Oon tosi pahoillani Syysvauva! Voimia ja halaus. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Niin surullista kuulla, voimia ja myötätuulta sinulle!Ei tästä tullut vauvaa.Eilen tuhrutteli ja tänään alkoi kunnon vuoto. Olo on toivoton, vaikka tätä vähän jo osasin pelätä oireettomuuden takia.
Onnea teille muille, olkoot lopputulos parempi!
Moikkulis vaan! Ite kanssa 3vuorotyössä ja tulin vaan huhuilemaan, että tiedäthän sulla raskaana olevan lain mukainen oikeus lopettaa yövuorotMinua huolettaa vielä keskenmenon uhka. Teen 3-vuorotyötä ja olen lukenut, että se lisää keskenmenon riskiä. Tein just yhden yövuoron ja se tuntui niin raskaalle,
Heh, mulla on vanha nimimerkki, jonka tein esikoisen raskaudessa 21-22Moikkulis vaan! Ite kanssa 3vuorotyössä ja tulin vaan huhuilemaan, että tiedäthän sulla raskaana olevan lain mukainen oikeus lopettaa yövuorot![]()
Täällä toista lasta odotellaan toivottavasti saapuvaksi. Lasketusta ajasta en vielä ole varma, onko se syyskuun vika vai lokakuun eka vai millon, kun osuu just siihen vaihteeseen.Nyt pitäs olla 5+1, edelliset menkat oli 24.12 ja tikuttelin ovulaatiota joka lienee ollut 8.1. Halusin tulla tänne vertaistuen vuoksi, kun en kehtaa vielä kirjoittaa julkisiin ryhmiin omalla nimellä.
Tämä oli ihana paikka esikoisen odotusaikana!
Minua huolettaa vielä keskenmenon uhka. Teen 3-vuorotyötä ja olen lukenut, että se lisää keskenmenon riskiä. Tein just yhden yövuoron ja se tuntui niin raskaalle, että toisena yönä jäin saikulle eli viime yön nukuin kotona ja nukuinkin kellon ympäri.. Sain eilen päivällä vaan 1-2 vaivaista tuntia nukuttua, heräsin hirveään psyykkiseen ahdistukseen ja oli pahoinvointia ja uupumus aivan järkyttävää ..Tosi huono omatunto oli tuosta saikusta, mutta tuntui että en millään pysty... En ole kertonut vielä töissä raskaudesta. Esikoisen raskaudessa pahoinvointi alkoi vasta noin RV 7-8 ja oli lievää, en oksentanut... Nytkään ei ole ollut aiemmin, mutta tuo yövuoro tuntui jotenkin laukaisevan sen huonon olon.. Työ on tosi fyysinen ja taukoja ehtii pitää kun ja jos ehtii..
Onko teillä muilla vatsan nipistelyjä? Mulla on ollut koko ajan hedelmöittymisestä asti.. Oli kyllä esikoisen raskaudessakin ja silloin sain tosi voimakkaitakin vatsakipuja jostain syystä. Myös ihan haalean haaleaa rusehtavaa vuotoa on näkynyt välillä pikkareissa pienen pieni tippa, mutta ei pyyhkiessä.. Esikoista odottaessa oli tosiaan kyllä myös sitä vuotoakin ekan kolmanneksen aikana ja raskaus eteni hyvin loppuun saakka. Nyt on selkäkin vähän kipeä, mutta sen saatoin hajottaa töissäkin.Ahdistavaa aikaa tämä alkuraskaus, kun ei voi vielä kuin arvailla miten käy. Aion mennä varhaisultraan joskus RV 7+ varmistamaan näkyykö syke.
En millään malta odottaa nt-ultraa, se olis vasta kai maaliskuun lopulla.
Taaperoa odottaessa kerroin töissä esimiehelle jo pian varhaisultran jälkeen, koska tein välillä klo 22 asti kestäviä vuoroja ja halusin vaihtaa pysyvästi aamuun. Koin myöhäisen nukkumaan pääsyn raskaana kun heräsin kuitenkin aina viiden maissa. Samoin heräilen taas mutta nyt opiskelijana ei niin haittaa.Missä vaiheessa muut olette ajatelleet kertoa raskaudesta töissä?
Ihan hirveää, otan osaa suruunne.Täällä dpo12 näkyi aamulla jo selvä viiva, katsotaan vahvistuuko
Meille piti tulla toukokuinen, mutta 13. viikolla huomattiin ultrassa vauvan sykkeen loppuneen pari päivää aiemminKeskenmenoja on ollut aiemminkin, mutta tuo oli niin kova kokemus synnytyksen ja hautajaisien myötä että on vieläkin ihan sydän verellä
![]()
Lämpimästi onnea plussasta, mutta myös voimia ja myötätuulta raskaista kokemuksista toipumiseenTäällä dpo12 näkyi aamulla jo selvä viiva, katsotaan vahvistuuko
Meille piti tulla toukokuinen, mutta 13. viikolla huomattiin ultrassa vauvan sykkeen loppuneen pari päivää aiemminKeskenmenoja on ollut aiemminkin, mutta tuo oli niin kova kokemus synnytyksen ja hautajaisien myötä että on vieläkin ihan sydän verellä
![]()