Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki kesäkuiset luoda vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavaa ensin.

Moi! Tuun tänne avaamaan malttamattomana jo keskustelua, kun ei muita näköjään vielä ole. 😊 Miulla toinen lapsi tulossa ja oon ihan innoissani. Jos lasken lasketun ajan niin, että hedelmöityspäivä on ovistestistä saatua plussaa seuraava päivä, niin laskettu aika on 5.6. Miulla tosiaan aina ollut pitkähkö kierto ja imetyksen lopettamisen jälkeen aika epäsäännöllinenkin, niin toi ovisplussakin tuli vasta kp25 eli tää plussakierto olisi ollut 39-40 päivää pitkä. Jotenkin jännittää neuvolaan soittaminen, kun tietenkin ne taas väkisin käyttää sitä 28 päivän raskauslaskuriaan, vaikka mitä sanoisi... Mietin, että jos esim se nt-ultra menee ihan vika-aikaan, niin kai ne sitten voi tehdä sen uudelleen pari viikkoa myöhemmin...

Heips! Mä tuun kans malttamattomana tänne😊
Mulla kolmas lapsi tulossa. Kaks ensimmäistä on luomuja ja tää kolmas itsellisenä ivf-hoidolla saanut alkunsa. Laskettu aika on 2.6, mutta veikkaan, että hän ottaa varaslähdön toukokuulle😅

Varasin ajan jo varhaisultraan, se on 3 viikon päästä 7+1 viikoilla. Ja tänään varasin ekan neuvolan🤩 Terkka halus mut sinne jo 7+3.
Tissit on kipeet ja väsyttää kamalasti😴 Tänään on ollut sellanen orastava etova olo koko päivän. Ei varsinaista pahoinvointia, mutta ei kuitenkaan normiolo.

Heippa kaikki! Mä olen täällä palstalla jo käynyt pari päivää kytiksellä, kivaa kun muitakin tuli, niin uskaltauduin kirjoittelemaan.
Meillä PAS, siitä tänään 4+2. Seuraillaan vielä hcg:n nousua, kun vähän vuotelee. Perjantaina uusi koe. Varhaisultra varattu 2vko päähän, sitä ennen en uskalla neuvolaan soitella.

Moikka! Täällä nyt ilmeisesti 4+1, positiivisen testin tein eilen aamulla. Tämä olisi meidän kolmas yhteinen lapsi, jos kaikki menee hyvin.
Pientä äklötystä ja rinnat kipeän turvonneet. Jännittää, että miten tää raskaus sujuu, kun vielä on tosi alussa.

Kiva kun tuli muitakin! Itse taas uskon, että menee reilusti kesäkuulle, kun esikoinenkin lopulta yliaikaisuuden takia käynnistettiin. Mietin kyllä, miten pitkään uskaltaisin odottaa, jos tälläkin kertaa reilusti yliajalle menisi, kun en haluaisi sitä käynnistystä enää kokea... Saa siis nähdä tuleeko juhannusvauva. 😅 Varasin itsekin yksityiseltä varhaisultran 17.10., jolloin olisi noin 7+0. Hirmu pitkältä tuntuu vielä aika sinne.

Meillä esikoinen syntyi lopulta käynnistyksellä, kun ei itsellään vesien mentyä lähtenyt tarpeeksi pian. Se oli kyllä sellainen kokemus, että toivottavasti ei joudu tässä raskaudessa uudelleen kokemaan 🥴
Nämä alkuviikot kyllä sujuvat kuin hidastetussa elokuvassa.

Meillä on esikoinen syntynyt kiireellisenä sektiona pari päivää ennen laskettua aikaa (perätila ja lapsivettä tihkui jo) ja nuorempi juuri vielä lasketun päivän puolella. Toivottavasti siis tälläkin kertaa pysyttäisiin aikataulussa (jos kaikki muuten menee hyvin). 😄

Mun esikoinen syntyi 40+2 ja kuopus 39+3, molemmat käynnistyi itekseen. Nyt ku la on 2.6 niin luulen, että otetaan varaslähtö toukokuulle. Aloin jo hieman stressata, et pääsenkö lapsen 6. luokan päättäjäisiin 30.5😅😂

Kuinka te olette näin alussa voineet? Ensimmäisessä raskaudessa voin tässä kohtaa jo pahoin ja nyt ei ole mitään 🤭 Tai no, kamala nälkä 😅
Huomenna hcg-arvojen kontrolli. Jännittää 😬

En muista koska esikoisesta alkoi pahoinvointi, ehkä 6-8 viikolla🤔 Ja se jatku sitten 34 viikolle🤢
Tissit oli pirun kipeet ja niin on nytkin. Mä vähän odottelen jo muitakin oireita😅 Tää alku menee kyllä hitaasti ja kun ei voi tietää, että onko kaikki hyvin, onko siellä ketään ja jos on, niin onko oikeessa paikassa😬

Miulla taas alko ekassa raskaudessa pahoinvointi ehkä joskus viikolla 5-6 ja nyt se alkoi jo pari päivää ovulaation jälkeen... 😅 En tiennyt että tää on ees mahdollista. Pakostikin miettinyt, että mitkä kaksoset siellä tällä kertaa on. 🤣 Etovaa oloa ollut päivittäin. Toivottavasti ei tuu joku megapahoinvointi tässä raskaudessa, kun on niin varhain alkanutkin. Muuten vielä melko oireetonta, satunnaisia mahajomotuksia ja -pistelyjä, muttei mitään isoa. Väsymys iskee jo iltapäivästä. Eka raskaus oli melkein oireeton ekan kolmanneksen tavanomaista pahoinvointia ja väsymystä lukuun ottamatta, niin toivottavasti selvittäis vähällä tälläkin kertaa.

En muista koska esikoisesta alkoi pahoinvointi, ehkä 6-8 viikolla🤔 Ja se jatku sitten 34 viikolle🤢
Tissit oli pirun kipeet ja niin on nytkin. Mä vähän odottelen jo muitakin oireita😅 Tää alku menee kyllä hitaasti ja kun ei voi tietää, että onko kaikki hyvin, onko siellä ketään ja jos on, niin onko oikeessa paikassa😬
No hei just tää! Kuuntelee kroppaansa kokoajan, että oliskohan tuo ja tämä nyt hyvä vai huono. Tänään kyllä ollut ailahtelevasti huono olo, etova lähinnä. En tosin enää tiedä, jännitänkö huomista labraa niin paljon, että jo etookin😅

Heippa! Parin päivän aikana olen täällä käynyt katsomassa. Tiistaina tein haalean plussan 4+2 ja tänään 4+4 testi oli vahvistunut. Tämä olisi meidän ensimmäinen yhteinen lapsi, minulle toinen. Paljon jännittää alkuraskaus, kun ei tiedä onko kaikki hyvin. Oireena olleet pieni etovaolo päivisin sekä alavatsan tuntemuksia.

Mulla on jönnittävä tilanne kun kuukautiskierrosta laskettuna mennään viikolla 3 mut plussasin varhaistestistä jo tiistaina 2+4 kun oli 8DPO ihan selkeästi. Mun kierrot on olleet nyt kierukan poiston jälkeen 25/26 päivää mutta noin varhainen plussa ihmetyttää. En yhtään saa itseäni uskomaan että tää tässä pysyy. KP 21 nyt. Oon tehnyt joka aamu uuden testin ja viiva tummenee kyllä mutta ahdistaa kun tuntuu ettei kukaan plussaa näin aikasin.

Mulla on jönnittävä tilanne kun kuukautiskierrosta laskettuna mennään viikolla 3 mut plussasin varhaistestistä jo tiistaina 2+4 kun oli 8DPO ihan selkeästi. Mun kierrot on olleet nyt kierukan poiston jälkeen 25/26 päivää mutta noin varhainen plussa ihmetyttää. En yhtään saa itseäni uskomaan että tää tässä pysyy. KP 21 nyt. Oon tehnyt joka aamu uuden testin ja viiva tummenee kyllä mutta ahdistaa kun tuntuu ettei kukaan plussaa näin aikasin.
Onnea plussasta ❤️ Mitä aika reilusti näitä palstoja lukeneena, useampikin dpo8 plussa on tullut vastaan. Itse tässä raskaudessa sain herkällä testillä plussan dpo9 👍🏻 pregcheck näytti plussaa dpo11 ja oletan, että olisi näkynyt jo aiemminkin.

Mie sain tavallisella pc-testillä dpo9 haalean plussan ja dpo10 tuli selvä plussa herkällä testillä. Toki voi heittää päivän tai miksei parikin, kun ovulaatiopäivän oon laskenut positiivisesta ovistestistä ja omista tuntemuksista. Miulla taas pitkä kierto, tästä olisi tullut 39-40 pv kierto ilman raskautumista. Eli jos laskisin viikkoja, niin olisin jo 5+5, mutta ovulaatiosta vasta 4+1. En antaisi liikaa painoa noille viikoille, jos ei se perus 28 päivän kierto. Sen sijaan miusta toi dpo8 herkällä testillä on ihan tosi mahdollinen saada plussa. Voisin kuvitella että itsellänikin olisi ehkä silloin jo herkällä testillä voinut tulla ainakin haalea plussa, jos olisin tehnyt. Eli ei kannata sitä liikaa stressata. 😊

Onnea plussasta ❤️ Mitä aika reilusti näitä palstoja lukeneena, useampikin dpo8 plussa on tullut vastaan. Itse tässä raskaudessa sain herkällä testillä plussan dpo9 👍🏻 pregcheck näytti plussaa dpo11 ja oletan, että olisi näkynyt jo aiemminkin.
Kiitos ❤️ mä jotenkin murehdin sitä kun ovuloin niin aikasin kierrossa päivänä 11 ja posi sit 8 päivää siitä. Ei tässä oikein auta ku odottaa 😅 varhaisultraan on kyllä pakko mennä oman mielenterveyden vuoksi.

Mie sain tavallisella pc-testillä dpo9 haalean plussan ja dpo10 tuli selvä plussa herkällä testillä. Toki voi heittää päivän tai miksei parikin, kun ovulaatiopäivän oon laskenut positiivisesta ovistestistä ja omista tuntemuksista. Miulla taas pitkä kierto, tästä olisi tullut 39-40 pv kierto ilman raskautumista. Eli jos laskisin viikkoja, niin olisin jo 5+5, mutta ovulaatiosta vasta 4+1. En antaisi liikaa painoa noille viikoille, jos ei se perus 28 päivän kierto. Sen sijaan miusta toi dpo8 herkällä testillä on ihan tosi mahdollinen saada plussa. Voisin kuvitella että itsellänikin olisi ehkä silloin jo herkällä testillä voinut tulla ainakin haalea plussa, jos olisin tehnyt. Eli ei kannata sitä liikaa stressata. 😊
Miten lasketaan ovulaatiosta viikkoja? Onko se niin et ovulaatiopäivänä viikkoja voisi laskea 2? Sen mukaan voisin olla jo 3+4 eikä 3+0. Tää on kaikki niin uutta mulle, ihana kun on paremmin tietäviä joilta kysyä

Miten lasketaan ovulaatiosta viikkoja? Onko se niin et ovulaatiopäivänä viikkoja voisi laskea 2? Sen mukaan voisin olla jo 3+4 eikä 3+0. Tää on kaikki niin uutta mulle, ihana kun on paremmin tietäviä joilta kysyä
No siis itse ainakin olen käsittänyt tän niin, että hedelmöittymispäivä olisi 2+0 noin periaatteessa säännöllisellä 28 päivän kierrolla. Jos heittää todella paljon, jopa viikkoja kuten miulla, kierto tosta pituudesta, niin tosiasiallisella raskauden kestolla ja edellisistä kuukautisista lasketuilla raskausviikoilla voi olla isokin ero. Mutta jos siulla n. 26 päivän kierto ollut, niin eihän se paljoa vaikuta. 😊 Jos viikoilla ja sikiön koolla on ultrassa paljon eroa, niin neuvolassa vasta siinä vaiheessa muuttavat sitten laskettua päivää.

Takaisin