Yleinen keskustelu

Jos ootte käyneet sikiöseulontojen verikokeissa niin oletteko nähneet omakannasta tulokset? Kauan kesti että ne tuli näkyviin?

Mä kun niitä tuloksia kyselin neuvolasta, niin sanottiin että ei tule minulle näkyviin vielä vaan katsotaan ultrassa lääkärin kanssa.
Toki sitten vähän alkoi mietityttää, että onko niissä sitten jotain, kun esim HIV jne tulokset kyllä laitettiin näkyviin, mutta seulontoja ei.

Jos ootte käyneet sikiöseulontojen verikokeissa niin oletteko nähneet omakannasta tulokset? Kauan kesti että ne tuli näkyviin?
Mulla se näkyi 2vrk:n kuluttua omakannassa, mutta alueellista vaihtelua näissä taitaa olla.

Mulle ei sit taas oo vieläkään tullut noita HIV yms tuloksia näkyviin vaikka ne oli siellä jo kaikki negana viime keskiviikkona. Mulla ei ees näy että semmosia olisi tilattukaan. Näitä taidetaan aika vaihtelevalla logiikalla piilottaa.

Täällä käytiin neuvolassa ja labroissa pistettävänä, parivuotias esikoinen oli mukana ja käyttäytyi esimerkillisesti! Hän vaikutti hyvin pohdiskelevaiselta ja tuumasi sitten jälkikäteen kotona "äiti pipi käteen, laastari" 🥰 Tuloksetkin näkyy jo, muuten näyttää verensokerit ja hemoglobiinit ym. hyvältä mutta ferritiini on... 18...... Saattaapi tuo väsymyskin selittyä ehdalla raudanpuutteella (jonka tosin kyllä arvasin, mutta että NOIN alhaista lukua tällä kertaa). Sikiöseulonnan verikokeet tuli myös näkyviin, ensi viikolla on ultra, joten katotaan mikä on arvio siellä! Noista luvuista kun on yksinään vaikea sanoa mitään tarkemmin.

Siis mulla näkyi aikaisemmin ne muut testit (hiv jne) mutta ei sikiöseulat ja nyt ne kaikki muutkin tulokset on kadonnut kannasta 😳 jotenkin sellainen olo että alkaa pelkäämään pahinta.

Mulla tuli tosi nopsaa, kävin maanantaina ja perjantaina oli jo näkyvissä 😳 olin ihan hämilläni mut joskus näinkin päin! Ilmeisesti 1-2 vkoa on se yleisin kauan kestää.

Onko joku lopettamassa tai lopettanu bonjestan syömisen? Mä oon yrittäny pikkuhiljaa vöhentää mut nyt oon viel kipeenä ja syön ab-kuuria ja en enää tiiä mikä mut saa oksentamaan. Mut ois kiva tietää et kauan menee ennen ku olo on jokseenki normaali bonjestan lopettamisen jälkeen 😩 alunperin söin 1/pv, parin viikon ajan joka toinen ilta ja nyt oon yrittäny venyttää taukoa et ottaisin vaa joka kolmas ilta.

Itsellä oli tänään nt-ultra ja pienellä kaikki hyvin❤️viikot pysyi samana eli 12+2. nähtiin ekaa kertaa, kun ei varhaisultrassa olla käyty. Ihana nähdä ja kuulla sydänäänet❤️

Ja mulla ei näkynyt tosiaan Kannassa labratuloksia, ne käytiin ultrakäynnillä. Kaikki niissäkin ok. Eli en usko, et on syytä huoleen jos ei näy tuloksia😊

Onkos muilla jo ollut jo ultra vai vasta tulossa?

Mullakin oli nt-ultra viime viikolla ja siellä kaikki hyvin! Täällä käytiin tosi tarkasti kaikki läpi ja selvitettiin, että kaikki rakenteellinen minkä nyt jo näkee on kunnossa. Oli ihana kokemus! 🥰 Mies oli myös vihdoin ekaa kertaa mukana ja kuultiin sydänäänet, itse olin jo kahdesti vu:ssa ennen sitä (Asun ulkomailla, ja täällä tämä käytäntö) mutta miehen oli pakko olla töissä 🙈 (Osui koulutuspäiville)

Nyt ne kaikki tulokset oli tullut omakantaan ja näyttävät olevan ok. Viikon päästä sitten äitipolille ultraan ja toivottavasti sielläkin kaikki hyvin. Onkohan sitä vähän hulluksi tullut kun stressaa tälläisiä näin paljon 🙈

Tykitelkää äkkiä viestit täyteen, että pääsette tuonne salaiselle puolelle 😍

Siellä on esimerkiksi NT- ja Rakenneultralle omat keskustelut ja aktiivisin keskustelu on tainnut siirtyä sinne 😊

Nyt pitää yrittää tykitellä, kourallinen viestejä vielä puuttuu 😅 Täällä alkaa olo tuntua toiselta kolmannekselta ja oireet vähenee. Muistan olleeni tosi epävarma viime raskaudessakin ennen nt-ultraa, kun raskausoireet vähenivät ja siirryttiin "kummitusviikoille". Mutta elävä vauva siellä masussa oli! ❤️ Nyt odotan kovasti ensi viikon ultraa, niin saataisiin vihdoinkin nähdä myös tämä bebe 🥰

Mulla vielä vaikka kuinka monta viestiä laittamatta.. kohta huhuilen täällä varmaan yksinäni :Upside Down Face: jouduin töissä jo kertomaan muutamalle.. kuulemma olen lihonnut niin selvästi ja kävelen eri tavalla, niin ne arvas :Grinning Face With Smiling Eyes: vaikka aina olen ollut hoikka ja eka raskaus kyseessä, ehkä sitä ei sitten itse huomaa niin, koska mulle tuli nuo kommentit puuntakaa.

Heips, enpäs oo muistanut hetkeen tänne kirjoitella. Mä oon vähän hukassa että millon sinne salaiselle puolelle pääsee 😁

Tänään on rv14+2 ja se mun kamala oksentelu on vihdoin loppunut! En oo kahteen viikkoon oksentanut 🙏 tänään uskalsin jättää ottamatta aamulla närästyslääkkeen ja ihan ok oon selvinnyt. Alkaiskohan helpottaa siis 😄

Nt-ultrakin oli ja siellä kaikki hyvin. Tyyppi vaan olis halunnut ilmeisemmin nukkua kun ei meinattu saada sellaiseen asentoon että saa kunnolla mitat otettua. Jouduin välillä nousta jalottelemaankin, ei tehnyt helpoksi hommaa. 😄

Mä odotan jo lämpöä ja kesälomaa, tulispa jo!

@Summer89 Olipa jotenkin kivasti sanottu, "kävelet eri tavalla ja oot lihonut" 🥲 Täälläkin varmaan joku jo arvaa, mullakin on nimittäin paino noussut ja maha kasvaa näin tokassa raskaudessa kovaa vauhtia...

@*Ellie* Pitää ymmärtääkseni olla kirjoittanut 30 viestiä täällä marraskuisissa niin salaiseen ryhmään voi päästä 😄 Multa puuttuu vielä muutama. Ihana kuulla, että ultrassa oli kaikki hyvin (vaikkei vauva halunnutkaan tehdä yhteistyötä)! 🥰 Täälläkin kyllä jo odotetaan lämpöä, tuntuu hölmöltä, että esikoinen ajaa nurmikkoa pipo, vuorellinen takki ja tumput päällä...

Ihania ultrakuulumisia♥️

Jep täälläkin kovasti odotellaan kesää.

Itse melko hoikka ja eka lapsi, ei mun silmää vatsa oo kasvanut vielä😆

Takaisin