Yleinen keskustelu

Söin muutaman englannin lakritsin.. Sitten tajusin että nämähän on kiellettyjä. Jospa ei nuo muutamat mitään haittane, ei kuitenkaan koko pusiia mennyt.
Ei haittaa🙂Itse söin välillä salmiakkia kun odotin esikoista, pieniä määriä. Kun teki mieli ja oli verenpaine tosi matala.Kysyin silloin neuvolasta et onko ok niin sanoi et kunhan ei pussi kaupalla vedä niin on ok. En tiennyt silloin nousta sallituista salmiakeista raskaana oleville...olisin tietty niitä sit syönyt mielummin😁

Mä en ole ehkä vielä ihan sisäistänyt tätä et olen raskaana, en oo ladannut mitään raskaus sovellusta enkä oikeen edes oo kartalla et mikä viikko menossa🙈Ei olla kenellekkään hiiskuttu tästä ja on jotenkin sellanen et "no jos nyt oon raskaana niin..." puhe meillä😄Et ei ihan ehkä kummatkaan oikeen osata iloita tai olla et jee meille tulee vauva😬Vasta sitten ultran jälkeen varmasti jos kaikki on hyvin osataan vasta iloita.Onko kenelläkään tälläistä?

@Hilla_Rilla Samat fiilikset täällä! Puhutaan kotona ihan samalla tavalla asiasta, ettei vielä kumpikaan uskalleta oikeesti uskoa että olisin raskaana 🙈

Tuntuu ihan ikuisuudelta tää ultran oottelu ainakin omasta mielestä. Päivät vaan matelee vaikka pääsääntösesti yritän olla miettimättä koko asiaa ja keksiä päiviin tekemistä. Kyllä silti tietää tasan montako piinaavaa päivää vielä edessä (nyt vielä 17 päivää, huoh) 😄

Mulla vähän päinvastoin. Oon ihan täpinöissään. Ja kaikille kertoisin jos tietäisin et olisivat onnellisia meidän puolesta. Mutta koska tiedän että näin ei ole niin itsekseni olen omassa onnen kuplassa. Vaikka sitä varjostaakin noi mahakivut. Mutta jos jotain käy niin olen ollut sen hetken edes onnen kuplassa mitä kesti🥰

Mä en ole ehkä vielä ihan sisäistänyt tätä et olen raskaana, en oo ladannut mitään raskaus sovellusta enkä oikeen edes oo kartalla et mikä viikko menossa🙈Ei olla kenellekkään hiiskuttu tästä ja on jotenkin sellanen et "no jos nyt oon raskaana niin..." puhe meillä😄Et ei ihan ehkä kummatkaan oikeen osata iloita tai olla et jee meille tulee vauva😬Vasta sitten ultran jälkeen varmasti jos kaikki on hyvin osataan vasta iloita.Onko kenelläkään tälläistä?
Meillä on puoliksi sama homma! Mies haluaa varjella mielenterveyttään eikä halua innostua tai kertoa kenellekään ennen kuin 12 viikkoa on kulunut. Kotona käytetään lauseita "Jos tämä nyt onnistuu..." jos pitää asiaa sivuta, eikä ole vielä työnimiä jne.
Mä taas olen paapattanut puolitoista vuotta mun lapsettomuudesta läheisille, joten heille kyllä kerroin heti, kun jotain tuli testiin ekaa kertaa näkyviin! Toki korostin että nyt on vasta ihan alku menossa. Mutta mulle se oli tärkeää että ihan läheisimmät ystävät ja äiti tietää missä oon menossa, koska en kyllä todellakaan pystyisi kantamaan tätä huolta yksin! Kaikki ystävät siis vapaahtoisesti lapsettomia, mutta toivovat meille onnistumista.
Kaikille joille olen keronut, olen myös sanonut että pelottaa hirveästi että menee kesken (PCOS antaa ilmeisesti jopa 30-50% keskenmenomahikset), eli on tosi kiva että on ihmisiä ympärillä, jotka voi toivoa ja tsempata taustalla :smiling-eyes: Ja joille voin sitten heti kertoa, jos meneekin jotain pieleen, enkä jää yksin tragedian kanssa.
Mies kun ei halua vielä keskustella asiasta ettei vaan päästä itseään innostumaan liikaa (hän on vähän katastrofiajattelija), mä tarvitsen ihmisiä joiden kanssa voin tästä puhua että pelot lievenee! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja oon itse niin onnellinen tästä että haluan uskoa että kaikki menee hyvin kunnes ei mene! 🤞

Mulla menee aika niin nopeesti tän esikoisen kanssa, ettei sitä kauheesti kerkee miettimään😂 mä haluun pitää salassa esikoisen synttäreihin asti, jos vaan onnistuu😂 esikoisen aikaa koko ajan kaikki kyseli vointia ja muuta niin en jaksa sitä nyt tässäkin, niin sen takia pidetää pitkää salassa. Olisin rv 19 sillon synttäreiden aikaa. Mulla ei nyt oo mitää raskaussovellusta paitsi flo, mut se on mulla aina menkoista asti se ollu ni muutin sen vaan raskauden seurannaksi. Mut enpä mä sitä kerkeä tuijottelemaan😂 tää toisen odotus on niin erilaista

Meillä on puoliksi sama homma! Mies haluaa varjella mielenterveyttään eikä halua innostua tai kertoa kenellekään ennen kuin 12 viikkoa on kulunut. Kotona käytetään lauseita "Jos tämä nyt onnistuu..." jos pitää asiaa sivuta, eikä ole vielä työnimiä jne.
Mä taas olen paapattanut puolitoista vuotta mun lapsettomuudesta läheisille, joten heille kyllä kerroin heti, kun jotain tuli testiin ekaa kertaa näkyviin! Toki korostin että nyt on vasta ihan alku menossa. Mutta mulle se oli tärkeää että ihan läheisimmät ystävät ja äiti tietää missä oon menossa, koska en kyllä todellakaan pystyisi kantamaan tätä huolta yksin! Kaikki ystävät siis vapaahtoisesti lapsettomia, mutta toivovat meille onnistumista.
Kaikille joille olen keronut, olen myös sanonut että pelottaa hirveästi että menee kesken (PCOS antaa ilmeisesti jopa 30-50% keskenmenomahikset), eli on tosi kiva että on ihmisiä ympärillä, jotka voi toivoa ja tsempata taustalla :smiling-eyes: Ja joille voin sitten heti kertoa, jos meneekin jotain pieleen, enkä jää yksin tragedian kanssa.
Mies kun ei halua vielä keskustella asiasta ettei vaan päästä itseään innostumaan liikaa (hän on vähän katastrofiajattelija), mä tarvitsen ihmisiä joiden kanssa voin tästä puhua että pelot lievenee! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja oon itse niin onnellinen tästä että haluan uskoa että kaikki menee hyvin kunnes ei mene! 🤞
Meillä ihan sama! Minä kerroin heti plussauspäivänä parille ystävälle ja mies on vieläkin jossitteluvaiheessa. Minulla on itsellä toisaalta olo, että rv 12 ultrassa vasta lopullisesti varmistuu tuleeko vauvaa vai ei. Toisaalta nyt on jokin outo varmuus, että tällä kertaa kaikki menee hyvin. Toivottavasti tuntemus on oikea eikä vain omaa suojelua muilta ajatuksilta.

Minä itse olen katastrofiajattelija ja ekan kohdalla kerrottiin vasta rakenneultran jälkeen. Ennen sitä ei hiiskuttu kenellekään (onneksi oli ponchokausi, kun raskaus alkoi muutenkin näkyä todella nopeasti). Nyt ei ehkä ihan niin paniikki ajattelua ole, saa nähdä. 😅

Hei kiva kuulla että on muita joilla sama homma! Meillä esikoinen myös pieni, eli aika menee nopsaa hänen kanssa touhutessa. Aloitan kyllä työn ensi viikolla joten siellä ehkä aikaa välillä mietiskellä enemmän tätä raskautta😄Töissä meinaan pitää tämän salassa niin pitkään kun mahdollista🙊

Minä itse olen katastrofiajattelija ja ekan kohdalla kerrottiin vasta rakenneultran jälkeen. Ennen sitä ei hiiskuttu kenellekään (onneksi oli ponchokausi, kun raskaus alkoi muutenkin näkyä todella nopeasti). Nyt ei ehkä ihan niin paniikki ajattelua ole, saa nähdä. 😅
meillä näköjään tulee lapsille ihan sama ikäero, meillä myös maaliskuinen 2024🥰

Järkytyin yks päivä, kun jotenki olin laskenu, että tulee inan päälle 1,5v ikäeroa, mut tuleeki alle 1v 5kk ikäeroo😂 eli meillä on ensvuonna kaks alle 1,5v lasta😅

En viitsinyt omaa ketjua tälle aloittaa, niin kysynpä täällä. Milloin ootte ollut ekan kerran neuvolaan yhteydessä? Mä en siis _yhtään_ muista milloin sinne piti soittaa (kuopuksenkin kohdalla ensikäynnistä neuvolaan jo 8v)😅

En viitsinyt omaa ketjua tälle aloittaa, niin kysynpä täällä. Milloin ootte ollut ekan kerran neuvolaan yhteydessä? Mä en siis _yhtään_ muista milloin sinne piti soittaa (kuopuksenkin kohdalla ensikäynnistä neuvolaan jo 8v)😅
Eka neuvola-aika suositellaan varattavaks rv8-10 ajalle😇 ite varasin heti, kun plussasin, että sain varmasti ajan. Ja onneks varasin, koska ku katsoin pari päivää myöhemmin ni ei ollu enää aikoja sille terkkarille ku halusin ja muutenki ajat oli ihan kortilla😅🙈 eipä mua kauheesti se eka käynti kiinnostais sinänsä, ku just tuntuu et oli esikoisesta siellä ja kuitenkaa mitää tapahdu, mut saapahan esikoisen 10kk mitat samalla😂👍🏻

Mä sain hailurapositiivisen jo DPO8 mutta en uskaltanut vielä heti soittaa. Viikon ajan testasin ja kun testit tummeni ja DPO15 oli ihan leffaviivat, ja siinä kohtaa menkat jo 5 päivää myöhässä, soitin neuvolaan! 😊 Sain ajan 9. raskausviikolle.

Meillä mies myös sitä mieltä että raskaus salataan mahdollisimman pitkään ainakin rv 12 asti 🙈
Itse kerroin yhdelle ystävälle tänään raskaudesta, koska hän siis tiesi myös yrityksestä. Töissä myös toiveena pitää asia salassa mahdollisimman pitkään ainakin marraskuussa alkuun toivoisin pysyvän salassa 🙈

Eka neuvola-aika suositellaan varattavaks rv8-10 ajalle😇 ite varasin heti, kun plussasin, että sain varmasti ajan. Ja onneks varasin, koska ku katsoin pari päivää myöhemmin ni ei ollu enää aikoja sille terkkarille ku halusin ja muutenki ajat oli ihan kortilla😅🙈 eipä mua kauheesti se eka käynti kiinnostais sinänsä, ku just tuntuu et oli esikoisesta siellä ja kuitenkaa mitää tapahdu, mut saapahan esikoisen 10kk mitat samalla😂👍🏻
No juu, tämä on hyvä pointti, että ei kannata liikaa odotella, kun ne vapaat ajatkin voi mennä monen viikon päähän😳

Käytättekö jotain sovellusta odotusaikana? Mitä? Onko suosituksia😊
Mulla oli ekassa raskaudessa käytössä Preglife, johon olin tosi tyytyväinen. Helppo käyttää, paljon kivaa tietoa raskaudesta ja raskauden kulusta, räätälöitäviä muistilistoja ja kivoja etuja käyttäjille, esim. alennuskoodeja vauvajuttuihin ja Ifin sellainen "raskausvakuutus", josta saa maksutonta terveysneuvontaa raskausasioihin liittyen 24/7 ja tarvittaessa yhden etälääkärivastaanoton. Muita sovelluksia en oo käyttänyt niin en osaa vertailla.

Tässä raskaudessa jäänyt Preglife pitkälti avaamatta, mutta jos tää jatkuu pidemmälle kuin edellinen niin todnäk alan kans sitä availemaan jossain kohtia.

Takaisin