Yleinen keskustelu

Tänään pasta ja juusto on se juttu. Yleensä olen karsastanut kun mies väsää itselleen kaikenlaista nistipataa kun oon aika tarkka että mitkä maut sopii yhteen.
Tänään mies alkoi keittää lounaaksi pastaa, hipsin keittiöön ja varastin muutaman pastakiekuran ja oli niin hyvää (siis pelkkä keitetty pasta???) että päätin sitten itsekin syödä pastaa. Oli kirjolohipala jäänyt eiliseltä niin sekoitin keitettyä pastaa, juustokastiketta (El Taco Truck Cheezy kastike mikä siis tosiaan käy hyvin tortillojen väliin) ja kirjolohen niin siitä tuli sellainen juustoinen kirjolohipasta. Raastoin vielä parmesania päälle kuin olisi ollut ihan ravintolatason annos. Vähän kyseenalaistan makuani mutta oli hyvää. Taidan tehdä lisää juustoista pastaa huomenna...
Mäkin oon syöny jo kaks kertaa juustoista kirjolohipastaa 🤣 tosin vähän eri reseptillä. Ei yleensä laiteta juustonmakusta ruokakermaa yhtään mihinkään, mut tohon laitettiin ekan kerran vahingossa ja tuli hyvää 😃 ollu ruoka jota oon pyytänyt miestä tekemään, ku saa kalaa ja pastat on muutenkin maistunut hyvältä.

Mulla on myös hirveä juuston himo ylipäätänsä. Tai on normaalistikin, mut nyt oon lisäilly juustoraastetta vähän joka ruuan päälle ja leipä ja juusto maistuu aina, vaikka olis huono olo 🙈

Mulla myös nyt tämä viikko ollut jatkuvaa huonoa oloa. Tähän mennessä se on ollut sellaista aaltoilevaa ja ruoalla helpottanut. Nyt edes syöminen ei helpota oloa. Hampaita pestessä tulee pahemmin, mutta ei vielä oksennusta tai lähelläkään. Välillä tulee hetkiä, kun selvästi kurkkuun nousee oksennus. 🤢 No toisaalta helpottavaa, kun oireita, mutta kyllä välillä tulee mieleen, että miksi taas ajoi itsensä tähän. :Grinning Face: Toki hyvällä tuskailee, mutta tietää, että seuraavat viikot on rankkoja.

Väsymys on myös vahvasti läsnä. Eilen töiden jälkeen mentiin vielä ystävän vauvaa katsomaan ja illalla sitten koko alavatsaa juili ja päätä särki. Tänään myös kohtu on ihmeellisesti painanut. Täytyy yrittää vaan lepäillä ja rauhoittaa vähän tahtia. Toki tänäänkin illalla menoa, että se siitä lepäilystä. Töissäkin olen välillä istunut, vaikka normaalisti seison koko päivän.

Huomenna varhaisultra ja kyllä jännittää. Onneksi jo aamusta, niin sitten on hyvä jatkaa töitä loppupäivän. Jos siellä kaikki hyvin, niin täytyy varailla aikaa myös neuvolaan. Kohta asiat alkaa oikeasti konkretisoitua, eikä vain jättimaha pömpötä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Tsemppiä Ninnnnni:lle flunssaan! Toivottavasti menee pian ohi ja pääset ultraan.

6+4

Heippa kaikille! Täällä pidetty hiljaiseloa, koska viimeviikon sunnuntaina raskaus meni kesken😔 eli meille ei nyt huhtikuista tulekkaan, mutta jospa pian taas saadaan plussatuulia❤️ ihanaa odotusta kaikille ja toivottavasti saatte pienokaiset syliin❤️
Voi ei, pahoittelut. :sad-face:

Mulla myös nyt tämä viikko ollut jatkuvaa huonoa oloa. Tähän mennessä se on ollut sellaista aaltoilevaa ja ruoalla helpottanut. Nyt edes syöminen ei helpota oloa. Hampaita pestessä tulee pahemmin, mutta ei vielä oksennusta tai lähelläkään. Välillä tulee hetkiä, kun selvästi kurkkuun nousee oksennus. 🤢 No toisaalta helpottavaa, kun oireita, mutta kyllä välillä tulee mieleen, että miksi taas ajoi itsensä tähän. :Grinning Face: Toki hyvällä tuskailee, mutta tietää, että seuraavat viikot on rankkoja.

Väsymys on myös vahvasti läsnä. Eilen töiden jälkeen mentiin vielä ystävän vauvaa katsomaan ja illalla sitten koko alavatsaa juili ja päätä särki. Tänään myös kohtu on ihmeellisesti painanut. Täytyy yrittää vaan lepäillä ja rauhoittaa vähän tahtia. Toki tänäänkin illalla menoa, että se siitä lepäilystä. Töissäkin olen välillä istunut, vaikka normaalisti seison koko päivän.

Huomenna varhaisultra ja kyllä jännittää. Onneksi jo aamusta, niin sitten on hyvä jatkaa töitä loppupäivän. Jos siellä kaikki hyvin, niin täytyy varailla aikaa myös neuvolaan. Kohta asiat alkaa oikeasti konkretisoitua, eikä vain jättimaha pömpötä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Tsemppiä Ninnnnni:lle flunssaan! Toivottavasti menee pian ohi ja pääset ultraan.

6+4
Mä en tiedä että auttaako edes lepäily, kun nyt edeltävä viikonloppu oli kokonaan ilman ohjelmaa että voi vaan relata, mutta silti nukuin 4 tuntia yössä läpi viikonlopun. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Eilen meinasin nukahtaa pystyyn kun kävelin salia kohti, en tiedä millä voimilla sain treenin tehtyä. Ja tuntuu että liikuntakaan ei auta, kun välillä oon kävellyt 10 kilometriä luonnossa päivän aikana ja silti seuraavana yönä nukun 4 tuntia. :No Evil Monkey:

Mutta viime yönä sain viimein 7 tunnin yöunet ja johan sujui taas tänään töissäkin hommat ihan uudella tavalla! 💪 Pitää aina hyvin nukutun yön jälkeen ottaa kaikki ilo irti ja tehdä ekstrapaljon töitä ja käydä liikkumassa niin sitten voi taas maata sohvalla koomassa kun ei saa nukuttua :rolling:

Mäkin oon syöny jo kaks kertaa juustoista kirjolohipastaa 🤣 tosin vähän eri reseptillä. Ei yleensä laiteta juustonmakusta ruokakermaa yhtään mihinkään, mut tohon laitettiin ekan kerran vahingossa ja tuli hyvää 😃 ollu ruoka jota oon pyytänyt miestä tekemään, ku saa kalaa ja pastat on muutenkin maistunut hyvältä.

Mulla on myös hirveä juuston himo ylipäätänsä. Tai on normaalistikin, mut nyt oon lisäilly juustoraastetta vähän joka ruuan päälle ja leipä ja juusto maistuu aina, vaikka olis huono olo 🙈
Ai niin ja unohdin tähän vastata, mummo teki aikoinaan usein uunilohta niin että kaatoi kastikkeeksi juustonmakuista ruokakermaa. Tuli kyllä nyt idea että voisi tehdä saman ja kun se tulee uunista, sekoittaa sen pastan joukkoon 🤤

@Feronia @Maggi96

Oi, herkullisia ja simppelin kuuloisia lohireseptejä. Meillä tulee tehtyä kalaa aivan liian vähän oikeastaan ei ollenkaan 😬 kun löytys helppo luotto tapa valmistaa kala niin varmasti tulisi tehtyä. Tän otan tavoitteeksi ottaa testiin! 🐟

@Feronia @Maggi96

Oi, herkullisia ja simppelin kuuloisia lohireseptejä. Meillä tulee tehtyä kalaa aivan liian vähän oikeastaan ei ollenkaan 😬 kun löytys helppo luotto tapa valmistaa kala niin varmasti tulisi tehtyä. Tän otan tavoitteeksi ottaa testiin! 🐟
Mä oon nyt yrittänyt tsempata kun pitäisi vissiin kalaa syödä 2-3 kertaa viikossa. Uunilohi ja uunikirjolohi on ehdottomasti helpoimmat (ja kypsyy samalla uunissa kauttaaltaan) ja siitä saa yleensä 2 päivän annokset niin on myös kätevä! 😊 Toisena päivänä on helppo sekoittaa se jämä vaikka pastaan tai salaattiin. Molempia olen tehnyt teriyaki-kastikkeella höystettynä niin että paistaa ensin puolet ajasta, ottaa hetkeksi pois ja kaataa teriyaki-kastiketta päälle, ja paistaa sitten loput. Tai sitten tuo mummon taktiikka että maustettu ruokakerma päälle ja uuniin noin 20 minuutiksi.

Oon myös syönyt paljon kaupan valmiita kirjolohipyöryköitä, kun lähimmässä Prismassa on ruokatiski ja sieltä saa valmiina halvalla pyöryköitä ja perunamuusia, ihan yllätyin kun katsoin että aterialle tuli hintaa alle 3€. Se on laiskan päivän pelastus! 😅

Oon kyllä miettinyt että pitäisi myös kokeilla kaikenlaista pastavuokaa, sinne saisi sekaan vaikka järki-särkeä, tonnikalaa tai sitä Kotipizzankin käyttämää luonnonkalasäilykettä (olikohan joku Pietilän?) ympättyä mukaan helposti.

Huono olo. Oksettaa 24/7. Heräsin nyt tänäänkin 4 maissa yöllä oksettavaan oloon ja join hieman smoothieta eikä helpottanut. Unettomuutta edelleen.

Kauhea himo ollut päivisin mäkkiruokaan ja nimenomaan niihin ranuihin. Käydään perheen kesken yleensä aika harvoin hampparilla, mut lapsetkin olleet ihmeissään et täälläkö taas ollaan.🫣 Ja se ruoka maistuu x100 kertaa paremmalta kuin yleensä. Ainoo vaan et syönnin jälkee tulee aika huono olo.

Täälläkin yrittänyt lisätä kalaa ruokavalioon ja ollaan tehty aika paljon uunilohta. Mä yleensä teen uunilohen ruokakerman, valkosipulin, sipulin, tillin ja sitruunan kanssa.🐟

Tänne rantautui joku pirun flunssa 😵‍💫

Onko kellään tietoa, mitä tukkoisuutta avaavaa nenäsuihketta sais käyttää raskaana? Entä kurkkua puuduttavia pastilleja (Bafusin, Strepsils tms.)?

Onko kellään tietoa, mitä tukkoisuutta avaavaa nenäsuihketta sais käyttää raskaana? Entä kurkkua puuduttavia pastilleja (Bafusin, Strepsils tms.)?
Kurkkukipuun auttaa parhaiten sallituista lääkkeistä/keinoista Panadol ja kuumat juomat. Nenäsuihkeista saa käyttää ainoastaan kosteuttavia suihkeita (öljy tai keittosuolaliuos). Lääkäri voi tietty määrätä jotain muuta lyhytaikaiseen käyttöön.

Tsemppiä flunssaan🤧 Täällä onneks alkaa olla jo voiton puolella.

Mä join panadol hottia ku olin kipeenä ja se olis paras lääke👍🏻 ja nenään pistin meidän tytölle ostettuu Physiomerin merisuola sumutetta😂

Kiitti vinkeistä! 👌☺️ ... Siis mä en tiedä mitään ärsyttävämpää, kun kurkkukipu ja tukkoinen nenä yöllä 😩

Toi Physiomer on hyvä! En muista saiko sitä aikuisten versiota käyttää raskaana ollessa.
Mutta se sit ampuu ku raketti😂

Toi Physiomer on hyvä! En muista saiko sitä aikuisten versiota käyttää raskaana ollessa.
Mutta se sit ampuu ku raketti😂
En kans tiiä mut se baby versio oli hyvä ku sitä varmast saa käyttää ja oli aika hellävaranen eikä tartte ostaa montaa pulloo ku voi koko perhe käyttää sitä yhtä ku sen suuttimenki saa pestyy👌🏼

Nasolin flustopper on pakkauksen mukaan sallittu raskaana oleville. Tosin siinä on eukalyptusöljyä! Jossain taisin aiemminkin mainita tästä. Joskus selvittelin, niin eucalyptusöljyä on ilmeisesti kahta eri tyyppiä, toista ei saisi käyttää raskaana, niin kaipa tuossa on käytetty sitä ei-kiellettyä öljyä. 😅 Tämä jopa avaakin nenää!

Kalasta. Ennen tuli itselläkin (siis kun meitä oli vain kaksi) hifisteltyä vaikka mitä kalaruokia, mutta taaperoarjessa kalapuikot ovat myyneet itsensä läpi parinkymmenen vuoden tauon jälkeen. 😂

Laitetaas tännekin, mutta ultassa käyty ja syke löytyi. Alkuraskauden ultra -ketjussa kerroin tarkemmin, kun ensin meitä peloteltiin. Nyt täytyy vain yrittää osata luottaa ja uskoa, että kaikki menee hyvin. Huomenna täytyy soittaa neuvolaan. :Grimacing Face:

Mä kyllä myös syön kalaa melko vähän. Yritän kyllä töissä syödä, kun on, mutta jotenkin se kotona tekeminen jää. Täytyy yrittää nyt tsempata, kun pakastimessa olisi kyllä lohta. Ja kyllä, kalapuikot ja kalafileet on tuttuja myös täällä! Helppoa, nopeaa ja maistuu kaikille. :Grinning Face:

Meillä mies ei syö kalaa lainkaan ja en oo jaksanu vaa itelleni tehdä, mut pakko alkaa tekemää enemmän sitten kun tuo esikoinen alkaa syömään samoja ruokia kun me

Hei vaan. Löysinpä tällaisen ryhmän jossa saa rupatella odotus juttuja. Täytän 38 ja kolmatta lapsukaista odotan. Minulla ennestään 14 ja 9 vuotiaat pojat 🙂. Miten teillä raskaus on sujunut.

Itsellä neuvola ensiviikolla ja päivittäiset alavatsa krampit vaivaa ja ihan jäätävä turvotus. En tiedä mitä söisi että tämä tästä hieman tasoittuisi. Aamulla kun yökin tekee vatsaan tosi kipeää. Kasvukipuja lienee

Takaisin