Yleinen keskustelu

Mä täällä pähkäilen NT-ultran ajankohtaa. Mulla on varattuna päivä, jolloin mulla on viikkoja 12+4. Verikokeet käyn ylihuomenna viikkojen ollessa 10+4. Tukihenkilö pääsisi mukaan päivänä, jolloin viikkoja on 13+1. Ne toki menee aikahaarukan sisään, mutta haittaako jos verikokeet on käyty noin paljon aikaisemmin?
Yhdistelmäseulontaan (nt-ultra) verikokeet tulisi ottaa mieluiten viikolla 10+0-10+6. Sillä ei ole merkitystä, että ultra on vasta 13+1. 😊

Jos otetaan nipt, niin silloin verikokeita ei tarvitse ottaa tietyillä viikoilla, vaan meillä ainakin oli ohje käydä ekoissa labroissa ennen toista neuvolakäyntiä.

Nojaa, en tiedä että aiheutinko itselleni vaan ihan turhaa stressiä noilla verikokeilla. Tai no, jokatapauksessa sitä stressiä olisi että samapa se kai 🤷
Neuvola chatista sanottiin, että tuloksen pitäisi tuplaantua 48 tunnin kuluessa. Tulos oli noussut 8000 ja jos sen pitäisi olla tuplaantunut olisi nousua pitänyt olla 40 000. Mutta soitin neuvolaan ja hän taas sanoi että ei se loputtomiin voi tuplaantua, että mun arvo kuulostaa kuitenkin hänen korvaan tosi korkealle näille viikoille. Yleensä jos on heillä keskenmenoa epäilty niin ne lukemat on ihan satasissa tai tuhansissa, mulla lukema oli nyt siis 48365 (rv7). Kysyi onko vuotoa tai supistuksia..no vuotoa ei koska cyglogest progetuki voi estää sen ja eilen tuli pari aaltoilevaa kipukohtausta, josta miehelle juuri siinä hetkessä mietin että tuntuukohan supistukset tältä (sos). Eivät olleet tosi kovia, mutta piti siksi aikaa käydä sohvalle makaamaan, että menivät ohi. Rauhoitteli kuitenkin, että hän ei vielä näillä lukemilla hätäilisi ja odottaisi rauhassa sinne varhaisultraan. Kävin muista syistä terveysasemalla just aamulla ja hän teki sisätutkimuksen ja sanoi että kohdun suu ja kaula näyttää rauhalliselta.

On tämäkin, yritäpä tässä nyt olla rauhallinen 🥺 mutta ihan hirveästi tässä ei viisastuttu, mutta sentään ei ole tasot laskusuunnassa.

Nojaa, en tiedä että aiheutinko itselleni vaan ihan turhaa stressiä noilla verikokeilla. Tai no, jokatapauksessa sitä stressiä olisi että samapa se kai 🤷
Neuvola chatista sanottiin, että tuloksen pitäisi tuplaantua 48 tunnin kuluessa. Tulos oli noussut 8000 ja jos sen pitäisi olla tuplaantunut olisi nousua pitänyt olla 40 000. Mutta soitin neuvolaan ja hän taas sanoi että ei se loputtomiin voi tuplaantua, että mun arvo kuulostaa kuitenkin hänen korvaan tosi korkealle näille viikoille. Yleensä jos on heillä keskenmenoa epäilty niin ne lukemat on ihan satasissa tai tuhansissa, mulla lukema oli nyt siis 48365 (rv7). Kysyi onko vuotoa tai supistuksia..no vuotoa ei koska cyglogest progetuki voi estää sen ja eilen tuli pari aaltoilevaa kipukohtausta, josta miehelle juuri siinä hetkessä mietin että tuntuukohan supistukset tältä (sos). Eivät olleet tosi kovia, mutta piti siksi aikaa käydä sohvalle makaamaan, että menivät ohi. Rauhoitteli kuitenkin, että hän ei vielä näillä lukemilla hätäilisi ja odottaisi rauhassa sinne varhaisultraan. Kävin muista syistä terveysasemalla just aamulla ja hän teki sisätutkimuksen ja sanoi että kohdun suu ja kaula näyttää rauhalliselta.

On tämäkin, yritäpä tässä nyt olla rauhallinen 🥺 mutta ihan hirveästi tässä ei viisastuttu, mutta sentään ei ole tasot laskusuunnassa.
Minulla oli kuopuksen raskaudessa keskenmenoepäily runsaan verenvuodon takia. Ultrassa ei vielä näkynyt sykettä ja hcg-arvot kahden päivän välein mitattuna olivat 3800 ja 5015. Jälkimmäinen arvo oli rv 6+0. Arvojen olisi pitänyt tuplaantua, mutta nousu oli vain n. 30%-luokkaa. Netistä luin että vielä 45% nousulla voi olla normaali raskaus, mutta ei sen alle. Silti meillä on täällä meidän kuopus nyt 1v6kk, terve poika. ❤️ Rv 6+5 ultrassa löytyi syke. Vuodon syy jäi tuntemattomaksi ja vuoto loppui pian ultran jälkeen.

Toivottavasti sinulla olisi sama juttu ja raskaus jatkuisi normaalisti. ❤️ Ymmärrettävästi kova huoli ja tarve saada selvyys tilanteelle. 😔

Saatiin huonoja uutisia ja niihin olinki varautunu. Rv 6+ jotain kkm. Varmaan siks tuliki niihin aikoihin ekan kerran sitä ruskeeta tiputtelua. Eli jään pois täältä keräilemään itseäni ja katotaan yritetäänkö vielä.
Ei ole todellista. Isosti voimia! 🙁❤️

Saatiin huonoja uutisia ja niihin olinki varautunu. Rv 6+ jotain kkm. Varmaan siks tuliki niihin aikoihin ekan kerran sitä ruskeeta tiputtelua. Eli jään pois täältä keräilemään itseäni ja katotaan yritetäänkö vielä.
Oon niin pahoillani. 🙁 Voimia tähän hetkeen. ❤️

Saatiin huonoja uutisia ja niihin olinki varautunu. Rv 6+ jotain kkm. Varmaan siks tuliki niihin aikoihin ekan kerran sitä ruskeeta tiputtelua. Eli jään pois täältä keräilemään itseäni ja katotaan yritetäänkö vielä

Eikä! 😭 Voi miten surullista. Voimia teille kovasti. ❤️

Voi ei kamalaa, oon pahoillani Opahc😣
Kamalin asia mitä vanhempana voi kokea😣

@SyysSumu Mun mielestä 6+ viikkojen jälkeen hcg nousu hidastuu, eikä enää oo tuplaantumisvauhdissa. Lukema kuitenkin näyttää tosi hyvältä ja on korkea, joten vahva luotto täällä että kaikki on ok💖

@Opahc Oon niin niiiin pahoillani 😭💔❤️‍🩹 paljon jaksamista teidän perheelle🤍

Olen niin pahoillani 😭❤️ Kovasti voimia jatkoon.

Kovasti voimia❤️

@SyysSumu Mun mielestä 6+ viikkojen jälkeen hcg nousu hidastuu, eikä enää oo tuplaantumisvauhdissa. Lukema kuitenkin näyttää tosi hyvältä ja on korkea, joten vahva luotto täällä että kaikki on ok💖

@Opahc Oon niin niiiin pahoillani 😭💔❤️‍🩹 paljon jaksamista teidän perheelle🤍
Itsekin päätin tänään kokeilla kotona etsimistä 10+1 ja sieltähän ne sykkeet löytyivät🥹❤️ olipas ihana hetki

Tuntuu pahalta laittaa omia ilouutisia km-ilmoitusten jälkeen🥺

Kokeilin sillä halvalla angelsounds - dopplerilla sykkeitä ja löysin heti❤️ tänään siis 9+1❤️ eka kerta kun kuulen sykkeet🥹 kun ei siis menty varhaisultraan
Itsekin tänään päätin kokeilla kotona 10+1 ja sieltähän ne sykkeet löytyivät❤️🥹 oli ihana hetki

Onko joku käynyt papa-kokeessa raskauden aikana? Erityisesti näin alkuraskaudessa. Tälle vuodelle olisi tuo lähete ja en ennen raskautumista saanut kiireen takia vaan aikaseks mennä..

@ISLI Ihana että teille kävi loppujen lopuksi hyvin ja voin myös vain kuvitella kuinka stressaavaa tämä aika varmasti teille oli. Kiitos kun jaoit tän, tämä toi itselle lohtua ❤️

@Ansq voi sinä ihana tsemppari!! 😭❤️ joo, toivotaan näin ❤️

Mies täällä on tosi optimistiminen noitten neuvolan tädin sanojen perusteella.

Onko täällä muita kellä olisi ilman oksentelua paino pudonnut?
Itse aloin tällä viikolla seurailemaan painon kehitystä ja huomasin tänä aamuna painon laskeneen, ei paljoa, mutta kuitenki, kun tuntuu, että tulee syötyä koko ajan.:tears: Tietysti alkuvuoden raskauteen verrattuna nyt tulee liikuttua enemmän, kun pääsee pyöräilemäään yms.

Onko täällä muita kellä olisi ilman oksentelua paino pudonnut?
Itse aloin tällä viikolla seurailemaan painon kehitystä ja huomasin tänä aamuna painon laskeneen, ei paljoa, mutta kuitenki, kun tuntuu, että tulee syötyä koko ajan.:tears: Tietysti alkuvuoden raskauteen verrattuna nyt tulee liikuttua enemmän, kun pääsee pyöräilemäään yms.
Joo ei täällä ainakaan. Oon vaan turvonnut ihan valtavasti. Vasta 7+1 ja mun paino on noussut 3,8kg! Oon vähän shokissa tästä, kaikki vaatteet ahdistaa ja puristaa. Oli tarkotus pitää tää ainakin ekan kolmanneksen omana tietona, mutta en tiedä voidaanko mennä käymään edes mun vanhemmilla, etteivät heti päälle päin nää jo pelkästään naamasta ja tisseistä, saati sitten mahasta :tears:
Sisko kerto, että sillä oli tullut puolet koko raskausajan painosta ekan kolmanneksen aikana, joten se tieto vähän lohdutti mua, kun en osannut odottaa tällasta ihan alkuun.

Takaisin