasta voisi olla jotain haittaa sikiölle niin siksikin.

Takaisin