Yleinen keskustelu

Mustakin huhtikuu on ihana syntymäkuukausi, kevät tuo aina uutta voimaa 🤗 mää en oo ikäeroja niin miettinyt, uskon että joka vaiheessa omat ihanuudet ja ongelmat. Meillä esikoinen on heinäkuinen 2020 eli ikäeroa tulee melkein kuusi vuotta, ja hyvälle tuntuu 😊 tyttö kovasti puhunut jo kuinka toivoo vauvaa, haluaa kuulemma syöttää ja nukuttaa, ja uskon että tämän ikäisestä on jo oikeasti iso apu, ja muutenkin omatoiminen 🤗 isosisaruksen oma halu pikkusisarukselle tekee jo paljon, musta olisi outoa tehdä lisää lapsia jos entiset sitä vastustelisi hirveästi 🙈

Mustakin huhtikuu on varmasti ihana syntymäkuu🥰 Valo on lisääntynyt jo huomattavasti ja lisääntyy koko ajan, yöheräilyt ei varmaan tunnu ihan niin pahoilta kun mennään jatkuvasti valoa kohti!

Oh mä niin toivon, että tää toinen on yhtä hyvä yönukkuja ku esikoinenki oli😅 meillä ei tunnettu yöheräämisiä ku neiti nukku vieressä yöt niin tunsin aina vaan ku alko hamuilemaan niin avasin liivit ja siinä sit nukuttii taas😂

Oon säilyttänyt vielä kaikki esikoisen vaatteet ja myyn ne sit vasta, jos meille on tulossa poika. Jos tulee tyttö niin on helppoa, kun ei tarvi tehdä mitään isompia hankintoja👍🏻nyt kyllä vahvistuu poika olo koko ajan niin voi olla, että menee vaatteet myyntiin🙈

@Kissanpolkka Meidän nykyisillä lapsilla on ikäeroa juurikin tuon verran (noin kuusi vuotta), ja on kyllä ollut ainakin meillä tosi toimiva juttu. Esikoinen osallistui alusta saakka innokkaasti vauvan hoitoon, ja nyt hän on tärkeä ja erinomainen esikuva nuorena aikuisena yläkoululaiselle. Heillä on tosi hyvät välit ja juttelevat edelleen paljon kaikesta ❤️

Oon säilyttänyt vielä kaikki esikoisen vaatteet ja myyn ne sit vasta, jos meille on tulossa poika. Jos tulee tyttö niin on helppoa, kun ei tarvi tehdä mitään isompia hankintoja👍🏻nyt kyllä vahvistuu poika olo koko ajan niin voi olla, että menee vaatteet myyntiin🙈
Mä myös oon säilyttänyt kaikki esikoisen lemppari vauvan vaatteet☺️Tai siis mun lempparit joita tuli eniten käytettyä.Meillä esikoinen on poika, ja olin silloin ihan varma alusta asti että poika on😃Nyt ei ole mitään hajua kumpi vois olla eikä tietysti mitään väliäkään😊Ainut että jos tyttö niin esikoisen vaatteista suurin osa menee kiertoon.

Meillä ei oo enää mitään, mitä voisi hyödyntää vauvalle 😅 rattaistakin luovuttiin viime talvena kun olivat varastossa tyhjän panttina ja muutto oli tiedossa. Toisaalta kyllä kiva nyt uudestaan hommata varta vasten uutta vauvaa ajatellen 😊 ja osaa jo ajatella mitä oikeasti tarvii ja tulisi käyttöön, esikoisen aikaan vaan saatiin kaikkea ja moni ollut turhaa tai nykyisin ajattelee että jopa hieman haitallista. Meillä ajatuksena hankkia mahdollisimman vähän ja käytettynä, ihan jo ekologisista ja taloudellisista syistä, mutta myös siksi ettei uskota että vauva tarvii oikeestaan kovinkaan paljoa.

Liityn varovasti mukaan 😊
Plussasin vajaa viikko sitten enkä oo meinannut uskoa tätä todeksi. Nyt kuitenkin niin valtava väsymys iskenyt, että ehkä tää on jo todellinen raskausoireet 😅
Tervetuloa 😊 kyllähän se helposti menee tovi totutellessa ajatukseen 🙈

Mä koen huhtikuun myös ihan hyvänä syntymäkuukautena - kivaa kevään meininkiä. Eniten oon tyytyväinen siihen ettei tarvii kesähelteillä olla viimeisillään raskaana, oli ihan tarpeeksi tukalaa ilmankin. 😂 Mitenhän pienet vauvat muuten kestää helteitä? 🤔

@Ihmeitä toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin! Mulla oli kans tänä vuonna keskenmeno huhtikuussa, itellä myös vähän jännitystä ilmassa että miten tällä kertaa. Jonkun tutkimuksen joskus luin, että jos saman vuoden sisällä keskenmenosta raskautuu uudelleen niin todennäköisyydet paranee hyvin sille että raskaus sujuisi ongelmitta loppuun asti. Mulla ei oo tutkimusta linkittää enkä myöskään harjoittanut sen suhteen lähdekritiikkiä, koska se oli se tutkimustulos jonka halusinkin kuulla. 😂 Että sitä en tiedä onko tällä mitään totuuspohjaa, mutta kiva se on ainakin ajatella että josko nyt ois sit hyvät mahdollisuudet sille että kaikki sujuisi hyvin.

Kiva kun tänne tulee koko ajan uusia plussanneita🌼Toivotaan meille kaikille huhtikuisille onnea tähän raskauteen ja että siellä tyypit pysyisi tiukasti matkassa💗

Meillä esikoinen syntyi myös keväällä ja kesällä oli sitten n.3-4kk . Oli suht lämmin se kesä mutta tosi hyvin meni! Ei ollut moksiskaan helteistä, toki aina varjossa pidettiin. Rannalla oli välillä mukana myös ja mökillä oli ihanaa vauvan kanssa🥰 Toki meillä on sisällä kesäisin mukavan viileää, joka varmaan on aika hyvä vauvan kanssa. Ehkä ihan vastasyntyneellä voi olla se lämmönsäätely vielä niin eri että vois olla haastavaa kuumalla🤔

Mä koen huhtikuun myös ihan hyvänä syntymäkuukautena - kivaa kevään meininkiä. Eniten oon tyytyväinen siihen ettei tarvii kesähelteillä olla viimeisillään raskaana, oli ihan tarpeeksi tukalaa ilmankin. 😂 Mitenhän pienet vauvat muuten kestää helteitä? 🤔

@Ihmeitä toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin! Mulla oli kans tänä vuonna keskenmeno huhtikuussa, itellä myös vähän jännitystä ilmassa että miten tällä kertaa. Jonkun tutkimuksen joskus luin, että jos saman vuoden sisällä keskenmenosta raskautuu uudelleen niin todennäköisyydet paranee hyvin sille että raskaus sujuisi ongelmitta loppuun asti. Mulla ei oo tutkimusta linkittää enkä myöskään harjoittanut sen suhteen lähdekritiikkiä, koska se oli se tutkimustulos jonka halusinkin kuulla. 😂 Että sitä en tiedä onko tällä mitään totuuspohjaa, mutta kiva se on ainakin ajatella että josko nyt ois sit hyvät mahdollisuudet sille että kaikki sujuisi hyvin.
Oon käns kuullut tästä tutkimuksesta enkä oo myöskään tarkistanu lähdeluotettavuutta 😅 toivotaan että pitää meillä molemmilla paikkaansa ❤️

En oo ehtiny vielä koko ketjua lukea läpi, joten toivottavasti ette oo jo ehtiny tätä aihetta jutella 😅: Ootteko ollu vielä neuvolaan yhteydessä? Meillä ei voi varata netistä aikoja ja soittoajat on aina kesken työpäivän, mikä hiukan hankaloittaa varaamista.

Mä varasin ajan heti, ku plussasin. Meillä helsingissä tosi täyttä syksyllä neuvoloissa ja halusin ehdottomasti samaan neuvolaan missä käydään ja hyvällä tuurilla sain myös samalle terkkarille ajan kenellä kävin esikoisen raskaudessa ja nyt ollut esikoisenki terkkari😇👍🏻

Täällä myös täyttä neuvolassa. Täytyy miettiä miten sais varattua, ettei heti jää töissä kiinni raskaudesta😅

Kävin tossa äsken nopeesti lähikaupassa ja huomasin sitten vasta kotona, että mulla oli toisessa jalassa miehen läpsy ja toisessa oma😂 meillä on samat läpsyt mut mulla beiget ja hänellä valkoset ja ihan eri kokoset😂 vissiin jonku näköstä raskaus aivoilua alkamassa😂 mietin vaa et miten en huomannu ku vasta kotona sen😂 laitoin ne vierekkäin ja tajusin et toinen on väärän värinen😂

Muokattu viimeksi:
En oo ehtiny vielä koko ketjua lukea läpi, joten toivottavasti ette oo jo ehtiny tätä aihetta jutella 😅: Ootteko ollu vielä neuvolaan yhteydessä? Meillä ei voi varata netistä aikoja ja soittoajat on aina kesken työpäivän, mikä hiukan hankaloittaa varaamista.
Varasin neuvolan viikko positiivisen testin jälkeen. Se ois 20.8

Mä varasin myös neuvolaan ajan heti kun plussasin, ensimmäinen käynti neuvolassa on syyskuun alussa.

En ole vielä, mulla vasta DPO11 ja testi kyllä vahvistunut joka päivä (aloitin testauksen DPO8 ja sain silloin ensimmäisen pienen hailuran), mutta aattelin soitella torstaina kun on DPO15 ja rv4+0 täynnä, jos on edelleen plussa! Sitten on ainakin viikon näyttäneet testit plussaa. Ja olen tulevalla viikolla to-pe etänä niin voi soitella rauhassa kotitoimistosta eikä kukaan sivullinen kuule! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Takaisin