Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on hiljaista, onko valtaosa siirtynyt salaiseen? Pitäis itsekin tarkistaa tää kesäkuisissa kirjoitettu viestimäärä :)

Mua ahdistaa, kun nyt jo tullut 2kg :( Onko muita, joilla on jo alkanut kertyä raskauskiloja? :/

Täällä yksi kiloja kerryttänyt! Katsoin, että nyt tähän mennessä kertynyt 12 kg hoitojen alusta. 💩 Toki siis mulla nuo hoidoissa käytetyt hormonit ja lääkkeet ylipäänsä menivät suoraan lanteisiin, että kaikki ei ole raskauden aiheuttamaa, mutta näillä mennään. En ole liikaa jaksanut stressata asiaa, vaikka se toki ärsyttää. Tiputellaan kiloja sitten, kun vauva saatu syliin. ❤️

Täällä on hiljaista, onko valtaosa siirtynyt salaiseen? Pitäis itsekin tarkistaa tää kesäkuisissa kirjoitettu viestimäärä :)

Mua ahdistaa, kun nyt jo tullut 2kg :( Onko muita, joilla on jo alkanut kertyä raskauskiloja? :/
Mulle tullut varmaan myös tuo pari kiloa jo (tänään 7+2.) Ja lähtöpaino esikoiseen verrattuna oli 5kg enemmän. Alussa vakuuttelin itselleni, ettei kilojen kertyminen haittaisi, mutta kyllä ne taitaa vähän harmittaa.
ON aiheesta: Synnytyksen jälkeen imettäminen karisti kilot tehokkaasti, ja sitten kun imetys jäi (mutta ruokamäärät eivät kohdallani muuttuneet), lihoin kesän aikana tuon 5kiloa. Ja se kaikki on tuossa mahassa löysää löllykkää ja selässä siipinä. Eniten olen huomannut kum seksin aikana maha ottaa kiinni 😆🥲 Kieltämättä jännittää, että saanko karistettua tuota löysää päältäni yhtä tehokkaasti, kuin viimeksi - se jää nähtäväksi. Mulla oli vkloppuna kaupungilla päällä jo raskaushousut, koska farkut kiristää ihan liikaa jo. Maha näyttää kuin olisin rv 20+

Vähän yo liittyen, nyt kun pikkujoulukausi alkaa olla käsillä niin mistä löytäisi hyvännäköisiä juhlamekkoja odottajalle? Meille on tulossa kahdet pikkujoulut, joissa edustusta ja pukukoodit ovat iltapuku ja tumma puku. Eli jotain kokopitkää ja tummaa pitäisi löytää.

Mulle ei ole tullut kuin ehkä noin kilo lisää painoa tähän mennessä. Edellisessä raskaudessa taisi painoa tulla semmonen +10kg, mutta suurin osa karisi nopeasti pois synnytyksen jälkeen.
Täällä ymmärtääkseni painoa seurataan todella tarkkaan ja kuulemma heti tulee noottia, jos sitä kertyy vähänkään liikaa🙄

Mullakin tullut kiloja jo. Ekaan neuvolaan mennessä oli ehtinyt tulla juuri tuo 2 kiloa, nyt en tiedä missä mennään😅 Mutta mulla on kaikissa raskauksissa noussut nimenomaan ekalla kolmanneksella paino🤷‍♀️

Mulle ei ole tullut kuin ehkä noin kilo lisää painoa tähän mennessä. Edellisessä raskaudessa taisi painoa tulla semmonen +10kg, mutta suurin osa karisi nopeasti pois synnytyksen jälkeen.
Täällä ymmärtääkseni painoa seurataan todella tarkkaan ja kuulemma heti tulee noottia, jos sitä kertyy vähänkään liikaa🙄
Tuo on kyllä kurjaa, että painon kertymisestä rangaistaan jollain tasolla. Kun jokaisella sitä painoa kertyy niin yksilöllisesti.

Musta tää on kanssa jotenkin tosi julmaa. Painohan nousee jokaisella hyvin yksilöllisesti ja monesti se raskauden aikana kertynyt paino kyllä tippuu pois aikanaan. Ja jos ei tipu, niin mitä sitten?! Toki siellä päin maailmaa ylipainoa ei niin taida esiintyäkään ja ylipainoa ei pidetä millään muotoa hyvänä juttuna, joten tiukkuus tässäkään asiassa ei tule sikäli yllätyksenä.

Itse en ole jaksanut hetkeen käydä edes vaa'alla, enkä vielä ole käynyt neuvolassakaan. Viime raskaudessakin kaikki kilot tuli alkuraskaudessa rajusta oksentelusta huolimatta, kun joutuu syömään aivan koko ajan. Viimeksi minulla oli raskausdiabetes, jonka ansiosta kahdella viimeisellä kolmanneksella painoa ei enää tullut, vaikka vauvakin kasvoi. Muutama viikko synnytyksestä kaikki kilot oli lähteneet. Eli en jaksa liikaa murehtia tässä kohtaa, vaan keskityn pahoinvoinnista selviytymiseen ja syön sitä mitä saan alas.

Itse en ole jaksanut hetkeen käydä edes vaa'alla, enkä vielä ole käynyt neuvolassakaan. Viime raskaudessakin kaikki kilot tuli alkuraskaudessa rajusta oksentelusta huolimatta, kun joutuu syömään aivan koko ajan. Viimeksi minulla oli raskausdiabetes, jonka ansiosta kahdella viimeisellä kolmanneksella painoa ei enää tullut, vaikka vauvakin kasvoi. Muutama viikko synnytyksestä kaikki kilot oli lähteneet. Eli en jaksa liikaa murehtia tässä kohtaa, vaan keskityn pahoinvoinnista selviytymiseen ja syön sitä mitä saan alas.
Tää on fiksua! Ite teen kans just näin, koska pakko on syödä sitä mitä saa alas ja parin tunnin välein. Jos ja kun sit paino sen takia nousee, niin no can do. Olo muuten ihan karsea ja pahoinvointi jatkuvaa, joten nyt on vaan pakko mennä näillä.

Ootteko huomanneet mitään tiettyjä ruokia / juomia mitkä oikeasti auttaisi pahoinvointiin? Mulla meni maha ihan kummalliseksi tänään ja mietin että syönkö liian mausteisia ruokia tms jotka sitten lisää pahoinvointia, ilmavaivoja ja ummetusta.

Mulla on ollut ärtyvää suolta aiemmin ja ruokarajoitteita. Viime raskaudessa söin kaikkea hyvin mutta nyt tuntuu että pitäisi ottaa jotain rajoitteita käyttöön. Eilen ainakin ei turvottanut kun en syönyt banaania ja vehnää. Mutta pahoinvointi alkoi puskea närästyksen läpi 🤔 Kokeilen jos uskallan lopettaa närästyslääkkeen tänään...
Ootteko huomanneet mitään tiettyjä ruokia / juomia mitkä oikeasti auttaisi pahoinvointiin? Mulla meni maha ihan kummalliseksi tänään ja mietin että syönkö liian mausteisia ruokia tms jotka sitten lisää pahoinvointia, ilmavaivoja ja ummetusta.

Mulla tuntuu parhaiten auttavan ja pysyvän paha olo poissa, kun on monipuolinen ateria. Etenkin proteiini tuntuu pitävän etovan olon loitolla pidempään.

Täällä kans jatkuva närästys, itellä auttanut useat pikkuateriat ja maito. Just heräsin pissalle ja närästää. Otin puol lasia maitoa ja helpotti. Nyt ei tahdo enää uni tulla kun jännittää se aamuinen ultra. Toivotaan että olis pikkanen matkassa mukana. 🥹🙏 viime ma tosiaan 5+5 ja nyt pitäs sit olla 7+0.

Täällä kans jatkuva närästys, itellä auttanut useat pikkuateriat ja maito. Just heräsin pissalle ja närästää. Otin puol lasia maitoa ja helpotti. Nyt ei tahdo enää uni tulla kun jännittää se aamuinen ultra. Toivotaan että olis pikkanen matkassa mukana. 🥹🙏 viime ma tosiaan 5+5 ja nyt pitäs sit olla 7+0.
Tsemppiä ultraan! 😍
EDIT. Se olikin eilen? Täällä hyppii rivit silmille tän huonon olon ja väsymyksen takia. 😖

Tänä aamuna oli, huonoja uutisia. Sikiö vastas 6+1 eli kasvu pysähtynyt. 😭🩷 2viikon päästä uusi ultra ja jossei vuoto ala niin silloin tyhjennys. Varmistus ultra mutta lääkärikään ei usko silloin sykettä löytyvän kun viikkoon ei kasvua ole tapahtunut juurikaan. 😭🩷

Tänä aamuna oli, huonoja uutisia. Sikiö vastas 6+1 eli kasvu pysähtynyt. 😭🩷 2viikon päästä uusi ultra ja jossei vuoto ala niin silloin tyhjennys. Varmistus ultra mutta lääkärikään ei usko silloin sykettä löytyvän kun viikkoon ei kasvua ole tapahtunut juurikaan. 😭🩷
Voi ei, oon tosi pahoillani! 💔 Voimia!

Voimia 💔

Voi ei 💔 olen tosi pahoillani uutisista ja siitä, että tilanne jäi vielä vähän epäselväksi ja että pitää kaksi viikkoa nyt odotella 💔 tälläisinä aikoina se tuntuu ihan ikuisuudelta. Iso halaus ❤️

Voi ei, 💔 Olen tosi pahoillani💔 Paljon voimia sinne🫂❤️

Takaisin