Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki lokakuiset aloittaa vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavia ensin.

Huh, tuntuu vähän jännältä korkata tämä, mutta kun vertaistuen tarve on kova. Plussasin viikonloppuna ja nyt on laskurin mukaan 4+2 viikkoa ja laskettu aika 5.10. Vähän mietityttää, onko tämä nyt todellista varsinkin kun ei ole mitään oireita. Kuvittelin että ne alkaisi jo ennen plussaa... 😅 Onko muilla jo oireita? Niin ja ekaa odotetaan.

Moikka! Kieltämättä tuntuu vielä tässä vaiheessa vähän laittomalta kirjautua tänne keskustelemaan. 😄 Mulla laskurin mukaan 4+1 tänään. Pc-liuskatesti näytti haamua jo sunnuntaina, ja tämän aamun testissä oli vähän vahvistunut. Esikoinen ja ivf-beibi kyseessä, ensimmäinen tuorealkionsiirto. 🩷 Katsotaan pysyykö kyydissä! Niin ja oireitahan on vaikka muille jakaa, nimittäin munasarjojen hyperstimulaatio pääsi iskemään. Masu näyttää nyt jo raskausmasulta ja on aika kipeä. 🥲 Terveiset siis sairauslomalta!

Moikka, liityn epäuskoisten jonoon :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Esikoinen on syntynyt 01/23, ja pikkusisarusta on haaveiltu elokuusta alkaen. Viikonloppuna testattu myös ensimmäiset haamuplussat, jotka on alkuviikosta vahvistuneet :folded: Laskennallisesti nyt olis 4+6, mutta en ihmettele jos ovis ois ollu odotettua myöhemmin.

Mulla ei ole ollut vielä muita oireita kuin menkkamainen jomotus, jota muistan olleen myös esikoisen alkuraskauden aikaan. Ehkä huomaan hengästyväni hieman herkemmin, ja Oura näyttääkin kohonnutta leposykettä ja hengitystiheyttä. Jännää aikaa, kivaa saada jakaa tämä jännitys ja innostus! :smiling face with heart-eyes:

Moro 😊 viime viikonloppuna plussattiin täälläkin, noin 4+3 menossa. Esikoista odotetaan, takana yksi keskeytynyt keskenmeno viime syksyltä joka valitettavasti meinaa nyt itselleni kummitella. Ollaan molemmat yli 30 v. Mutta ei auta kuin odotella mitä tapahtuu tällä kertaa 🙏menkkamaista juilintaa ollut täälläkin, hyvin pientä valkovuotoa. Peiton alla meinaa tulla liian lämmin nukkuessa, normaalisti olen vilukissa.
Varovaiset onnittelut kaikille, toivotaan että viivat ovat vahvistumaan päin ☺️

Heippa! Oon ajoissa liikkeellä, tänään on 12 dpo eli 3+5. Meillä on ollut paljon huonoa menestystä vauvanyrityksessä, isoin syy oletettavasti mun ikä. Mutta nautin tästä raskaana olosta just nyt ja toivottavasti myös loppuun asti. Laskettu aika olis 10.10. ja se on vain muutaman päivän erolla taaperon 3-v. synttäreistä. 😍

Oireista jo arvasinkin plussaa. On ollut hengästystä, selkäkipua, kramppeja, naama öljyinen ja palelua. Ja toisessa silmässä elohiiri monta päivää, se oli taaperostakin eka outous. 😅
Aiotteko muut testailla vielä? Ja onnittelut vielä! 💕

Moikka! Täälläkin hieman epäuskoiset ja ”laittomat” fiilikset vielä tässä kohtaa mitä tulee keskusteluun osallistumiseen, mutta ehkä tää tästä päivien ja viikkojen kuluessa. 😅 esikoista odottelen saapuvaksi.

Olen siinäkin mielessä epäuskoinen, etten ollut henkisesti kovin varautunut siihen, että jo ensimmäinen inseminaatio toisi plussan (olen hoidoissa itsellisenä). Ja ahdistuvaisuuteen taipuva luonne kun olen, niin totta kai pelkään nyt, että milloin alkaa sitten mennä rytinällä pieleen! 🫠 koetan kuitenkin muistaa aktiivisesti ajatuksen siitä, että kaikki voi myös mennä hyvin. 🥹❤️

En usko että testailen enää, mutta oman mielenrauhan vuoksi oon varannut yksityiseltä varhaisultran 2,5 viikon päähän.

Toivotaan kaikille tyypeille pitäviä tarrasukkia!

Moikka! Täälläkin hieman epäuskoiset ja ”laittomat” fiilikset vielä tässä kohtaa mitä tulee keskusteluun osallistumiseen, mutta ehkä tää tästä päivien ja viikkojen kuluessa. 😅 esikoista odottelen saapuvaksi.

Olen siinäkin mielessä epäuskoinen, etten ollut henkisesti kovin varautunut siihen, että jo ensimmäinen inseminaatio toisi plussan (olen hoidoissa itsellisenä). Ja ahdistuvaisuuteen taipuva luonne kun olen, niin totta kai pelkään nyt, että milloin alkaa sitten mennä rytinällä pieleen! 🫠 koetan kuitenkin muistaa aktiivisesti ajatuksen siitä, että kaikki voi myös mennä hyvin. 🥹❤️

En usko että testailen enää, mutta oman mielenrauhan vuoksi oon varannut yksityiseltä varhaisultran 2,5 viikon päähän.

Toivotaan kaikille tyypeille pitäviä tarrasukkia!
Kas, unohdin tästä kokonaan viikot, tänään siis 4+6. :)

Moikka moi! :) Epäuskon lisäksi epävarmuutta ilmassa täällä. Oma tilanne se, että kierto ollut epäsäännöllinen 28-45pvä.. Viim. Kuukautiset 20.12. jonka perusteella olis ollut syyskuinen ja viikkoja about tasan 5+5 tänään. Positiivinen testi 20.1. Digillä vastauksella raskaana 1-2viikkoa hedelmöityksestä. Tänään marssin ultraan varmistaakseni, että mikä on homman nimi :D Löytyi raskausontelo 4mm, ja pos.raskaustestin perustella nyt siis sittenkin 4+2 , eli ovulaatio ollut myöhään. Ihanaa, että täällä jo porukkaa jakamassa näitä jännittäviä aikoja <3 Onnea kaikille :3

Muokattu viimeksi:
Täällä myös tasan vuoden yrityksen jälkeen ensimmäinen plussa pärähti tänään testiin. Muutaman päivän olen jo kroppaa kuulostellut ja olinkin täysin varma, että plussa tulee. Viikkoja nyt 4+0 ja pitäisi malttaa ottaa rauhassa ja malttaa vähän innostusta.

Muokattu viimeksi:
Tänään myös heti varasin kätilön tekemän varhaisultra-ajan kolmen viikon päähän ja huomenna soittelen neuvolaan.

Oletteko muut miettineet varhaisultraan menoa?

Moi! Suurenmoiset onnittelut kaikille plussanneille❤️ Nyt uskaltaudun vaikka varhaista onkin. Viime viikolla haamuista vahvistunut kunnon plussa, noin 4+3 luulisin. Toukokuisten ryhmää luin syksyllä, mutta ikävä kyllä se raskaus ei jatkunut. Nyt siis jännittävämpi raskaus kuin esikoisen kohdalla, jolloin ei keskenmenoa ollut kokenut. Jokatapauksessa nyt rohkenin tänne sillä nyt ollaan raskaana ja tässä vaiheessa ei voi muuta kuin uskoa ja toivoa hyvään ja onneen😌 vertaistukea alkuraskauteen tällä kertaa huomaan kaipaavani.

Menkkamaista kipua nyt ollut varmaan viikon verran. Oli kyllä esikoisen kohdalla mutta tuolloin odotin kyllä menkkojen alkavan. Nyt siis vähän kaikkia tuntemuksia seuraan liiankin tarkkaan. Miten muut ootte voineet? Onko vielä oireita alkanut tulemaam? Ja oliko fiilis että nyt tulee plussa? Täällä ei kyllä yhtään auuntaan tai toiseen ollut.

Täällä kanssa kokemusta keskenmenoista. Takana 5 raskautta ikävuosina 21-26, joista syntyi kaksi poikaa, nyt 17 v ja 12 v. Kaksi keskenmenoista spontaania viikoilla 6+ ja 7+ ja yksi keskeytynyt keskenmeno, joka huomattiin vasta nt-ultrassa. Lääkäri on aikoinaan minulle sanonut, että jos varhaisultrassa on kaikki ok, nii raskauden jatkuminen normaalisti on jo hyvin todennäköistä. Siinä suurin syy miksi varhaisultraan vähintään kerran haluan mennä.

Nyt siis tulossa minulle Iltatähti ja miehelle ensimmäinen. Ikää meillä on 38 ja 41.

Moi! Suurenmoiset onnittelut kaikille plussanneille❤️ Nyt uskaltaudun vaikka varhaista onkin. Viime viikolla haamuista vahvistunut kunnon plussa, noin 4+3 luulisin. Toukokuisten ryhmää luin syksyllä, mutta ikävä kyllä se raskaus ei jatkunut. Nyt siis jännittävämpi raskaus kuin esikoisen kohdalla, jolloin ei keskenmenoa ollut kokenut. Jokatapauksessa nyt rohkenin tänne sillä nyt ollaan raskaana ja tässä vaiheessa ei voi muuta kuin uskoa ja toivoa hyvään ja onneen😌 vertaistukea alkuraskauteen tällä kertaa huomaan kaipaavani.

Menkkamaista kipua nyt ollut varmaan viikon verran. Oli kyllä esikoisen kohdalla mutta tuolloin odotin kyllä menkkojen alkavan. Nyt siis vähän kaikkia tuntemuksia seuraan liiankin tarkkaan. Miten muut ootte voineet? Onko vielä oireita alkanut tulemaam? Ja oliko fiilis että nyt tulee plussa? Täällä ei kyllä yhtään auuntaan tai toiseen ollut.

Mulla myös menkkamaista kipua, mutta myös väsymystä, palelua ja hengästymistä. Meillä on siis tasan vuosi yritystä takana ja nyt tuli vasta ensimmäinen plussa. Olin eilen täysin varma, että plussa tulee. PregCheckiin tuli iltapäivästä todella vahva plussa heti ja omien tuntemuksien mukaan ovulaatio olikin monta päivää ajoissa.

Olen ollut kahden vaiheilla varhaisultraan menon kanssa. Esikoisesta kävin terävien kipujen takia, jotka kuitenkin olivat ilmeisen normaaleja kohdun kasvukipuja ja kaikki oli hyvin. Mielenrauhan vuoksi haluaisin kyllä nyt käydä.

Vaikka olen seurannut kiertoa raskautumisen toivossa elokuusta lähtien, tässä kierrossa en arvannut että olis tullut plussa ja siksi se yllätti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Stressiä on ollut aika paljon, joten epäilin että se olisi sekoittanut kiertoa. Esikoisesta kehon lämpötila oli Ouran mukaan ovulaatiosta asti koholla pitkälle alkuraskauden läpi, mutta tässä kierrossa se droppasi selkeästi joidenkin päivien nousun (ovulaation) jälkeen ja siitä jo lannistuin. Hassua, miten sitä voikin itse olla aika pihalla siitä mitä kehossa tapahtuu, vaikka kuinka yrittää ymmärtää :tears:

Takaisin