Yhdistelmävaunut

Haaveilija993

Satasella mukana keskusteluissa
Ensimmäistä pienokaista odotetaan kovasti ilmestyväksi kesäkuussa. Yhdistelmävaunuja on niin monenlaisia ja hintaisia että kaipaisin apua ☺️ hintalaatusuhteeltaan hyvät vaunut hakusessa. Risuja ja ruusuja siis kaipailisin ☺️
 
Meinaatko ostaa uutena? Tietty jos rahaa on liikaa, niin joo? Muussa tapauksessa suosittelen käymään jossain liikkeessä vaan vähän fiilistelemässä ja kattomassa et mikä ois hyvä ja sitten hommaat käytettynä jotkut sinne päin olevat. Itsellä tärkeää oli hyvät renkaat koska talvella haluan koittaa minimoida vitutuksen loska- ym. säässä kulkiessa... ilmakumipyörät siis ja ei-kääntyvät etupyörät, koska pitää voida kuljettaa yhdellä kädellä. Kääntyvä aiaa on et voi kuljettaa myös kasvot menosuuntaan. Koppa on mut ei mitään noita nykyajan vermeitä kuten yhteensopiva kaukalo...varmaan kätsyä ois, mutta satuin löytämään kirppikseltä vanhahkot tukevat Briot 25 eurolla 2017 vai 2018 ja niillä on menty. Olen ollut tyytyväinen. Joskin jos ois ostanut uudemmat, olisin saattanut kiinnittää huomiota kokoontaittamisen helppouteen ja siihen taitettuna-kokoon, nyt pitää olla erikseen matkarattaat. No mulla mennee joka tapauksessa vaihtoon kaikki, kun tulee toinen lapsi, sisarusrattaita siis ryhtynen metsästämään. Mut se on hirveä viidakko niiden kärryjen kanssa, itseä alkoi ahdistaa ja otin vaan sit sellaiset itsestä hyvän tuntuiset, jotka sattuivat eteen tulemaan.
 
Mulle kaikista tärkein hankinta vauvaa varten on olleet hyvät yhdistelmät. Voisin kirjoittaa romaanin aiheesta:joyful:. Me asuttiin aika keskustassa vauvan syntyessä ilman autoa, joten julkisiin piti mahtua, sekä pieneen hissiin. Myös metsälenkit piti onnistua samoilla rattailla, eikä sitä varten olla kaivattu ihan mitään hyökkäysvankkureitakaan. Nämä on kuitenkin niin makuasioita ja jokaisella omat tarpeet.:happy: Suosittelen miettimään tarkkaan omat tarpeet, esim pitääkö usein kasata autoon, että on näppärät jne. Kääntyvät puhkeamattomat etupyörät olleet meillä ehdoton ja suojaava iso kuomu, sekä iso tavarakori ja lapsen hyvä istuma-asento rattaissa. Merkit joihin ite olen tutustunut ja tuntuneet laadukkailta on Britax, Bugaboo ja Emmaljunga ja käytettynäkin hyvin myynnissä. Mut merkkejä pilvin pimein erilaisia, pitää vaan käydä kokeilemassa.:)

Itellä mietinnässä sisarusrattaat ja se maailma ihan uus.:joyful:
 
Mulle kaikista tärkein hankinta vauvaa varten on olleet hyvät yhdistelmät. Voisin kirjoittaa romaanin aiheesta:joyful:. Me asuttiin aika keskustassa vauvan syntyessä ilman autoa, joten julkisiin piti mahtua, sekä pieneen hissiin.
:laughing014
Harvemmin ne vauvat Mersun tai Toyotan kera tähän maailmaan saapuukaan... :laughing025

Anteeks, oli pakko. Sanajärjestys kävi silmään. :grin
 
Torista olen katsellut käytettyjä, mut läheltä meitä ei mitään mieluisia ole vastaan tullut. Joten varmaan uudet tulen ostamaa. Jotenkin rattaat on ainuu asia mitkä ehkä uutena raaskii ostaa sillä tarkoitus olisi sit säästää seuraavillekin lapsille (kunhan tämä ensimmäinenkin nyt eka saataisiin) :angelic:
 
Meinaako joku hankkia tuplat? Meillä tulis 2v ikäeroa ja varmaan tuplat tarvittaisi ainakin alkuun. :nailbiting: en jaksa uskoa että tyttö pysyisi seisomalaudalla. :rolleyes:
 
Meinaako joku hankkia tuplat? Meillä tulis 2v ikäeroa ja varmaan tuplat tarvittaisi ainakin alkuun. :nailbiting: en jaksa uskoa että tyttö pysyisi seisomalaudalla. :rolleyes:
Mulla ihan sama. Tuplat hankintalistalla. Hajoaa pää, kun en keksi, mikä ois hyvät ja lompakolle sopivat.
Pitäisi olla vierekkäiset, tukevat ja tukeva kori alapuolella. Erilliset istuimet tietty ja yksi koppa. Ilmakumipyörät. Pitäisi taittua pieneen tilaan niin ei tarvitsisi erikseen matkarattaita. Matkikset vois olla päällekkäiset kyllä. Ongelma on että tosi monissa tuplissa on 15 kg painoraja per lapsi ja en tiedä onko se sis koko rattaille vai istuinkohtaisesti, että prakaisko ne rattaat sitten jos olisikin vaikka 20 kg ja 10 kg.... Toivoisin et menisivät pidemmän aikaa kuitenkin.
 
Onko kellään kokemuksia kolmipyöräisistä? Mua jostain kumman syystä kiehtoo ne, mutta toisaalta, onko ne liian hempulat esim. loska- ja lumikeleille?

Paljon reippaillaan purtsilla ja metsissä, joten siinä mielessä ketterät rattaat olisi mieleen.
 
Mulla ihan sama. Tuplat hankintalistalla. Hajoaa pää, kun en keksi, mikä ois hyvät ja lompakolle sopivat.
Pitäisi olla vierekkäiset, tukevat ja tukeva kori alapuolella. Erilliset istuimet tietty ja yksi koppa. Ilmakumipyörät. Pitäisi taittua pieneen tilaan niin ei tarvitsisi erikseen matkarattaita. Matkikset vois olla päällekkäiset kyllä. Ongelma on että tosi monissa tuplissa on 15 kg painoraja per lapsi ja en tiedä onko se sis koko rattaille vai istuinkohtaisesti, että prakaisko ne rattaat sitten jos olisikin vaikka 20 kg ja 10 kg.... Toivoisin et menisivät pidemmän aikaa kuitenkin.
Monissa rattaissa on 15kg painoraja per istuin siitä syystä että on kalliimpaa testata isommalla painolla. Jos nyt ei ihan rimpula rattaat ole niin saattaa kestää vaikka painoraja vähän paukkuisi. Me ollaan pienikokoisia enkä usko että painorajat ihan heti tulee vastaan. Isommilla lapsilla paino ei myöskään nouse samaa tahtia mitä vauva-aikana. Hyvin saattaa tulla esim 2-3v välillä 1kg painoa lisää.
 
Meillä on nyt britaxin smilet ja ollaan tykätty! Kiva olisi, jos niiden kanssa selvittäisiin ja manducalla. Tuplia jotenkin karsastan ja kesällä varmaan ulkoillaan paljon omalla pihalla, eli toivon noiden nykyisten riittävän, vaikka ikäeroa lasten välille tulee vain 1 vuotta ja 7 kuukautta. Puistokin on tuossa ihan lyhyen matkan päässä, eli varmaan selvitään vaunu-manduca-yhdistelmällä. Ja vanhempi varmaan haluaa liikkua jo tuossa vaiheessa paljon itse.
 
Onko kukaan muuten selvinnyt tavallisten yhdistelmien ja kahden pienen lapsen kanssa? Ovatko tuplat välttämättömyys?
 
Onko kellään kokemuksia kolmipyöräisistä? Mua jostain kumman syystä kiehtoo ne, mutta toisaalta, onko ne liian hempulat esim. loska- ja lumikeleille?

Paljon reippaillaan purtsilla ja metsissä, joten siinä mielessä ketterät rattaat olisi mieleen.
Mä en missään nimessä enään koskaan ostaisi kolmipyöräisiä vaunuja :banghead: epätasaisessa maastossa ihan hirveät ja katukivetysten korkeuserot ovat tosi hankalia noilla. Kaatuu herkästi ja on muutenkin tosi hempulat.
 
Ostin heräteäkkiostoksena (ku halavalla sai) Britaxin B-dual -rattaat/vaunut pehmeällä lisävaunukopalla ja nyt syynään adapteria et saisin Brion Primo -kaukalon kiinni niihin. Jostain syystä Britaxiin ei Brio tollaisenaan käy vaikka Smile-rattaisiin meneekin (oli kaverilta lainassa joskus se runko ym.)

Voi olla että myyn poies jos löytyy paremmat kun nuo nyt ovat päällekkäiset eikä vierekkäiset mut itse en ainakaan tule millään vaunu-reppu -yhdistelmällä selviämään, koska selkä hajoaa vaik onkin manduca ja koska pitempiä koiralenkkejä niin katin kontit, ei varmaan selvitä ilman tuplarattaita.
 
Meillä on kans Britax Smilet. Olen ollut erittäin tyytyväinen niihin. Kääntyvät kaupoissa pienessä tilassa, menevät kasaan suht pieneen tilaan, tavaratilassa kulkee mukana ostokset, ovat helposti muunneltavat ja miellyttävät silmää. Ainoa miinus on vaunukopan polyesterinen sisäkangas. Se on alkanut hieman nyppääntyä. Tosin nyt tuo meidän 7 kk vauveli käyttää sitä ratasosaa eli ei enää haittaa sekään. Ostin pakettina viime vuoden Black Fridayna eli siinä tuli turvakaukalo, isofix, hoitolaukku ja kaikki suojat mukana yhdistelmien lisäksi eikä ollut hinnalla pilattu.

Ulkomaan reissuja varten hommattiin Babyzen yoyot. Ne on kans olleet ihan hemmetin kätevät. Ei ole tarvinnut pelätä, ettänmeneekö rattaat rikki ruumassa, kun voi rullata suoraan koneeseen niillä ja taittaa matkatavaroihin.

Nyt pitää varmaan ruveta perehtymään tuplien maailmaan. Meille mahtuu onneksi eteiseen leveätkin kärryt. Onneksi on taas Black Friday tulossa. Ajatus on hommata esikoiselle turvaistuin kevättä varten.
 
Edellisillä lapsilla oli käytetyt ja halvat yhdistelmät, mutta oli hyvät. Jotain tosi vanhaa mallia olevat emmaljungat mutta toimi. Esikoinen nukku niissä 30 asteen pakkasellakin ulkona ja oli lämpimät. Nyt olen ne kylläkin jo myynyt. Siskolla jotku toisen merkkiset yhdistelmät ja ihan ok. En muista merkkiä, mutta en tiiä jos se vaikka luopuisi niistä :happy:
 
Mun pitäis katsella sisarusrattaita, kun esikoinen on tämän syntyessä n. 2v3kk ja veikkaan, ettei kyllä pidempiä vaunulenkkejä jaksa tuo tyttö vielä talsia. Oon kyllä ihan ulapalla, mitkä olis hyvät. Pitäs mahtua tarvittaessa linja-autoon ja autoon. Hissiinkin pitäisi mahtua kauppakeskuksia ajatellen.
 
Mun pitäis katsella sisarusrattaita, kun esikoinen on tämän syntyessä n. 2v3kk ja veikkaan, ettei kyllä pidempiä vaunulenkkejä jaksa tuo tyttö vielä talsia. Oon kyllä ihan ulapalla, mitkä olis hyvät. Pitäs mahtua tarvittaessa linja-autoon ja autoon. Hissiinkin pitäisi mahtua kauppakeskuksia ajatellen.

Mulla on täsmälleen samat mietteet ja kriteerit. Vaikka auton takakontti on suht' tilava, olisi sinne kiva laittaa muutakin kuin vain vaunut. Ja jotkut näppärästi kaupoissa kääntyvät ehdottomasti! Mutta kuitenkin sellaiset vaunut, joilla pääsee lumessa ja epätasaisessa maastossa. Mielellään sellaiset, jotka ei maksaisi maltaita. En tiedä, onko semmoisia vaunuja olemassakaan?
 
Me asutaan sen verran syrjässä ja hiekkatien varrella että pitää olla isot renkaat, mielellään ilmakumiset, jotta ei pomputa niin paljoa ja kulkee talvellakin vaikka tie ois auraamatta. Reissataan tosi vähän, eli kasaan saaminen ei ehkä oleellisin ominaisuus vaan juurikin renkaat.
Ja rungoltaan varmaan sellaset mihin saa tarvittaessa kaukalon kiinni, vaikka en kaukalossa vauvaa tykkääkään kuljetella muuta kuin pakolliset automatkat.
Ja ehkäpä yhdistelmät kun se vaunuaika on kuitenkin melkosen lyhyt...
Sit myöhemmin matkarattaiks jotku näppärästi kokoon menevät kevyet kun niillä tuskin enää tässä kodin lähipiirissä tarttee kulkee.
 
Takaisin
Top