Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki elokuiset luoda vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavaa ensin.

Aloitanpa turinoimaan nyt täällä, vaikka vielä ei tiedäkään jääkö tämä plussa pysyväksi vai ei. Tänään pikkuhousut tuntui kosteilta ja pelkäsin jo että vuoto on alkanut, mutta taisi olla reilumpi holahdus valkovuotoa vaan.

Jospa kaikki menee hyvin! Jännittää kyllä itselläkin miten menee tämä raskaus, jospa ei menisi kesken. Tuo valkovuodon määrä on itsenikin taas yllättänyt ja monesti käynyt katsomassa mitäs vuotoa nyt tuleekaan.

liityn mukaan! eilen todella vahvan plussan saaneena ja pelonsekaisin tuntein täällä kertoilen nyt teille. yksi keskenmeno jo takana ja yksi kohdunulkoinen, eli siis rankka tausta. toivotaan nyt menevän siis paremmin.🫣
Voi että, tsemppiä!! Ja toivotaan että nyt tämä pysyisi kyydissä ❤️
Samaistun, itellä myös pari keskenmenoa takana (erittäin varhaisia) sekä yksi kohdunulkoinen. Ja nyt plussa testissä. Vielä en enempää viitsi edes kirjoitella tänne, katson ensin vahvistuuko viiva. Kovin haalea oli ainakin eilen dpo 12, huomenna testaan uudelleen. Toivottavasti voisin liittyä myös mukaan myöhemmin 🤞

Mäkin siirryn tänne jännittämään! Alkiosiirto tehtiin 11 päivää sitten ja virallinen testipäivä olisi vasta huomenna mutta eihän sitä viitsinyt olla testaamatta aiemmin😅 Maanantaina verikoe, joten siihen asti saa vielä jännittää. Tsemppiä kaikille!

Täällä (taas). V.2022-2023 kaksi km (toinen kemiallinen ja toinen kkm 11+1), välissä huhtikuinen💙 24, sen jälkeen alkuraskauden km elokuussa ja nyt taas raskaana. Menkat ei virallisesti ole edes myöhässä mutta olot on mitä on ja testit näyttänyt plussaa jo muutaman päivän. Tänään viikkoja menkkojen mukaan 4+3.
Pari viikkoa saa jännittää että miten tällä kertaa käy. Alkuraskauden ultraan pääsen kyllä tällä taustalla kunhan olen neuvolaan yhteydessä. Odottelen nyt rauhassa sen +6 ennen kun otan sinne yhteyttä. En jaksa sitä soittoa että joo, voitte perua koko jutun alkuunsa.

Aika aikaisin on huono olo yms alkanut.. tää kuluva viikko on ollu piinaa, varsinkin kun tää 7kk ikäinen ei nuku kunnolla ei öisin eikä päivisin.

Minä kurvaan tänne heinäkuisista, la olisi oviksen mukaan heinäkuun lopussa mutta neuvola heitti tietenkin menkkojen perusteella elokuun alkuun.
Viikkoja nyt siis oviksen mukaan 5+1, varhaisultra kahden viikon päästä niin sitten varmasti saa tarkempaa arviota la:sta.

Melko oireetonta menoa ollut täällä väsymystä ja rintojen kihelmöintiä lukuunottamatta, joten odotan kuumeisesti tuota varhaisultraa jotta saisi tähän jotain varmuutta ja todentuntua. Testit on kyllä tummuneet kivasti ja eilen näytti digi 3+.

Tuolla 35+ kuumeilijoiden ketjussa oon kirjoitellut meidän neljän (realistisesti kolmen) yrityskierron aikana.

Moikkuli!
Hyppää tänne myös mukaan, maanantaina tehty pos testi ja tänään soitin neuvolaan. Neuvolan mukaan viikkoja olis jo 5+3? Eli heinäkuinen, mutta koska tiedän suht tarkkaa hedelmöittymisajan kohdan, on mun laskuissa viikkoja vasta 4+3 ja la elokuussa 😁
Mulla eilen viikkoja 5+6 eli ollaan aika samassa vaiheessa. 🤩

Sormet, varpaat ja kaikki ristissä liityn mukaan. 🤞 Meillä taustalla 2x ivf hoito (toisen kaikki 8 alkiota käyttämättä), mkm rv18, 5v lapsitoiveen jälkeen luomuna 3/23 syntynyt tyttö. 🩷 Ja nyt taas melekosena yllärinä luomu plussa, viikkoja olisi ~4+4. Mutta taustalla on todella haastava raskausaika ja seuraavassa myös tiedossa olevasti haasteita, niin aika päivä kerrallaan mentävä.

Muokattu viimeksi:
Varovaisesti liityn joukkoonne, sillä eilen tuli plussan testiin. Katsotaan miten tämä raskaus etenee. Kuun alussa päätettiin alkaa yrittämään toista ja heti pärähti plussa. Hieman pöllistynyt oli.

Esioinen on vajaa 1,5v, jota yritettiin reilu vuosi. Sinä aikana kaksi keskenmenoa. Joista toinen todettiin NT-ultrassa. Joten ei oikein mitään odotuksia tästä raskaudesta, katsotaan päästäänkö loppuun asti 🫡

Liityn myös uutena, toivoen että siirretty alkio pysyy kyydissä mukana. Eilen oli virallinen testipäivä, mutta tein jo ensimmäisen testin torstaina. Tuloksena oli tumma viiva, joka eilen tummentunut vielä lisää. Jännittää kauheasti, mutta haluan nauttia tästä jännityksestä

Babymed.com laskurin mukaan 4+6 ja ensimmäinen ultra on varattuna 17.12.

Takana on kohta 2,5 vuotta hedelmöityshoitoja vaimoni kanssa. Kiertoni häiriöiden takia oltiin tänä aikana päästy yrittämään vaan 3 inseminaatio, ja kaksi alkionsiirtoa. Meille jäi yksi inseminaatio käyttämättä, hoitava lääkäri ehdotti että siirtyisimme IVF jonoon kun oikeasta munasarjasta löytyi endometriooma rakkula.

Onko muita joita pelottaa kovasti pysyykö kyytiläinen mukana? Mä olen skitsoillut pari päivää ihan huolella joten päätin pitää pienen testitauon, maanantaina sit ehkä uudestaan tarkistetaan mikä on tilanne. Ehkä voisin myös soittaa ja yrittää selvittää mahista hcg-mittauksiin esim. ma ja ke. Julkisilla ei varmaan onnistu pelkkä pelko perusteluna mutta ehkä kannattaa yrittää, tiedä sitten oisko yksityisellä sellainen hinta että sen olisi valmis maksamaan. Aikaisemmin raskauteni päättyi vasta nt-ultrassa havaittuun tuulimunaan (kasvu oli tyrehtynyt ihan näillä viikoilla) joten vuodottomuus ei juuri lohduta vaikka ehkä kannattaisi ajatella, että kaksi vuodotonta keskenmenoa peräjälkeen olisi kyllä aika epätodennäköistä.

Muokattu viimeksi:
Onko muita joita pelottaa kovasti pysyykö kyytiläinen mukana? Mä olen skitsoillut pari päivää ihan huolella joten päätin pitää pienen testitauon, maanantaina sit ehkä uudestaan tarkistetaan mikä on tilanne. Ehkä voisin myös soittaa ja yrittää selvittää mahista hcg-mittauksiin esim. ma ja ke. Julkisilla ei varmaan onnistu pelkkä pelko perusteluna mutta ehkä kannattaa yrittää, tiedä sitten oisko yksityisellä sellainen hinta että sen olisi valmis maksamaan. Aikaisemmin raskauteni päättyi vasta nt-ultrassa havaittuun tuulimunaan (kasvu oli tyrehtynyt ihan näillä viikoilla) joten vuodottomuus ei juuri lohduta vaikka ehkä kannattaisi ajatella, että kaksi tuulimunaa peräjälkeen olisi kyllä aika epätodennäköistä.
Tsemppiä kovasti! Samanlainen kokemus oli esikoista ennen ja koko raskauden olin ihan hermona. Mutta mikään varmistus raskaudesta ei koskaan antanut luottamusta kuin hetken aikaan. Vasta kun alkoi tuntemaan liikkeitä, se helpotti oloa.

Kannattaa soittaa ja kysyä HCG-mittausta, varsinkin tuo nt-ultrassa todettu tuulimuna saattaa puoltaa. Kuitenkin hyvä muistaa, että hyvinvointialueilla on menossa yt-kierroksia ja tiukka talouskuri. Joten eivät välttämättä anna mitään "ekstraa" ilman pätevää (lue diagnoosia) syytä.

Takaisin