Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Olen tosi pahoillani! Jaksamista rankkaan vaiheeseen!Valitettavasti kokemukseni osui oikeaan.Ikinä ei ole minulla tullut pisaraakaan verta syntymään johtaneista raskauksissa. Tämä oli nyt viides kerta joka johti samaan lopputulokseen eli kesken meni. Sain ajan ensin tk, jossa lääkäri ultrasi vanhalla laitteella ja epäili kohdunulkoista. Sain lähetteen sairaalan polille. Siellä todettiin keskeytynyt keskenmeno. Alkio oli kuollut 5+6, ja tänään viikot 8+4. Keho vaan ei ole ymmärtänyt tuota. Nyt sain jonkun suun kautta lääkkeen että valmistaa poistoon ja aamulla sitten pitää laittaa ne pillerit ja tyhjennys. On tää tosi rankkaa. 10kk sisällä kolmas km. Mutta ei voi mitään.
Olen pahoillani! Todella surullista ja olisin niin toivonut että harmitonta!Valitettavasti kokemukseni osui oikeaan.Ikinä ei ole minulla tullut pisaraakaan verta syntymään johtaneista raskauksissa. Tämä oli nyt viides kerta joka johti samaan lopputulokseen eli kesken meni. Sain ajan ensin tk, jossa lääkäri ultrasi vanhalla laitteella ja epäili kohdunulkoista. Sain lähetteen sairaalan polille. Siellä todettiin keskeytynyt keskenmeno. Alkio oli kuollut 5+6, ja tänään viikot 8+4. Keho vaan ei ole ymmärtänyt tuota. Nyt sain jonkun suun kautta lääkkeen että valmistaa poistoon ja aamulla sitten pitää laittaa ne pillerit ja tyhjennys. On tää tosi rankkaa. 10kk sisällä kolmas km. Mutta ei voi mitään.
Mulle laskettiin se niskaturvotuksen riskiluku siinä ultran yhteydessä, kirjottivat neuvolakorttiin ne arvot ihan. Ja labrat tuli ennen sitä muistaakseni kantaan, ne pappa mom mitä arvoja siinä seulassa otetaankaan. Siihen en ota kantaa voiko niistä veriarvoista lukea mitään etukäteen kotona vai onko niissä joku laskukaava sen nt-lukeman kanssa.Sitähän tää on. Paitsi tässä odotellessani kuulisin mielelläni tässä tilanteessa ennenkin olleilta, että kuuleeko sen riskiluvun heti nt-ultran yhteydessä vai tuleeko se vasta myöhemmin? Ja tuleeko labrat Kantaan jo ennen ultraa?
Kiitti! Hyvä jos saisi heti ultran yhteydessä.Mulle laskettiin se niskaturvotuksen riskiluku siinä ultran yhteydessä, kirjottivat neuvolakorttiin ne arvot ihan. Ja labrat tuli ennen sitä muistaakseni kantaan, ne pappa mom mitä arvoja siinä seulassa otetaankaan. Siihen en ota kantaa voiko niistä veriarvoista lukea mitään etukäteen kotona vai onko niissä joku laskukaava sen nt-lukeman kanssa.
Jotain kerrottiin ultrassa ja kotiin tuli myös kirje sitten jälkeen päin.Kiitti! Hyvä jos saisi heti ultran yhteydessä.Eipä nuo arvot kai hirveästi kerro ennen ultraa, kun niihin yhdistetään ainakin se niskaturvotuksen määrä, äidin ikä ja paino. Ehkä parempi siis, ettei ala liikaa tulkitsemaan itsekseen, vaikka sattuiskin tulemaan Kantaan etukäteen.
![]()
Täällä oli paasto just sen 5.3 ja diagnoosi tuli. Ei kuitenkaan oo näkynyt sokereissa mitenkään. Mitä epäterveellisemmin syöt, niin sitä paremmat sokeriton. Miten tämä nyt vaikuttaa vauvan eloon syntymän jälkeen? Pitääkö olla useampi päivä sairaalassa?Vähän toivoisin että ei tulisi tällä kertaa radia, mutta eiköhän se napsahda. Kotimittauksessa kuitenkin arvot oli aina priimaa. Vaikka söin miten halusin.
Meillä on kaksi koiraa ja heidän käytöksessä en ole huomannut mitään raskauksien aikana.Onkos täällä muilla lemmikkejä? Meillä on aina ollut koiria. Aiemmista raskauksista en ole koiran käytöksessä huomannut alkuraskaudessa muutosta.Nykyinen sakemanni on kokoajan mun iholla,vieressä tai vähintäänkin väijymässä sohvan kulmassaMeinaa järki pyörähtää ympäri ton elukan vahdatessa.
Aiempien lapsien kohdalla olen joutunut olemaan oliko se nyt 2 vai 3vrk synnytyssairaalassa, kun seurataan vauvan verensokeriarvoja tietyin välein. Äidin verensokerimittailut loppuu synnytykseen, uusi sokerirasitus tehdään äidille sitten joko 6kk tai 1v synnytyksestä.Täällä oli paasto just sen 5.3 ja diagnoosi tuli. Ei kuitenkaan oo näkynyt sokereissa mitenkään. Mitä epäterveellisemmin syöt, niin sitä paremmat sokeriton. Miten tämä nyt vaikuttaa vauvan eloon syntymän jälkeen? Pitääkö olla useampi päivä sairaalassa?
Mulla sama syömisten suhteen! Me oltiin 2vrk sairaalassa, vauvan sokereita seurataan eka tiheämpään ja sitten harvemmin. En muista enää näitä tuntivälejä mutta noin 2vrk niitä seurattiinTäällä oli paasto just sen 5.3 ja diagnoosi tuli. Ei kuitenkaan oo näkynyt sokereissa mitenkään. Mitä epäterveellisemmin syöt, niin sitä paremmat sokeriton. Miten tämä nyt vaikuttaa vauvan eloon syntymän jälkeen? Pitääkö olla useampi päivä sairaalassa?
Löytyy 2xkoira ja 4xkissa. Yhdelläkään eläimistä ei tietääkseni ole kokemusta vauvoista, niin mielenkiinnolla odottelen mikä on reaktio sitten kun vauva saapuu kotiin. Eläinten ikähaitari 5-16 v.Onkos täällä muilla lemmikkejä? Meillä on aina ollut koiria. Aiemmista raskauksista en ole koiran käytöksessä huomannut alkuraskaudessa muutosta.Nykyinen sakemanni on kokoajan mun iholla,vieressä tai vähintäänkin väijymässä sohvan kulmassaMeinaa järki pyörähtää ympäri ton elukan vahdatessa.
Löytyy 2xkoira ja 4xkissa. Yhdelläkään eläimistä ei tietääkseni ole kokemusta vauvoista, niin mielenkiinnolla odottelen mikä on reaktio sitten kun vauva saapuu kotiin. Eläinten ikähaitari 5-16 v.
Ainakin pitää ahkerasti suojailla vauvan nukkumis yms. varusteet kissoilta, ovat takuuvarmasti menossa niiden päälle nukkumaan.
Meillä kävi tänään vanhin kissamuori sairaalakassin päälle päiväunille, huoneeseen mitä normaalisti välttelee. Ei mitään tietoa syystä, mutta oli kiva havainto, sillä tämä on pelännyt tosi paljon pieniä lapsia aikanaan. Jospas ennakoisi hyvää :)Kissoja löytyy myös meiltä, kaikki esillä olevat vauvan tarvikkeet on kyllä heidän toimesta jo "testattu"olen ajatellut että parempi pitää varusteet vaan esillä nyt jo niin ehkä suurin uutuuden viehätys ja kiinnostus on kadonnut kissoilta siihen mennessä kun vauva tulee. Eivät onneksi ole raapineet tms, uteliaita vain... Jännittää kyllä miten vauvaan suhtautuvat.
Voihan, toivottavasti hän nyt sieltä syntyy ilman käynnistystä. Tsemppiä!Hei kaikki! Siirryn tuolta maaliskuisten puolelta tänne, kun ei vauva syntynyt maaliskuun puolella.
Laskettu aika oli ja meni 26.3, mutta tyttö edelleen tyytyväisenä mahassa. Perjantaina käynnistetään jos ei aiemmin ala synnytys spontaanisti.![]()
Kiitos paljonVoihan, toivottavasti hän nyt sieltä syntyy ilman käynnistystä. Tsemppiä!