Yleinen keskustelu

Itse lopetin myös Mama-vitamiinit ja on helpottanut pahimpiin vatsakipuihin. Sain pahoinvointiin Bonjesta reseptin ja on auttanut vähäsen, mutta silti yökkäilen ja paha olo kokoajan läsnä. Otan tämän iltaisin koska kolmiolääke ja apteekissa niin sanottiin niin on kyllä tullut nukuttua super hyvin😄 tänäänkin täräytin 14h unet 🙈🙈

Onko joku saanu dopplerilla jo kuulumaan sydänäänet? Mulla nyt 11+4 ja ekaa kertaa kokeilin eikä mitään. Samaan aikaan oon 99% varma et oon välillä tuntenu liikkeitä. Onneks nt-ultra ens viikolla mut hivenen ahdistaa.

Onko joku saanu dopplerilla jo kuulumaan sydänäänet? Mulla nyt 11+4 ja ekaa kertaa kokeilin eikä mitään. Samaan aikaan oon 99% varma et oon välillä tuntenu liikkeitä. Onneks nt-ultra ens viikolla mut hivenen ahdistaa.
Mä olin tänään kuulevinani sydänäänet dopplerilla mut oli tosi hiljaiset, joten en ole tästä löydöstä ihan 100 % varma. Mulla on nyt viikkoja 8+3.

Mä pistin dopplerin pois kokonaan toviks kolmen epäonnistuneen yrityksen jälkeen. Eilen oli nt-ultrassa kaikki hyvin ❤️
Ihanaa että kaikki hyvin♡ Tuo doppleri on tosiaan kiva silloin kun löytää helposti äänet, mutta turhaa ahdistusta aiheuttaa jos onkin vaikka istukka edessä eikä niitä helposti löydy...

Fiiliksiä... Huomenna olisi eka ultra ja samalla niskaturvotus nyt 12+6.. jännittää ihan kauheasti. Ei olla käyty varhaisultrassa mutta ekassa neuvolassa 9+0 terkka kuuli sydänäänet ja sain itsekin ne kuulla. Toivotaan että siellä vielä pieni olisi ja kaikki hyvin. 5vuotta yritystä takana en tiedä mitä teen jos ei löydykään enää sykettä.

Täällä myös helpottunut fiilis. Pahoinvointi loppui melkein kokonaan jo 8+0 ja tietty kuvittelin pahimman mahdollisen tapahtuneen.

Mitä vielä, tällä viikolla 10+1 ultrassa näkyi oikein reipas ja tarmokas sikiö. Heilui vain ympäriinsä. Ehkä nyt voisi alkaa luottamaan tähän raskauteen ja jopa suunnittelemaan elämää sinne syksyyn ☺️

Ihania ultrauutisia täällä monella ❤️
mulla on käynyt vähän hassusti, kun pahoinvointi on alkanut vasta nyt. Viikkoja on 9+5. Eilinen työpäivä oli aika tuskallinen mutta tänään selvisin ihan hyvin, kun otin pientä naposteltavaa mukaan, ettei tullut pitkiä välejä ruokailuihin.

Meillä sydänäänet ei kuuluneet maanantaina neuvolan ensikäynnillä, jolloin viikkoja oli 9+5. Ollaan käyty 7+2 alkuraskauden ultrassa, jolloin kaikki oli niin kuin pitää. Ja sen jälkeen oon ollut koko ajan täysin luottavaisin mielin. Mutta nyt neuvolan jälkeen tämän viikon oon ollut ihan hermona 😥

Meillä sydänäänet ei kuuluneet maanantaina neuvolan ensikäynnillä, jolloin viikkoja oli 9+5. Ollaan käyty 7+2 alkuraskauden ultrassa, jolloin kaikki oli niin kuin pitää. Ja sen jälkeen oon ollut koko ajan täysin luottavaisin mielin. Mutta nyt neuvolan jälkeen tämän viikon oon ollut ihan hermona 😥
Uskon, että huolettaa 😔 Yritettiinkö ne löytää dopplerilla vai onko teillä neuvolassa ultra?

Mulla on nyt 12+6, ja dopplerilla ei sydänäänet kuulu vieläkään.

Kaikki voi olla kuitenkin hyvin ❤️ Milloin sulla on seuraava ultra? 😊

Ymmärrän hyvin että hermostuttaa. Multa ei kuitenkaan edes yritetty kuunnella ekassa neuvolassa sydänääniä sen takia että ne on noin varhaisilla viikoilla todella vaikea saada kuuluviin. Todennäköistähän on että johtui juurikin varhaisista viikoista eikä siitä että jotain olisi pielessä. Ootko menossa vielä uuteen ultraan ennen nt:tä?

Mulla on nt-ultra 22.5. eli 3 viikkoa pitäisi tässä sinnitellä 😳 mulla oli eilen illalla ja tänään aamulla aivan sellainen olo, että kesken se on mennyt, mutta ehkä luottavaisempi olo ollut nyt päivällä. Terveydenhoitaja sanoi, että jos kovasti huolettaa, niin voin soitella ja voidaan myöhemmin yrittää kuunnella uudelleen. Mutta milloinkohan se olisi järkevää? Toki voitaisiin käydä yksityisellä ultrassa, meidän kaupungissa se maksaa yksityisessä neuvolassa 80 €, mutta onhan sekin toki rahaa... Mulla on töissä tuttuja, jotka tekevät ultria työksensä ja olisi toki mahdollista heiltäkin pyytää apua, mutten halua puhua työpaikalla raskaudesta vielä mitään...

Ymmärrän hyvin sun huolen ❤️
Meillä ei myöskään neuvolassa ensi käynnillä kuunneltu sydänääniä just sen takia, ettei huolestuteta odottajaa, jos niitä ei saadakaan kuulumaan.
Uskoisin kyllä, et siellä on kaikki hyvin, kun varhaisultrassakin on ollut, mutta jos ajatus ei jätä rauhaan, niin mä varmaan soittelisin viikon päästä uudestaan neuvolaan tai sit kävisin vaan uudestaan yksityisellä ultrassa.

Ihania ultrauutisia täällä! 🥰 Itse odottelen vielä (kuumeisesti 🥵) ultraan pääsyä. Viikkoja pitäisi olla tänään suunnilleen 11+5, ja tiistaina onkin neuvola, jossa otetaan verikokeita yhdistelmäseulontaa varten. Ultraa on kyllä odotettu, varsinkin kun viime raskaudessa ei koskaan päästy niin pitkälle. Täälläkin alkaa muuten pikkuhiljaa oireet vähenemään, "kummitusviikot" selkeästi lähestyy 😅 Ei silti huolestuta, koska raskausoireita on edelleen, ja muistan hyvin toisen kolmanneksen olleen sillä lailla kivaa aikaa, että sitä voi jopa aika hyvin 😄 Meilläkään ei muuten edes yritetä ottaa sydänääniä näin alussa, koska niitä ei välttämättä vielä kuule ollenkaan. ❤️

Jos ootte käyneet sikiöseulontojen verikokeissa niin oletteko nähneet omakannasta tulokset? Kauan kesti että ne tuli näkyviin?

Miten muistelen että olisin ne nähnyt aika nopeastikin aikaisemmissa raskauksissa 🤔 onkohan käytäntöä muutettu tai muistanko vaan väärin

Takaisin