Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oho! Nopeeta toimintaaMekin halutaan tietää sukupuoliJa olen jo valinnut molemmille sukupuolille nimetkin
![]()
Kun ei voinut hankkia mitään konkreettista, niin sitten aloin näitä nimiä pallotellaOho! Nopeeta toimintaaonko ollu pidempään jo tiedossa nimet?
Me ei olla vielä nimiä juurikaan mietitty, toki palloteltu ajatuksia nimistä, mutta enemmän sellasia, mitä ei ainakaan nimiksi halutaSitten kun sukupuolen toivottavasti saa tietoon rakenneultrassa niin osaa enemmän alkaa ajatella
Mulla on vieläkin väsymys aika kovaa, vaikka se ihan pahin on jo helpottanut. Tammi-helmikuun nukuin aina kun mahdollista, oli yö tai päivä. Nyt ei tarvitse enää joka päivä päikkäreitä, riittää lepäily tai yhdet pienet unet usein. Mutta jaksaminen on silti vielä aika nihkeetä.Onko muilla vielä järkyttävää väsymystä? Jostain luin että jos väsymys jatkuu ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, tulisi rauta-arvot tarkastaa![]()
Seuraava neuvola vasta huhtikuussa, niin täytyy varmaan pyytää lähete verikokeisiin ennen sitä.
Joo raudan kanssa pelatessa on tosi vaikea saada hoitoa, tai edes niitä verikokeita...Mulla on vieläkin väsymys aika kovaa, vaikka se ihan pahin on jo helpottanut. Tammi-helmikuun nukuin aina kun mahdollista, oli yö tai päivä. Nyt ei tarvitse enää joka päivä päikkäreitä, riittää lepäily tai yhdet pienet unet usein. Mutta jaksaminen on silti vielä aika nihkeetä.
Mulla ferritiini oli jo kuukausi sitten 11 eli käytännössä finaalissa. Hb vielä hyvä (tänään 114) mutta joka mittauksella putoaa alaspäin ja sideral on nyt ollut kolme viikkoa käytössä lääkärin ohjeella 3xannoksella. Eli ei hyvältä näytä. Huolestuttaa tosi paljon, kun kuopuksen raskaudessa todella jouduin kituuttamaan siihen asti että hb laski alle 90 ja sitten vasta monen eri lähetteen kautta pääsin lopulta rautainfuusioon, rv35 ja rv37. Synnytin rv39. Nyt oon ekasta neuvolasta asti tykittänyt hoitajalle ja lääkäreille että haluan hoitaa asian tällä kertaa ajoissa kuntoon, mutta valittelrvat vain ettei infuusioon pääse ennen kuin on raudanpuuteanemian lukemat. Suututtaa, mutta yksityiseen infuusioon ei taida olla varaa.
Äh onpas turhauttava tilanne sullakin!Joo raudan kanssa pelatessa on tosi vaikea saada hoitoa, tai edes niitä verikokeita...
Mulle mukava terkka laittoi lähetteen rv9 joissa ferritiini oli 46, mut olinki just tulossa kipeeks ja crp oli 10. Eli tulokseen ei voitu luottaa.
Nyt pyysin uutta lähetettä, mutta sitä ei noin vaan saa. Lääkärin pitää ottaa kantaa viikon päästä tarvitseeko ferritiini mitata vai ei..
Mulla siis hb aina hyvä, mutta ferritiini on aina jossain 20 hujakoilla. Isälläni on todettu raudan imeytymisessä ongelmaa, ja nimenomaan tuon ferritiinin suhteen mutta sillä ei kuulemma ole merkitystä minun rautojen imeytymiseen![]()
On! Ja sama juttu, seuraava neuvola huhtikuussa. Ennen raskautta mun hb on ollut 139 ja ferritiini muistaakseni 50 eli siis varsin hyvät. Ekassa neuvolassa hb oli 119 ja nyt on kyllä pohdituttanut, että onko vaan jatkanut putoamistaan ja mitenköhän on ferritiini laitaOnko muilla vielä järkyttävää väsymystä? Jostain luin että jos väsymys jatkuu ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, tulisi rauta-arvot tarkastaa![]()
Seuraava neuvola vasta huhtikuussa, niin täytyy varmaan pyytää lähete verikokeisiin ennen sitä.