Yleinen keskustelu

Jee!!!! Ehin just painaa lähetä omaan viestiin ennen ku luin sun uusimman. Eikö oo ihana jumputus? 🥰🥰
No on kyllä, tuntuu aivan ihanalta kuulla pienen sykkeet ❤️ Tulee heti paljon varmempi olo kun seuraavaan ultraankin on 3 viikkoa aikaa ja välillä huolettanut tämä oireiden vähyys 🥰

Oletteko kotiin ostaneet dopplerin ja millä viikolla löytänyt sykkeet? 🥰
Itse hankin sen perus angel soundin missä ei syke näyttöä tms, en olettanut että vielä sykkeitä löytäisin (rv 9+0 nyt).
Omat sykkeet löytyi ja sellaista jännää, vähän tuulta muistuttavaa ääntä 😄 Onkohan se istukka vai mikä? 🤔
Mä oon joskus opetellut etsimään sykettä jonkun youtube-videon opastuksella. Siinä sanottiin että ne viuh-viuh- äänet on oma syke, tasainen tuulen kuuloinen humina juurikin istukka, ja että ihan siitä tuulen läheltä kun etsii tarkemmin niin löytyy vauvan laukkamainen syke. Varsinkin pienillä viikoilla siis kun vauva on pieni ja vaikeampi löytää niin istukka opastaa hyvin. Tällä tyylillä oon jo neljässä raskaudessa löytänyt aina nopeasti vauvan sykkeen ja just 9+0 alkaen. Sitä aiemmin en oo koskaan kokeillutkaan. Ja tällä kertaa ekan kerran vasta 11+ viikolla.

Oli tarkoitus kirjoittaa salaiseen ryhmään, niin poistin tän! En ollu tarkkana!

Muokattu viimeksi:
Mä oon joskus opetellut etsimään sykettä jonkun youtube-videon opastuksella. Siinä sanottiin että ne viuh-viuh- äänet on oma syke, tasainen tuulen kuuloinen humina juurikin istukka, ja että ihan siitä tuulen läheltä kun etsii tarkemmin niin löytyy vauvan laukkamainen syke. Varsinkin pienillä viikoilla siis kun vauva on pieni ja vaikeampi löytää niin istukka opastaa hyvin. Tällä tyylillä oon jo neljässä raskaudessa löytänyt aina nopeasti vauvan sykkeen ja just 9+0 alkaen. Sitä aiemmin en oo koskaan kokeillutkaan. Ja tällä kertaa ekan kerran vasta 11+ viikolla.
Niin muuten onkin se viuh-viuh-ääni oma syke! Hyvä ku korjasit! 😄 Koska en kuuntele ihan sivuilta läheltä nivusia, missä oma syke jyllää kovana, koska ei se bebe siellä ole, niin en muistanutkaan, että sama ääni kuuluu hentona keskemmältä. Mutta kyllä siinä on sama syke kuin itellä.

Sen verran tuore kirjoittelija olen etten vielä pääse salaiseen, joten laitellaan tänne yleiseen.

Milloin teillä on nt-ultra tulossa? Meillä olisi ensiviikolla, ja taas kovinkin jännittyneenä sitä odotan 😅

Sen verran tuore kirjoittelija olen etten vielä pääse salaiseen, joten laitellaan tänne yleiseen.

Milloin teillä on nt-ultra tulossa? Meillä olisi ensiviikolla, ja taas kovinkin jännittyneenä sitä odotan 😅
Mulla oli toissaviikolla, samoin muutamalla muulla. Suurimmalla osalla taitaa olla vielä edessä. Salaisissa on oma keskustelunsa aiheesta. Eli nyt vaan tykitä viestejä tänne yleiselle puolelle, vaikka leikkinurkkaan niin pääset salaisten joukkoon 😊 Mä ainakin luen molempia. Harmillisen vähän tuntuu olevan syyskuisia kaikenkaikkiaan ja keskustelukin aika vähäistä. Ehkä täytyy itsekin vähän aktivoitua.

Muokattu viimeksi:
Oon kanssa huomannut, että meitä ei taida valtavasti olla, kun viestejä tulee suht vähän.

Meillä nt-ultra huomenna! 🥹 Soittelin sinne just jännittyneenä, kun olen ollut 2,5 viikkoa kipeänä (sisältänyt myös kaksi erillistä useamman päivän kuumepätkää), että ottavathan mut vastaan. Vieläkin siis hengitystieoireita 😭 Mutta onneksi ottavat, olivat kanssa sitä mieltä että enää ei tartuta, kun niin pitkään olen sairastanut. Mulla oli siis kauniisti RS-virus 🙄

Jännittää ihan valtavasti, etenkin just tän taudin jälkeen, ja meillä otetaan vielä nipt siihen perään, niin tietää että saa vielä jatkaa jännittämistä ultran jälkeenkin 😳🙄

Oon kanssa huomannut, että meitä ei taida valtavasti olla, kun viestejä tulee suht vähän.

Meillä nt-ultra huomenna! 🥹 Soittelin sinne just jännittyneenä, kun olen ollut 2,5 viikkoa kipeänä (sisältänyt myös kaksi erillistä useamman päivän kuumepätkää), että ottavathan mut vastaan. Vieläkin siis hengitystieoireita 😭 Mutta onneksi ottavat, olivat kanssa sitä mieltä että enää ei tartuta, kun niin pitkään olen sairastanut. Mulla oli siis kauniisti RS-virus 🙄

Jännittää ihan valtavasti, etenkin just tän taudin jälkeen, ja meillä otetaan vielä nipt siihen perään, niin tietää että saa vielä jatkaa jännittämistä ultran jälkeenkin 😳🙄
Tsemppiä huomiseen! ❤️ Nyt on kyllä ollut tosi sitkeet taudit liikenteessä 👎🏻

Millä perusteilla teiltä otetaan nipt jos saa kysyä?
Mulla näytti olevan s-pappa matalahko niin tottakai maalailee kauhukuvia ja haluisin saada nipt testin mielenrauhoittamikseksi 🫣

Mulla näytti olevan s-pappa matalahko niin tottakai maalailee kauhukuvia ja haluisin saada nipt testin mielenrauhoittamikseksi 🫣
Odota vaan rauhassa nt-ultraa, siellä kätilö/lääkäri tekee sitten riskilaskelmat. Mun ymmärtääkseni noi arvot ei itsessään vielä kerro riskistä ja moni onkin säikähtänyt turhaan niitä katsellessaan. Jos seula hälyttäisi niin niptiä varmasti sitten tarjotaan. Ja jos ei hälytä ja silti huolestuttaa niin kannattaa esittää kaikki huolet ja kysymykset siellä ultrassa samantien. Tsemppiä ultran odotukseen! ❤️

Odota vaan rauhassa nt-ultraa, siellä kätilö/lääkäri tekee sitten riskilaskelmat. Mun ymmärtääkseni noi arvot ei itsessään vielä kerro riskistä ja moni onkin säikähtänyt turhaan niitä katsellessaan. Jos seula hälyttäisi niin niptiä varmasti sitten tarjotaan. Ja jos ei hälytä ja silti huolestuttaa niin kannattaa esittää kaikki huolet ja kysymykset siellä ultrassa samantien. Tsemppiä ultran odotukseen! ❤️
Joo niinhän se on. Olisi parempi jos niitä lukuja ei näkyisi kannassa ennen aikojaan, mutta siellä ne on muiden verikokeiden seassa samassa 😅
Tahtomattaan vaan vertailee esikoisen aikaisiin lukuihin.

Nää on pitkiä päiviä odottaa, mutta varmasti sen ultran jälkeen jännitys helpottaa 🫣😁

Kiitos ❤️

Mä oon siinä mielessä onnellisessa asemassa, että meillä otetaan ihan kaikilta nipt 🥹 Meilläpäin ei oteta enää ollenkaan noita seulaverikokeita, vaan suoraan ultraan ja sieltä sitten niptiin heti perään. Meinasin alkaa itkeä onnesta, kun terveydenhoitaja kertoi tän mulle.

Toi on mälsää, kun ehtii nähdä ne tulokset sieltä, mutta ultrassa saa sitten ne riskiluvut tietoon, niin ne toivottavasti sitten laskee sun huolta ❤️ Ja just kyselee ihan kaiken mikä huolettaa, niin saa mieltä rauhallisemmaksi. Mulla kanssa ensimmäisen lapsen osalta joku lukema poikkesi hieman, niin olin huolesta soikeana kunnes sain hyvät selitykset kyseisestä arvosta. Se rauhoitti mieltä ja terve lapsi siitä raskaudesta syntyi ❤️

Turvan tunnetta odotukseen tuonut doppleri, jolla pari kertaa viikossa olen nyt sykkeitä kuunnellut 🥰
Rv 11 menossa ja ilmeisesti pieni liikkuu jo jonkin verran, kun sykkeet löytyy välillä ihan eri kohdista. Aiemmin ne löytyi useemman kerran enemmän oikealta, kun taas tänään vasemmalta puolelta navasta katsottuna 🥰

Kuinka teillä meni ultrassa? 🥰

Kuinka teillä meni ultrassa? 🥰
Ultrassa meni kivasti, kaikki vaikutti hyvältä ja oli ihana kätilö ultraamassa - tosin tosi nopea 🙈❤️ Nyt tietty kun täällä ei oteta noita seulaverikokeita, niin ei saatu mitään riskilukuja, vaan nyt sitten jännitellään noin viikon verran vielä niitä niptin tuloksia, toivottavasti eivät kovasti enempää veny 🙈

Ultrassa meni kivasti, kaikki vaikutti hyvältä ja oli ihana kätilö ultraamassa - tosin tosi nopea 🙈❤️ Nyt tietty kun täällä ei oteta noita seulaverikokeita, niin ei saatu mitään riskilukuja, vaan nyt sitten jännitellään noin viikon verran vielä niitä niptin tuloksia, toivottavasti eivät kovasti enempää veny 🙈
Mulla tuli niptin tulokset OmaKantaan kolmessa arkipäivässä. Kaikkialla luki, että tulee kahden viikon sisällä, niin en osannut odottaa noin nopeata toimintaa. Mä en siis myöskään saanut mitään riskilukuja, koska täällä tuon niptin saa halutessaan kaikki odottajat. Tsemppiä odotteluun, toivottavasti sullekin tulee nopeasti tulokset!

Mulla tuli niptin tulokset OmaKantaan kolmessa arkipäivässä. Kaikkialla luki, että tulee kahden viikon sisällä, niin en osannut odottaa noin nopeata toimintaa. Mä en siis myöskään saanut mitään riskilukuja, koska täällä tuon niptin saa halutessaan kaikki odottajat. Tsemppiä odotteluun, toivottavasti sullekin tulee nopeasti tulokset!
Wau, onpa kiva kuulla, että noinkin nopeaan voi tulla 😍😍 Jännityksellä odotellaan ❤️

Takaisin