Yleinen keskustelu | Vau.fi keskustelu

Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Ps. Aloitin teille kokeiluna alkuun vain muutaman ketjun (edellisten kuiden ryhmissä on heti alkuun useampi). Aloittakaa itse lisää ihan mistä haluatte keskustella! 😊 Tulen aloittamaan tulevien viikkojen aikana teille lisää ketjuja - paitsi jos olette aloittaneet itse aiheista, joista aloittaisin. Tarkoitukseni ei ole luoda päällekkäisiä keskusteluja.

Hiljaista on. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mites muut siellä voi? Oletteko varanneet jo ekan neuvolan?

Täällä lähinnä menkkajomotusta ja rintojen arkuutta. Neuvolasta sain tänään soiton takaisin ja eka käynti olisi 11.8., kun viikkoja pitäisi olla 9+6.

Hiljaista on. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mites muut siellä voi? Oletteko varanneet jo ekan neuvolan?

Täällä lähinnä menkkajomotusta ja rintojen arkuutta. Neuvolasta sain tänään soiton takaisin ja eka käynti olisi 11.8., kun viikkoja pitäisi olla 9+6.
On jotenkin vielä niin epäuskoinen olo koko hommasta etten oo vielä viittiny soittaa edes neuvolaan 😀 ei tunnu että olis raskaana kun ei vielä okseta ollenkaan 🫣 esikoinen syntyny 4/22 ja mun mielestä sillon tais olla jo näillä viikoilla paha olo🤔 mahaa on kyllä juilinut päivittäin samanlailla kun aikaisemmassa raskaudessa.

Epäuskoinen on olo tosiaankin! Hyvin lieviä oireita vasta (lämpötila koholla, kahvi ei kiinnosta), toivoisin vähän voimakkaampaa etomista niin uskois että jotain tapahtuu. 😅

Eka neuvola 4.8. ja varasin myös varhaisultran yksityiselle edelliselle viikolle (7+2), edellisen ikävän kokemuksen jälkeen on kyllä pakko käydä varmistamassa tilanne.

Täällä on ajat niin tiukilla, et nytkin oli hyvin hankala löytää aikaa. Keväällä kesken menneessä raskaudessa jouduin resurssipulan vuoksi toiseen neuvolaan. Nyt sentään pääsee omalle terkkarille. 😊

Mulla on kans varhaisultra varattuna elokuun loppuun. Aiemmin ei saanut kummallekaan edullisimmista vaihtoehdoista. Ja vaikka siellä olisi (8+2 menkoista) kaikki ok, niin voi olla että menen vielä uudestaan. Viimeksi keskenmeno oli tapahtunut just tossa 8+2-11 viikkojen välissä. On pitkät piinaviikot menossa. 😬

Hyvä että pääsit omalle! Minä en viimeksi ehtinyt neuvolaan, kun keskenmeno todettiin varhaisultrassa 8+0 (alkio vastasi jotain 6+). Tässä vaiheessa kuvittelen, että tuo yksi varhaisultra riittäisi, mutta onhan siitä kyllä aika pitkä aika siihen nt-ultraan... 😬

Ihanaa, tänne on tullut keskustelua. Mä en ole vielä uskaltanut soittaa neuvolaan. Jotenkin niin epätodellisen tuntuista. Mutta jos ajat on tiukassa pitää tehdä pian.

Täällä on varattu neuvola ja neuvolalääkäri jossa sit ekan kerran ultrataan 9+2.

Täällä on samoja ajatuksia kun teillä. En voi millään uskoa, että olisin raskaana. Ei mitään oloja vielä, rinnat hieman kipeet mutta muuten ei tietoakaan raskauspahoinvoinnista, sekö tässä mietityttää😅. Vaikken pahoinvoinnista nauti niin sillä ootan että tulis niin tulis olo että jotain siellä on😅.

Oon kovasti miettinyt varaisinko 7+ jotain viikoille ultraa yksityiseltä ja kävisin kattoo onko siellä oikeesti joku. Vuosi sitten oli meillä keskenmeno 6+2 viikoilla.

Onpas meitä monta, joilla on keskenmeno taustalla. Aattelin, että oon hyvin saanut käsiteltyä jo asian, mutta huomaa kyllä miten uusi raskaus saa kaikki mahdolliset tunteet pintaan ja välillä on aika vaikea luottaa että tällä kertaa kaikki sujuisi. 😵‍💫

Onpa kiva että sulla ultrataan jo aiemmin neuvolassa!

Muokattu viimeksi:
Heippa! Minäkin uskaltaudun liittymään tänne, vaikka näin alkuun toki km mahdollisuus vähän mietityttää. Meillä siis yllättäen jo yk2 tärppäsi, kyseessä molempien ensimmäinen. Tänään rv 4+3, varasin varhaisultran seiskaviikoille eli kalenterissa vk 30. Olo on ihan hyvä onneksi, närästystä ja turvotusta lähinnä jo ilmennyt. Meinasin maanantaina soittaa neuvolaan 😊

Onpas meitä monta, joissa on keskenmeno taustalla. Aattelin, että oon hyvin saanut käsiteltyä jo asian, mutta huomaa kyllä miten uusi raskaus saa kaikki mahdolliset tunteet pintaan ja välillä on aika vaikea luottaa että tällä kertaa kaikki sujuisi. 😵‍💫

Onpa kiva että sulla ultrataan jo aiemmin neuvolassa!
Mulla kanssa sama tausta (ennen esikoista). Aattelin että nyt en alota samaa massapaniikkia mitä sillon eli tee tuhatta raskaustestiä ja murehdi päivittäin, mutta kyllä tää vaan vähän näyttäisi taas siihen suuntaan kallistuvan😭

Minä tein periaatepäätöksen etten tee enempää testejä (tein kaksi kun sattui olemaan), kun varmasti huolestun niistä lisää vaan. Mutta yleistä jännittämistä ja murehtimistä ei ihan noin vaan voi lopettaa! Päätin kuitenkin että mun mantra on että "on todennäköistä että kaikki menee hyvin" ja hoen sitä itselleni aina kun huolestuttaa. 😅

Onpas meitä tosiaan monta, kenelle keskenmeno taustalla. Yritän kans vakuutella itselle, et todennäköisyydet on meidän puolella, että kaikki menee hyvin. Mutta silti jännittää/pelottaa eniten tällä kertaa kaikista raskauksista.

Ja yksi digitesti on vielä jemmassa. En vaan tiedä koska uskallan tehdä, et näyttäisi varmasti isompia viikkoja. 😅

Onpas meitä tosiaan monta, kenelle keskenmeno taustalla. Yritän kans vakuutella itselle, et todennäköisyydet on meidän puolella, että kaikki menee hyvin. Mutta silti jännittää/pelottaa eniten tällä kertaa kaikista raskauksista.

Ja yksi digitesti on vielä jemmassa. En vaan tiedä koska uskallan tehdä, et näyttäisi varmasti isompia viikkoja. 😅
Mulla kans yks digitesti jemmassa, meinasin et tekisin tossa 5+5-6+0 suunnilleen, jos jaksan ootella sinne asti. Tilasin just ennen plussaa ison kasan ulkomailta ovis- ja raskaustestejä, mutta en uskalla laittaa niitä vielä eteenpäin. Pitää kattella mikä päiväys niissä kun saapuvat 😅 varmaan sellasella sit testaan vielä ennen 2. digiä, en viittis lietsoa testailua lähtemällä erikseen hakemaan pctä... Rfsulla haalea ja digillä 1-2vkoa siis plussat.

Oon kanssa yrittäny rauhoitella itteäni että luultavasti kaikki on oikein hyvin, ja just että ei oo todennäköistä että tulis km uudestaan.

Oon kanssa koko päivän arponu että meenkö apteekkiin ja ostan yhen digin että sais 3+.. nyt siis 5+2 😀🫣 jos olis kaapissa niin olisin varmasti jo tehny😂

Onko teillä alkanut pahoinvoinnit? Joko teistä joku oksentaa ihan kunnolla vai onko olo vaan etovaa?

Tää alku on aina niin paha, onneks loppuu loma niin ei kerkee töissä tätä miettiä😅 Toki jos jatkuu töissä pahoina oloina niin sit haluun äkkiä lomalle takas😆

Kumpa meillä kaikilla menisi hyvin ja saatais pikkuset maailmaan🩷

Onko teillä alkanut pahoinvoinnit? Joko teistä joku oksentaa ihan kunnolla vai onko olo vaan etovaa?

Tää alku on aina niin paha, onneks loppuu loma niin ei kerkee töissä tätä miettiä😅 Toki jos jatkuu töissä pahoina oloina niin sit haluun äkkiä lomalle takas😆

Kumpa meillä kaikilla menisi hyvin ja saatais pikkuset maailmaan🩷
Mulla pelkkää närästystä, ihan hetkellistä semmosta ällötyksen tunnetta. Just ennen ku plussasin nii semmoset vanhalta hieltä haisevat ihmiset tuntui hajuna monta kertaa pahemmalta, kun käveli vastaan 😅 Mut toisaalta pahoinvointi alkaa vissii yleensä 6-7 viikoilla, en oo ihan vielä siellä. Oma äitini oksens monta kertaa päivässä kaikissa raskauksissa, kunpa ei ois periytyvää tommoenen. Mulla on semmonen työ et en voi vaan käydä välissä oksentamassa ja en haluis olla töistä pahoinvoinnin takia pois 😣 Toisaalta yleensä siedän kaikkia lääkkeitä ja hormonivaihteluita aika hyvin, ilman mitään haittoja yms. Pientä paniikinomaista spekulaatiota 😄 Katotaan miten käy.

Takaisin