Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki huhtikuiset aloittaa vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavia ensin.

On tää hullua, miten heti alusta asti tulee joku pesänrakennusvietti, kun heti aloin järjestelemään esikoisen vaatekaappia ja miettimään toiselle noita vaateasioita🙈omat vaatteet pitäs laitta vintediin myyntiin, samaten miehen😂 tällästä täällä🙈

Mä oon kans myynyt esikoisen vaateita just Vintedissä sitä mukaan, kun ovat pieneksi käyneet. En toki kaikkia, mut semmoiset mistä raaski luopua 😄 Lisäks jotain omiakin koltttuja on tullut myytyä siel + meillä oli just kirppispöytä jol pääs kyl hyvin eroon vanhasta roinasta 🙌👌

Mä pidin neidin kaikki vaatteet vielä, jos käviski niin, että tuleekin toinen tyttö niin ei tarvi sit hommailla mitää ihmeellistä🙈 mut jos poika tulee ni tyttömäiset vaatteet myyntii ja sit vähän poikamaisempaa tilalle🙈aika paljon on neutraaleja värejä ja vaatteita ni ei mitään suurta muutosta onneks tarvi sen osalta tehdä. Ainoo vaa, että tää on sit kesävauva ja esikoinen oli talvivauva🙈

On aik jännä toi mun laskettu 6.4. kun meidän kummitytön eli meidän esikoisen serkkutytön syntymäpäivä on 6.4.🙈 vähän toivon, ettei ihan samana päivänä tulis, ettei tuu kateutta synttäreistä😂

Ja siis haluan pitää tän raskauden nyt salassa esikoisen synttäreihin asti ja en tiiä miten onnistun siinä😂 nyt jo kertonu kolmelle lähimmälle ystävälle😂 mut muille yritän olla paljastamatta🙈onneks on syksy ja talvi tulossa niin voi pitää isompia vaatteita päällä😂
Mielenkiinnolla ootan myös töihin paluuta syyskuun lopussa😅 mun työssä nimittäin jää heti kiinni, jos on raskaana, kun kaikkia potilaista ei saa hoitaa raskaana ja jos käy vähän useemmin vessassa ni samantien jää kiinni😂

Minä myös säästin esikoisen vaatteen, että JOS tulee toinen tyttö niin kaikki on valmiina😁 pieni toive silti olisi pojasta, aika paljon toki meillä on neutraalejakin värejä.

Mua jännittää töihin paluu ja ETENKIN uudesta raskaudesta kertominen.
Esikoisen raskaudessa jäin äippälomalle juuri kesken sesongin, nyt palaan ehkä töihin lokakuussa, jos mies voi pitää vanhempainvapaitaan (on siis yrittäjä) . Kerkeän olla töissä muutaman kuukauden, kun alkaa taas uusi äippäloma ja lähden TAAS töistä pois juuri kun sesonki on alkamassa🤦🏼‍♀️
Kävin työpaikalla viimeviikolla ja esimies kovasti kyseli milloin tulen töihin, kun he paljon tarvis minun panosta kuulemma🥲
Varsinkin jos mies ei voi jäädä kotiin, niin palaan töihin vasta tammikuun alussa ja sitte kerkeisin olla vaa pari kk töisä🤦🏼‍♀️😂

Noh pitää yrittää ajatella, että tää toinen on todennäköisesti meidän viimeinen lapsi ja kerkeen tehdä loppuelämän töitä, joten työnantajan mielipiteestä viis.

On aik jännä toi mun laskettu 6.4. kun meidän kummitytön eli meidän esikoisen serkkutytön syntymäpäivä on 6.4.🙈 vähän toivon, ettei ihan samana päivänä tulis, ettei tuu kateutta synttäreistä😂

Meillä kans jännä ja samantyyppinen tilanne, kun tänä vuonna syntyi serkkupoika 31.3. ja meidän huhtikuisen la 3.4. et saa nähdä sattuuko samalle päivälle 🙈 toivoisin sydämestäni ettei, jotta molemmilla olisi ikioma merkkipäivä 🥰 .. ja hauskintahan tässä on se, että tämän serkkupojan la oli toi sama 3.4. 😅

Mulla kans semmonen fiilis, et haluisin pitää raskauden kaikilta salassa nt-ultraan asti. Jos siellä tulee hyviä uutisia ja kaikki on ok, niin sit varmaan syyslomalla ois tarkotus kertoo molempien porukoille kasvokkain, kun olisi tarkoitus reissata kotipaikkakunnalla. Tää ois rv16.

Muulle maailmalle haluisin julkistaa tiedon vasta rakenneultran jälkeen, kuten viimeksi, MUTTA luultavasti vatsa on jo sen verran kookas siinä vaiheessa, et täytyy kertoo aiemmin. Ainakin jos viime raskauden tahdissa masu kasvaa ja nyt kun vielä toka kierros menossa, niin kasvutahtikin luultavasti nopeampi 😅☺️

Muokattu viimeksi:
Onpa muuten hauska, että meillä kaikilla, kenellä on jo esikoiset, tulee näitten kakkosten kaa alle 2v ikäeroa🙈
Totta! Btw millä fiiliksillä teidän miehet suhtautuu tähän pieneen ikäeroon? ..meille tosiaan tuli isona yllätyksenä tää plussa ekasta yrityksestä eikä oikeesti oltu ajateltu, et tärppäis heti 😅 Niin miehen ensireaktio positiiviseen raskaustestin oli "ei vittu" (🙉) mutta onneks hyvin äkkiä siitä tokeni. Mut on siis sanonut suoraan, et jännittää tuo pieni ikäero ja mä oon yrittänyt sit rohkaista ja tsempata, et kyl me tää handlataan 😄

Totta! Btw millä fiiliksillä teidän miehet suhtautuu tähän pieneen ikäeroon? ..meille tosiaan tuli isona yllätyksenä tää plussa ekasta yrityksestä eikä oikeesti oltu ajateltu, et tärppäis heti 😅 Niin miehen ensireaktio positiiviseen raskaustestin oli "ei vittu" (🙉) mutta onneks hyvin äkkiä siitä tokeni. Mut on siis sanonut suoraan, et jännittää tuo pieni ikäero ja mä oon yrittänyt sit rohkaista ja tsempata, et kyl me tää handlataan 😄
No kyllä mies tokas, että wtf, en tiiä oisko vielä jaksanu toista😂 ei siis yhtää osattu oottaa, että ois toisesta kierrosta tärpänny ku esikoisesta meni tasan 2v ja ei ees yritetty tässä kierrossa😂
Noh nyt hän jo kovasti oottaa Liljalle pikkusisarusta ja ollaa yhtä mieltä siitä, että mieluummin samaan konkurssiin ja väsymykseen lapset entäku isommalla ikäerolla!

Mä kurkin tänne vaikka on tosi paha pelko edellisen kierron kemiallisen takia. Testit on vahvistuneet ihan hyvin mutta silti pelottaa. Kävin äsken puhdin kautta labrassa ja siitä saa numeerinen HCG arvon. Kerron heti kun sen tiedän. Lisään itseni myöhemmin listoille kun puhelimella on mun nakki sormilla liian vaikeaa.

Tää on siis meidän kahdeksas lapsi. Aiemmin on onnistuneiden raskauksien lisäksi taustalla yksi kkm vuodelta 2018 ja nyt viime kierrossa kemiallinen. Tiedän että ikä lisää riskiä huimasti mutta sille ei voi yhtään mitään.

Me ihan päättettii jo alussa, että halutaan ainakin kaks ekaa pienellä ikäerolla, mut hiuka hämmennyttiin kans ku onnistukin ekasta kierrosta synnytyksen jälkeen🙈 mut mies on tosi innoissaan ja suunnittelee jo huone järjestelyjä😂 mä itse haluisin ehkä 3-4 lasta, mut mies ei ihan oo varma vielä niin loput lapset tulee sitten myöhemmin, kun ekat on vähän jo isompia ja omatoimisia, jos on tullakseen🙈

Tänään otettu HCG oli 35 mikä on ihan linjassaan kun on dpo 12. Mietin kyllä jos kävisin vielä ens viikon tiistaina uudet labrat kun sitä ennen en millään ehdi. Silloin ois mennyt 4 vrk ja lukeman pitäis olla selkeästi kohonnut tuosta. Kai mä nyt uskallan ainakin hetken aikaa luottaa että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan.

Moi. Täällä tohkeissani oon lukenut huhtikuisten ketjuja. Moni näyttää testailevan raskautta hyvissä ajoin ja useasti, mutta itse päin vastoin en ole vielä edes testiä tehnyt 😅 nyt dpo 17, kuukautisia odotin jokusen päivän, mutta nyt mieli päivä päivältä vahvistuu että jospa vihdoin 🥹 oon laskenut jo lasketut ajat ja kaikki, elän kuin raskaana vaikka ns "varmaa" todistetta ei ole. Muutama asia testaamisessa jarruttaa, ensinnäkin pelko jos ei vielä näkyisikään (mutta mitä plussatestiketjua luin, niin tainnut teillä jo aikaisemminkin näkyä), tai pelko negatiivisesta tuloksesta, näin saa sentään nauttia raskaushehkusta 😂 Oon myös ekohenkinen, niin ns "turha" testailu mietityttää, vaikka tuskin tämä maapallo kenenkään raskaustesteihin kaatuu. Samalla kuitenkin ajatus, että ihana vaan katsoa tilannetta päivä kerrallaan ja kyllä oma kroppa kertoo 🙂 nyt ainakin tuntunut tihentynyttä pissaamistarvetta ja hetkittäin vähän kuvottavaa oloa. Lisäksi hengästymiseen oon kiinnittänyt huomiota, asutaan kerrostalossa ja rappujen meno on tuntunut normaalia raskaammalta noin viikon ajan. Kaikki nää voi selittyä viimeaikaisilla helteilläkin, mutta silti 🥹
Meillä on viisivuotias tyttö entuudestaan, sisarusta hälle 1,5vuotta "yritetty" (=annettu tulla jos tullakseen). Ois kyllä ihan täydellinen hetki jos nyt tärppäs 🙏

Tervetuloa mukaan @Pogo ja @Kissanpolkka 🥰 toivottavasti raskausuutiset vahvistuvat ja käyvät toteen molemmilla ☺️

Mä oon tässä raskaudesta tehnyt poikkeuksellisen paljon testejä (6kpl), kun jotenkin on niin epäuskoinen olo, et onko tämä todellakin totta vai joku luuloharha 😂😅 ..esikoisen kohdalla taisin tehdä "vain" kaksi testiä 😊😄

Tervetuloa mukaan @Pogo ja @Kissanpolkka 🥰 toivottavasti raskausuutiset vahvistuvat ja käyvät toteen molemmilla ☺️

Mä oon tässä raskaudesta tehnyt poikkeuksellisen paljon testejä (6kpl), kun jotenkin on niin epäuskoinen olo, et onko tämä todellakin totta vai joku luuloharha 😂😅 ..esikoisen kohdalla taisin tehdä "vain" kaksi testiä 😊😄
Kiitos 🙂
Minä taisin esikoista toivoessa tehdä testejä kuukausittain ihan vaan toivosta, enkä oikeasta epäilyksestä. Ehkä siksi nyt vähän maltillisempi lähestymiskanta 😃

Kiitos 🙂
Minä taisin esikoista toivoessa tehdä testejä kuukausittain ihan vaan toivosta, enkä oikeasta epäilyksestä. Ehkä siksi nyt vähän maltillisempi lähestymiskanta 😃
Mä tein aikanaan esikoisesta vasta kpl 35 ekan testin. Ei mitään käsitystä mikä dpo oli menossa mutta joku 20+. Sain suoraan leffa viivat. Olin jo ihan luovuttanut koko raskautumisen suhteen kun yli vuosi oli mennyt ilman yhtään ainutta plussaa. Nyt ei vaan pystynyt olemaan testaamatta ja kun mulla on lääkkeitä käytössä mitä ei sais raskauden aikana käyttää niin pitäis ajoissa tietää.

Takaisin