Papuliina, tuo on kyllä hankala tilanne jos vauva yhä syö yöllä ja siihen rauhoittuisi, mutta itse tietenkin haluaa yösyötöistä eroon. Meillä sama tilanne. Meillä onneksi tuntuu, että vauva itsekin periaatteessa haluaa takaisin nukkumaan kun yöllä herää eli ei virkisty ihan kokonaan vaan huutaa tai kitisee mutta yrittää nukkuakin. Jos itku on melko vähäistä vielä eli ei kilju niin käännän sen esim kyljelleen ja kädellä painaen keinutan, joskus kahdella kädellä niin, että vauva on tavallaan käsien välissä. Joskus pitää ihan ottaa syliin ja itseä vasten pitäen keinutella ja kävellä huoneessa, etenkin jos on joku kipeä. Joskus yhä se white noise ääni auttaa eli sitäkin kuunnellaan joskus. Toisinaan joutuu isäkin heräämään ja vauva rauhoittuu vasta sen syliin (kai olosuhteiden muutos jotenkin vaikuttaa). Nyt olen myös yrittänyt muutaman kerran sitä, että jos imetän yöllä niin en annan vauvan imeä koko rintaa vaan sen verran, että on rauhallisempi ja yritän sitten laittaa taas nukkumaan. Tarvii lisäksi kyllä vielä jotain rauhoittelua tällöin.
Meillä nyt ehkä lykätään sitä omaan huoneeseen menoa, kun toisella puolella makkaria nukkuessa saa aika paljon juosta vauvan luona rauhoittamassa ja siinä herätä itse pahasti. Voi olla, että olisi rauhallisempi omassa huoneessa ilman meidän hajuja, mutta nyt kun ajattelen lopettavani imetystä niin ehkä se tulee tarvitsemaan sitä läheisyyttä, joten saa vielä varmaan nukkua mun sängyn vieressä.