Yleinen keskustelu

Mulla on vähän samaa. Enemmän kyllä vielä siltä kantilta, että toivottavasti tämä nyt toisi vauvan syliin asti. Vaikka uskoo tähän, mutta pelko iskee kuitenkin tosi helposti. Varsinkin, jos on useampi tunti oireetonta, niin heti herää ajatus. Toivon niin, että viikot menisivät ja päästäis turvallisemmille viikoille. Meinasin kyllä alkaa jo dopplerilla etsiskellä, jos kuuluisi jotain. Toki ihan normaalia, että vielä ei kuulu, mutta jos sattuisi vaikka yllättämään. :Grinning Face:

Maha on ihan hirveä pallo ja en tiedä kauanko saan pidettyä sen piilossa. Täytyy pyörittää samoja vaatteita viikosta toiseen, kun sellaisia soppivan löysiä ei hirveitä määriä ole.

Viikon päästä neuvoja ja varatiin vielä parin viikon päähän uusi ultra, niin saa vähän varmistusta. Sen jälkeen täytyykin sitten ainakin mun isälle puhua, kun lähdetään yhdessä reissuun.

7+4

Tulen varovasti kurkkimaan tänne. Vielä en uskalla laittaa itseäni lasketun ajan listaukseen. Tämä on melkoinen pelkoraskaus, kun menetettiin meidän esikoinen joulukuussa puolivälissä raskautta. Aika vähissä on luotto tähän uuteen raskauteen. Päivä kerrallaan mennään ja aina ollaan päivä lähempänä laskettua aikaa. Ei tässä oikein muutakaan voi...

Täällä on myös mahdollisuus purkaa omia olojaan ja pelkojaan, mikäli vain yhtään siltä tuntuu. ❤️ Toivottavasti tällä kertaa käy toisin. ❤️

Muistan esikoisen alkuraskaudessa oli vaikea töissä puhua esim jostain tulevaisuus jutuista kun muut ei vielä tienneet raskaudesta😁Tai olin ihan varma aina et nyt noi tajuu et oon raskaana...nyt toista odottaessa ei oo enää samaa ja oon jutellut tässä muutamankin työkaverin kanssa muisteloita alkuraskauden pahoinvoinnista😆He eivät siis tiedä et just nyt käyn sitä läpi😁Mut nyt on pelko et meneekö kaikki yhtä hyvin kuin viimeksi,kun nyt jotenkin tiedostaa paremmin miten hauras se pieni elämä on ja mitä voikaan menettää🥺Ei voi kuin luottaa🙏Erehdyksissäni katsoin elämä lapselle konserttia telkkarista ja ei vitsi😭

Onko kenelläkään neuvoa, mitä rasvoja kannattaisi hommata tissien ja masun kasvuun? Tai onko niistä edes varsinaista hyötyä.. Tuntuu että nyt jo tarvisin apuja rintojen ihon pysymiseen parempana, mahassa on varaa varmasti venyä kun sen verran rasvapeitettä löytyy.
7+5

Onko kenelläkään neuvoa, mitä rasvoja kannattaisi hommata tissien ja masun kasvuun? Tai onko niistä edes varsinaista hyötyä.. Tuntuu että nyt jo tarvisin apuja rintojen ihon pysymiseen parempana, mahassa on varaa varmasti venyä kun sen verran rasvapeitettä löytyy.
7+5
Mä oon aiemmissa raskauksissa rasvannut ihan perusvoiteilla. Vatsan ihon venymisen huomas, kun alkoi iho kutisemaan. Ja sit lisäsin vaan rasvausta. Mulla on ihan muutamia vaaleita raskausarpia rinnoissa ja vatsassa, jotka näkyy vaan venyttämällä ihoa ja tarkkaan etsimällä. Osalle vissiin tulee näkyviä arpia helpommin, niihin en osaa sanoa mitään täsmätuotetta.

Ei mitään faktatietoa, mutta uskon, että ihon hoivaaminen pitää sen kimmoisampana ja jos on arpia tullakseen niin eivät tulisi niin pahana (ja talviaika kuivattaa ihoa muutenkin eli hyvä siltäkin kannalta). Geenit vaikuttavat siihen arpipuoleen varmasti enemmän. Mutta luonnonöljyt hyviä tähän hommaan, mielellään ilman eteerisiä öljyjä. 😊 Perusvoiteet myös varmasti hyviä raskausaikana.

Mä oon käyttänyt sebamedin ihan raskausarville tarkotettuu rasvaa ja bio oilii, mut arvethan on perinnöllinen juttu et niitä tulee jo on tullakseen. Rasvaaminen voi tietty voi auttaa ettei tuu niin pahasti

Onko kukaan käyny raskausaikana papa kokeessa? Mulle oli nyt tullu aika, ilmeisesti ku kolmekymppiset häämöttää ja vähän jännittää mennä tällee alkuraskaudesta. Vaikka kaiken mukaan pitäs olla ihan ok ja ei kai mitään kummempia riskejä?

Onko kukaan käyny raskausaikana papa kokeessa? Mulle oli nyt tullu aika, ilmeisesti ku kolmekymppiset häämöttää ja vähän jännittää mennä tällee alkuraskaudesta. Vaikka kaiken mukaan pitäs olla ihan ok ja ei kai mitään kummempia riskejä?
Mä sain kans kutsun ja aattelin kysyä neuvolasta mielipidettä. Mä taidan lukeutua riskiraskauteen, niin ehkä sit meen omakustanteisesti ens keväänä/kesällä.

7+5
Käytin viime raskaudessa bio-oil ihonhoitoöljyä ja ei tullut mitään arpia.Toki on perinnöllistä millainen ihonlaatu on että en tiedä auttoiko öljy vai ei. Ostan tälläkin kertaa tuota samaa, tuoksusta tulee muistoja mieleen viime raskaus ajalta🥰

Mulla oli sama viime raskaudessa et sain kutsun alkuraskaudessa ja siirsin aikaa myöhempään. No peruin sit lopulta ajan ja kävin vasta synnytyksen jälkeen😬Neuvolassa sanottiin et ei oo riskejä voi mennä mut jotenkin en vaan halunnut silloin...

Minä kävin papa-kokeessa melkein heti plussan jälkeen. Ei pitäisi ollu mitään vaaraa, mutta jos vähänkään pelottaa sen vaikutukset niin juttelisin neuvolan kanssa ennen mahdollista käyntiä.

Viime raskaudessa mulla oli myös seulontapapa ja silloin th suositteli, että vasta raskauden jälkeen. Taidettiin tehdä vielä niin, että th otti jollakin käynnillä kun vauvan kanssa käytiin. Nyt ehdin jo keväällä ennen plussaa käydä.

Mulla tulee 30v kuukauden myöhemmin lasketusta niin menee sit just sopivasti.

Tervehdys! Nyt alkaa pikkuhiljaa uskaltaa hypätä kelkkaan mukaan. Esikoisen aikana kaikki meni niin hyvin kuin vain voi mennä, niin jotenkin aatteli, että toisen kohdalla ei kaikki välttämättä menekään onnellisesti. Mutta onhan tässä vielä matkaa!

Tänään käyty neuvolassa toistamiseen, kun viime viikolla terkka arvioi koon viikkoa pienemmäksi. Nyt siis 9 + jotain, varmistuu sitten varmaan nt-ultrassa. Laskettu aika liippaa läheltä omaa synttäripäivää, olis ihana synttärilahja 😍

Tervehdys! Nyt alkaa pikkuhiljaa uskaltaa hypätä kelkkaan mukaan. Esikoisen aikana kaikki meni niin hyvin kuin vain voi mennä, niin jotenkin aatteli, että toisen kohdalla ei kaikki välttämättä menekään onnellisesti. Mutta onhan tässä vielä matkaa!

Tänään käyty neuvolassa toistamiseen, kun viime viikolla terkka arvioi koon viikkoa pienemmäksi. Nyt siis 9 + jotain, varmistuu sitten varmaan nt-ultrassa. Laskettu aika liippaa läheltä omaa synttäripäivää, olis ihana synttärilahja 😍
Mitenkäs siellä on nyt alku sujunut? :Smiling Face With Smiling Eyes:
Jännää että terkka pystyi siellä arvioimaan kokoa! Meillä ei torstain neuvolassa ollut ultraa tai kuunneltu sydänääniäkään, kun terkka sanoi ettei 9+1 niitä välttämättä vielä kuule, ettei turhaan säikytä niiden puutteesta. Me käytiin varhaisultrassa 7+1 mutta siitä tuntuu nyt olevan ikuisuus niin odotan kovasti sitä 11+1 NIPTiä (varasin yksityiseltä kun ei meillä kuulu hyvinvointialueen palveluihin jos ikää on alle 40) kun silloin taas ultrataan 🤞 NT-ultra on kyllä julkisella mutta odotellaan tietoa ajanvarauksesta, se menee sairaalan puolelle ja sieltä pitäisi tulla tietoa lähiaikoina että milloin se on. Olisi kätevää jos menisi vaikka 13+0 viikolle niin pääsisi hetken aikaa 2 viikon välein katsomaan tilanteen 😇

Alkaako muilla olla vaate kriisejä?🙈😅Tänään oli niiiin vaikea löytää sopivia vaatteita kun olimme lähdössä ystäväpariskunnalle kylään😁Ei olla heille vielä kerrottu eikä haluttu vielä kertoakkaan. Tänään mun vatsa on ollut tosi turvonnut,farkut ei enää mene jalkaan ja mekoissa vatsa paljastuu😆 Pitää ilmeisesti lähteä vaatekaupoille...

Takaisin