Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootteko jo liittyneet facessa kesäkuiset 2026 ryhmään? Mä oon koko päivän odottanut hyväksyntää sinne mut ei vaa hyväksytä, samaten vauha 2026 ryhmään oon koittanu päästä mut tuloksetta 🫣

Ootteko jo liittyneet facessa kesäkuiset 2026 ryhmään? Mä oon koko päivän odottanut hyväksyntää sinne mut ei vaa hyväksytä, samaten vauha 2026 ryhmään oon koittanu päästä mut tuloksetta 🫣
Oho, onpas outoa! Mä pääsin molempiin aika nopeasti.

Juu olen kesäkuisissa 2026 ja vauva 2026. Outoa jos pääsy kestää.

Hei kaikki! Liityn varovaisesti mukaan kesäkuisiin. Plussasin tällä viikolla todella aikaisin (menkat eivät ole vielä edes myöhässsä) ja yrityksen taustalla paljon epäonnea. Olen kuitenkin päättänyt nyt iloita tästä raskaudesta niin kauan kuin se kestääkään ja olla murehtimatta liikoja. 😊

En tiiä mihin ketjuun tää ois pitänyt julkaista ni laitan tänne! Vähän reilu vuorokausi positiivisesta testistä ja vaikka tää on mun kolmas raskaus mut nyt on jotenkin ihan tosi epätodellinen olo, oonko muka oikeesti raskaana?
En tehnyt tänään aamulla testiä enää kun eilen niin selkeät kaksi viivaa ja cb digi näytti 2-3. Ehkä viikonpäästä jos tekis digin vielä, tai ehkä muutaman halpistestin jos tekis viikonlopuna 🤔

Tässä ei ollu nyt päätä eikä häntää mut oli pakko saada johonki purkaa ajatukset ja tosi epätodellinen olo🤣

En tajunnut tuossa yöllä, kun unettomina hetkinä päätin tänne liittyä 😅, esitellä itseäni sen paremmin. Eli toinen lapsi haaveissa ollut yli vuoden ajan. Sinä aikana ollut useita kemiallisia ja alkuvuodesta myös spontaani keskenmeno.

Nyt tosiaan jälleen tosi alussa mennään ja mitä vaan voi tapahtua, mutta kyllästynyt elämään siinä pelossa, että tämäkin menee kesken.

Paljon tsemppiä kaikille näihin alkuaikoihin ❤️

Siirryn tänne myös varovaisesti, hoitoalkuinen raskaus ja ensimmäiset viikot virallisen testipäivän jälkeen olleet melkoista vuoristorataa hcg-arvon ollessa viitearvojen alarajalla, kuitenkin koko ajan noussen. Fiilikset vaihdelleet laidasta laitaan. Kova turvotus, kohdun tuntemukset ja väsymys kuitenkin pitävät pintansa ja oura huutaa punaisella leposykettä/hrv-tasapainoa/palautumista joten jotain on kropassa menossa.

Joten päätin että alan luottamaan tähän. 🌈

Varhaisultra klinikalta varattu 7+6 lääkärin ohjeiden mukaan (5vk siirrosta). Neuvola myös varattu sitten 8+4 ajankohdalle (ensikäynnille oli ohjeistus että viikkojen 8-10 aikana pitää käydä), kätsyä että sai maisasta varattua ilman soittoja!

En tiiä onko täällä ollut jo keskustelua, mutta miten kerroitte kumppanille plussasta?🙈

Mä vaan tylsästi menin herättämään hänet testin kanssa viiden aikaan aamulla😅 oli toki ihan iloinen herätyksestä.

En tiiä onko täällä ollut jo keskustelua, mutta miten kerroitte kumppanille plussasta?🙈

Mä vaan tylsästi menin herättämään hänet testin kanssa viiden aikaan aamulla😅 oli toki ihan iloinen herätyksestä.
Mä menin ilmoittamaan miehen herätessä makkariin, että raskaana oon. Sain vastaukseksi "no niin" 😂

Oli kotosalla etätöissä, joten menin vain näyttämään testiä. En ole ikinä pystynyt odottamaan näiden kanssa ja avoimesti oon puhunut kaikista tehdyistä testeistä. Aiemmissa raskauksissa lähetin kuvan töihin eli olihan tämä jo aika paljon parempi😆. Mutta joo aika arkisesti kerroin😊

Tein testin ennen töihin lähtöä

aamulla ja jätin kodarin kaappiin. Laitoin myöhemmin viestiä, että käyppä kurkkaamassa kaappiin. 😅 vastas tyylii ”Hah, oho!”

Tulin kiukkuisena töistä koska tilaamani testit ei ollut tullut postissa ja olin turhaan pidättänyt pissaa. Mies pyöritteli silmiään että mitä vaahtoan kun ei ole ees menkat myöhässä. Päätin sitten pidättää uudelleen pissaa ja tehdä kaapissa olleen digin illalla. Tein sen sillä aikaa kun mies oli lasten kanssa ulkona ja kun he palasivat, mies kysyi että oletko raskaana ja näytin peukkua 😃 en todellakaan ollut niin chillisti vaan syke hakkasi jotain 120 kun odotin tulosta digin näytölle.

Pyysin hänet vaan vessaan katsomaan sanoilla ”tuu tänne😳” se oli suuri ihmetys molemmille 😂

Mä herätin miehen kuuden aikaan ja menin istuu sängynreunalle, kerroin kuinka huono mun yö oli eikä kiinnostais mennä töihin, sit sanoin et ota puhelin käteen ja kato valolla näitä tähän mies vastas "jaaha here we go again" katso testit ja halas, ihmetteli sitä kun ei taaskaan oma kierto ehtinyt käynnistymään. 🙊
5/24 syntyneestä siis kerroin samalla tavalla, ja silloin hän luuli clearbluen digitestiä kuumemittariksi ensin 🤣🤣

Takaisin