Yleinen keskustelu

Mulla tuli niptin tulokset OmaKantaan kolmessa arkipäivässä. Kaikkialla luki, että tulee kahden viikon sisällä, niin en osannut odottaa noin nopeata toimintaa. Mä en siis myöskään saanut mitään riskilukuja, koska täällä tuon niptin saa halutessaan kaikki odottajat. Tsemppiä odotteluun, toivottavasti sullekin tulee nopeasti tulokset!
Näkyykö muuten siinä niptissä jo sukupuoli? 🫣😁

Meillä tuli neljässä päivässä. Mäkin yllätyin kun lääkäri sanoi että menee 7-10 arkipäivää eli jopa kaks viikkoa. Maanantaina otettiin näyte ja perjantaina näkyi tulos.

Me ei saatu tietää sukupuolta. Se riippuu ihan siitä kuinka laaja nipt lähete on. Niitä on kolme erilaista. Meillä se suppein 🙄 odotas, etsin linkin jossa tietoa.

Kohdassa "tutkimusvaihtoehdot" näkee ne tutkimusten koodit eli voit tarkistaa lähetteestä mikä teillä on. Klikkaamalla saa tarkempaa tietoa mitä ne pitää sisällään.

Siis jos on julkisen puolen nipt niin silloin ne näytteet ymmärtääkseni lähetetään Tyksiin. Ainakin meiltä Tampereelta. En tiedä onko koko Suomessa sama vai tehdäänkö niitä tutkimuksia muuallakin. Ja yksityisillä labroilla voi olla ihan omat menettelynsä. Luulisin kuitenkin että noi koodit on samat kaikkialla eli siitä saa vihjettä kyllä mitä on tutkittu.

Moikka!

Meillä oli 27.2 toi nt-ultra. Molemmilla vaaveilla oli kaikki hyvin ja näytti hyvältä... kuitenkin kätilö soitti viimeviikolla et B-vauva hälytti :( Kävin siis antamassa verikokeen niptiin, se tosiaan lähtee Turkuun ja vastauksia odotellaan noin viikko. Ahdistaa, mutta toisaalta, olen vanha, lihava ja mulla on kaksoset tulossa (en tiiä vaikuttaako tämä riskiluvun laskentaan) niin osasin odottaa... Muuten mulla kyllä sujuu kaikinpuolin hyvin, en ole hirveän aktiivinen kirjoittelija mutta rakastan lukea näitä keskusteluja ja kirjoittelenkin jos on asiaa tms.

P. S tajusin just et mullahan muuttui LA elokuun puolelle 😂 ja kun kaksosista kyse ni varmaan hyvinkin elokuussa tulee.

Muokattu viimeksi:
Moikka!

Meillä oli 27.2 toi nt-ultra. Molemmilla vaaveilla oli kaikki hyvin ja näytti hyvältä... kuitenkin kätilö soitti viimeviikolla et B-vauva hälytti :( Kävin siis antamassa verikokeen niptiin, se tosiaan lähtee Turkuun ja vastauksia odotellaan noin viikko. Ahdistaa, mutta toisaalta, olen vanha, lihava ja mulla on kaksoset tulossa (en tiiä vaikuttaako tämä riskiluvun laskentaan) niin osasin odottaa... Muuten mulla kyllä sujuu kaikinpuolin hyvin, en ole hirveän aktiivinen kirjoittelija mutta rakastan lukea näitä keskusteluja ja kirjoittelenkin jos on asiaa tms.
Tervetuloa syyskuisiin! Itsekin oon luonteeltani sivustaseuraaja. Nää vaun anonyymit ryhmät on ainoita missä tykkään kirjoitellakin. Ole kuin kotonasi siis just sillä tyylillä kuin sulle sopii 😊

Toivottavasti niptin tulokset on negatiiviset. Voin kuvitella miten huolestuttaa, mutta ehkä teilläkään ei mene montaa päivää.

Oih voih. Olipas mukava käyä ultrassa ja nähdä pienokainen touhuineen ja kaikkineen. Mieletön nykyteknologia, kun nähtiin jo pienet varpaat ja sormenpäät. <3
Kaikki vaikuttaisi olevan tässä hetkessä oikein hyvin, seulontatutkimuksetkin sit lopulta päätettiin haluta kuulla ja riskilukemat oli kyl ilmeisesti tosi matalat. Ei ainakaan käynyt niin, että aiheutuisi ylimääräistä turhaa huolta jostain lievästi kohonneesta riskistä tms. Siksi mietin pitkään, että haluanko koko seulontaa.

Mulla oli toissaviikolla, samoin muutamalla muulla. Suurimmalla osalla taitaa olla vielä edessä. Salaisissa on oma keskustelunsa aiheesta. Eli nyt vaan tykitä viestejä tänne yleiselle puolelle, vaikka leikkinurkkaan niin pääset salaisten joukkoon 😊 Mä ainakin luen molempia. Harmillisen vähän tuntuu olevan syyskuisia kaikenkaikkiaan ja keskustelukin aika vähäistä. Ehkä täytyy itsekin vähän aktivoitua.
Yllättävän hiljaista täällä. Huomaa siitä kun on itse tottunut olee vähemmän aktiivinen palstoilla ja parin päivän saati viikon jälkeen joutuu usein kahlaamaan valtavan viestimeren läpi. Nyt taitaa olla sit keskustelijat pääasiassa siirtyneet sinne salaisen puolelle? Yritän kans aktivoitua, jotta pääsen vertaistuelliseen ilmapiiriin mukaan :D

Salaisessakin melko vähän keskustelua mutta ehkä vähän enemmän nykyään. Mutta syyskuisten ryhmässä on selvästi tosi vähän porukkaa verrattuna muihin ryhmiin. Oon tottunut aiemmista raskauksista paljonkin vilkkaampaan keskusteluun. Mutta tuu ihmeessä salaiseen ryhmään! 😊

Haha nyt vasta huomasin että viittasit just mun vastaavaan viestiin samasta aiheesta 😂 Kunnon toistoa. En enää muistanut maanantaina kirjoitelleeni samaa asiaa.

Meillä on tulevana maanantaina nt-ultra. Odottavan aika ollut pitkä, koska olin siis jo kaksi viikkoa sitten nt-ultrassa, mutta silloin todettiin, että kaksi viikkoa olen etuajassa ja laskettuaikakin sitten siirtyi 😅 Jouduin sitten uudelleen verikokeisiin ja nyt maanantaina vihdoin ultra.. Tänään olin neuvolassa lääkärin vastaanotolla ja oli kiva kuulla vauvan sydänäänet. Hetken niitä etsittiin ja siinä toki tuli pieni jännitys, vaikka lääkäri sanoikin, että normaalia, että joutuu hetken niitä etsimään.

Meillä on tulevana maanantaina nt-ultra. Odottavan aika ollut pitkä, koska olin siis jo kaksi viikkoa sitten nt-ultrassa, mutta silloin todettiin, että kaksi viikkoa olen etuajassa ja laskettuaikakin sitten siirtyi 😅 Jouduin sitten uudelleen verikokeisiin ja nyt maanantaina vihdoin ultra.. Tänään olin neuvolassa lääkärin vastaanotolla ja oli kiva kuulla vauvan sydänäänet. Hetken niitä etsittiin ja siinä toki tuli pieni jännitys, vaikka lääkäri sanoikin, että normaalia, että joutuu hetken niitä etsimään.
Ei onneksi montaa päivää enää odotusta, se on maanantai ennen kuin huomaakaan! Meillä myös ensiviikolla nt-ultra. 😊
Viimeksi oon nähnyt pikkutyypin neuvolalääkärin ultrassa kuukausi sitten, loppujen lopuksi aika on onneksi mennyt nopeesti mutta silti tavallaan tuntuu niiiin pitkältä ajalta 😅

Ei onneksi montaa päivää enää odotusta, se on maanantai ennen kuin huomaakaan! Meillä myös ensiviikolla nt-ultra. 😊
Viimeksi oon nähnyt pikkutyypin neuvolalääkärin ultrassa kuukausi sitten, loppujen lopuksi aika on onneksi mennyt nopeesti mutta silti tavallaan tuntuu niiiin pitkältä ajalta 😅
Täällä sama fiilis, että hitaasti mutta nopeesti menee aika 😄 outoa, että kolme kuukautta raskautta jo takana, vaikka toisaalta tuntuu, että ei ole ollut raskaana yhtään.

Näkyykö teillä jo ulkoisesti raskaus? Itse olen kovasti yrittänyt katsella, että näkyykö ja ehkä vähän näkyy, mutta en tiedä hämääkö vain silmä. Iltaisin ainakin turvottaa monesti.. 13+0 nyt

Voin kuvitella että aika on tuntunut polkevan paikallaan tän parin viikon ajan! 😅

Ihanaa että sydänäänet lopulta löytyi ❤️

Mullakaan ei näy raskaus vielä ollenkaan, tosin rv vasta 10+6 ja ensimmäinen raskaus kyseessä ☺️ alussa oli paljon turvottelua varsinkin alavatsan seudulla mutta nyt se on poistunut.

Rv 14+1 ja edelleen kaamea turvotus. Figuurista näytän kyllä raskaana olevalta, mutta oikeasti se on kyllä turvotusta 😅 Ehkä silti aavistuksen jo vähentyny turvotus ja himppa vähempi oksentelua. Mun masua on jo silitelty 😂

Ootteko kertonut jo kenellekkään raskaudesta? 😊

Me ollaan kerrottu lähipiirille ja muutamille kavereille, ehkä sitten rakenneultran jälkeen vasta ns. julkisempaa tietoa 😁 ellei maha pompsahda ennen sitä 😂

Mulla näkyy kyllä jo hiukan pyöreänä vatsa, poikkeaa siis raskautta edeltävästä jonkin verran. Mutta turvotusta tää mullakin enimmäkseen on. Alkaa kyllä kohtu tuntua jo kädellä selkeästi alavatsalla, mutta se pyöreys on ylempänä ja edempänä 😅 äitiyshousuilla on pitänyt kulkea jo muutaman viikon, kun masu ei yhtään kestä puristusta niin näin on mukavampi. Ja äitiyshousut tietty vähän korostaa masua. Mutta vielä saa reilun collegepaidan alle piiloon niin ettei kaikki kiinnitä huomioo. Läheisimmät kyllä huomaisi jo ellei tietäisi.

Molempien vanhemmille ja sisaruksille on kerrottu, samoin parille kaverille. Myös 9v esikoiselle. Osalle kerrottiin varhaisultran jälkeen rv9-10 ja osalle nt-ultran jälkeen rv12. Sukulaisille ei olla vielä kerrottu, niille varmaan rakenneultran jälkeen sitten. Julkista ilmoitusta ei varmaan tällä kertaa tehdä. Kahdesta ekasta tehtiin mutta nyt menetysten jälkeen se ei tunnu enää meidän jutulta. Eikä olla sometileillä kumpikaan aktiivisia, ei postailla meidän elämästä muutenkaan mitään niin se ei ois luontevaa. Eli loput tutut saa sitten tietää kun ollaan muutenkin yhteydessä, tai yhteisten tuttujen kautta.

Takaisin