Yleinen keskustelu

@R1mpukka täällä hieman samoja probleemia töiden kanssa (tai siis mahdollisen vanhempainvapaan kanssa). Edellisessä raskaudessa esimieheni olikin ensimmäinen ulkopuolinen, joka tiesi raskaudesta. 🤣

Meillä rekryttiin uusi työntekijä tiimiin tänä vuonna kun en vaan kerkee tehdä kaikkea ja yksi tiimikaveri sai ylennyksen ja kerkee nyt tekemään vähemmän näitä hommia. Mä alusta asti aattelin että "kätevää jos meillä tärppää niin on sijainen valmiina" ja sithän tärppäsi parin kuukauden sisään rekrystä 🤭 Ehkä mun keho ei halunnut raskautua ennen kuin oli sijainen tiedossa 🤣

Mulla alkanu nyt jo lonkkien liitoskivut😩 yöllä alkaa vihloa kunnjoutuu olemaan aina pitkään yhdellä kyljellä… onneks tänään alkaa unikoulu niin saan nukkua rauhassa. Nukuin yksin myös 2h päikkärit, koska oon niin kipeä ettei tästä tuu mitään… mies lähti onneks tytön kans ulos🫶🏼

Ennen raskautta söin Multivitan Raskaus Ja Imetys Monivitamiinia. Plussaamisen jälkeen kun ne loppuivat, vaihdoin Femibion 1, mikä on suunniteltu nimenomaan ensimmäiselle kolmannekselle. On kyllä sen verran hintava, että sen jälkeen siirryn takaisin tuohon ensimmäiseen tai vastaavaan.

Mulla ollut yritys ajasta lähtien käytössä Multivitan raskaus & imetys vitamiini ja sitä hain juuri apteekista toisen purkin varastoon 😊

Olen muuten tuskaillut sen kanssa, koska kerrotaan raskaudesta perheelle ja ystäville. Nyt menossa 9+0. Jotenkin haluaisin odottaa ainakin rv 12 ultraan asti ja toisaalta taas tekisi mieli jo kuuluttaa kaikille, että olen vihdoin raskaana :smiling face with heart-eyes: Meillä on nyt viikonloppuna ja myös lähitulevaisuudessa tulossa juhlia ym viikonlopun viettoa yhdessä ystävien kanssa. Helpompaa olisi kertoa, ettei joudu hankaliin tilanteisiin. Ja jos en suoraan kerro, niin sitä tullaan varmasti epäilemään ja kyselemään, kun en juo alkoholia enkä voi syödä lihaa mediumina (tätä on varmasti tulossa ruokalistalle). Lisäksi minua kauhistuttaa ajatus siitä, että joku haluaa varmasti käyttää Thermacelliä ulkona. Muistan lukeneeni joskus, että sen vaikuttava aine on tutkimuksissa aiheuttanut haittaa eläinten sikiöille. Joten en itse nyt todellakaan haluaisi olla sellaisen lähellä, ihan varmuuden vuoksi. Oletteko muut käyttäneet Thermacelliä raskauden aikana?

Minulla ei ole vieläkään ollut pahoinvointia ja väsymys on ihan siedettävää, niin olisi tylsää jättää yhteiset menot väliin vain sen takia, että salaisuus pysyy. Mutta en nyt tiedä yhtään, mitä tekisin.

Multivita raskaus & imetys käytössä täälläkin, siinä ei tosin ole koliinia ja en ole ihan varma saanko sitä yli 400mg päivässä kun en syö lihaa ja sukurasitteen takia kananmuna nostaa mulla kolesterolia eli syön niitäkin max 3 viikkoon, niin olen sitten syönyt koliinia toisesta purkista. Jos syö paljon lihaa ja kananmunia se pitäisi tulla heittämällä täyteen.
Ja lisärautaa nappaan pari kertaa viikossa kun on vuosia sitten ollut anemia enkä haluaisi siihen uudestaan päätyä! 😅 Ferritiini oli 59 juuri ennen kuin tärppäsi ja sitä alemmas en sen haluaisi menevän.

Tuossa femibionissa näyttäisi olevan koliini mukana! 🤔 Vähän tekisi mieli kokeilla sitä mutta on jo seuraavaa purkki multivitaa valmiina.

Mulla on foolihappo 1mg (perussairauden takia tarvin vahvemman), D-vit 50mikrog otan pari-kolme kertaa viikossa. Rautalisää jouduin käyttämään 8v putkeen, mutta viimesen vuoden arvot on yllättäen pysynyt kunnossa. Jossain vaiheessa varmasti joudun sen uudelleen aloittamaan.

Olen muuten tuskaillut sen kanssa, koska kerrotaan raskaudesta perheelle ja ystäville. Nyt menossa 9+0. Jotenkin haluaisin odottaa ainakin rv 12 ultraan asti ja toisaalta taas tekisi mieli jo kuuluttaa kaikille, että olen vihdoin raskaana :smiling face with heart-eyes: Meillä on nyt viikonloppuna ja myös lähitulevaisuudessa tulossa juhlia ym viikonlopun viettoa yhdessä ystävien kanssa. Helpompaa olisi kertoa, ettei joudu hankaliin tilanteisiin. Ja jos en suoraan kerro, niin sitä tullaan varmasti epäilemään ja kyselemään, kun en juo alkoholia enkä voi syödä lihaa mediumina (tätä on varmasti tulossa ruokalistalle). Lisäksi minua kauhistuttaa ajatus siitä, että joku haluaa varmasti käyttää Thermacelliä ulkona. Muistan lukeneeni joskus, että sen vaikuttava aine on tutkimuksissa aiheuttanut haittaa eläinten sikiöille. Joten en itse nyt todellakaan haluaisi olla sellaisen lähellä, ihan varmuuden vuoksi. Oletteko muut käyttäneet Thermacelliä raskauden aikana?

Minulla ei ole vieläkään ollut pahoinvointia ja väsymys on ihan siedettävää, niin olisi tylsää jättää yhteiset menot väliin vain sen takia, että salaisuus pysyy. Mutta en nyt tiedä yhtään, mitä tekisin.
Jos ne ystävät on sellasia kenelle haluaisit myös kertoa jos kaikki ei meniskään hyvin ja olisivat sun tukena, niin sit kertoisin. Muuten jättäisin kertomatta vielä.

Onko ne ulkojuhlia niin ei mitenkään pääse Thermacelliä karkuun? Pystyisiköhän pyytämään ettei sitä käytettäisi ja yrittää vedota vaikka ympäristöön? 😅 Tänä kesänä oli niin vähän hyttysiä että sen pari kertaa kun kävin mökillä ei Thermacelliä tarvinnut ja täällä kaupungissa en ole nähnyt yhtäkään. Hyvä pointti tuo, en kyllä itsekään halua sikiötä sille altistaa!

Mä kertoisin jos on sellaisia ihmisiä, joille ei haittaisi kertoa, jos meneekin kesken. 9+0 on kuitenkin enää muutaman viikon päästä siitä 12 viikon haamurajasta niin voisi toivoa että kaikki on hyvin! Sitähän voi vaikka kertoessaan sanoa että nyt on vielä aikaista mutta pitäkää peukkuja että menee kaikki hyvin. Mä olen kaikille omille kavereille kertonut, mies odottaa siihen rv 12 ennen kuin kertoo omilleen. Ja mä odotan siihen ennenkuin kerron isälle koska hän varmasti kertoo kaikille sukulaisille vaikka kuinka pyytäisin että ei saa vielä kertoa 😅

Jos ne ystävät on sellasia kenelle haluaisit myös kertoa jos kaikki ei meniskään hyvin ja olisivat sun tukena, niin sit kertoisin. Muuten jättäisin kertomatta vielä.
Tätä itsekin vähän mietin. Tämä kyseinen porukka ei ole ehkä ihan niin läheinen ja enemmän miehen ystäviä.

Onko ne ulkojuhlia niin ei mitenkään pääse Thermacelliä karkuun? Pystyisiköhän pyytämään ettei sitä käytettäisi ja yrittää vedota vaikka ympäristöön? 😅 Tänä kesänä oli niin vähän hyttysiä että sen pari kertaa kun kävin mökillä ei Thermacelliä tarvinnut ja täällä kaupungissa en ole nähnyt yhtäkään. Hyvä pointti tuo, en kyllä itsekään halua sikiötä sille altistaa!

Mä kertoisin jos on sellaisia ihmisiä, joille ei haittaisi kertoa, jos meneekin kesken. 9+0 on kuitenkin enää muutaman viikon päästä siitä 12 viikon haamurajasta niin voisi toivoa että kaikki on hyvin! Sitähän voi vaikka kertoessaan sanoa että nyt on vielä aikaista mutta pitäkää peukkuja että menee kaikki hyvin. Mä olen kaikille omille kavereille kertonut, mies odottaa siihen rv 12 ennen kuin kertoo omilleen. Ja mä odotan siihen ennenkuin kerron isälle koska hän varmasti kertoo kaikille sukulaisille vaikka kuinka pyytäisin että ei saa vielä kertoa 😅
Ulkona varmaan ollaan aika paljon, mutta vaikea sanoa. Voihan se olla, että hyttysiä ei tosiaan (toivottavasti) olekkaan enää. Olen jotenkin ajatellut, että kun kerrotaan, niin kaikille pitäisi kertoa suht samaan aikaan, mutta tämä olikin hyvä herätys siihen, että eihän sen nyt niin tarvitse mennä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tuntuisi ihan ok kertoa vaikka heti omille hyville ystäville, mutta juuri miehen puolen ystäville vasta myöhemmin. Omille vanhemmilleni voisin muuten jo kertoa, mutta meillä myös sama, että sitten tietää kyllä pian jo koko suku :tears:

Mä en hetkeen täällä oo käynytkään ja valitettavasti nytkin vaan tuun kertomaan että siirryn takaisin haaveilemaan vaan raskaudesta. Meidän osalta raskaus päätyi taas olemaan joko kemiallinen tai varhainen keskenmeno. Ei siis ultraan saakka päästy tämänkään kanssa. Paljon onnea ja tsemppiä teille kaikille raskauksiin :red-heart:

Mitä ruokahimoja teillä on aiemmin ollut? Mun eka ruokahimo on näköjään peruna. :rolling: Tehny mieli ranskalaisia koko viikon (mies lähti just kauppaan ja pyysin samalla ostamaan pakasteranskalaisia) ja juuri syön perunamuusia ketsupilla ja chilimajoneesilla ja tää on olevinaan parasta ruokaa ikinä, mitä ihmettä mä teen??
Edit: Ja normaalisti syön siis perunaa tosi harvoin, mulla on kotona aina lisukkeena tummariisi-quinoaa tai täysjyväpastaa tms ja jos on jossain ranskalaisia tarjolla valitsen ennemmin bataattiranut. En tiedä mikä tässä perunassa nyt on :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Muokattu viimeksi:
@pippuriiina voimia ja jaksamista uuteen kiertoon sinne💗Toivotaan että pian tarraa kunnolla kiinni ja pysyy tiukasti matkassa💞

Me ei olla kerrottu kenellekkään vielä, pidetään visusti salassa ekaan ultraan asti😁Mä voisin kertoa parhaille ystäville jos tulisi tuollainen juhla tilanne, että varmasti epäilyt heräisi.Mut en sit sellaisille joille en pystyisi kertomaan jos vaikka menisikin kesken.

Ruokahimo on nyt sushi😄Tietty kun sitä ei oikeen voi syödä niin just sitä vain tekis mieli...oon nyt niitä tonnikala susheja vedellyt kohtuudella kylläkin🙊Myös ruisleipä pelkällä voilla maistuu taivaalliselta nyt😆
Yleensä siis syön kaikilla juustolla ym mut nyt ei saa olla päällä mitään muuta kuin voita. Onneksi nyt sentään jotkin ruat maistuu jo, mut päivästä tosi paljon kiinni miten pystyy syömään. Jano ois kokoajan mut jotenkin veden juonti tökkii, pakko olla jotain mehua seassa.En normaalisti juo mehuja vaan just vettä paljon😃

Mulla uppoo edelleen kylmät ruuat parhaiten, mutta oikeastaan mitään ei tee mieli vieläkään. Parin tunnin välein on kyl pakko yrittää syödä jotain, koska muuten olo on tosi kamala.

Eilen oksensin hampaita pestessä, mutta ruuat onneks pysyy sisällä. Toivottavasti pahoinvointi ei tästä pahene, koska en tiedä miten kykenen töihin sit. Nyt on siis pahoinvointia 24/7. Yölläkin herätessä oksettaa ja asennon löytäminen on hankalaa.

Toivon todella, että näillä oireilla siellä oikeasti on joku oikea tyyppi oikeassa paikassa. Muutama päivä vielä varhaisultraan.

Tänään pasta ja juusto on se juttu. Yleensä olen karsastanut kun mies väsää itselleen kaikenlaista nistipataa kun oon aika tarkka että mitkä maut sopii yhteen.
Tänään mies alkoi keittää lounaaksi pastaa, hipsin keittiöön ja varastin muutaman pastakiekuran ja oli niin hyvää (siis pelkkä keitetty pasta???) että päätin sitten itsekin syödä pastaa. Oli kirjolohipala jäänyt eiliseltä niin sekoitin keitettyä pastaa, juustokastiketta (El Taco Truck Cheezy kastike mikä siis tosiaan käy hyvin tortillojen väliin) ja kirjolohen niin siitä tuli sellainen juustoinen kirjolohipasta. Raastoin vielä parmesania päälle kuin olisi ollut ihan ravintolatason annos. Vähän kyseenalaistan makuani mutta oli hyvää. Taidan tehdä lisää juustoista pastaa huomenna...

Mulle iski joku ihan jäätävä syysflunssa. En haista tai maista mitään🤧

Myös raskausoireet on eilen ja tänään ollu hyvin vähäisiä ja siitäkös sit heti tulee kaikki kauhuskenaariot mieleen. Vaikka edelleen tiedän, että oireiden vaihtelu on normaalia. No, ei tää ainakaan helpota oloa. Vu ois tällä viikolla, mut tuskin sinne näin kipeänä voi mennä. Että toivotaan pikaista paranemista, ettei tarvi siirtää ens viikolle ultraa.

Mulle iski joku ihan jäätävä syysflunssa. En haista tai maista mitään🤧

Myös raskausoireet on eilen ja tänään ollu hyvin vähäisiä ja siitäkös sit heti tulee kaikki kauhuskenaariot mieleen. Vaikka edelleen tiedän, että oireiden vaihtelu on normaalia. No, ei tää ainakaan helpota oloa. Vu ois tällä viikolla, mut tuskin sinne näin kipeänä voi mennä. Että toivotaan pikaista paranemista, ettei tarvi siirtää ens viikolle ultraa.
Voi ei! Nyt on kyllä niin paljon flunssaa liikkeellä! Toivon mukaan tulee pikatoipuminen ennen varhaisultraa! 🤞

Tänään pasta ja juusto on se juttu. Yleensä olen karsastanut kun mies väsää itselleen kaikenlaista nistipataa kun oon aika tarkka että mitkä maut sopii yhteen.
Tänään mies alkoi keittää lounaaksi pastaa, hipsin keittiöön ja varastin muutaman pastakiekuran ja oli niin hyvää (siis pelkkä keitetty pasta???) että päätin sitten itsekin syödä pastaa. Oli kirjolohipala jäänyt eiliseltä niin sekoitin keitettyä pastaa, juustokastiketta (El Taco Truck Cheezy kastike mikä siis tosiaan käy hyvin tortillojen väliin) ja kirjolohen niin siitä tuli sellainen juustoinen kirjolohipasta. Raastoin vielä parmesania päälle kuin olisi ollut ihan ravintolatason annos. Vähän kyseenalaistan makuani mutta oli hyvää. Taidan tehdä lisää juustoista pastaa huomenna...
Nyt rupesi täälläkin tekemään mieli jotain vastaavaa ja ei todellakaan ole yleensä ruokalistalla mitään tuohon viittaavaakaan. 😂

Takaisin