Yksin odottavat

Nostaisin tämän ketjun, jos täällä sattuisi olemaan joku muukin yksin lasta odottava/ tietoisesti yksin lapsen hoidoilla alkuun saattanut. Voisi olla kiva vaihtaa ajatuksia teidänkin kanssa. Itsellä tilanne, että sopivaa kumppania ei vaan ole löytynyt, ja kello tikitti siihen malliin, että oli alettava itse toimimaan, ettei loppuikäänsä kadu sitten lapsettomuutta, kun se nyt jo tuntui niin hirveältä ajatukselta ja jatkuvasti keräsin itseeni katkeruutta ja surua muiden lapsista, kun niistä olisi pitänyt iloita.

Nyt olen vasta rv 4+0 ja toivon, että mitään pahaa ei käy, ja saisin tällä kertaa tyypin syliin asti. Mahkut on, ettät tulisikin kaksi, se selvinnee parin viikon kuluttua varhaisultrassa; siinäpä oiskin sitten haastetta yksinäni kun olen, mutta tähän lähdin ja tässä olen.

Varmaan moni näitä lukeva ulkopuolinen (jos näitä nyt enää kukaan lukee, vanha ketju) moralisoi mielessään, että hirveä ihminen kun ei anna lapselle mahdollisuutta isään, mutta hyviä miehen malleja ja läheisiä miespuolisiaystäviä on kyllä ympärilläni niin, että kontaktia tulee myös heihin. Olen sitä mieltä, että parempi isättä kuin vaikkapa huonon, ei läsnä olevan isän kanssa, ja mikään ei poissulje sitä vaihtoehtoa, että vielä löytyisi hyvä parisuhde. Nyt vain olen ilman sitä hätää ja pakkoa, että on löydyttävä joku, kuka tahansa, jonka kanssa voisi lapsen tehdä. Sekään ei olisi ollut hyvä. Nyt on varaa(aikaa) rauhassa tutustua ja löytää oikea ihminen. Toinen taas pitää rohkeana, toinen hulluna. Ehkä olen niitä kaikkia ja varmasti vaikeaa tulee olemaan, mutta on myös mahdollista, että kaikki menee ihanasti, ilman ongelmia. Joskus on vaan hypättävä tuntemattomaan. Tsemppiä myös niille, jotka yksin odottavat, lukevat näitä, mut eivät rohkene kirjoittaa. Kirjasuositus: Eve Mantu: Musta tulee perhe.

Hei RanaRidibunda!

Onneksi olkoon odotuksestasi, ihan mahtavaa! :) Olen yrittänyt löytää myös muitakin yksin hedelmöityshoidoissa olevia, joiden kanssa voisi jakaa näitä samankaltaisia ajatuksia ja kokemuksia. Olet ensimmäinen johon olen törmännyt. Kun luin tuota sun tekstiä niin samaistun kyllä täysin ajatuksiisi. En ole minäkään löytänyt sopivaa kumppania ja ikä alkaa tulla vastaan hedelmöittymisen osalta. Minulla on neljä inssiä takana ja tänään tehtiin ensimmäinen alkionsiirto. Jännittää todella paljon nyt kiinnittyykö alkio. Toivo, innostus, pelko ... monia tunteita. Voi mikä unelmien täyttymys se oliskaan jos tämä alkionsiirto onnistuu. Olis tosi kivaa jakaa ajatuksia ja kokemuksia. :happy:
 
Hei RanaRidibunda!

Onneksi olkoon odotuksestasi, ihan mahtavaa! :) Olen yrittänyt löytää myös muitakin yksin hedelmöityshoidoissa olevia, joiden kanssa voisi jakaa näitä samankaltaisia ajatuksia ja kokemuksia. Olet ensimmäinen johon olen törmännyt. Kun luin tuota sun tekstiä niin samaistun kyllä täysin ajatuksiisi. En ole minäkään löytänyt sopivaa kumppania ja ikä alkaa tulla vastaan hedelmöittymisen osalta. Minulla on neljä inssiä takana ja tänään tehtiin ensimmäinen alkionsiirto. Jännittää todella paljon nyt kiinnittyykö alkio. Toivo, innostus, pelko ... monia tunteita. Voi mikä unelmien täyttymys se oliskaan jos tämä alkionsiirto onnistuu. Olis tosi kivaa jakaa ajatuksia ja kokemuksia. :happy:

No moikka! Kiva, että on joku muukin seinähullu. :wink:grin Neljä inssiä... Suomessa? Alkionsiirto kuulostaa tyyriiltä ja työläältä, mutta jos se kiinnittyy, niin mahtava homma! Mä en oikeastaan noihin muihin hoitomuotoihin vielä edes tutustunut, jos tämä ei olisi onnistunut, olisi tutkittu munanjohtimet ja sitten ehkä "rankempaa" hoitoa, mutta mulla ois todennäköisesti tullut rahaseinä vastaan heti alkuunsa. Tämä 3 inssiä (yht. noin 1350 euroa kun tossa aamulla laskin) on jo aika paljon rahaa minulle, ja siellä suuri osa visa-laskulla odottelee maksamistaan.... Mutta kyllähän sitä on valmis tärkeän asian eteen laittamaan rahaa. Jotkut laittaa vuosia vaikkapa nyt vaatteisiin tai kampaajaan satoja euroja vuodessa, toiset laittaa sen rahan könttänä johonkin vähän tärkeämpään. :happy: Kiitos myös onnitteuista. Tänään vihlonut nyt iltasella mahaa melko reippaasti, on vähän pelko, että mitä nyt, mutta ehkä se kuuluu asiaan. Aiemmin ei ole näin vihlonut. Laitetaan vaikka yksityisviestiä, kun nämä nyt kuitenkin on kaiken kansan nähtävänä täällä netissä ikuisesti. :chicken:
 
No moikka! Kiva, että on joku muukin seinähullu. :wink:grin Neljä inssiä... Suomessa? Alkionsiirto kuulostaa tyyriiltä ja työläältä, mutta jos se kiinnittyy, niin mahtava homma! Mä en oikeastaan noihin muihin hoitomuotoihin vielä edes tutustunut, jos tämä ei olisi onnistunut, olisi tutkittu munanjohtimet ja sitten ehkä "rankempaa" hoitoa, mutta mulla ois todennäköisesti tullut rahaseinä vastaan heti alkuunsa. Tämä 3 inssiä (yht. noin 1350 euroa kun tossa aamulla laskin) on jo aika paljon rahaa minulle, ja siellä suuri osa visa-laskulla odottelee maksamistaan.... Mutta kyllähän sitä on valmis tärkeän asian eteen laittamaan rahaa. Jotkut laittaa vuosia vaikkapa nyt vaatteisiin tai kampaajaan satoja euroja vuodessa, toiset laittaa sen rahan könttänä johonkin vähän tärkeämpään. :happy: Kiitos myös onnitteuista. Tänään vihlonut nyt iltasella mahaa melko reippaasti, on vähän pelko, että mitä nyt, mutta ehkä se kuuluu asiaan. Aiemmin ei ole näin vihlonut. Laitetaan vaikka yksityisviestiä, kun nämä nyt kuitenkin on kaiken kansan nähtävänä täällä netissä ikuisesti. :chicken:

Hei!

laitoin sulle viestiä, jatketaan vaan ihmeessä yksityisesti :happy:
 
Takaisin
Top