Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Tervetuloa uusille 💛
TÀÀllĂ€kin tuntuu aika matelevan
 neuvolan varasin ja se meni syyskuun lopulle ja tuntui ettĂ€ vasta sitten vaikka tĂ€ssĂ€ ollaan oltu raskaana jo monta kuukautta đŸ€Ł

Ja tÀÀllĂ€ myös kauhea menettĂ€misen pelko ja vĂ€hĂ€n semmonen olo et ei vielĂ€ uskalla luottaa ollenkaan tĂ€hĂ€nđŸ˜« ultraan viel kaks viikkoa. Toivon et huomenna 5+4 sais digiin 3+ đŸ«ŁđŸ«ŁđŸ«Ł

Tervetuloa uusille 💛
 neuvolan varasin ja se meni syyskuun lopulle ja tuntui ettĂ€ vasta sitten vaikka tĂ€ssĂ€ ollaan oltu raskaana jo monta kuukautta đŸ€Ł

Ja tÀÀllĂ€ myös kauhea menettĂ€misen pelko ja vĂ€hĂ€n semmonen olo et ei vielĂ€ uskalla luottaa ollenkaan tĂ€hĂ€nđŸ˜« ultraan viel kaks viikkoa. Toivon et huomenna 5+4 sais digiin 3+ đŸ«ŁđŸ«ŁđŸ«Ł
TÀÀllÀ tÀysin sama. Oottelen kans milloin uskaltaisin tehdÀ digitestin toiveissa 3+

TÀnÀÀn tullut pientÀ vuotoa pyyhittÀessÀ ja se on saanut jÀnnityksen taas ihan uusiin kierroksiin.

TÀÀllÀ tÀysin sama. Oottelen kans milloin uskaltaisin tehdÀ digitestin toiveissa 3+

TÀnÀÀn tullut pientÀ vuotoa pyyhittÀessÀ ja se on saanut jÀnnityksen taas ihan uusiin kierroksiin.
Mulla kans viikonloppuna oli vaaleanpunaista pyyhintĂ€vuotoa ja olin ihan varma et kesken meni. Toki onhan se vpinu mennĂ€kki (kiitos pessimistisyys) MUTTA vioto alkuraskaudessa on toooooosi yleistĂ€! ItellĂ€ kaikissa raskaukissa vuotoa ja tullu ihan kunnolla verta viikon verran ainakin. Nyt cyclot ja toivon et pitÀÀ ”turhat” vuodot poissa đŸ«ŁđŸ«Ł tĂ€mĂ€ on piinailu kyllĂ€ pĂ€ivĂ€stĂ€ toiseen đŸ€Ż millon aattelit tehdĂ€ digin?

Mulla kans viikonloppuna oli vaaleanpunaista pyyhintĂ€vuotoa ja olin ihan varma et kesken meni. Toki onhan se vpinu mennĂ€kki (kiitos pessimistisyys) MUTTA vioto alkuraskaudessa on toooooosi yleistĂ€! ItellĂ€ kaikissa raskaukissa vuotoa ja tullu ihan kunnolla verta viikon verran ainakin. Nyt cyclot ja toivon et pitÀÀ ”turhat” vuodot poissa đŸ«ŁđŸ«Ł tĂ€mĂ€ on piinailu kyllĂ€ pĂ€ivĂ€stĂ€ toiseen đŸ€Ż millon aattelit tehdĂ€ digin?

No nÀinpÀ! PitÀÀ yrittÀÀ vaan saada ajatukset siirrettyÀ vÀkisin vÀlillÀ muualle. Huh.

Mulla nyt 5+3 ja aattelin yrittÀÀ odottaa testaamista viikonloppuun. đŸ€Ż

Tervetuloa uusille 💛

MĂ€ otin varhaisultran ja NLA samalle pĂ€ivĂ€lle 😅 kyselin et jos ei löydy elĂ€mÀÀ nii voiko perua ajan ettei turhaan tule..

Joutuu töistÀ vapaata pyytÀÀ eikÀ oikein voisi kovin usein ylimÀÀrÀisiÀ vapaita pidellÀ.

ItsellÀ on myös kauhea menettÀmisen pelko tai toisaalta en tiiÀ koska uskaltaa olla onnellinen plussasta.. ehkÀ sit kk tai kahden pÀÀstÀ

Tervetuloa kaikille uusille đŸ„°
Ihana saada kaikki mukaan keskusteluun!

Mullakin on aivan sama tunne, ettĂ€ miten ihmeessĂ€ viikkoja on VASTA 5+0. 😅 toki tĂ€ssĂ€ mun kohdalla hĂ€mÀÀ tuo 30 pĂ€ivÀÀ jolloin en ollu kesĂ€llĂ€ raskaana. Nyt olisin jo viikoilla 17 about jos heinĂ€kuun alussa ei olisi se raskaus mennyt kesken. VĂ€hĂ€n on sellanen tunne ettĂ€ olisinkin ollu raskaana jo hyvĂ€n aikaa.

Mutta nyt on mullakin neuvola ja varhaisultra varattu. Sormet ristissĂ€ vaan ettĂ€ pÀÀstÀÀn niiden yli tĂ€ssĂ€ raskaudessa ja ihan loppuun saakka. đŸ™đŸ»đŸŒˆâ€ïž

Tunnustan, ettÀ oon itse kÀynyt muutaman kerran joulukuisissa katsomassa missÀ vaiheessa oltaisiin menossa, jos se raskaus olisi jatkunut.
MeillÀ piti olla ensin lokakuinen nii siihen ei olis kauaa enÀÀ.
Seuraavaksi toivottiin helmikuusta mutta josko nyt kolmas kerta olisi sit toukokuulle!

VÀlillÀ meinaa harhautua miettii kuin pitkÀllÀ olisi jo mutta yritÀn pitÀÀ itseni ja ajatukseni tÀssÀ pÀivÀssÀ

Moikka kaikille, tĂ€ssĂ€ hieman itsestĂ€ni tai taustasta. Nyt siis yhdeksĂ€s tulossa ❀ pelko on valtava, ettĂ€ meneekö kaikki hyvin. Mulla todettiin kornu raskaus heinĂ€kuussa 2022, sitĂ€ tutkittiin pitkÀÀn, vauva kasvoi ja sydĂ€n löi đŸ„č😭 kunnes varmistui se kornu ja multa jouduttiin leikkaamaan vauva, oikean puolen munasarjat ja pala kohtua. Olin ihan rikki ja vauvan kaipuu jĂ€i valtava. MeitĂ€ pyydettiin pitĂ€mÀÀn vuosi taukoa uuden yrittĂ€misessĂ€, ettĂ€ kohtu paranee ja arpi myös. Mulle kerrottiin ettĂ€ raskautuminen on hankalampaa kun on vain vasen puoli kĂ€ytössĂ€. Sanottiin myös ettĂ€ jos ja kun raskaudun, tulee se olemaan riskiraskaus leikkauksen vuoksi. No, saatiin aloittaa yritys huhtikuussa 2023 ja teinkin positiivisen raskaustestin heinĂ€kuun lopulla 😍 tĂ€stĂ€ meille syntyi terve tyttö maaliskuussa 2024 đŸ©·
No nyt, taas jĂ€nnitetÀÀn ettĂ€ onko kiinnittynyt oikeaan paikkaan vai mikĂ€ on kohtalo (helposti kiinnittyvĂ€t arpeen). Saan onneksi julkiselta varhaisultran ja jatkoseurannan jos vaan kaikki hyvin. En oo vielĂ€ uskaltanut varata aikaa, ajattelin odottaa et saisin digiin sen 3+ đŸ€žđŸ»â€ïž mut tĂ€ssĂ€ mun tarinaa, ihmeitĂ€ tapahtuu đŸ„°

Mulla tÀmÀ raskaus tuli aika puskista. Ollaan yritetty esikoiselle saada sisarusta pienellÀ ikÀerolla. Esikoinen on jo 6, eikÀ ole plussan plussaa tullut koko aikana.
MeillÀ meni yli 1,5 vuotta pÀÀstÀ edes ensikÀynnillÀ, ettÀ pÀÀsisi tutkimuksiin ja hoitoihin. Nyt siis viime viikolla oli vihdoin tuo ensikÀynti ja tÀllÀ viikolla plussasin.

Löysin jonkun vanhentuneen testin laatikon pohjalta siivotessa ja ajattelin vaan testaa huvikseen ja kÀyttÀÀ pois. Ja plussahan siitÀ tuli. Tuijotin testiÀ hyvÀn tovin epÀuskoisena ja hÀmmentyneenÀ. Seuraavana aamuna hain kaupasta tuoreen testin ja selkeÀ plussa siitÀkin, joten oli se uskottava :D Vaikka enpÀ tÀtÀ vielÀkÀÀn kyllÀ oikein usko. Neuvolaan en ole vielÀ soittanu, ehkÀ joskus ens viikolla jos tai jotain...

Kaikenlaista sitÀ nÀköjÀÀn tÀÀllÀ jokainen pyörittÀÀ mielessÀÀn. Aika kyllÀ M A T E L E E

MitÀ te ajattelette, ettÀ tuo digitestin 3+ tarkoittaa? Mulla oli viikko sitten torstaina +2-3 ja sunnuntaina +3.

Tuntuu, ettÀ tulen hulluksi kun ajatukset koko ajan pyörii raskauden ympÀrillÀ. Mieli on jo ihan poikki. Tosi epÀuskoinen olo, ettÀ saisin ikinÀ tervettÀ lasta syliini. Rintaa puristaa ja mieli on ihan alla pÀin.
Voih 😔

Kaikenlaista sitÀ nÀköjÀÀn tÀÀllÀ jokainen pyörittÀÀ mielessÀÀn. Aika kyllÀ M A T E L E E

MitÀ te ajattelette, ettÀ tuo digitestin 3+ tarkoittaa? Mulla oli viikko sitten torstaina +2-3 ja sunnuntaina +3.

Tuntuu, ettÀ tulen hulluksi kun ajatukset koko ajan pyörii raskauden ympÀrillÀ. Mieli on jo ihan poikki. Tosi epÀuskoinen olo, ettÀ saisin ikinÀ tervettÀ lasta syliini. Rintaa puristaa ja mieli on ihan alla pÀin.
Voih 😔
Kaipa se jotain kertoo nousevasta hCG-tasosta. Joku asiaa enemmÀn tutkinut voi ehkÀ valottaa mitÀ se juuri tuon CB:n testin osalta tarkoittaa. Onko siinÀ mainittu noita hCG tasoja samoin kuin siinÀ rfsu:n weeks testissÀ?

Ja hyvin sympatiseeran sua, mullakin tuntuu kapasiteetti olevan jo ihan loppu tĂ€hĂ€n jatkuvaan raskaus loopiin, joka pÀÀssĂ€ pyörii. Ja kun matkaa olisi vielĂ€ varhaisultraankin 🙈

Miten te muut odottajat,joilla on raskaita kokemuksia taustalla olette saaneet jÀrjen kulkemaan mukana? Miten saatte pidettyÀ toivoa yllÀ, ettÀ kaikki pÀÀttyy hyvin?
TekemĂ€llĂ€ paljon töitĂ€ 😂 hirveĂ€ hĂ€ssĂ€kkĂ€ sillĂ€ rintamalla. Ja toki meillĂ€ on elĂ€vĂ€ esikoinen, ja ikĂ€vĂ€ sanoa, ettĂ€ se auttaa pysymÀÀn jĂ€rjissÀÀn, kun kaikille sitĂ€ ei ole suotu ❀ Mutta menetysten jĂ€lkeen vedin hetken happea saikulla, ja painuin takaisin arkeen töihin ja harrastamaan. Psykologilla kĂ€vin muutamia yksittĂ€isiĂ€ kertoja, jotka teki hyvÀÀ, mutta sitten tuntui, ettĂ€ en halua koko ajan pyöritellĂ€ menetyksiĂ€ mielessĂ€ni. Menetetyt on joka pĂ€ivĂ€ mielessĂ€, mutta jotenkin ne on saanut osaksi omaa tarinaa, eikĂ€ ne aiheuta akuuttia surua enÀÀ (yleensĂ€). Joskus vietĂ€n huolihetken ja oikein mietin kaikkia yksityiskohtia menetyksistĂ€ ja tirsutan pari kyyneltĂ€, ja sitten sullon asian takaisin mielen perĂ€lle ja keskityn arkeen ja sen kivoihin asioihin. Ei siis ole mitÀÀn oikeaa vinkkiĂ€, muuta kuin ettĂ€ tĂ€ytĂ€ pĂ€ivĂ€t ja viikot kiireellĂ€ ja kivoilla jutuilla. Ilmoittaudu tapahtumiin ja harrastuksiin ja sovi treffejĂ€ kavereiden kanssa tai varaa pikku reissu.

Kaipa se jotain kertoo nousevasta hCG-tasosta. Joku asiaa enemmÀn tutkinut voi ehkÀ valottaa mitÀ se juuri tuon CB:n testin osalta tarkoittaa. Onko siinÀ mainittu noita hCG tasoja samoin kuin siinÀ rfsu:n weeks testissÀ?

Ja hyvin sympatiseeran sua, mullakin tuntuu kapasiteetti olevan jo ihan loppu tĂ€hĂ€n jatkuvaan raskaus loopiin, joka pÀÀssĂ€ pyörii. Ja kun matkaa olisi vielĂ€ varhaisultraankin 🙈
Voih, TsemppiĂ€ myös sinne đŸ©· Ja kiitos ajatuksista 🙏

Onko teillĂ€ milloin varhaisultra? Kunpa aika menisi joutuin, niin pÀÀsisitte sinne Ă€kkiĂ€ 😊

Viimeeksi kun kĂ€vin varhaisultrassa,niin nĂ€ytölle pölĂ€hti heti tyyppi,joka ei liikkunut. Nyt ajatuskin tutkimuspöydĂ€lle kiipeĂ€misestĂ€ tuntuu pakokauhulle. Silloin totuus iskee pĂ€in nĂ€köÀ, eikĂ€ paluuta ole. Nyt saan kuitenkin tĂ€mĂ€n hetkeni haaveilla ettĂ€ on mahdollista ettĂ€ kaikki menee hyvin. Nyt olen raskaana. Kaikki ei saa edes tĂ€tĂ€ hetkeĂ€ kokea ❀‍đŸ©č

Mietin uskallanko edes varhaisultraan mennÀ. Toisaalta en usko,ettÀ pystyn olemaan menemÀttÀ. Haluan kuitenkin mennÀ eri paikkaan, vanhasta paikasta jÀi niin surulliset muistot ettÀ panikoin varmaan itseni pyörryksiin.

JÀnnÀ, itse hoitoalan ihmisenÀ nÀen ja hoidan vastasynnyttÀneitÀ ÀitejÀ ja vauvoja. Ohjaan ja neuvon ja olen rauhallinen ja tyyni.
SiviilissÀ raskaana olevana olen ihmisraunio.

Huomenna taas aamuvuoro vastasyntyneiden teholle nuuhkimaan pieniÀ. Huh huh. Kaikkea sitÀ joutuukin mielessÀ työstÀmÀÀn.

TekemĂ€llĂ€ paljon töitĂ€ 😂 hirveĂ€ hĂ€ssĂ€kkĂ€ sillĂ€ rintamalla. Ja toki meillĂ€ on elĂ€vĂ€ esikoinen, ja ikĂ€vĂ€ sanoa, ettĂ€ se auttaa pysymÀÀn jĂ€rjissÀÀn, kun kaikille sitĂ€ ei ole suotu ❀ Mutta menetysten jĂ€lkeen vedin hetken happea saikulla, ja painuin takaisin arkeen töihin ja harrastamaan. Psykologilla kĂ€vin muutamia yksittĂ€isiĂ€ kertoja, jotka teki hyvÀÀ, mutta sitten tuntui, ettĂ€ en halua koko ajan pyöritellĂ€ menetyksiĂ€ mielessĂ€ni. Menetetyt on joka pĂ€ivĂ€ mielessĂ€, mutta jotenkin ne on saanut osaksi omaa tarinaa, eikĂ€ ne aiheuta akuuttia surua enÀÀ (yleensĂ€). Joskus vietĂ€n huolihetken ja oikein mietin kaikkia yksityiskohtia menetyksistĂ€ ja tirsutan pari kyyneltĂ€, ja sitten sullon asian takaisin mielen perĂ€lle ja keskityn arkeen ja sen kivoihin asioihin. Ei siis ole mitÀÀn oikeaa vinkkiĂ€, muuta kuin ettĂ€ tĂ€ytĂ€ pĂ€ivĂ€t ja viikot kiireellĂ€ ja kivoilla jutuilla. Ilmoittaudu tapahtumiin ja harrastuksiin ja sovi treffejĂ€ kavereiden kanssa tai varaa pikku reissu.
Kiitos kaunis vastauksesta đŸ„° PitÀÀ yrittÀÀ tehdĂ€ juuri noin kuten neuvoit ja ottaa hĂ€rkÀÀ sarvista. YritĂ€n kyllĂ€ kovasti mutta pitÀÀ yrittÀÀ vielĂ€ kovemmin.
Kiitos sinulle 🙏

Miten te muut odottajat,joilla on raskaita kokemuksia taustalla olette saaneet jÀrjen kulkemaan mukana? Miten saatte pidettyÀ toivoa yllÀ, ettÀ kaikki pÀÀttyy hyvin?
YritÀn olla kiireinen.. töitÀ hevostallilla kÀyntiÀ ja ja..
Luen paljon ja tutkin mitÀ nyt kiinnostaa sillÀ hetkellÀ. Juurikin sen takia ettei koko aikaa kuulostelisi et nyt tuntuu tolta meneeköhÀn kesken..

Viimeksi varhaisultraan kun mentiin olin jo asennoitunut siihen ettei mitÀÀn ole mutta siltikin sitÀ toivoi ettÀ syke löytyisi.
Mulla oli siis kesÀkuun alussa 'menkat' eli vuodin 5 pvÀ ajan mut siltikin sen jÀlkeen rt nÀytti positiivista.
Yritin ajatella ettÀ on muillakin ollu vuotoja ja sitÀ vÀlillÀ esiintyy.

TÀstÀ keskeytyneestÀ raskaudesta sain ensin Digii 1-2 vkoa ja tosi vaaleat viivat. Nousi 2-3vko mut tipahti taas 1-2

TĂ€hĂ€n kuluvaan raskauteen pĂ€rĂ€hti heti Digii 2-3vko ja perus tikun viiva tummempi kuin edellisessĂ€. Nyt siis salaa toivon et voisiko tulla kaksoset đŸ˜…đŸ€Ł

Voih 😔
Digi nĂ€yttÀÀ viikot kiinnittymisestĂ€ eli jos on 3+ niin viikot silloin 5+ tai enemmĂ€n, kun Digi ei sitĂ€ enempÀÀ enÀÀ nĂ€ytĂ€ â˜ș

Itse ainakin hoen vain ettĂ€ kaikki on hyvin, pĂ€ivĂ€ kerrallaan ja oikeasti luotan ettĂ€ kaikki menee hyvin. Turha stressaaminen ei auta mitÀÀn, ei vie pĂ€iviĂ€ nopeammin eteenpĂ€in tms... Vaikeaahan se on mutta pakko jotain yrittÀÀ 🙈

Moi! Liityn varovasti mukaan seuraan, mutta en vielĂ€ liitĂ€ nimeĂ€ni tuonne odottelijoiden puolelle. Tein keskiviikkona haamujen esiĂ€idin dpo8, ja eilen jo vĂ€hĂ€n tummemman hailuran. Joku siellĂ€ siis hipsuttelee, mutta vain aika nĂ€yttÀÀ onko kaikki kunnossa. đŸ„č

Oonkin seurannut keskustelua jo jonkun aikaa, yritÀn ottaa teitÀ vÀhÀn kiinni!

Takaisin