Yleinen keskustelu

Tänne rantautui joku pirun flunssa 😵‍💫

Onko kellään tietoa, mitä tukkoisuutta avaavaa nenäsuihketta sais käyttää raskaana? Entä kurkkua puuduttavia pastilleja (Bafusin, Strepsils tms.)?

Tsemppiä flunssaan. Sen osalta kyllä nyt sesonki. Minä olin kipeä viime viikolla, kaapista löytyi vanha testi niin koronan pirulainen oli. Vetää se mehut normi flunssaa topakammin. Toki olotilaa buustasi etova olo mikä nyt nostellut päätään 🤧😷

Hei vaan. Löysinpä tällaisen ryhmän jossa saa rupatella odotus juttuja. Täytän 38 ja kolmatta lapsukaista odotan. Minulla ennestään 14 ja 9 vuotiaat pojat 🙂. Miten teillä raskaus on sujunut.

Itsellä neuvola ensiviikolla ja päivittäiset alavatsa krampit vaivaa ja ihan jäätävä turvotus. En tiedä mitä söisi että tämä tästä hieman tasoittuisi. Aamulla kun yökin tekee vatsaan tosi kipeää. Kasvukipuja lienee

Mulla oli aivan ekoilla viikoilla myös vatsan turvotusta, ja just toi ettei oikein tiennyt mitä syödä ja paljon vai vähän että ei ihan pinkeäksi vetäisi. Rauhottui sitten itsestään reilussa viikossa.

Kiva että löysit mukaan ryhmään 😊

Mä huvikseen googlasin ruokia jotka boostaa progesteronia raskaudessa ja listalla olikin peruna! Kiva saada joku järkiselitys tälle todella poikkeukselliselle perunahimolle (kun en tosiaan normaalisti perunasta niin perusta). Terveisin, juuri syön ranskalaisia lounaan kanssa 🤣

Heippa taas 👋
En oo hetkeen tänne mitään kirjoitellutkaan kun kiireiset viikot takana. Tänään olin ensimmäisellä neuvolakäynnillä ❤️
Sain ajan tosi nopsaan kun maanantaina vasta soittelin. Päätin että ootan et viikkoja yli 7 ennenkuin otan ylipäätään neuvolaan yhteyttä...
Hirvee flunssa iski viikonloppuna ja tuntuu et tää yskä vie multa järjen, nyt varmaan joku poskiontelontulehduskin yrittää tulla lisäksi 🥴🤒🤧 tosi hyvä kombo järkyn närästyksen, etovan olon ja tän väsymyksen lisäksi 🤢
Onneksi oon lomalla tän viikon 🙏

Täällä valmistaudutaan lähtemään varhaisultraan 🙈 Jännittää 😅🙈
Mulla oli oma eilen ja jännitti myös ihan hirveästi! Oli niin helpotus nähdä että kyllä siellä on pieni ihmisenalku, jonka sydän sykkii! 😍 Mä olin yhtä hymyä koko loppupäivän! Mieskin innostui kertomaan vanhemmilleen sen jälkeen.

Toivon mukaan on sielläkin kaikki hyvin! 😊

Jahas sairaalasta soitettiin, tarjosivat varhaisultraa kun kerran olin ollut puoli vuotta lapsettomuuspolin jonossa vaikka en nyt sitten päässytkään sinne asti kun hoitui kesän aikana yksityisellä. No, me tosiaan käytiin jo eilen yksityisellä 😅 Sinne meni 200€ mutta vaikea tuntea suurta harmitusta kun siellä se pikkuinen kehittyy 🥰

Siis meidän varhaisultra maksoi 280e ja miehelle totesinkin että hyvien uutisten jälkeen ei niin harmittanut maksaa, mutta ois saattanu kyllä tuo summa ketuttaa jos uutiset olis olleet huonoja :No Evil Monkey:

Vu hinnoissa on kyllä järkyttäviä eroja. Pienet yritykset tarjoaa alle satasella ja jos sellaista ei ole tarjolla niin isot puljut kynivät lähemmäs 300 e.

Meidän suunnalla oli himpun alle 200 ja luulin että on kalleimpia. Mutta 280e on kyllä jo huisi. Ja toi totta et hinnat vaihtelee alue/paikkakunta kohtaisesti tosi paljon 😬

Millä viikoilla te muuten meinasitte kertoa raskaudesta muille? Tää vaihtelee niin paljon ja jokaisen aikataulu just oikea. Mutta kiva silti kuulla.

Me ollaan aika perinteisiä et nt-ultraan todennäköisesti odotellaan ennenkuin perheelle kerrotaan. Tän toisen kohdalla ollaan sen verran hölläilty et muutamalle läheiselle kaverille oon sanonu, samoin mies. Töissä en koe kiirettä sanoa, ekasta kerroin vasta n 17-18 viikolla. Voi olla että tän kuitenkin vähän aiemmin kerron.

Vu hinnoissa on kyllä järkyttäviä eroja. Pienet yritykset tarjoaa alle satasella ja jos sellaista ei ole tarjolla niin isot puljut kynivät lähemmäs 300 e.
Me käytiin kaunis odotuksessa ja kävin esikoisestakin siellä vu ja he pyytää alle 100€ mikä on musta tosi hyvä👌🏼 perhearte pyytäis viel vähemmän, mut kokemuksena kaunis odotus ollut hyvä😇

Millä viikoilla te muuten meinasitte kertoa raskaudesta muille? Tää vaihtelee niin paljon ja jokaisen aikataulu just oikea. Mutta kiva silti kuulla.

Me ollaan aika perinteisiä et nt-ultraan todennäköisesti odotellaan ennenkuin perheelle kerrotaan. Tän toisen kohdalla ollaan sen verran hölläilty et muutamalle läheiselle kaverille oon sanonu, samoin mies. Töissä en koe kiirettä sanoa, ekasta kerroin vasta n 17-18 viikolla. Voi olla että tän kuitenkin vähän aiemmin kerron.
Me kerrotaan vasta marraskuuss, sillon viikkoja 18+4 ja 5, kun esikoisen synttärit yhtenä viikonloppuna kahtena päivänä. Ollaan ostettu esikoiselle lahjaksi kirja jonka otsikko on (hänen nimi) on kohta isosisko😇 sit alotetaan synttärit niin, että avataan tää meidän antama lahja ja siitä kaikki saa sit tietää et tulee toinen🙈 ja se vasta yllätys tulee olemaan, et ollaan melkeen jo puolessa välissä sillon😂

Meillä maksoi ultra 84€ MeriOulun neuvolassa.

Meillä tietää mun perhe ja kaikki läheiset ystävät, kerrottiin melkein heti kun plussasin.
Miehen puolelle ja julkisesti kerrotaan nt-ultran jälkeen.

Me käytiin kaunis odotuksessa ja kävin esikoisestakin siellä vu ja he pyytää alle 100€ mikä on musta tosi hyvä👌🏼 perhearte pyytäis viel vähemmän, mut kokemuksena kaunis odotus ollut hyvä😇
Me käytiin esikoisen aikaan tuolla perheartessa ja voin lämpimästi suositella myös sitä💗Oli tosi edullinen joku päälle 80e muistaakseen ja ihana asiantunteva kätilö😊

Meinattiin odottaa siihen ekaan viralliseen ultraan ja sen jälkeen kertoa perheille ja läheisimmille ystäville😊Töissä kerron vasta kun alkaa vatsa paljastaa😄Arvion mukaan varmaan siinä marraskuun puolella viimeistään...en pysty peittämään itseäni töissä mihinkään kaapuihin ja työ on sellaista et oon monien silmäparien tarkkailtavana päivittäin😆

Meillä varmaan ultran hintaan vaikutti se että halusin käydä omalla gynellä joka naistentautien erikoislääkäri 🙈 En itseasiassa tiedä onko täällä päin ees mitään yksityistä missä esim. kätilö voisi ultrata 🙈🤔

Mä kävin myös perheartessa, 86€ maksoi kätilön tekemä ultra. Sattui kohdalle vaan sellanen henkilö kenen kanssa ei ihan kemiat kohdannu. Hän puhui omista asioistaan suurimman osan ajasta eikä oikein kysellyt tai kuunnellut mun puheita. Että jos meen uudestaan ultraan niin en ainakaan hänelle mene.

Takaisin