Yleinen keskustelu

Suosittelen vaihtamaan raskaus ja imetys vitamiineihin niin saa kaikki tarvittavat eikä mitään liikaa😇 itellä multivitan raskaus&imetys. Siinä oli jotain enemmän ku minsunin mama vitamiineissa ja siksi sen valitsin. Taisi olla halvempiki.
Ja siis mä just syön valmis salaattia ja perjaatteessa niitä ei suositella, koska on vakuumipakattuja, mut mä en ihan niin tarkka oo. Mielenterveyden saa heittää menemään, jos koko ajan vahtaa mitä saa ja mitä ei. Ja ainakin ihan normaali yksilö tuo meidän esikoinen😇 tai niin normaali kun musta ja miehestä voi tulla😂
Minisun mama monivitamiinit on heidän mukaan tarkoitettu nimenomaan raskautta suunnitteleville, raskaana oleville ja imettäville. Tuossa multivitan monivitamiinissa on yhtälailla 15mg sinkkiä tabletissa, kun kävin nyt katsomassa mielenkiinnosta.

C-vitamiini heikentää Googlen mukaan imeytymistä, niin onkohan sen vuoksi sinkin suurempi määrä. 😅 Ja jos näin on niin missähän se balanssi on arvottu näidenkin välillä. Ehkä parempi, kun ei liikaa syynää. 🙈

Minisun mama monivitamiinit on heidän mukaan tarkoitettu nimenomaan raskautta suunnitteleville, raskaana oleville ja imettäville. Tuossa multivitan monivitamiinissa on yhtälailla 15mg sinkkiä tabletissa, kun kävin nyt katsomassa mielenkiinnosta.
Yhtä lailla tässä lukee, että tarkoitettu samaan tarkoitukseen. Ja sinkin normaali vuorokausiannos on hyvä pysyä alle 25mg. Tuo 15mg ei ole haitallinen. Tai meillä ainakin ihan terve ja elävä lapsi ja olen syönyt tota alusta asti. Mutta, sitä voi kysyä lääkäriltä jos epäilyttää. Eipä tuota kuitenkaan myytäisi tuolla nimikkeellä jos olisi vaarallista. Sinkin saanti on kuitenkin myös tärkeää raskaana ollessa

Liitteet

• IMG_1599.jpeg
    IMG_1599.jpeg
    1.3 MB · Katsottu: 5
Mutta kuten @Mustikka90 sanoi, että ei sitä ihan kauheasti kannata alkaa syynäämään. Mielenterveys kerkeää menemään raskauden aikana.

Mä syön nyt erikseen D-vitamiinia,folaatti 400 ja kalsiumlisää. Huomasin et huono olo helpotti kun lopetin ton mama vitskun🤔pärjään nyt näillä erikseen ihan hyvin😊Mun mielestä tärkein nyt alkuraskaudessa on toi folaatti/foolihappo et sitä saa. Ei kannata liikaa stressaa näistä kunhan pitää huolen et tärkeimmät vitamiinit saa🌼

Joo mä otan ton vitamiinin ain syömisen jälkeen vasta ni ei tuu pahaolo. Toi sinkki vaikuttaa just siihen et helposti tekee pahaa. Mul ei riitä muisti ja aika napsimaan miljoonaa nappia ni tolla mennää😇

Minä syön pelkkää folaattia ja tuossa on myös B12.
Katsotaan kokeeko tarvetta jollekki muulle jossain kohti.

Täällä ollut käytössä yrityksen aikana jo Multivitan raskaus&imetys vitamiini. Lisäksi otan 50mikrogrammaa D-vitamiinia.

Millon ootte digitestiin saaneet 2-3viikkoa raskaana tuloksen? Sunnuntaina tuli 1-2viikoa raskaana niin mietin millon kannattaa uusi digi tehdä, kun eilen postissa tuli kaks testiä 🤔

Heissan! Viikko sitten plussattu dpo9 hailuraviiva ja eilen oli jo sen verran tuhti viiva että tänne uskallaudun nyt kirjottelemaan.🙈 LA Flon laskelmien mukaan 2.5., mutta lyhyen kierron ja aikaisen ovulaation takia Neuvolasta sanottiin että LA olis 30.4. Neuvola-aika jo varattu ja fiilikset epäuskoiset.

Kaksi ihanaa tyttöä on jo ja luulin vielä vähän aikaa sitten että lapsiluku olisi täynnä, mutta tänä keväänä kuume iskin sen verran kovaa ettei siinä auttanut kuin repiä kierukka irti. Mies toki samalla linjalla.😅 Jännää on.

Edelleen ihan pihalla et miten noita raskausviikkoja lasketaan. Ehkä mä opin vielä.🤓

Täällähän näyttää olevan taas paljon uutta porukkaa, tervetuloa kaikille! 😊 Oltiin viikko reissussa, eilen palailtiin kotiin. Oli ihana kertoa taas läheisille raskausuutisia 😃❤️

Heissan! Viikko sitten plussattu dpo9 hailuraviiva ja eilen oli jo sen verran tuhti viiva että tänne uskallaudun nyt kirjottelemaan.🙈 LA Flon laskelmien mukaan 2.5., mutta lyhyen kierron ja aikaisen ovulaation takia Neuvolasta sanottiin että LA olis 30.4. Neuvola-aika jo varattu ja fiilikset epäuskoiset.

Kaksi ihanaa tyttöä on jo ja luulin vielä vähän aikaa sitten että lapsiluku olisi täynnä, mutta tänä keväänä kuume iskin sen verran kovaa ettei siinä auttanut kuin repiä kierukka irti. Mies toki samalla linjalla.😅 Jännää on.

Edelleen ihan pihalla et miten noita raskausviikkoja lasketaan. Ehkä mä opin vielä.🤓
Tervetuloa! 🥰 Ihanaa että viiva vahvistuu!

Mulla olisi nyt tasan 2 viikkoa varhaisultraan enkä tiedä miten päin olla, hirveän pitkä aika! 🙈

Luin että PCOS:ssä voi yksi keskenmenon syy olla alhainen progesteroni, niin kävin paineissani sen mittauttamassa. Oli 82 nmol/l eli oikein hyvä! 😍 Teen vielä huomenna viikkonäytöllisen testin ja siinä pitäisi lukea 3+. Sitten ei ole muuta tehtävissä kuin odottaa sitä varhaisultraa! 😅

@Feronia Hienoa, että lukemat hyvät!🤩 Ehkä minäkin voisin vielä digitestin hommata.

Mulla kans vähän jännät paikat, koska taustalla endometrioosi ja esimerkiksi toinen munanjohdin tukkoinen eli kohdunulkoisen riski korkeampi kuin normaalisti. Tästä huolimatta 2 hyvin sujunutta raskautta takana, mutta varpaillani olen silti. Varhaisultra varattu noin kolmen viikon päähän.😬 Odottelua odottelua…

Kivaa et vielä tulee uusia huhtikuun odottajia💗
Mulla oli eilen eka neuvola ja la olis niiden laskelmien mukaan 31.3 mut tikutin oviksen niin sen mukaan meen kyllä et olis 3.4😁Ekan ultrankin sain varattua 22.9 😍Jännää! Kuukausi pitäis vielä odottaa😬 Tuli muuten puheeksi neuvolassa raskautuminen synnytyksen jälkeen,niin kuulemma nainen useasti raskaituu helpommin ekan lapsen jälkeen😮En ollut kuullut tälläistä😆Tietysti ei päde kaikkiin ja paljon puhutaan sekundäärisestä lapsettomuudesta niin toi jotenkin yllätti...

Kivaa et vielä tulee uusia huhtikuun odottajia💗
Mulla oli eilen eka neuvola ja la olis niiden laskelmien mukaan 31.3 mut tikutin oviksen niin sen mukaan meen kyllä et olis 3.4😁Ekan ultrankin sain varattua 22.9 😍Jännää! Kuukausi pitäis vielä odottaa😬 Tuli muuten puheeksi neuvolassa raskautuminen synnytyksen jälkeen,niin kuulemma nainen useasti raskaituu helpommin ekan lapsen jälkeen😮En ollut kuullut tälläistä😆Tietysti ei päde kaikkiin ja paljon puhutaan sekundäärisestä lapsettomuudesta niin toi jotenkin yllätti...
On kyllä tosi jännää! Varmasti tosi yksilöllistä. Mulle lääkäri sanoi että iän kanssa PCOS voi helpottaa ja hormonit tasaantua että kannattaa käyttää ehkäisyä jos ei halua synnytyksen jälkeen heti uudelleen raskaaksi. Samaa lukenut kokemuksista että useampi PCOS-potilas jotka oli yrittäneet vuosia ekaa raskautta saikin sitten jo heti uutta tärppiä! 😅 Meillä ei loputtomiin ole aikaa kun aloitettiin niin myöhään ja kesti puolitoista vuotta ekassa ja 2-3 tavoitteena niin täytyy katsoa miten nopeasti meillä sit lähtee ekan jälkeen, kunhan nyt sen esikoisen tässä ensin saisi! 🙈

On kyllä tosi jännää! Varmasti tosi yksilöllistä. Mulle lääkäri sanoi että iän kanssa PCOS voi helpottaa ja hormonit tasaantua että kannattaa käyttää ehkäisyä jos ei halua synnytyksen jälkeen heti uudelleen raskaaksi. Samaa lukenut kokemuksista että useampi PCOS-potilas jotka oli yrittäneet vuosia ekaa raskautta saikin sitten jo heti uutta tärppiä! 😅 Meillä ei loputtomiin ole aikaa kun aloitettiin niin myöhään ja kesti puolitoista vuotta ekassa ja 2-3 tavoitteena niin täytyy katsoa miten nopeasti meillä sit lähtee ekan jälkeen, kunhan nyt sen esikoisen tässä ensin saisi! 🙈
Meillä kävi juurikin niin, että esikoisessa meni tasan 2 vuotta ja tästä toisesta ei kerinny olla ku yhet menkat symnytyksen jälkeen😂

Toi on kyl kun eihän sitä ikinä tiedä miten se omalla kohdalla sit menee🙈Mekin aloitettiin tän toisen "yritys" vähän silleen et nooo tässä taas menee vähintään se puoli vuotta😅Mutta sit tulikin heti raskaaksi.

Tänään on kyllä todella epävarma olo koko raskaudesta. Oireet on lähes poissa, hyvin vähäistä rintojen aristusta enää vaikka vielä toissapäivänä ne oli ihan kosketusarat.

Mielenkiinnosta ja mielen rauhoittamiseksi tein kuitenkin testit. Testiviiva oli tuplasti tummempi kuin kontrolliviiva ja digiin 3+. Alkuviikosta viivat oli max yhtä tummat. Tänään siis 5+2 eli jotain ainakin tapahtunut viime päivinä. Viimeksi siis oireet väheni ja loppui näillä viikoilla ja rv8 vu:ssa todettiin kkm.

Viime yönä nukuin ekaa kertaa kahteen viikkoon kunnolla. Ensin 8h putkeen ja sit vielä 2h päälle. Vitsi, että teki hyvää☺️

Tänään on kyllä todella epävarma olo koko raskaudesta. Oireet on lähes poissa, hyvin vähäistä rintojen aristusta enää vaikka vielä toissapäivänä ne oli ihan kosketusarat.

Mielenkiinnosta ja mielen rauhoittamiseksi tein kuitenkin testit. Testiviiva oli tuplasti tummempi kuin kontrolliviiva ja digiin 3+. Alkuviikosta viivat oli max yhtä tummat. Tänään siis 5+2 eli jotain ainakin tapahtunut viime päivinä. Viimeksi siis oireet väheni ja loppui näillä viikoilla ja rv8 vu:ssa todettiin kkm.

Viime yönä nukuin ekaa kertaa kahteen viikkoon kunnolla. Ensin 8h putkeen ja sit vielä 2h päälle. Vitsi, että teki hyvää☺️
Mulla kahdessa edellisessä raskaudessa oireet loppui kuin seinään vk7+. Toinen todettiin keskeytyneen 7+3 ja huomattiin viikkoa myöhemmin. Seuraavassa raskaudessa sama tapahtui samoilla viikoilla ja paniikissa soitin neuvolaan. Neuvolan hoitaja ultras vk8+ ja kaikki oli hyvin vaikka oireet oli samanlailla loppuneet kuin keskenmenneessä ja siitä syntyi meidän kolmas🥰 ajattelin tämän kertoa tsemppinä❤️

Takaisin