Yleinen keskustelu

Kiitos tsempeistä! ❤️ Kaikki asiat on jo järjestetty ja selvisi, että kuvioissa on myös toinen nainen. Nyt on lähinnä vain kiire päästä minusta eroon. 🙄 Kyllä se siitä ajan kanssa. 💔
No, voihan .... sanoinko minä mikä!! Vaikka aika parantaa, niin etenkään raskausaikana näiden hormonimyrskyjen kehossa myllätessä ei kannata jäädä yksin ajatustensa kanssa!
Voimia 🍀👍
 
Puuh mä sain eilen illalla kamalan stressi ahdistus kohtauksen, että salee tää raskaus kuitenki päättyy keskenmenoon 😭 et miksi tällä kierroksella onnistuisi heti eka raskaus. Mulla ollut siis sellasta pientä rusehtavaa pyyhintävuotoa nyt useamman päivän. Google ja muiden kokemukset kertoo, et on ihan normaalia ja yleistä alkuraskaudessa, mutta keskenmeno pelko on vaan niin kova. Sit aloin stressaa, et jos mulla onkin muuten oireeton emätintulehdus (viime syksynä oireili vaan tiputteluvuodolla). Päädyin sit varaamaan huomiseksi gynelle ajan. Toivottavasti kaikki ois ok.

Muilla huolia/pelkoja/ahdistuksia?
Mulla kuopuksen raskaudessa ilmeni rusehtavaa pyyhintävuotoa juuri näillä viikoilla (rv 5-6 paikkeilla), ja varasin nopeasti ajan yksityiselle gynelle sen vuoksi. Kaikki näytti kuitenkin gynen mielestä hyvältä…vuodon syytä en koskaan saanut tietää, mutta ilmeisesti on hyvin tavallista, että ilmenee kevyitä vuotoja. Voi esim. johtua herkistä limakalvoista…
Raskaus jatkui sitten normaalisti tuosta vuodosta huolimatta ☺️

Ja nyt jos mulla ilmenisi vuotoja niin mäkin kyllä varaisin ajan gynelle…Ihan mielenrauhan takia, vaikka nuo kevyet vuodot ovatkin monesti harmittomia. Toivotaan että kaikki hyvin siellä ❤️

Itselläni lähinnä pelko, että mitä jos olisi uusi tuulimuna, kun viime raskaus päättyi tuulimunaan… niin mäkin jännäilen ensi viikon tulevaa varhaisultraa…
 
Itselläni lähinnä pelko, että mitä jos olisi uusi tuulimuna, kun viime raskaus päättyi tuulimunaan… niin mäkin jännäilen ensi viikon tulevaa varhaisultraa…

Millainen tuulimunaraskaus sulla oli, jos saa kysyä? 🥺 Täällä tuulimuna -epäily ja huomenna ultra, jonka jälkeen varmaan edessä raskauden keskeytys. Rv 9+0 pitäisi olla huomenna.

Onneksi se että kohdalle sattuisi tuulimuna uudestaan on todella harvinaista, joten uskon että siellä hyviä uutisia ultran suhteen ensi viikolla! ❤️

Ja muoks! Hyppäsin tuolta helmikuisista tätä kyselemään.
 
Muokattu viimeksi:
Millainen tuulimunaraskaus sulla oli, jos saa kysyä? 🥺 Täällä tuulimuna -epäily ja huomenna ultra, jonka jälkeen varmaan edessä raskauden keskeytys. Rv 9+0 pitäisi olla huomenna.

Onneksi se että kohdalle sattuisi tuulimuna uudestaan on todella harvinaista, joten uskon että siellä hyviä uutisia ultran suhteen ensi viikolla! ❤️

Ja muoks! Hyppäsin tuolta helmikuisista tätä kyselemään.
Mulla havaittiin tuulimuna varhaisultrassa viikolla 7+1. Onneksi olin varannut varhaisultran… muuten olisin varmaan jatkanut raskaana olemista sinne ensimmäiseen ilmaiseen seulaan. Mulla ei ollut mitään vuotoja tms ennen sitä varhaisultraa… mutta raskauspahoinvointi puuttui kokonaan ja muutenkin oli aika oireetonta, jonka vuoksi osasin aavistaa huonoja uutisia. Oon iloinen, että havaittiin tuulimuna ajoissa, ja että pääsin nopeasti tyhjennykseen, ja että tyhjennys meni hyvin. Sitten nopeasti raskauduinkin uudestaan, aloitettiin yritys heti kun vuoto oli loppunut ja toisesta oviksesta keskenmenon jälkeen tärppäsi 🙏🏻☺️

Sun kohdallakin hyvä, että tuulimuna on havaittu aikaisessa vaiheessa. Niin pääset nopeammin jatkamaan eteenpäin. ❤️
 
Kiitos PikkuMyy kun jaoit kokemuksesi! 😊 Vaikka tämä melko yleistä onkin, en ole täällä foorumillakaan moneen törmännyt jolla tuulimuna olisi ollut. Ja kyllä löi minutkin ällikällä, "että mikä oli?!" kun ultraaja tästä mainitsi! Jotenkin en ollut kuullut/rekisteröinyt tälläistä vaihtoehtoa ollenkaan ja nyt sitten olenkin opiskellut asiasta yhtä sun toista. 🧐
 
@PikkuMyy~ toivottavasti siellä ultrassa tällä kertaa tulee hyviä uutisia ❤️ ja suurempi todennäköisyys siihen onkin, että tällä kertaa kaikki on ok! Mutta ymmärrän hyvin, että asia pelottaa ❤️ mulla oli kkm ennen esikoisen raskautta ja se keskenmenon pelko oli todella kova sitten esikoisen raskaudessa.
Mä kävin eilen siellä gynellä ja ei löytynyt vuodelle syytä, ei tulehdustakaan joten gyne piti sitä normaalina ja vaarattomana alkuraskauden vuotona. Raskaus on oikeassa paikkaa ja gynena sanojen mukaan löytyi se mitä tässä vaiheessa pitikin, eli raskausontelo ja ruskuaispussi. Eilen siis 5+3. Huojentununut olo. Ens viikolla sitten toivottavasti näkyy alkio ja sydämen syke ❤️

@Nekkuu oi ihana kuulla, että siellä ultrassa kaikki ol! 😍
 
@PikkuMyy~ toivottavasti siellä ultrassa tällä kertaa tulee hyviä uutisia ❤️ ja suurempi todennäköisyys siihen onkin, että tällä kertaa kaikki on ok! Mutta ymmärrän hyvin, että asia pelottaa ❤️ mulla oli kkm ennen esikoisen raskautta ja se keskenmenon pelko oli todella kova sitten esikoisen raskaudessa.
Mä kävin eilen siellä gynellä ja ei löytynyt vuodelle syytä, ei tulehdustakaan joten gyne piti sitä normaalina ja vaarattomana alkuraskauden vuotona. Raskaus on oikeassa paikkaa ja gynena sanojen mukaan löytyi se mitä tässä vaiheessa pitikin, eli raskausontelo ja ruskuaispussi. Eilen siis 5+3. Huojentununut olo. Ens viikolla sitten toivottavasti näkyy alkio ja sydämen syke ❤️

@Nekkuu oi ihana kuulla, että siellä ultrassa kaikki ol! 😍
Mahtavia uutisia, ihana huojentavaa varmasti. 🥰 ensi viikko on sitten jännä meille molemmille. ☺️
 
Kiitos tsempeistä! ❤️ Kaikki asiat on jo järjestetty ja selvisi, että kuvioissa on myös toinen nainen. Nyt on lähinnä vain kiire päästä minusta eroon. 🙄 Kyllä se siitä ajan kanssa. 💔
Oon niin pahoillani. Toisaalta myös hopeareunuksena se, että onneksi tässä vaiheessa. Pääset ihan alusta asti luomaan oman elämän oman pienen perheen kanssa 💖
 
Clearbluen viikko digitesti näyttänyt yli viikon 2-3vk. Hedelmöittymisestä on tänään tasan 4 viikkoa. Voiko tästä tulkita, että olisi tuulimuna tai jotain muuta? Neuvolan mukaan nyt olisi rv 6+3 mutta hedelmöittymislaskukaavan mukaan 5+6. Ihan kamala paniikki tuli..
 
Clearbluen viikko digitesti näyttänyt yli viikon 2-3vk. Hedelmöittymisestä on tänään tasan 4 viikkoa. Voiko tästä tulkita, että olisi tuulimuna tai jotain muuta? Neuvolan mukaan nyt olisi rv 6+3 mutta hedelmöittymislaskukaavan mukaan 5+6. Ihan kamala paniikki tuli..
💖 toivottavasti ne hcg-pitoisuudet alkaisi nousemaan kunnolla
 
Clearbluen viikko digitesti näyttänyt yli viikon 2-3vk. Hedelmöittymisestä on tänään tasan 4 viikkoa. Voiko tästä tulkita, että olisi tuulimuna tai jotain muuta? Neuvolan mukaan nyt olisi rv 6+3 mutta hedelmöittymislaskukaavan mukaan 5+6. Ihan kamala paniikki tuli..
Voisko neuvolasta kysyä pääsiskö hcg-mittaukseen?
 
Voisko neuvolasta kysyä pääsiskö hcg-mittaukseen?
Ajattelin aamulla vielä tehdä yhden testin (sen jälkeen en enää tee, sillä aika suolanen hinta tuo 17€ maksaa monta kertaa tuosta testistä). Jos näyttää edelleen sen 2-3vk niin en kyllä voi tulkita muuta kuin että jokin on huonosti ja soitan aamulla neuvolaan.. hedelmöittymispäivästä kun olen lähes varma ja tiedän että siitä on 4 viikkoa. Hcg:n pitäisi siis näyttää ehdottomasti sen sinne 3+.
 
Puuh!
Tuntemusten tuuletuskanavalle kai täälläkin tarvetta. Lähipiirissä useimmilla 40-vuotiailla jo vauvavuodet mennyttä elämää, minä väsyin epäsopiviin ehkäisymenetelmiin ja gynekin keväällä muotoili nätisti, ettei ehkäisyä lopetettaessa riski raskautua ole enää tämänikäisenä merkittävä. Ja tässä sitä ollaan kohtalotovereita etsimässä!

Aiemmissa raskauksissa olen kertonut ystäville / ovat selittämättömästi arvanneet varhaisessa vaiheessa ja olen pitänyt hyvänä, että ystävät ovat lähellä tapahtui mitä tapahtui. Nyt iänkin myötä tuntuu, että haluan pitää raskauden itseni ja puolison välisenä, kun entistä enemmän riskejä.

Varhaisultra viikon kuluttua, ehkä mieli muuttuu, jos kaikki ok? Onko muilla hiukan varttuneemmilla odottajilla hämmennystä?

Terkuin,
kolmesti (?) onnen potkaisema Pikku3, rv 5+6, aiemmat osumat -17 ja -20
 
Poistun täältä ainakin toistaiseksi, kunnes tiedän mitä raskauden suhteen teen. Käy liian raskaaksi yrittää iloita raskautumisesta avioeron, petetyksi tulemisen, muuton ja kaiken muun keskellä. Tällä hetkellä tuntuu, että en pysty tähän kaikkeen yksin. Kiitos kaikille tsempeistä ja toivotan kaikille onnellista raskausaikaa ja että saisitte kaikki nyytit syliinne asti. ❤️
 
Onko täällä muita yksinodottavia? Ollut ajatukset aika solmussa positiivisen raskaustestin jälkeen. Taustalla siis ihan 7 vuoden parisuhde josta 3 vuotta avioliittoa ja lapsettomuushoidot (viimeisin inseminaatio kylläkin n. 5kk sitten, sitemmin taukoa niistä mutta luullut että mennään ”saa tulla, jos on tullakseen” ajatuksella). Tilanne realisoitui positiivisen testin jälkeen, mies ilmoitti heti että ei lasta ei haluakaan ja lopputulos on nyt se, että avioeropaperit on laitettu vireille, viimeinen työpäivä sovittu ja ensi kuun vaihteessa muutan omaan asuntoon lähemmäksi äitiäni, mieheen jää välimatkaa satoja kilometriä mikä ehkä sitten hyvä tässä tilanteessa. Tuntuu hurjalta raskaana käydä tällaista tilannetta läpi, melkoista tunnemyrskyä, epävarmuutta ja pelkoa. 😢 Miten sitä toivookin, että tässä viimeisen yhdessäelokuukauden aikana heräisi siihen, että kaikki olikin pahaa unta tai että miehen mieli muuttuisi. 💔 Miten voikin olla näin yksinäinen ja arvoton olo.
Tosi paljon tsemppiä ❤️ Odotan itsekin tavallaan yksin, vasta plussasin mutta miehestä paljastui sellaisia puolia ettei sovellukaan puolisoksi, enkä rehellisesti tiedä sopiiko oikeasti edes isäksi. 😓 Ollaan ja asutaan nyt erillään. Pelkään kertoa kenellekkään läheiselle asiasta, äitini vihaa kyseistä miestä viime aikojen tapahtumien takia todella paljon, että varmaan nostaa esille keskeytyksen mahdollisuuden. Näin teki myös paras kaverini jolle uskaltauduin kertomaan. Hän kyllä pyysi heti anteeksi ja sanoi tukevansa missä tilanteessa vain. 😭

Sinä pärjäät kyllä ❤️ Sulla läheisiä ympärillä tukemassa, joiden kanssa jakaa raskauden ilot ja surut! Onhan se eri asia kuin jos olisi mies rinnalla, mutta yritä nauttia raskaudesta kaikin rinnoin ❤️
 
Tosi paljon tsemppiä ❤️ Odotan itsekin tavallaan yksin, vasta plussasin mutta miehestä paljastui sellaisia puolia ettei sovellukaan puolisoksi, enkä rehellisesti tiedä sopiiko oikeasti edes isäksi. 😓 Ollaan ja asutaan nyt erillään. Pelkään kertoa kenellekkään läheiselle asiasta, äitini vihaa kyseistä miestä viime aikojen tapahtumien takia todella paljon, että varmaan nostaa esille keskeytyksen mahdollisuuden. Näin teki myös paras kaverini jolle uskaltauduin kertomaan. Hän kyllä pyysi heti anteeksi ja sanoi tukevansa missä tilanteessa vain. 😭

Sinä pärjäät kyllä ❤️ Sulla läheisiä ympärillä tukemassa, joiden kanssa jakaa raskauden ilot ja surut! Onhan se eri asia kuin jos olisi mies rinnalla, mutta yritä nauttia raskaudesta kaikin rinnoin ❤️
Voi kamala! 😭❤️ Mistä näitä miehiä sikiää. Tunnen tuskasi kyllä ihan täysin. 😭 Jos haluat ja täällä voi, niin laita yv jos kaipaat tukea ja jutteluseuraa. Muista, että teet ihan just niin kuin sinä itse haluat, älä kuuntele tai välitä muiden mielipiteistä. Toivottavasti saat tukea. Neuvolassa on myös neuvolapsykologi, jolle ainakin itse ajattelin varata aikaa neuvolakäynnin yhteydessä. Tsemppiä niin suuresti sinullekin! 😥❤️❤️
 
Voi onpa ikävä kuulla miten painavia juttuja joudutte Lavrentsia ja huihaihenu käymään läpi :loudlycrying: toki parempi, että nämä asiat exkumppaneista tulivat edes nyt esiin eikä vasta paljon myöhemmin, mutta ei tuollaista kukaan ansaitse. Tsemppiä isojen muutosten keskelle :red-heart:

---

Mulla on jotenkin ihan huijariolo kun kirjoittelen täällä. Oon jo alkanut epäilemään, että ehkä tein sen plussatestin väärin - kontaminoin varmaan sen viivaruudun - ja siksi se näytti positiivista. Pakko olla virhe! Jatkuvasti odotan, että jollain vessakäynnillä ne menkat alkaa. Asiaa ei auta se, että mulla on ollut ainakin neljä päivää, ehkä viisikin, menkkamaisia kipuja ja juilimista alavatsalla- ja selässä. Näissä on vaan erona se etteivät äidy yhtä pahaksi ja kramppaaviksi... Vielä? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Takaisin
Top