Yleinen keskustelu

Minä siirryn tästä ryhmästä sivuun.
Tein positiivisen testin 1.6. ja varhaisultrassa käytiin 13.5. jolloin nähtiin pieni sykkivä sydän ja viikkoja 5+6 vastannut elinvoimainen alkio.
Viime viikolla tuli olo, ettei kaikki ole hyvin, ja käytiin ultrassa toteamassa, että sikiö on menehtynyt kohtuun (jo arviolta 6+1).

Ei osaa tulla itsekseen ulos, joten tiistaina suuntaan Naistenklinikalle lääketieteelliseen tyhjennykseen.

Tänään olisi rv9+1, mutta vauva onkin ollut menehtyneenä jo 3 viikkoa.
Ajatus kuolleesta sikiöstä vatsassa tuntuu tosi pahalta, tulisipa nopeasti itsekseen ulos.

Tein positiivisen testin 1.6. ja varhaisultrassa käytiin 13.5. jolloin nähtiin pieni sykkivä sydän ja viikkoja 5+6 vastannut elinvoimainen alkio.
Viime viikolla tuli olo, ettei kaikki ole hyvin, ja käytiin ultrassa toteamassa, että sikiö on menehtynyt kohtuun (jo arviolta 6+1).

Ei osaa tulla itsekseen ulos, joten tiistaina suuntaan Naistenklinikalle lääketieteelliseen tyhjennykseen.

Ajatus kuolleesta sikiöstä vatsassa tuntuu tosi pahalta, tulisipa nopeasti itsekseen ulos.
Voi ei! Paljon voimia! 🙁❤️

• Sympatiaa
Reaktiot: Jau

Olen todella pahoillani. Jaksamista tulevaan. ❤️

• Sympatiaa

Voimia 😔❤️

• Sympatiaa
Tuohon sukupuolikeskusteluun. En ole itse juurikaan ajatellut vielä asiaa, jotenkin odottelen ensin varhaisultraa että saisi vähän konkretiaa tähän absurdiin ajatukseen, että oikeesti oon raskaana 😀 Kun on esikoinen kyseessä, niin ei oikeen ole vertailukohtaakaan.

Onko monella jo niin ettei oteta niskaturvotusta enää vaan NIPT-testi? Meillä onneksi varhassa näin vähentää varmasti turhia seula hälytyksiä. Harmi vaan ettei saa sukupuolta siitä tiettää mut tietty ymmärtää et se ei op tarpeellinen tieto
Mie jotenkin kuvittelin, että vaikka on nipt niin silti katsotaan niskaturvotus 🙈 Esikoisen kohdalla oli nuo perusseulonnat, niin en selkeästi ole ihan perillä. Minäkin varhan alueella, niin nipt tulee.

Ja mitä sukupuoleen tulee, niin mulla ei mitään selkeetä fiilistä ole. Oireet on hyvin samankaltaiset kun viimeksi tytön kohdalla. Mies toivoo poikaa, vanhojen uskomusten mukaan vei kirveenkin sängyn alle heti kun yritys aloitettiin 😂 Mutta ei sen puoleen, kyllä itsekin salaa vähän poikaa toivon. Olisi se hauska kokea molemmat.

Ja hirmuisesti tsemppiä ikävien uutisten saajille 💔

Pakko nyt vielä ihmetellä tätä ultra-asiaa. Kävin uudestaan tuolla sivustolla, mistä täällä saa sen ajan varattua ja nyt se olisi tarjonnut aikaa jo 9.7. Eli viikolla 9+4. Eikö tuolla ajankohdalla muka nyt ole niin väliä kun on se nipt? Ohjelman pitäisi meinaan tarjota vain ”sopivaa” ajankohtaa eli minun ei pitäisi pystyä varaamaan sitä väärään ajankohtaan 😳

Olen niin pahoillani. 💔 Kovasti voimia tilanteeseen. ❤️

• Sympatiaa
Kuinka paljon tää väsymys tästä oikein pahenee? Nyt vasta 6+4 ja tuntuu, etten saa mitään aikaan töissä enkä vapaalla. Tekis mieli vaan nukkua ja nukkumisen päälle nukkua. Päiväunien nukkumisesta tulee sellanen "ylinukkunut" pahoinvoiva olo ja yöunet kärsii, että sekään ei oikein ole ratkaisu. Kahvia en ole ikinä juonut enkä aloita raskaana. :Grinning Face:

Te kenellä on jo entuudestaan lapsi, niin pystyykö jossain vaiheessa ulkoapäin painelemalla tuntemaan suurentuneen kohdun? Tunteeko sitä kohtua mitenkään, vai onko se vaan sitten, kun raskaus alkaa ulkoisestikin näkymään, ja liikkeet tuntumaan, että tietää, että siellä se on? Jos kevyesti painelen alavatsaa, niin siellä tuntuu ihan samalta kuin ennenkin.

Te kenellä on jo entuudestaan lapsi, niin pystyykö jossain vaiheessa ulkoapäin painelemalla tuntemaan suurentuneen kohdun? Tunteeko sitä kohtua mitenkään, vai onko se vaan sitten, kun raskaus alkaa ulkoisestikin näkymään, ja liikkeet tuntumaan, että tietää, että siellä se on? Jos kevyesti painelen alavatsaa, niin siellä tuntuu ihan samalta kuin ennenkin.
Mä kyllä väittäisin, etten esikoisen raskaudessa olisi kohtua pystynyt tunnustelemaan mitenkään ennen kuin se oli jo ihan tosi selkeästi nähtävillä. 🤔 En usko, että noilla viikoilla edes tosi kokenut uudelleensynnyttäjä pystyisi itse kohtua tuntemaan, jos edes ammattilainenkaan.

Kuinka paljon tää väsymys tästä oikein pahenee? Nyt vasta 6+4 ja tuntuu, etten saa mitään aikaan töissä enkä vapaalla. Tekis mieli vaan nukkua ja nukkumisen päälle nukkua. Päiväunien nukkumisesta tulee sellanen "ylinukkunut" pahoinvoiva olo ja yöunet kärsii, että sekään ei oikein ole ratkaisu. Kahvia en ole ikinä juonut enkä aloita raskaana. :Grinning Face:

Kohtu nousee joskus 12 viikon tietämillä vasta sen häpyluun yläpuolelle ja sitten pystyy kyllä tuntemaan. Jos dopplerilla yrittää ennen sitä kuunnella sykettä, niin saa kyllä osoitella anturilla sinne luun "alle", että kuuluis mitään😄

Kiitos vastauksista! Hyvä tietää, kun noissa sovelluksissa puhutaan siitä, että "kohtu on jo sitruunan kokoinen" ja aloin miettiin, että jos se on jo sen kokoinen, niin pitäisikö sitä tuntea millään tavalla. Sitten aloin miettiin ja murehtiin, että jos en tunne sitä, niin onkohan raskaus edes edennyt :Grinning Face:

(9+5)Tänään soittivat naikkarilta ja pääsen tsekkiin muutaman päivän päästä. On kyllä tuskaset päivät odotella.
Hassua jotenkin et oireet painottuu klo10-15 välille. Eilen oli kivut jo kovempia et meinasin jo et pitääkö mennä käymään mut sit meni ohi. Hyytymää tullut myös. Vuoto edelleen niukkaa. Ne ainoot oireet mitä viimeaikoina ollu vatsan ja rintojen turvotus on vielä tallella. Toivoo vielä parasta mut nähdään sit to mikä tilanne.

Muokattu viimeksi:
Mä täällä pähkäilen NT-ultran ajankohtaa. Mulla on varattuna päivä, jolloin mulla on viikkoja 12+4. Verikokeet käyn ylihuomenna viikkojen ollessa 10+4. Tukihenkilö pääsisi mukaan päivänä, jolloin viikkoja on 13+1. Ne toki menee aikahaarukan sisään, mutta haittaako jos verikokeet on käyty noin paljon aikaisemmin?

Laittelin neuvolaan chatissa viestiä, kun mun oireet ovat tosiaan kadonneet. Mulla oli yksityiseltä aiemmin annetut lähetteet hcg verikokeisiin, niin sanoi että voin ne käydä otattaa jos tuntuu, etten jaksa odottaa ensi viikon varhaisultraan. Eka tulos jo tuli, vastasi käsittääkseni viikkoja, mutta nyt pitäisi tänään vielä käydä otattaa se toinen että näkisi tapahtuuko nousua.
Oon koko ajan ajatellut että parempi se on tietää, jos on jotain käynyt, mutta nyt pelottaa ihan hirveästi huomenna katsoa tuloksia 🥺 onneksi sattui huomiselle lääkärinaika muissa asioissa, niin ehkä voin samalla kysyä häneltä mielipidettä jos tuloksissa on jotain epäselvää.

Takaisin